W tym temacie już dyskutowaliśmy o tej linii i zapotrzebowaniu na tabor. I wyszło na to, że bez rezerwy by zapewnić dobre funkcjonowanie i takt potrzeba 12-13 składów. Tak by były relacje:
Cz-wa - Gliwice takt 1h
Zawiercie - Gliwice takt 1h
powyższe dają na odcinku Zawiercie - Gliwice takt 30m.
Do tego dochodzą połączenia Katowice - Gliwice tak by w szczycie był takt 15m.
Z Gliwic do Zawiercia masz niecałą godzinę.
Jak się chce to się da
Bzdura, z Gliwic do Zawiercia jest min. 1,5 godziny, co wymaga jakiś 4 jednostek. Kolejną sprawą jest rzeczony odcinek Katowice - Gliwice, gdzie potrzebne będą dodatkowe 2-3 jednostki. Czyli na samo uzupełnienie taktu potrzebne jest 7 jednostek, doliczmy do tego 9 jednostek do bezpiecznej i rozkładowej jazdy na odcinku Gliwice - Częstochowa, oraz kursy przyspieszone Katowice - Częstochowa (2-3 jednostki), czyli wychodzi nam około 18 jednostek, aby zachować obecny rozkład. Dochodzi do tego jeszcze sprawa taka, że na niektóre kursy nie wystarczą 4 człony...
Czyli tak, w relacji 1 minimum to 6 składów - patrząc realnie 8. W relacji 2 minimum to 4 składy, realnie 5. W relacji 3 potrzeba 3 jednostki. Bez rezerwy to już 15 składów, w założeniu obsługi relacji jednym EZT. Należy również zauważyć, że poranne pociągi z Cz-wy do Gliwic powinny być zestawione z dwóch jednostek, również popołudniowe w tej relacji.
Moim zdaniem na zapewnienie komfortowego podróżowania pasażerów w ww. relacja należy posiadać (wraz z rezerwą) 20 składów EZT.
I nie zapominajmy, że na daną chwilę wszystko jest zdolne do ruchu, ale są też planowe przeglądy, rewizje itd. Więc KŚ ze swoimi 12 jednostkami na pewno nie obsłużą należycie całej linii, chyba, że wypożyczą około 6-7 dodatkowych składów od innych przewoźników, były plotki o Kolejach Słowackich. Nie będzie zbyt różowo za tydzień, jeśli okażę się, że do żadnych wypożyczeń nie doszło i z rozkładu wyleci prawie połowa pociągów... A jeśli wypożyczyli wagony ze Słowacji, to na pewno nie będą mogły one kończyć biegu w Katowicach, bo tam nie ma miejsca na zabawę w obloty, więc pewnie musiałyby być wydłużone do sąsiednich stacji (Chorzów Batory, Sosnowiec Główny).
z tego co widzę nie ma przyśpieszonych a nie zapominajmy że 9 elfów , 3 flirty i 5 jednostek od skm trójmiasto to daje 17 jednostek . Wydaje się że jest ok .....
Chyba jednak nie tylko relację Gliwice - Częstochowa, bo w rozkładzie relacje Gliwice - Zawiercie (Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, Łazy), Katowice - Częstochowa i Katowice - Gliwice są obsługiwane przez KŚ. Okazuje się, że muszą mieć jakiś inny tabor, bo niektóre połączenia mają napisane: 2 kl., wagon z miejscami dla rowerów, wagon dostosowany do niepełnosprawnych, a niektóre tylko 2 kl. (głównie mowa tu o przyspieszonych Katowice - Częstochowa - Katowice, więc może tam wyślą wagony słowackie, jeśli na prawdę je wypożyczą). Pojawiły się też weekendowe pociągi:
"Stożek" rel. Częstochowa - Wisła i powrotny Wisła - Sosnowiec (odstawienie jednostki w Sosnowcu na ponad 2 godziny)
"Wisełka" rel. Sosnowiec - Wisła i powrotny Wisła - Częstochowa
Szykuje się niezły cyrk. Ciekawe, czy przebiją chaosem Arrivę...
_________________ pozdrawiam
Miluś -Usunięty- Gość
Wysłany: 22-09-2011, 21:00
Myślę, że tym to już ją przebili A sytuacja z KŚ jest jak w filmach Hitchcocka, na początku był wielki wstrząs, a im bliżej debiutu to napięcie tym większe
Okazuje się, że to chyba prawda z tymi wagonami słowackimi, gdyż jeden kurs pociągu przyspieszonego rel. Częstochowa - Katowice - Częstochowa oznaczony "tylko 2 kl." został wydłużony do Chorzowa Batorego, gdyż prawdopodobnie nie ma możliwości oblotu składu o 12:00 w Katowicach (w Chorzowie ma ok. 10 minut postoju, po czym wraca do Cz-wy).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum