Budowa kolejowej łącznicy na Lotnisko im. Fryderyka Chopina wkracza w decydującą fazę. Obecnie wykonawca inwestycji kończy instalację układu torowego i przygotowuje się montażu sieci trakcyjnej w tunelu.
Już tylko kilka miesięcy dzieli nas od uruchomienia pierwszych pociągów na warszawskie lotnisko. Projekt jest już bardzo zaawansowany. Prace konstrukcyjne zostały już właściwie zakończone, a aktualnie przygotowywany jest układ torowy. Po zakończeniu budowy torów, będzie można rozpocząć instalację sieci trakcyjnej w tunelu.
Szybkimi krokami zbliża się także koniec prac na stacji znajdującej się pod terminalem lotniska. Układ torowy został już prawie przygotowany. Teraz wykonawcy przejdą do wykończenia surowej jeszcze stacji.
Dzięki przyspieszeniu robót w ostatnich miesiącach łącznica zostanie oddana w terminie. Budowa tunelu powinna być sfinalizowana do końca tego roku. Odbiory techniczne potrwają dodatkowych kilka tygodni. Jeśli uda się oddać inwestycję w terminie, pociągi będą jeździły do portu lotniczego z początkiem marca.
Linia na przeważającej długości będzie poprowadzona pod ziemią na głębokości dochodzącej do 5 m. Tunel ma w sumie 1 183 m długości. Cała łącznica razem ze stacją liczy prawie 2 000 m. Do budowy zużyto 50 tys. m sześc. betonu. W trakcie robót wywieziono w sumie 200 tys. m sześc. mas ziemnych.
Stosunkowo niedługi odcinek będzie miał ogromne znaczenie nie tylko dla przybywających do miasta w czasie Euro 2012 kibiców, ale również dla wielu jego mieszkańców oraz podróżnych mieszkających na stałe w innych miastach a udających się w dalszą podróż z Okęcia. Skorzystają również warszawiacy, dzięki tej inwestycji podróże po mieście będą szybsze i łatwiejsze.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum