Rafi, Modernizacja Praga - Klodzko -Wroclaw bede kilka mieszoncow i mozno lat. Nik nieuwazal ze po prostu skandal jezdzic do Polska tyle przes Zebrzydowice .
Co do tej linii to nie tylko UM ale i Jelenia,Szklarska starają się o uruchomienie ,pierwszy etap to Szklarska-Jakuszyce .Po co po to żeby można było starać sie o dotację UN.Co zapewne zmniejszy okres remontu ...Mam nadzieje że to nie kiełbasa wyborcza ...hm
_________________ "U większości ludzi proces myślenia ogranicza się do wyboru spośród cudzych sądów według instynktownego poczucia własnego interesu." Jak widzę foru.....
frankenstein, to nie jest kiełbasa ani parówka wyborcza. Dolnośląski Urząd Marszałkowski jest bardzo prokolejowy, jak nigdy dotąd. Marszałek to zadeklarowany miłośnik kolei, zdaje się, że syn maszynisty. Jego zastępcy też lubią kolej. Na Dolnym Śląsku mamy teraz naprawdę bardzo sprzyjający okres dla kolei! Skończyły się szantaże, kasacje pociągów i absurdalne rozkłady jazdy w wykonaniu DZPR.
Marszałek to zadeklarowany miłośnik kolei, zdaje się, że syn maszynisty. No Krycha, nie jestem pewny czi to bede widno na torach w okolice Czeskich granic panstwowych. Podaj informacje po co nakoniec remont Krzewiny Zgorzeleckej nieudal sie w terminu zakonczyc?
Dzis odbyla sie nastepna faza prac na odc. Szkl. Poreba Gorna - gr. panstwa - niestety o tym fakcie dowiedzialem sie za pozno by moc wziac udzial, zatem podaje link do forum Szklarskiej Poreby, gdzie nawet zamieszczono zdjecie wozka torowego na trasie http://www.szklarska.org/viewtopic.php?t=429 , dalej na stronce niemieckich MK i modelarzy w temacie http://www.zackenbahn.de/treffen_polaun_2007.htm mozna zauwazyc trzy zdjecia ukazujace aktualny stan trasy.
Pozdrawiam z Pragi
Prace na linii Szklarska Poręba -Jakuszyce są już mocno zaawansowane. Wynika to z faktu, iz nowy własciciel tej linii czyli Urzad Marszałkowski zobligował gminę do oczyszczenia torowiska. Poczatkowo prace były wykonywane tylko przez tzw. pracowników interwencyjnych. W ostatnią sobotę w odpowiedzi na apel burmistrza na tory wyszyli takze mieszkańcy. Pracowało z górą 50 osób wyposażonych w kilkanaście pił łańcuchowych. Wycieto dziesiątki drzew z brzegów torowiska, usunieto samosiejki rosnące między szynami. Pozostało ledwie 600m to oczyszczenia. Na kolejna sobotę zwołane jest kolejne posoplite ruszenie, czyścic będziemy rowy odwadniające. Stan torowiska nie jest tak katastrofalny jak to sie zwykło mówić, wszak jeszcze do 1998 pociągi towarowe regularnie dojezdząły do kopalni Czerwony Potok ( 6km za stacja w Szklarskiej Górnej) . Czy pierwszy promocyjny pociąg pojedzie jeszcze tej jesieni ? Szczerze wierzę , że tak. Drezyną już jechałem. Na Bieg Piastów jest juz zamówiony na cały dzień szynobus którym będzie można dojechać na Polanę Jakuszycką./
Hmmm... Gdybym miał bliżej, to też bym wpadł przy okazji. Ale dojazd pociągiem z Brzegu do Szklarskiej Poręby to cała epopeja i trzebaby noclegi zamawiać
Jednak taka mała rada po tym jak u nas oczyszczano torowisko na linii Opole - Kluczbork (ponad dwa lata temu). Posypcie torowisko i ławę jakąś chemią katrupiącą chwasty. Bo Wam to w dwa lata odrośnie i znowu będzie sajgon. U nas na Opole- Kluczbork na razie jest spokój dzięki temu że cały szlak był polewany jakimś środkiem chwastobójczym.
Wiem, ekologia itp. ale trudno...
Poza tym nie wiem jak u Was z pasami przeciwpożarowymi. Na Opole - Kluczbork trza była odtwarzać podwójne pasy po obu stronach torowiska - zaangażowano do tego pracowników interwencyjnych (bezrobotnych) a także więźniów. Linia przechodzi w większości przez las, co czyni ją najpiękniejszą lokalką na Opolszczyźnie - u Was jest podobnie. Chodzi o to, aby straż się nie przyczepiła do tych pasów.
Juz prawie 80 % torwiska ze Szkl. Poreby do Jakuszyc zostalo wyczyszczone. Co sobote trwaja zebrania ( randki na torach) w sparwie udrazniania linii. Niestety brakuje informacji na temat odcinka Jakuszyce- Harrachov. Czyzby nie zostal wyczyszczony? Przydaloby sie dogadac z Czechami.
Rafi - W sprawie odcinka Jakuszyce - Harrachov wystosowalem list do przewodniczacego biura ds. transportu Libereckiego kraju (kraj to czeska jednostka administracyjna zblizona do szczebla polskiego wojewodztwa), na razie czekam na odpowiedz. Stan torowiska na ww trasie jest o wiele gorszy od kondycji linii Szklarska - Jakuszyce, tuz za Jakuszycami mozna zauwazyc brak podkladow, torowisko tutaj przypomina uzebienie boksera...
Jeżeli chodzi o chwasty to jest przewidziana do użycia cysterna Randapu.Pytanie tylko kiedy, ponieważ najlepsza skuteczność jest w fazie krzewienia roślin a to już mamy za sobą. Połączenie Jakuszyc z Harrachowem to melodia przyszłości bowiem torowisko wymaga kapitalnego remontu. Na razie priorytetem jest dojechanie do Jakuszyc jeszcze przed śniegiem i stąd taka mobilizacja.
t_obraz_374_135.jpg drezyna pod Czerwonym Potokiem 01.10.2007
Wie moze ktos, czy zostal zlozony jakis wniosek do UE na dofinansowanie odbudowy tego odcinka do Czech lub czy w ogole cos zamierzaja z tym zrobic? Tylko cala linia do Czech ma sens. Konczenie biegu pociagow w Jakuszycach na dluzsza mete jest bezsensowne. Jak narazie dobrze, ze dojedzie sie skladem na Polane Jakuszycka pobiegac na nartach, na Bieg Piastow, czy latem zabrac rower do pociagu i pojezdzic po gorkach. Trzeba teraz pomyslec o reayktwycji polaczen loklnych z JG do Jakuszyc, moze na poczatek szynobus w same weekendy?
Prawdopodobnie w sobotę wybiorę się do Szklarskiej Poręby. Czy w rejon prac na torach będzie zorganizowany jakiś transport? Ekipa z Bolesławca chętnie pomoże...
Krycha, tak sie sklada, ze ja wlasnie tez bede w Polsce i zamierzam w sobote sie wybrac do Szklarskiej, by zobaczyc co sie dzieje na wlasne oczy, o ile dojade- strajk kolejarzy w Niemczech. hehe.
O ile wiem i czytam forum ze Szklarskiej Poreby, to burmistrz jest organizatorem tej akcji. Mysle na za priv lub mailem mozna sie z nim skontaktowac. Zapraszam wiec na ta strone:
Wracając do tematu wydłużenia rekonstrukcji linii do Czech. Póki co przekracza to możliwości województwa, gdyz potrzebny jest remont kapitalny. A gross srodków pochłania remont linii Wrocław Jelenia Góra, takze na odcinku do Szklarskiej Poręby zgniłe podłady wymienia się na te mniej zgniłe mówiac kolokwialnie, a powaznie na podkłady 15 letnie Jeden nowy podkład kosztuje 200 PLN na kilometr potrzeba 1600 podkładów. Z Jakuszyc pod słup graniczny jest 4,5 km. Dochodzi konieczność wymiany szyn na dawnej stacji rozrządowej Nowy Świat, brakowało tam niegdys 200m toru dosztukowanego na potrzeby promocyjnych przejazdów w sposób prowizoryczny. Dochodzą jeszcze pordzewiałe przepusty itp. Tam samo oczyszczenie torów nie wystarczy, a i na odcinku do Jaluszyc też bez wymiany podkładów się nie obejdzie. Do zimy już tam nie ruszymy. Ale od 01.01.2008 jesteśmy w Schengen a to już zdecydowanie ułatwi nie tylko kolejowe połączenia ale choćby wjazd czeskich brygad bez granicznych pozwoleń, póki co jeszcze koniecznych. Zapowiedz marszałka Łosia była jednoznaczna na mistrzostwa w narciarstwie klasycznym w 2009 do Liberca jedziemy pociagiem.
[ Dodano: 11-10-2007, 18:16 ]
Kolejne spotknie na torowisku juz w tę sobote. Czyścimy rowy odwadniajace i odmulamy tor. Krycha, w zasadzie zorganizowanego transportu nie ma ale nie ma też problemu. Pojazdy mamy więc dajcie tylko znak ile was bedzie i gdzie się stawicie w Szklarskiej a Was odbierzemy. Szczegóły mozemy dopiąć pod nr 605 275 378. Akcja jest spontaniczna, przypomina pospolite ruszenie więc moze i organizacja szwankuje ale liczą się efekty.
[ Dodano: 11-10-2007, 18:35 ]
i jeszcze pare fotek z torowiska za Jakuszycami
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum