Zmodernizowane linie kolejowe i nowe pociągi. Kolejne inwestycje, które mają przyciągnąć inwestorów do specjalnych stref ekonomicznych i zmiana ustawy, która daje większe możliwości Agencji Rozwoju Przemysłu. Przedstawiciele Platformy Obywatelskiej na konferencji w Rzeszowie przekonywali jak przyczynia się to się do rozwoju Podkarpacia. Dziś w Rzeszowie z przedsiębiorcami z regionu spotkał się wiceminister infrastruktury, szef spółki PKP IC i prezes Agencji Rozwoju Przemysłu.
Na konferencji w Rzeszowie wiceminister infrastruktury Andrzej Masel mówił o modernizacji linii kolejowej E-30 z Krakowa do Rzeszowa. Dzięki inwestycji, która już ruszyła a zakończy się w 2014 roku prędkość pociągów zwiększy się do 160 kilometrów na godzinę. Wiceminister pochwalił samorząd województwa za inwestycje kolejowe na linii Rzeszów-Jasło i Jasło Zagórz realizowane z Regionalnego Programu Operacyjnego. Szef spółki PKP IC Zapewnił, że także na podkarpackich trasach a dokładnie na odcinkach Przemyśl - Rzeszów Kraków – Wrocław - Szczecin kursować będą pociągi z nowymi wagonami. Padło tez zapewnienie, że po 10 grudnia w nowym rozkładzie jazdy PKP Rzeszów będzie miał nowe połączenie ze stolicą przez Leżajsk Sandomierz i Skarżysko - Kamienną. Po południu przedstawiciele ministerstwa wizytowali remontowany dworzec kolejowy w Przemyślu.
Padło tez zapewnienie, że po 10 grudnia w nowym rozkładzie jazdy PKP Rzeszów będzie miał nowe połączenie ze stolicą przez Leżajsk Sandomierz i Skarżysko - Kamienną.
. Tylko,że nikt nie mówi, którego roku.
Tak na poważnie - nie wierzę. Sandomierz - Ostrowiec w zasadzie 40km/h i jakaś perspektywa remontu. No chyba, ze w związku z wyborami coś się ruszyło.
właśnie coś ucichło odnośnie tego pociągu, ale planowane połączenie Przemyśl - Warszawa Wsch, z Rzeszowem nie będzie miec nic wspólnego ten pociąg do Rzeszowa zaglądać w ogole nie będzie, w Przeworsku skęci na Leżajsk i Stalową Wolę. W rzeszowie nie bazy technicznej PKP Intercity i żaden pociąg z Rzeszowa nie może zaczynać swojej trasy ani kończyć tam biegu. Tak więc w Rzeszowie tego pociągu nie będzie, a na 100 % nie pojedzie przez Kolbuszową ( trasa nie jest pod drutem - wystarczy, że PIC zostawi tam Hetmana Zamość - Zielona Góra ). Hetman oczywiście będzie kursował w RJ 2011/2012 ale żaden inny pociąg TLK na odcinku Rzeszów - Kolbuszowa - Tarnobrzeg nie jest planowany, oczywiście oprócz TLKi do Zamościa będą Regio z Rzeszowa do Rozwadowa i Lublina przez Kolbuszowa i Tarnobrzeg ale to zupełnie inna bajka.
O ile się nie mylę PLK robi (ła) remont torów na odcinku Ostrowiec - Skarżysko chcąc podnieść prędkość na tym szlaku do 100 km/h, ale czy skończyła tego nie wiem, ale fakt remont miał być i to mogę potwierdzić.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-10-2011, 01:50
maciej30 napisał/a:
TLK na odcinku Rzeszów - Kolbuszowa - Tarnobrzeg nie jest planowany, oczywiście oprócz TLKi do Zamościa będą Regio z Rzeszowa do Rozwadowa i Lublina przez Kolbuszowa i Tarnobrzeg ale to zupełnie inna bajka.
Nie bylbym tego taki pewien, wiele wskazuje, ze ten TLK pojedzie wlasnie trasa Przemysl-Rzeszow-Kolbuszowa i dalej na Radom i do Warszawy.
Pułtuś Taka trasa nie jest planowana dla tej TLKi, nie ma już żadnych dodatkowych SUK do obsługi odcinka Rzeszów - Kolbuszowa - Tarnobrzeg to raz, a dwa PIC nie będzie wchodził w koszty trakcji spalinowej dla kolejnego pociągu, podczas gdy równoległa trasą przez Leżajsk jest cała pod drutem. Na 99 % pojedzie jak pisałem wcześniej czyli Przeworsk - Leżajsk - Rozwadów i cała trasa Przemyśl - Warszawa Wsch pod drutem. Chyba, że w PICu zmienią zdanie i pociąg będzie mógł rozpoczynać bieg w Rzeszowie ale i wtedy nie ma co liczyć, że pojedzie przez Kolbuszową, tylko jechałby przez Łańcut, Leżajsk i Rozwadów. Póki co to jednak mrzonki, bo PIC nie ma zaplecza technicznego w Rzeszowie i wszystkie składy tego przewoźnika mogą rozpoczynać i kończyć trasę w Przemyślu. Z Rzeszowa do Warszawy będziesz miał dwa składy: Ex.Małopolska oraz IR PRów i to Ci musi wystarczyć, zresztą przez cały okres lat 90 z Rzeszowa do Warszawy były dwa pociągi dziennie i nikt z tego problemu nie robił a przypominam, że był to okres kiedy z PKP korzystało dużo więcej podróżnych nic obecnie. Paradoksalnie Przemyśl miał zawsze więcej połączeń z Warszawą niż Rzeszów, bo w latach 90 "SAN" i "SOLINA" kursowały z pominięciem Rzeszowa w Przeworsku uciekały właśnie na Leżajsk i Rozwadów, do tego dochodziła Małopolska która jezdziła zawsze przez Rzeszów oraz nocny pośpiech z Zagórza do Warszawy przez Rzeszów ( później "Wetlina"), więc suma sumarum w latach 90 z Przemyśla miałes 3 pociągi do warszawy a z Rzeszowa dwa, teraz też będziesz miał dwa i nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-10-2011, 21:02
Maciej30, widze ze zapomniales o popoludniowo wieczornej TLK Przemysl-Rzeszow-Krakow-Warszawa Wsch, dawny Ernest Malinowski- to trzy polaczenia I to wlasnie ono cieszy sie najwieksza popularnoscia !
Problemem nie jest ILOSC polaczen, ale czas przejazdu, ktory podczas remontu Rzeszow-Krakow wydluzy sie zniechęcając podroznych. Dlatego trzeba szukac alternatywnych tras.
Inną kwestia jest fakt, ze politycy obiecali Rzeszowowi ten pociag juz kilkakrotnie i chyba cos musi w tym byc? Wiem ze politycy to bezczelni kłamcy, no ale nie wspomnieli o tym polaczeniu raz, a kilka razy, chociaz ostatnio jakby ciszej
Coz, najwyzej politycy znowu kogos wydymaja i oszukaja, normalka. Ja jednak dalej po cichu licze, ze stanie sie cud i ten pociag pojedzie przez Rzeszow.
Pułtuś Fakt, zupełnie zapomniałem o Malinowskim. Malinowski ma dużo wagonów jak cholera bo czasami i 10 ale szczerze mówiąc to na odcinku Przemyśl - Kraków świeci pustkami. Co do omawianego pociągu przez Skarżysko, jego trasa przez Rzeszów będzie mieć sens tylko w przypadku elektryfikacji odcinka Rzeszów - Tarnobrzeg, w przeciwnym razie jest to raczej mało opłacalne, a jak mało to pokazał łącznik do dawnego Sana, który w rozkładzie jazdy 2009/2010 jezdził przez Tbg - Kolbuszową i Rzeszów do Przemyśla, który to na odcinku SWR - Rzeszów - Przemyśl był pusty, tak, że po trzech miesiącach go zdjeli, co ciekawe wagony który jechały od SWR przez Nisko i Leżajsk do Przemyśla cieszyły sie bardzo dużą frekwencją szczególnie przed weekendami, do tego stopnia, że ludzie stali na korytarzu. Stacyjki typu Nisko, Nowa Sarzyna, Leżajsk, Stalowa Wola generują spore potoki pasażerskie. I nie doszukiwałbym się żadnej analogii do TLKi Zamość - Zielona Góra, która to kursuje przez Kolbuszową, bo PIC został przymuszony odgórnie do wytrasowania takiego pociągu, w przypadku TLKi Przemyśl - Warszawa nie mają żadnego odgórnego polecenia, więc wytrasują pociąg w sposób najbardziej ekonomiczny dla spółki.
no nie powiedziałbym...do Krakowa jedzie praktycznie zawsze pełny a w weekendy frekwencja regularnie ponad 100%. Z Krakowa w tygodniu jest trochę luźniej, ale na pewno pusty nie jeździ. Najmniej ludzi jedzie w środku tygodnia(frek.50%), ale już od czwartku do poniedziałku wszystko jedzie zapełnione.
Podkarpacie powinno dostać poranny pociąg TLK do Warszawy przez Kraków w miejsce Ex Małopolska (np. TLK Kraków - Warszawa - Kołobrzeg powinien startować w Przemyślu, od Krakowa po CMK). W przyszłym roku będzie więcej remontów, a docelowo Pendolino i tak dojadą od Warszawy tylko do Krakowa, a poza Kraków już raczej nie będą wyjeżdżać.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Radek Ekspres Małopolska zostaje w przyszlym rozkładzie bez zmian. Tylko może zostać znacznie wydłużony jego czas przejazdu z uwagi na remonty E30. Będzie też IR Rzeszów - Warszawa Wsch przez Kraków i CMK, prawodpodobnie nie będzie TLKi popułudniowej Przemyśl - Warszawa Wsch przez Rzeszów, Kraków i CMK. Nowa TLKa Przemysl - Warszawa Wsch przez Lezajsk, SWR, Sandomierz, skarzysko jest juz własciwie przyklepana - nie pojdzie przez Rzeszów a także nie pojedzie przez Tarnobrzeg, tylko obwodnicą. W Skarżysku Kamienniej będzie łączona ze składem Kielce - Warszawa Wsch.
sokyl, a kiedy jechałeś ostatnio tym pociągiem? W tygodniu od strony Przemyśla ten pociąg świeci pustkami, naprawdę nie rozumiem ICC dlaczego targa wszystkie wagony do Przemyśla. Połowa składu może zostać w Krakowie, a w weekendy jechać do Zakopanego. Więcej pożytku z tego będzie, bo aż żal patrzeć na 10 wagonowy skład, w tym na jedynkę nr. 12 która z Krakowa jeszcze nigdy nie wyjechała z jakimś pasażerem na pokładzie (przynajmniej jak ją obserwuję).
maciej30, mówisz że nie ma SU45 do obsłużenia dodatkowej pary. Oczywiście że jest. Przecież przy dobrym ułożeniu rozkładu można obsłużyć zarówno Ślązaka jak i ten nowy pociąg przy pomocy jednej SU45. Tylko trzeba chcieć. Łącznik do Sana w zeszłym RJ to wogóle było jakieś jedno wielkie nieporozumienie. Bez sensu godziny odjazdów, relacja też bez sensu (po kiego grzyba targać dodatkowy skład i loka z Przemyśla), także ogólnie nie miało to racji bytu. Ale wtedy w PIC rządził p.Mędza, więc była nędza, obecnie jest p. Malinowski, więc śmiem twierdzić że jazda przez Rzeszów jest tak samo realna jak przez Łańcut.
Radek, z tym Pendolino to sie troszkę mylisz, bo gdzieś nie dawno czytałem, jak prezes Malinowski stwierdził, że z Pendolino będą mogli skorzystać mieszkańcy nie tylko Krakowa czy Warszawy, ale że docierać będą one w różne zakątki północnej i południowej Polski.
dyzurny wg przecieków przez Leżajsk nie przez Rzeszów. Nie będzie drugiej TLKi na Kolbuszowej, nic się już w tej kwestii nie zmieni, kursuje tam tylko Zamość i tyle a gdyby nie to że ministerstwo kazało uruchomić skład do Zamościa, to żaden skład Intercity tamtędy by nie kursował. Założenia szybkiego połączenia Rzeszowa z Warszawą przez Kolbuszową są takie, że będą tamtędy kursować składy PIC, tylko w przypadku elektryfikacji odcinka Rzeszów - Tarnobrzeg
[quote="dyżurny"]sokyl, a kiedy jechałeś ostatnio tym pociągiem? W tygodniu od strony Przemyśla ten pociąg świeci pustkami, naprawdę nie rozumiem ICC dlaczego targa wszystkie wagony do Przemyśla. Połowa składu może zostać w Krakowie, a w weekendy jechać do Zakopanego. Więcej pożytku z tego będzie, bo aż żal patrzeć na 10 wagonowy skład, w tym na jedynkę nr. 12 która z Krakowa jeszcze nigdy nie wyjechała z jakimś pasażerem na pokładzie (przynajmniej jak ją obserwuję).
Na twoim miejscu poszedłbym dalej i nie żałowałbym sobie. Wszystkie dalekobieżne skróciłbym do Krakowa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum