Krakowskie sieciówki też drożeją: I/II/III odpowiednio będą kosztować 3.20/ 5.70/ 8.20. Czyli wzrost dokładnie o 20 gr.
Nie wiem jakie ceny mają teraz katowickie ale od 17.10 będą następujące: 3.00, 4.20 i 7.30.
Źródło: Cennik biletów (dział I Taryfy Przewozów Regionalnych: Opłaty przewozowe).
kupią ci co do busów nie wejdą , a tych będzie coraz mniej bo mają być nowe większe busy i jeszcze więciej kursów . Cóż PR woli powietrze tylko wozić .
Szczerze mówiąc gdy w styczniu wprowadzano nowy cennik z cenami "13.60" czy "14.60" to wiedziałem, że prędzej czy później nastapi "zaokrąglenie". No i rzeczywiście, na trasie z Lublina do Chełma cena z 14.60 skoczyła do 15zł. Myślę, że na tej trasie jest to do przełknięcia, zresztą bilet studencki to 7,35, a odpowiednie ceny w busach to 13zl i 10zł.
Ale na innych odcinkach podwyżki sięgają nawet 90 gr, np. Chełm - Świdnik z 13.60 na 14.50. Niby różnica niewielka, ale teraz za podóż krótszą o 10 km płaci się tylko o 50gr mniej...
_________________ (...) I am traveler of both time and space, to be where I have been (...)
Dziś największy polski przewoźnik kolejowy podwyższył ceny biletów. Spółka podwyżkę tłumaczy wysokimi kosztami uruchamiania pociągów. Czy to jedyny powód?
Dziś na wielu dworcach pasażerowie dowiedzieli się o tym, że za przejazd pociągiem Przewozów Regionalnych zapłacą więcej. Na stronie spółki pojawiła się informacja o podwyżce z kilkudniowym wyprzedzeniem. Nie było jednak informacji na dworcach, więc wielu pasażerów było zaskoczonych zmianą cen biletów.
- Zmiana cennika wynika z drastycznego wzrostu kosztów uruchamiania pociągów. Bardzo szybko rosnące ceny paliw i energii stały się odczuwalne nie tylko dla przewoźników autobusowych, ale też dla kolejowych. Ceny paliw trakcyjnych w 2011 roku są wyższe o około 10% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jeszcze bardziej – bo o około 53% – wzrosły również koszty napraw i remontów taboru. Te z kolei Przewozy Regionalne ponoszą, aby zagwarantować podróżnym bezpieczeństwo – czytamy w oficjalnym komunikacie spółki Przewozy Regionalne.
Warto dodać, że w wakacje odbyły się strajki pracowników spółki. Kolejarze walczyli o podwyżki. Zgodnie z porozumieniem, od 1 sierpnia bieżącego roku zatrudnieni w spółce otrzymali podwyżkę 120 zł średnio na zatrudnionego, a od 1 lipca 2012 roku mają zagwarantowane średnio 130 zł na zatrudnionego z możliwością kolejnego etapu podwyżki w I półroczu 2013 roku po ocenie finansowej spółki. Zarząd spółki zaznaczał, że wdrożenie podwyżek spowoduje zwiększenie strat spółki. Czy podwyżka osłabiła finanse spółki na tyle, że musiała podjąć decyzję o podwyżkach cen za przejazd pociągiem?
- Rosną rzecz jasna koszty funkcjonowania przewoźników, chociażby koszty dostępu czy energii, ale nie jest to niespodzianka sprzed kilku dni, tylko wynik umów zawieranych na cały 2011 r. Nikt z Przewozów Regionalnych nie dopowiada, że trzeba skądś wysupłać nieplanowane 17 mln zł. na podwyżki wynagrodzeń. W przyszłym roku te potrzeby sięgną ponad 50 mln zł. Nie ma możliwości renegocjowania umów z marszałkami, więc przerzuca się te koszty na pasażera - zaznacza w komentarzu dla "Rynku Kolejowego" dyrektor programowy RBF Adrian Furgalski.
Jak podwyżki mogą wpłynąć na sytuację spółki? - Przy stagnacji rynku przewozów pasażerskich, nawet tak niewielki zakres podwyżek, może być dla spółki fatalny. Najprościej jest przerzucać koszty na pasażera, trudniej dyskutować o kosztach zarządzania czy problemie uzyskiwania w ramach całości przychodów jedynie 30% przychodów z biletów, podczas gdy np. w Kolejach Mazowieckich jest to blisko 50% - komentuje ekspert.
Wysłany: 18-10-2011, 07:19 Cicha podwyżka na kolei.
Od poniedziałku wzrosły ceny biletów na pociągi Przewozów Regionalnych. Większość pasażerów była zaskoczona podwyżką. Kolejarze tłumaczą, że nie na każdym dworcu dysponują tablicą ogłoszeniową.
Podwyżka weszła w życie 17 października. Przewoźnik uspokaja, że jest ona niewielka. - To zaledwie kilkadziesiąt groszy, a spowodowana jest wzrostem kosztów funkcjonowania - tłumaczy Stanisław Wojciechowski, naczelnik działu marketingu olsztyńskiego zakładu Przewozów Regionalnych.
Choć kolejarze uważają, że ceny wzrastają nieznacznie, to zdarza się, ze niektórych odcinkach będzie to nawet ponad 10 proc. Np. za cały bilet na trasie do 15 km płaciliśmy 4 zł 20 gr, a teraz jest to już 4 zł 70 gr. Jedynie przejazdy do 5 km pozostają w tych samych cenach. Zmianom nie uległy też stawki za tzw. "połączenie w dobrej cenie", które obowiązuje m.in. na trasie do Olsztynka i Dobrego Miasta.
Wielu pasażerów o podwyżce dowiedziało się dopiero przy kasach. - Informacja była umieszczona na stronie internetowej i na tablicach informacyjnych - wyjaśnia Stanisław Wojciechowski. - Na Dworcu Głównym w Olsztynie mamy jedną małą tablicę ogłoszeniową i tam był umieszczony komunikat, na Dworcu Zachodnim takiej tablicy niestety nie mamy, dlatego ogłoszenia tam nie było.
Tym razem Przewozy Regionalne nie poinformowały o zmianach nawet mediów. - Nie wysłaliśmy e-maila bo był okres wyborczy więc nie chcieliśmy w tym czasie konkurować z ważniejszymi tematami - tłumaczy naczelnik.
był okres wyborczy więc nie chcieliśmy w tym czasie konkurować
Co oni tam palą w tych Przewozach!? Jak się nie ma nic do powiedzenia, to się milczy. Od wypowiedzi jest rzecznik, reszta powinna mieć zakaz wypowiedzi do prasy. To nie pierwszy taki "kwiatek" w wykonaniu pracowników PR.
Liczysz ilość przejechanych km jak w pociągu REGIO i z następnej tabelki dodajesz wartość dopłaty za przejścia do pociągu IR - za odpowiednią ilość km.
_________________ W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Wraz z 1 stycznia 2012 r., weszła w życie po cichu i bez żadnego rozgłosu korekta cennika biletów jednorazowych pociągów INTERREGIO i REGIO EKSPRES. Zmiana nr 7 do taryfy Przewozów Regionalnych została wprowadzona Uchwałą Nr 514/2011 Zarządu z dnia 8 grudnia 2011 r. Ostatnia podwyżka cen usług miała miejsce 17.10.2011 r. i dotyczyła wszystkich pociągów uruchamianych przez spółkę. W tym roku ceny zmieniły się na połączenia od 321 km do 800 km w kl. 2 i 1, jednocześnie podwyżka objęła bilety wydawane według Taryfy Razem. Tak więc w kl. 2 bilety zdrożały odpowiednio od 4 zł do 14 zł, ceny zwiększyły się następująco: 321-360 km z 48,00 zł do 52 zł, 361-400 km z 50,00 zł do 55,00 zł, 401-500 km z 54,00 zł do 60,00 zł, 501-600 km z 56,00 zł na 65,00 zł, z 601-700 km z 57,00 zł do 70,00 zł, 701-800 km z 58,00 zł na 72,00 zł. Jak widać na najdłuższych trasach podwyżka wyniosła nawet 24%.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum