Wysłany: 05-10-2011, 17:59 Czeska jakość Kolei Śląskich
Czeska jakość Kolei Śląskich
Koleje Śląskie wypożyczyły od Kolei Czeskich 10 wagonów. Czy spełniają one wymagania nowej jakości na śląskich torach, które pojawienie się nowego przewoźnika miało oznaczać? Chyba nie do końca.
Jak nieoficjalnie dowiedział się RK, ostatecznie umowę na dzierżawę wagonów podpisano dopiero w ubiegły czwartek, 29 września. Koleje Śląskie nie chcą podać ceny i okresu wypożyczenia, zasłaniając się tajemnicą handlową.
Są to wagony tupu B249. Jest to starszy typ wagonów, które w Czechach są już raczej wycofywane z użytkowania. Zostały wyprodukowane w fabryce VEB Waggonbau Bautzen w latach 1981-1985. W wagonach jest 10 przedziałów, w których zamontowane są siedzenia obite dermą. Zmieściło się nich 80 miejsc siedzących. Są to wagony na 140 km/h.
Wagony przyjechały w niedzielę 2 października. Jest ich dziesięć. Koleje Śląskie łączą je w dwa czterowagonowe składy. Dwa wagony stanowią rezerwę. Obecnie składy wagonowe kursują na trasach: - Gliwice – Częstochowa – Gliwice oraz Częstochowa - Chorzów Batory – Częstochowa (zgodnie z dodatkiem C,D do rozkładu jazdy są to obiegi nr KS20 i KS21). Składy są ciągnięte lokomotywami elektrycznymi Traxx - Koleje Śląskie wydzierżawiły dwie maszyny o numerach 146 i 272 od Lotosu.
Poniżej prezentujemy dokładne ich obiegi:
Odjazdy składów wagonowych z Częstochowy: 4:46 (przyjazd do Gliwic o 7.10, kursuje w soboty, niedziele i święta). 5.26 (kursuje w D, przyjazd do Gliwic o 7.21, przyśpieszony). 6.22 (kursuje w D, przyjazd do Gliwic o 8.25, przyśpieszony), 6.26 (przyjazd do Gliwic 8.25, kursuje 1 listopada, przyspieszony), 10.25 (kursuje w D, przyjazd do Chorzowa Batorego o 11.57, przyśpieszony)., 12.25 (kursuje w D, przyjazd do Gliwic o 14.21, przyspieszony), 14.25 (kursuje w D, przyjazd do Chorzowa Batorego o 15.56, przyśpieszony), 16.50 (przyjazd do Gliwic o 19.10), 19.47 (przyjazd do Gliwic o 22.10 - kursuje w D).
Odjazdy składów wagonowych z Chorzowa Batorego: 12.13 (kursuje w D, przyjazd do Częstochowy o 13.39, przyspieszony), 16.13 (kursuje w D, przyjazd do Częstochowy o 17.41, przyśpieszony).
Odjazdy składów wagonowych z Gliwic: 3.46 (kursuje w D, przyjazd do Częstochowy o 6.06), 7.46 (kursuje w D, przyjazd do Częstochowy o 9.37, przyśpieszony), 9.23 (kursuje w D, przyjazd do Częstochowy o 11.25, przyspieszony), 13.53 (przyjazd do Częstochowy o 16.05), 14.46 (kursuje w D, przyjazd do Częstochowy o 16.35, przyśpieszony), 19.53 (kursuje w D,przyjazd do Częstochowy o 22.11).
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Jak ktoś choć raz jechał tym typem wagonów to wie, że są one bardzo niewygodne, bo nie dość, że obicia siedzeń są skajowe to w dodatku są wąskie, a co za tym idzie siedząc tyłek nam zjeżdża na dół. Czeskie wagony jakieś 70% mają też pewnien dość ciekawy defekt techniczny psujący komfort jazdy mianowicie wagony hamując stukacją dość rytmicznie co jest związane z nierównymi obrzeżami kół i co lepsze nasi południowi sąsiedzi tego defektu wytępić nie umieją. Właśnie w ostatnią niedzielę jechałem takim wagonem z Czeskiego Cieszyna do Pragi i to była katorga
Ja tam wolę klasyczne wagony przedziałowe niż jakieś nowe EZT z plastiku. I co wam ta derma przeszkadza, jest ok.
_________________ ...
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-10-2011, 16:15
Te wagony to cała słodycz podróżowania kolejami czeskimi. A informacje o ich wycofywaniu w Czechach są chyba nie do końca prawdziwe. Jakoś na czeskich "rychlikach" innych wagonów nie widuję (a już napewno nie nowszych)
pospieszny, Nie wiem do czego pijesz, ale ja wcale nie napisałem, że potępiam KŚ, bo np Elfy, które też mają uważam za bardzo porządne składy i nie ganie ich. Ja wypowiedziałem się tylko na temat czeskich wagonów, które ze względu na miejsce zamieszkania i częste podróże po czechach znam bardzo dobrze.
z Czeskiego Cieszyna do Prahy hl.n proponuje Pendolino którym osobiście jechałem komfort jazdy jakiego doznałem nie miałem wcześniej do czynienia nawet w PKP IC
A po co mi ten komfort? Ja nie jestem księżniczka której ziarnko grohu przeszkadza. Pendolino jest droższe i NIE działa w nim 2 osobowy bolet Sone dlatego do Pragi jeżdżę średnio 2 razy w rokuczasem i Rychlikiem czyli zwykłymi czeskimi wagonami i jest ok.
Dość przypadkiem widziałem w Katowicach jak wjeżdżał regio KŚ z Częstochowy do Chorzowa Bat. przed godziną 12. Akurat siedziałem w ruszającym regio do Kluczborka, ale faktycznie czeskie wagony na składzie, które jeszcze pamiętam z dawnej "Silessi" w rel. Warszawa - Praga, no i paru dawnych składów sprzed lat jak Katowice - Ostrava czy Brno - Katowice. To były dawne czasy i wówczas te wagony codziennością na wielu międzynarodowych relacjach. Nie wiem, jak dziś to wygląda w Czechach, ale wydaje mi się, komfort jazdy na trasie z Częstochowy do Katowic, będzie o wiele wyższy niż beznadziejnych, często zdezelowanych kiblach, dotychczas kursujących na tej trasie. Zupełnie zaskoczony byłem lokiem prowadzącym czyli Traxem z Lotos Kolej. Skład prezentował bardzo dobrze od zewnątrz, czyli z okien innego regio, ktoś nie obeznany, pomyśli, że to międzynarodowy Ex do Pragi Może to dobry pomysł z tymi wagonami, ale czas pokaże, czy pasażerowie będą zadowoleni. Moim zdaniem lepszy komfort zdecydowanie od plastykowego kibla.
snajper bilet "Sone+" w Pendolino jest ważny tylko trzeba mieć miejscówkę za 200 koron. Info pewne bo w tę sobote żona z koleżanką tak jechały a reszta towarzystwa na FIP-a.
A jak ma się sprawa braku informacji po polsku o hamulcu bezpieczeństwa, czy zakazie wychylania się przez okno w tych czeskich wagonach do polskiego prawa?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum