Elektryfikacja tej linii jest nieporozumieniem i raczej do tego nie dojdzie w najbliższych 50 latach. Już w latach 70 czy 80 mieli ciągnąć druta na Gdynia - Kościerzyna - Bydgoszcz czy Tczew - Czersk. Te plany nigdy nie zostaną zrealizowane...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Jakby chcieli wykasować połączenia osobowe to by nie pakowali tylu milionów w remont Gdynia - Kościerzyna. Poza tym odcinek Wierzchucin - Bydgoszcz bez osobowych nie przejdzie, Chojnice - Bydgoszcz będą generować spore potoki podróżnych.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Rozmawiałem dziś z jednym pracownikiem Zakładu Robót Torowych, który powiedział mi, że w przyszłym roku mają w planach remont 201 (szlak Maksymilianowo - Wierzchucin) skutkiem czego prędkość szlakowa ma wzrosnąć do 120 km/h. Ciekawe ile jest w tym prawdy... Normalnie nie do wiary! Mówił też, że jakiś interes w tym ma Arriva... Hmmmm
Zakładając że to prawda to się trochę skróci czas przejazdu pomiędzy Chojnicami a Bydgoszczą, będzie to kilka minut ale zawsze coś. Odcinek Chojnice - Wierzchucin jakby dali pod 100 czy 120 to by było coś, tyle że trzeba by było robić niemalże przebudowę tej linii. Pożyjemy, zobaczymy. Podchodzę sceptycznie do takich informacji. 120 na Gdynia - Kościerzyna, 120 na Wierzchucin - Maksymilianowo (Bydgoszcz)... Jeszcze trochę i dożyję powrotu planowych składów na tej linii, z takimi prędkościami będzie można puszczać IR/ TLK na południe kraju...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
W sumie racja...info z niepewnego źródła niekoniecznie musi się sprawdzić. Jednak z drugiej strony coś się ruszyło ponieważ bydgoscy mechanicy robią autoryzacje na EPoki, więc czy to oby oznaczało iż zobaczymy je na szlaku Bydgoszcz - Trójmiasto?...przyszłość pokaże
Z tego co się dowiedziałem, w przyszłości ma być remont linii 201 z Maksymilianowa do Kościerzyny na 120 km/h. Zlikwidowane mają zostać wszystkie nieczynne mijanki, ponieważ według PKP PLK przepustowość linii jest wystarczająca. Ile w tym prawdy zobaczymy. Moim zdaniem zamiast remontować na 120, lepiej byłoby zlikwidować wszystkie ograniczenia i uruchomić mijanki w Stronnie, Błądzimiu, Zaroślu, dalej nie wiem jak to wygląda, pewnie jakąś mijankę też by się przydało uruchomić. Ładnie wzrosła by przepustowość linii, obecnie jak np. pociąg z Bydgoszczy się opóźni (częsta sytuacja) to generują się duże opóźnienia bo drugi stoi np. 20 minut w Serocku, a tak minęły by się w Stronnie. No, ale pozamykać coś bezmyślnie było łatwo, a otworzyć z powrotem NIEDASIĘ.
likwidowane mają zostać wszystkie nieczynne mijanki, ponieważ według PKP PLK przepustowość linii jest wystarczająca
Uwalają w ten sposób jakąkolwiek szansę na reaktywację tychże, niech no tylko jakiś kataklizm spadnie na 131 to zrozumieją jak nie PLK to UMWP że 201 musi mieć większą przepustowość. Myślenie totalnie nielogiczne, skoro teraz wystarcza przepustowości to nie znaczy że za 10 lat będzie tak samo.
Co do mijanek to moim zdaniem powinno starczyć Kościerzyna, Wdzydze (szlakowa), Bąk, Szałamaje, Lipowa Tucholska, Zarośle, Wierzchucin, Błądzim, Stronno jeżeli chodzi o mijanki, głównie towarowe ale też i pasażerskie.
Cytat:
według PKP PLK przepustowość linii jest wystarczająca
Złota myśl PKP PLK, szkoda że jak większość innych o kant dupy potłuc...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
W dniach 3 - 29.IX.2012 od poniedziałku do soboty w godzinach 7:50 - 13:40 nastąpi całkowite zamknięcie szlaku Maksymilianowo - Serock dla ruchu kolejowego. W tym czasie prowadzone będą tam przez PKP Polskie Linie Kolejowe zaawansowane prace torowe mające na celu poprawić komfort i czas podróży. W podanym okresie, wprowadzona zostaje Zastępcza Komunikacja Autobusowa na trasie Kotomierz - Serock. Autobusy będą odjeżdżać sprzed dworców i przystanków kolejowych w Kotomierzu, Stronnie, Wudzynie oraz Serocku.
Wybrane pociągi Arriva RP kursować będą w relacji Bydgoszcz Gł. - Kotomierz - Bydgoszcz Gł.
na trasie Bydgoszcz - Kotomierz:
pociąg AR 9223 Bydgoszcz Gł. (8:30) - Kotomierz (8:50) od poniedziałku do soboty w terminie 3 - 29 września
pociąg AR 9925 Bydgoszcz Gł. (11:10) - Kotomierz (11:28) od poniedziałku do piątku w terminie 3 - 28 września
na trasie Kotomierz - Bydgoszcz:
pociąg AR 9924 Kotomierz (8:57) - Bydgoszcz Gł. (9:17) od poniedziałku do soboty w terminie 3 - 29 września
pociąg AR 9126/59248 Kotomierz (11:35) - Bydgoszcz Gł. (11:54) od poniedziałku do soboty w terminie 3 - 29 września
UWAGA! Zastępcza Komunikacja Autobusowa odjeżdżająca z Kotomierza o godzinie 12:00 będzie kursować aż do stacji Wierzchucin (przyjazd o godz. 13:15) od poniedziałku do piątku w terminie 3 - 28 września.
Dodatkowo w pociągach spółki Przewozy Regionalne będą honorowane ważne bilety na przejazd pociągami Arriva RP:
na trasie Bydgoszcz - Kotomierz:
REGIO nr 2022 - od poniedziałku do piątku w terminie 3 - 28 września
REGIO nr 2024 - od poniedziałku do soboty w terminie 3 - 29 września
na trasie Kotomierz - Bydgoszcz:
REGIO nr 2023 - od poniedziałku do soboty w terminie 3 - 29 września
REGIO nr 2025 - od poniedziałku do piątku w terminie 3 - 28 września
Szczegółowe informacje mogą Państwo uzyskać pod numerem naszej całodobowej infolinii:
0 801 081 515 - dla numerów stacjonarnych
22 481 39 48 - dla numerów komórkowych
Uwaga! Podczas obowiązywania zamknięcia szlaku, w pociągach Arriva RP może wystąpić ograniczenie w przewozie rowerów, większego bagażu ręcznego, wózków i foteli inwalidzkich oraz wózków dziecięcych. Za powstałe utrudnienia przepraszamy.
PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do prac zwiększających częstotliwość ruchu pociągów na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto, obejmującym linie 201 i 203. W tym celu PLK zlecą opracowanie studium wykonalności, które pozwoli określić optymalny wariant inwestycyjny dla tego zadania.
- PKP Polskie Linie Kolejowe konsekwentnie działają na rzecz usprawnienia przewozów pasażerskich i towarowych. Rozwiązania, ujęte w projekcie dotyczącym alternatywnego połączenia Bydgoszcz – Trójmiasto, sprzyjają tworzeniu lepszych możliwości dla kolei aglomeracyjnej i regionalnej. Realizujemy także ważny cel Krajowego Programu Kolejowego, którym jest poprawa przewozów towarowych – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
Obecnie dla odcinka linii Maksymilianowo – Kościerzyna trwa postępowanie przetargowe, by wyłonić wykonawcę prac projektowych. Planowana jest budowa drugiego toru na odcinku od Maksymilianowa do Wierzchucina, wymiana torów, elektryfikacja linii oraz kompleksowa przebudowa stacji Maksymilianowo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum