Od 16 maja w aglomeracji katowickiej, w pociągach Przewozów Regionalnych, rusza sprzedaż biletów przez telefon komórkowy.
Możliwość zakupu biletu przez telefon komórkowy (SMS) obejmie bilety jednorazowe na wybraną strefę. Będą one ważne przez dwie godziny od momentu zakupu (bez względu na liczbę przesiadek), a ich koszt wyniesie, w zależności od strefy: 3,4 lub 7 zł. Zakup biletów przez komórkę będzie możliwy po wcześniejszym zalogowaniu i założeniu konta w systemie.
Sprzedaż biletów poprzez SMSy w aglomeracji katowickiej jest projektem pilotażowym, który Przewozy Regionalne chcą rozwijać również w innych regionach.
- Wybraliśmy aglomerację katowicką jako pierwszy region, w którym przetestujemy nową usługę, ze względu na dużą ilość mieszkańców oraz jej czytelny podział na trzy strefy. Po kilku miesiącach eksploatacji systemu, będzie można ocenić jego efekty oraz zastosowane funkcjonalności – wyjaśnia Piotr Olszewski, rzecznik PR.
Pasażerowie Przewozów Regionalnych od 24 października będą mieli jednolity system do zakupu biletów telefonem komórkowym.
Dostawcą usługi jest CallPay, który u wszystkich przewoźników oferuje identyczny sposób zakupu biletów za pomocą zwykłych połączeń głosowych bez konieczności instalowania specjalnego oprogramowania w telefonie komórkowym.
Dodatkowo od 24 października klienci chcący korzystać z systemu CallPay będą mogli także podłączyć swoją kartę płatniczą MasterCard lub Maestro i płacić telefonem bezpośrednio z rachunku bankowego do którego jest wydana karta płatnicza.
- To duże udogodnienie dla Pasażerów, którzy nareszcie podróżując mieszanymi środkami komunikacji będą mogli w jednakowy sposób dokonywać zakupu bez konieczności szukania punktów sprzedaży biletów a cały zakup realizować telefonem komórkowym, który połączony będzie z kartą płatniczą - mówi Krzysztof Pawlicki, dyrektor rozwoju CallPay
Jeśli ktoś nie będzie posiadał karty płatniczej MasterCard to będzie mógł na swoje indywidualne konto w CallPay przelać dowolną ilość środków z których później będzie realizował zakupy. Takie rozwiązanie daje powszechność i całkowitą dowolność płatności.
Rozwiązanie, które wdraża CallPay jest unikalne na skalę światową. Podróżni będą mogli zapłacić za bilet za pomocą każdego telefonu komórkowego, niezależnie od sieci GSM. Kupno biletu odbywa poprzez wykonanie zwykłego połączenia głosowego na numer odpowiadający danemu biletowi, który znajdziemy na naklejkach na przystankach, peronach i pojazdach.
- Prosta i łatwa obsługa, która nie wymaga od użytkownika dodatkowo instalowania żadnego oprogramowania wyróżnia ten system na tle innych dostępnych na rynku - dodaje Pawlicki.
System działał będzie w oparciu o połączenia głosowe, z którego skorzystać będą mogli uzytkownicy wszystkich rodzajów telefonów komórkowych
Dzięki oparciu systemu transakcyjnego na połączeniach głosowych, mogą z niego skorzystać użytkownicy nie tylko smartphonów, a wszystkich rodzajów telefonów komórkowych, nawet tych starszej generacji, które nie mają możliwości łączenia się z siecią Internet. Dodatkowo, testy usług, wykonane na grupie konsumentów w wieku 50+ potwierdziły, że jest to
Jak potwierdziły testy usług, wykonane na grupie konsumentów w wieku 50+, że jest to rozwiązanie, które zostanie bez problemy przyswojone zarówno przez osoby młode, jak i mniej obeznane z nowoczesnymi technologiami - tłumaczy dyrektor rozwoju CallPay Sp. z o.o.
Zakup biletu przez komórkę jest możliwy po aktywacji w systemie CallPay telefonicznie (pod numerem 22 100 1 600), lub na stronie www.callpay.pl gdzie można podłączyć swoją kartę MasterCard i realizować swoje płatności bezpośrednio z konta bankowego i skorzystać z 50% promocji.
Do końca grudnia klienci CallPay i MasterCard otrzymają 50% zwrotu za zakupy biletów jednorazowych. Warunkiem otrzymania zwrotu jest podłączenie do systemu CallPay swojej karty płatniczej Maestro lub MasterCard.
Do końca grudnia klienci CallPay i MasterCard otrzymają 50% zwrotu za zakupy biletów jednorazowych. Warunkiem otrzymania zwrotu jest podłączenie do systemu CallPay swojej karty płatniczej Maestro lub MasterCard.
To bardzo interesujące! Ja już specjalnie zamówiłem w moim banku kartę MC (przedtem miałem tylko VISA).
Przy okazji: proszę o zmianę tematu wątku, np. na "Zakup biletów przez komórkę". To nie jest, i nigdy nie był (i raczej nie będzie) zakup przez SMS. Wciąż kolejne i kolejne pisma powtarzają po sobie tę bzdurę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum