Naprawdę wątpię, że w przeciągu najbliższych lat, nasze województwo zacznie w końcu stawiać na coś innego i nowszego na zelektryfikowanym odcinku, od EN57. Może trochę szybciej od SKM
Jeżdżąc trochę częściej pomiędzy Chojnicami a Trójmiastem, zaczyna się doceniać te nasze szynobusy (owszem lepszy byłby skład wagonowy), ale jazda szynobusem, a EN57 bez moderny z dermą, to jednak spora różnica
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
SKM ogłosiła kolejny przetarg na modernizacje 21 pociągów. Jeżeli wszystko się uda w przyszłe wakacje powinny one wozić pasażerów.
Modernizacja pociągów to część projektu "Rozwój SKM w Trójmieście", dofinansowanego przez UE. Dzięki niej pociągi mają być wygodniejsze i szybsze. Przedsmak tego, co nasz czeka to jeżdżący już od ponad dwóch lat jeden zmodernizowany pociąg. Jego zalety to duże przyspieszenie, mocne hamowanie i ogromna przestrzeń dla pasażerów. I to wszystko na bazie starej kolejki, którą zmodernizowała firma Newag z Nowego Sącza. Pierwszy przetarg Szybka Kolej Miejska ogłosiła pod koniec grudnia 2010 r., a w lutym 2011 otworzyła koperty z ofertami. Złożono dwie - nowosądecki Newag zaoferował wykonanie modernizacji za 139 mln zł. Droższa Pesa z Bydgoszczy zaproponowała cenę 193 mln zł. Niestety, do podpisania umowy nie doszło. Głównym problemem okazał się brak wkładu własnego, bez znalezienia którego właściciele (m.in. samorząd województwa oraz Gdańsk) nie wyrażali zgody na jej zawarcie. Ostatecznie stało się tak pod koniec listopada:. SKM porozumiała się z Bankiem Gospodarstwa Krajowego w sprawie emisji wartych 55 mln zł obligacji, również unijni eksperci wydali pozytywną ocenę dla projektu, a właściciele - zgodę na modernizację taboru. Przetarg trzeba było jednak unieważnić.
Teraz SKM ogłosiła kolejny. Tak jak w pierwszej próbie, tak i teraz zmodernizowanych ma być 21 składów. Różnica jest taka, że remontowi poddane zostaną tylko składy EN57 (w pierwszym przetargu planowano tez wyremontować cztery jednostki EW 58, to jednak okazało się zbyt kosztowne).
Remont jednej jednostki EW 58 jest o około 2 mln zł droższy niż EN 57, dlatego zrezygnowaliśmy z tego - wyjaśnia Marcin Gałuszek, dyrektor ds. marketingu PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście.
Kwota jaką SKM przygotowało w tym celu to 139 mln zł, czyli dokładnie tyle, ile wynosiła najniższa oferta złożona w pierwszym przetargu.
Swoje oferty wykonawcy musza złożyć do 6 marca 2012 r. Władze spółki liczą, że umowę ze zwycięzca przetargu uda się podpisać na początku maja. Od tego momentu będzie on miał na przeprowadzenie modernizacji 14 miesięcy.
Takich zmodernizowanych EZT potrzeba kilkanaście, a to wszystko odbywa strasznie wolno i lata miną, zanim tabor na pomorskich składach regio będzie wymieniony. Ale każdy EZT po modernie cieszy, podobnie jak na SKM, gdzie tempo modernizacji taboru jest równie opóżnione. Napewno jakieś new Elfy są potrzebne, tylko skąd kase na zakup tych składów. Zawsze moderna starych jednostek wyjdzie taniej, tylko jak pisałem, wszystko trwa strasznie długo i niektóre kible ledwo jeżdżą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum