Wysłany: 27-10-2011, 00:25 Cięcia w nowym rozkładzie jazdy
Od grudnia będzie mniej połączeń kolejowych w regionie.
Zagrożone obcięciem są nierentowne połączenia, albo obsługujące wyłącznie jeden powiat. Jako przykład cięć zarząd województwa podaje połączenia Szczecina z Chojną oraz Szczecina ze Świdwinem. W grę wchodzi ograniczenie kursów tylko do dni roboczych bądź do kursowania tylko w czasie wakacji.
- Naszym celem podstawowym jako organizatora przewozów pasażerskich jest zapewnienie wewnętrznej spójności regionu - mówi Leszek Drożdż, wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego. - Zmiany obejmują oprócz utworzenia nowego połączenia kolejowego Szczecin - Wałcz - Piła (od czerwca 2012 roku), także likwidację połączeń, które z uwagi na swą specyfikę nie znajdują się w kompetencji marszałka (np. linia Sławno - Darłowo) lub są wysoce nierentowne. W tym przypadku jako kryterium podstawowe przyjęto pokrycie kosztów przychodami na poziomie 20 procentów.
Województwo jednak nie zamyka definitywnie planu likwidacji nierentownych połączeń lokalnych. Pomysłem na ich utrzymanie miałoby być przejęcie współfinansowania połączeń przez gminy i powiaty.
Urząd marszałkowski zamierza powiększyć tabor kursujący po naszych liniach. W przyszłym roku przewidziano zakup sześciu używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych (za 19 mln złotych) i zakup 7 nowych "ezt" w ramach zachodniej grupy zakupowej (wspólnie z województwem lubuskim i wielkopolskim za 170 mln złotych.
W początkach listopada zaczną się negocjacje w sprawie rocznej umowy ze spółką "Przewozy Regionalne".
- W 2012 roku zakładamy dofinansowanie w kwocie 75 mln złotych plus 2 miliony złotych na przewozy transgraniczne do Meklemburgii - Pomorza Przedniego, więcej budżet naszego województwa nie udźwignie - wyjaśnia Leszek Drożdż. - Zakładamy wykonanie pracy eksploatacyjnej na poziomie 5 500 000 pociągokilometrów, to mniej niż w tym roku, gdzie było to prawie 6 mln pockm.
Dokładanie pieniędzy do połączeń transgranicznych, czyli do sąsiedniego landu niemieckiego to nowość. Do tej pory ich finansowaniem zajmowało się ministerstwo infrastruktury.
Nowy rozkład jazdy wejdzie w życie 8 grudnia 2011 roku.
źródło:Głos Szczeciński
_________________ Stoi na stacji lokomotywa, pełna miedzi i stali...I przyszli żule i ją zaje.ali!
Punisher -na to się zanosi. Przegrupowanie pracy w kierunku Szczecina może byc sygnałem "orania" prowincji. Cieniutko widzę tu pozycję szopki w Kołobrzegu. Cięcia mogą ja dosięgnąć szybciej niźli się to niektórym wydaje.
SKM do Koszalina - fenole do Koszalina i po ptakach. Linia Szczecin - Szczecinek może zamykać sie przez Białogard i Kołobrzeg i wtedy kicha. Pracownicza bo na finansach firmy - nawet w założeniu prywatnej może to sie "odbić" pozytywnie.
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
No i tu mamy efekty nieutworzenia 17. województwa środkowopomorskiego. Jest od cholery i jeszcze trochę plusów, że tego nie zrobili - tu nie będę się rozpisywał, chyba że ktoś zapyta ale jednym z minusów jest to, że i wschód zachpomu i zachodnie krańce pomorskiego są udupiane z roku na rok w segmencie transportu publicznego...
Skończcie z tymi teoriami spiskowymi. Jak słysze tę odwieczną wojenkę koszalińsko - szczecińską to mnie skręca
Cięcia będą też na zachodzie województwa i mocno dotkną np. linie Szczecin - Świnoujście i Szczecin - Kostrzyn.
I niech teraz ktoś napisze, że Szczecin systematycznie udupia tylko Koszalin i jego okolice?
Oj ja osobiście nie pisałem w ramach żadnej wojenki, osobiście jestem i zawsze byłem przeciwny temu województwu, bo to miałoby swoje nieuniknione negatywne skutki ekonomiczne zarówno dla regionu jak i całego kraju. Chodzi mi tylko o fakt, że z roku na rok ubywa połączeń na liniach peryferyjnych (ma to miejsce nie tylko na Pomorzu!).
Wysłany: 09-11-2011, 15:20 Co czwarty pociąg zniknie z rozkładu w regionie
Co czwarty pociąg zniknie z rozkładu w regionie
Prawie 50 pociągów zniknie w przyszłym roku z tras w naszym województwie. Kolejne 60 będzie miało ograniczone kursowanie.
Jak nieoficjalnie dowiedziało się Radio Szczecin, od stycznia ilość pociągów w regionie zmniejszy się o 1/4. Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego wycofuje się się z finansowania części połączeń realizowanych przez PKP Przewozy Regionalne.
Jako pierwsze z torów znikną wszystkie pociągi relacji Sławno - Darłowo. Nie będzie także porannego połączenia ze Szczecina do Świnoujścia - kolejka będzie kursowała tylko w wakacje. - Te połączenia przynosiły duże straty - wyjaśnia wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego Wojciech Drożdż. - Przewozy Regionalne powinny zastanowić się teraz nad obniżeniem kosztów, gdyż poziom dochodów już nie będzie się im zmieniać. Zarząd województwa nie może pozwolić sobie na to, żeby województwo przejadało wszystkie swoje dochody na Przewozy Regionalne.
Mniej będzie pociągów w okolicach Białogardu, Koszalina i Kołobrzegu. Tymczasem dla wielu mieszkańców te połączenia to jedyna, tania możliwość dojazdu do pracy. - Ani do domu wrócić z pracy, ani ze szkoły, nie będzie jak dojechać, zdarza się, że jest bardzo dużo ludzi i nie ma miejsc siedzących, trochę ludzi zostanie na lodzie - uważają pasażerowie.
W sumie dziennie w Zachodniopomorskiem kursuje ponad 200 pociągów Przewozów Regionalnych.
źródło:Radio Szczecin
Marszałek Dróżdż jest zdeterminowany by jak najszybciej utworzyć Zachodniopomorską Kolej?
_________________ Stoi na stacji lokomotywa, pełna miedzi i stali...I przyszli żule i ją zaje.ali!
We wczorajszym odcinku kolejtv podano informację, że w naszym województwie w najbliższym czasie ma zniknąć cos około 50 połaczeń a 60 ma mieć ograniczone kursowanie. To w ogóle mozliwe? Coś wiecie na ten temat? Mam nadzieję, że to nieprawda.
Ten odcinek musiał być kręcony chyba jeszcze w listopadzie, skoro o sprawach, które już mają miejsce mówią tam w czasie przyszłym.
W najbliższym czasie na żadne dodatkowe cięcia się nie zanosi.
Przydałoby się wyciąć popołudniową parę Szczecin - Goleniów - Szczecin. Na taką mizerną frekwencję SA103 byłby za duży,a jeździ EN57 gdzie w zasadzie wszyscy podróżni zmieściliby się w jednym przedziale.
Przydałoby się wyciąć popołudniową parę Szczecin - Goleniów - Szczecin. Na taką mizerną frekwencję SA103 byłby za duży,a jeździ EN57 gdzie w zasadzie wszyscy podróżni zmieściliby się w jednym przedziale.
Piszesz o 88204 odjazd 16:57?
Nie wiesz, że do Goleniowa nic nie wolno ciąć? Przecież to miasto marszałka. Szybciej poleci pociąg gdzieś indziej. Do Goleniowa mają jeździć pociągi w odstępie 17 minut i to po szczycie komunikacyjnym dla tego miasta.
Pisałem już o tym pociągu na forum (może innym) i także do PR i UM. Przed zmianą rozkładu jeździł do Kamienia Pomorskiego i był chyba najlepszym połączeniem dla ludzi jeżdżących z pracy do Kamienia Pom, Wysokiej itp.
Wg, odpowiedzi jeden z Pań z UM miał 19% rentowność (kasowano wszystko poniżej 20% - czyli np wystarczyło, że raz kierownikowi nie chciało się skanować biletów i po sprawie a zdarza się to np teraz w piątki) dlatego został skasowany.
W swoim piśmie wyraźnie napisałem ze nie został skasowany a skrócony, ale szanowna Pani z urzędu oczywiście tą sprawę pominęła jak na polityka przystało. Skoro miał rentowność 19% to teraz ile ma 3% (15 osób, z powrotem 3) a jeździ. Nie chce mi się już jej odpisywać bo już nie mam na to sił i nerwów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum