Wysłany: 13-11-2011, 11:28 Rozkład jazdy 2011/2012 w Świętokrzyskim
W ostatni piątek opublikowano nowy rozkład jazdy. Wiem, że nie jest to jeszcze ostateczna wersja ale co o nim sądzicie?
Ja muszę przyznać, że po raz pierwszy od wielu lat jestem pozytywnie zaskoczony i mam wrażenie, że jest lepiej niż jest obecnie. Oczywiście piszę to po powierzchownej ocenie nowego rozkładu. Jest kilka bezsensownych zmian ale o nich na końcu najpierw pozytywy. Najważniejsze, nie brakuje żadnego pociągu!
Linia 008 (tabela 110):
Pociągi IC:
- nowa TLKa Zakopane - Gdynia TLK 35202 przetrasowana przez Kielce. Tutaj duży plus, całoroczne połączenie z Zakopanym po za tym daje możliwość powrotu z Krakowa po godzinie 19. Moim zdaniem ten pociąg powinien dodatkowo prowadzić grupę wagonów Bielsko Biała - Warszawa Zachodnia (i tak 35202 stoi łącznie w Warszawie 30 min) albo być przynajmniej skomunikowany w stolicy z TLK61200. Dodatkowo pozwala ona nad ranem dojechać do Warszawy, we wrześniu wylatując o 7 z Okęcia byłem zmuszony na tydzień zostawić samochód w Warszawie. Jeśli mnie wzrok nie myli w sezonie będzie dodatkowa grupa wagonów z KRYNICY oznaczone w Sitkolu jako pociąg TLK 33502!
-nowy pociąg TLK 35504, co prawda kursujący praktycznie tylko w piątki powrót w niedziele. Dużego znaczenia ten pociąg raczej nie będzie miał ale zawsze to zmiana na plus
- TLK 31108 wyjeżdża z Krakowa znacznie wcześniej (prawie 2 godziny) bo o 5.32 Zapewnia wczesny dojazd do Kielc, po za tym wypełnia lukę po kursującej o tej porze TLK 21102 i pozwala na przyjazd do Stolicy o fajnej porze
- TLK 32102 wyjeżdża z Krakowa godzinę wcześniej (około 1 godziny) pozwala na dojazd do Lublina przed południem. Też zmiana na plus nawet dzięki zachowaniu taktu godzinnego po 31108, pociągi nie dublują się
- TLK 38108 wyjeżdża z Krakowa 20 min wcześniej, nie robi to jednak dużej różnicy. Mogliby nawet przetrasować go 20 żeby jechał później bo po nim (D) do Kielc nie ma połączenia do 11 a w weekendy do 13.30
- TLK 31106 ww. wyjeżdża z Krakowa 20 min wcześniej, mogliby nawet puścić go jeszcze wcześniej
- TLK 32100 wyjeżdża podobnie jak wcześniej (bez zmian czasowych)
- TLK 38202 bez wielkich zmian
- TLK 31510 kursuje w dni podobne jak w zeszłym roku, ma dziwnie wydłużony czas przejazdu ze względu na długi postój na Płaszowie
- TLK 21106 pierwszy pociąg z Kielc do Warszawy będzie wyjeżdżał wcześniej po o 5.20 a tym samym pozwoli na dojazd do Warszawy zaraz po 8
- TLK 21102 zmiana oczywiście na minus. Pociąg dubluje się z TLK 38108. To oczywiście łącznik Przemyśl - SWR - Sandomierz - Warszawa Wschodnia. Moim zdaniem ten pociąg z Przemyśla wyjeżdża za wcześnie. Jeśli wyjeżdżałby z Przemyśla o 6.15 byłby skomunikowany w Przeworsku z 2023. Wtedy TLKa z Kielc mogłaby wyjeżdżać koło 11.10 i zapełniłaby sporą lukę między 9 a 15 w kierunku Warszawy
- TLK 53202 Pozwala ze stolicy dojechać na rano dojechać do Krakowa z przyzwoitym czasem przejazdu. W Kielcach o podobnej porze odjeżdżał Regio do Krakowa, który został przesunięty
- TLK 23100 praktycznie bez zmian
- TLK 83202 wyjeżdża z Kołobrzegu +30 i tak też jedzie przez Świętokrzyskie. Pociągi nie dublują się więc spoko
- TLK 13107 Również on do Kielc przyjeżdża 30 min później
- TLK 23102 Wyjeżdża z Lublina 1,10 później. Zmiana na gorsze bo ten pociąg będzie dublował się z Regio Kielce - Kraków spokojnie mógł wyjeżdżać o dawnej porze, nawet parę minut wcześniej dzięki temu zapełniłby dziurę między 15.40 a 18.40 na linii Kielce - Kraków
- TLK 13109 Jedzie +30 dzięki temu. Słyszałem, że dla wielu osób wyjeżdżał z Warszawy trochę za wcześnie (ludzie kończący w piątek zajęcia/pracę o 16-16.30 nie mogli na niego zdążyć) tak jak teraz jest bardziej optymalnie
- TLK 83108 jedzie 4 godziny później. Z Kołobrzegu wyjeżdża o ludzkiej porze. Trochę się jednak dubluje z innymi pociągami
- TLK 53510 pozwoli na dojazd przed 7.30 do Krakowa
- TLK 12107 bez wielkich zmian
- TLK 12103 mógłby z Warszawy wyjeżdżać wcześniej ze względu na dziurę od 9 do 15 z Warszawy do Kielc. Zdaję sobie z tego sprawę, że jeździ tak ze względu na Warszawa – Przemyśl
Pociągi REGIO
Na linii do Katowic, nie zaszły większe zmiany po za lekkimi modyfikacjami godzin odjazdu. Nadal ostatni Regio do Katowic odjeżdża po 14. 2431 przesunięty został godzinę później także dubluje się z TLKą Lublin Wrocław. Wyjeżdża 30 min po niej a jadąc przez Kozłów traci kolejną godzinę, to dobry sposób na całkowite pozbycie się w nim frekwencji. Co ciekawe w przeciwnym kierunku są tylko 2 składy, brakuje 4242 który został skrócony do Sędziszowa, dodatkowo nie ma żadnego połączenia z Sędziszowa do Kielc więc nie bardzo wiem, jak to zostanie logicznie rozwiązane.
Na linii do Sędziszowa nie zmieni się praktycznie nic po za godzinami przejazdu. Do Krakowa natomiast ciekawe zmiany. Nowy Regio !Ostrowiec Świętokrzyski – Kraków! Kursujący codziennie, wyjazd z Ostrowca 5:18, w Kielcach 7:04 dojazd do Krakowa 9:27 Powrót tą samą trasą po godzinie 16. Z tym pociągiem to moim zdaniem bardzo dobry pomysł, nie raz słyszałem, jak podróżni 38202 prosili o skomunikowanie na Ostrowiec w razie opóźnienia TLKi, o ludziach biegających po peronach w Kielcach żeby zdążyć się przesiąść w kierunku Skarżyska nie wspominając. Zmiana jak najbardziej na plus.
Linia 61 (tabela 109):
Pociągi IC:
TLK 26102/62103 zostaje, jeździ o podobnych godzinach i w tej samej relacji co wcześniej. Mimo zapowiedzi, że w sezonie będzie połączenie Lublin – Jelenia Góra brakuje tego pociągu w rozkładzie. Z drugiej jednak strony chodziły plotki, że TLKa jadąca przez Kielce zostanie przetrasowana przez Warszawę, Łódź więc dobrze, że w ogóle coś jeździ.
Pociągi Przewozów Regionalnych
Pierwsza podstawowa zamiana nowy pociąg IR Kielce – Wrocław. Z Kielc wyjazd 7:50 (w miarę poprawie skomunikowany z Regio z Ostrowca, co daje jeszcze większe możliwości. Powrót na 20:30 do Kielc. Jeździ tylko w wybrane dni jednak moim zdaniem to zmiana na plus. Bardzo się nowe połączenie przyda. Co prawda mogliby przedłużyć go np. do Sędziszowa albo Skarżyska jako Regio, potem powrót Regio (a najlepiej do Buska Zdroju albo Chmielnika – tak wiem niemożliwe), ale i tak jest bardzo dobrze. IR BOLKO będzie jeździł tak jak dotychczas z tą różnicą, że wjeżdża do Chełma (na odcinku Lublin – Chełm jako REGIO).
Pociągi Regio bez większych zmian. Tylko nie wielkie zmiany czasu odjazdu. Pisałem w wakacje do PR aby 24035 puścić wcześniej tak aby w Częstochowie Osobowej zdążać na IR Bursztyn, co prawda nie było odzewu w tej sprawie, jednak przesunęli ten pociąg o brakujące 2 minuty. Niestety IR Bursztyn również wyjeżdża wcześniej.
Linia 25 (tabela 115):
Pociągi IC:
Nowa TLK Przemyśl – Warszawa Wschodnia łączona w Skarżysku ze składem z Kielc. Swoją drogą ciekawe skąd IC weźmie lokomotywę w Skarżysku? Godziny odjazdu są w miarę optymalne dla mieszkańców z tego regionu. Gorzej z osobami które chcą „zaliczyć” tę linię, czeka ich albo przed albo po podróży nocleg w Przemyślu. Sandomierz wreszcie odzyskuje połączenie kolejowe! Co więcej pociąg jedzie szybciej niż w momencie gdy 5 lat temu uwalono tam ruch osobowy. Miejmy nadzieję, że w ślad za tym pójdą pociągi Regio.
Pociągi Przewozów Regionalnych:
W pociągach z Kielc wyeliminowano kilkonasto–kilkudziesięcio minutowy postój w Skarżysku Kamiennej. Dodatkowy Regio do Kielc i Krakowa to z pewnością największy plus dla tej linii. Liczba pociągów Regio na linii Skarżysko – Ostrowiec nie uległa zmianie, po prostu pierwszy pociąg z Ostrowca i ostatni do tego miasta zastąpiono Regio odpowiednio do i z Krakowa.
@conen Z tą TLKą do Warszawy to masz rację ciekawe czy aż tak dużym problemem byłoby przesunięcie Regio o 5 minut wcześniej, między Sędziszowem a Kielcami po za skrajnymi warunkami nie ma możliwości żeby Regio się opóźnił więc nawet 3 minuty na przesiadkę spokojnie by wystarczyły.
Z tą Łodzią to wybacz ale trochę narzekasz. Obecnie jadąc pociągami Regio do Łodzi z Jędrzejowa, jedziesz z przesiadkami w Kielcach, Skarżysku i Radomiu dla miłośnika kolei taka 6 godzinna podróż jest do zniesienia, natomiast dla typowego podróżnego w ogóle nie wchodzi w grę. W nowym rozkładzie tą samą podróż pokonasz z jedną przesiadką w Tunelu z dwukrotnie krótszym czasem przejazdu.
Z tym dojazdem do Sędziszowa to trochę racji masz, ale nie powinien to być pociąg Kielce - Sędziszów bo taki skład wyjeżdżający np o 4.30 woziłby muchy na tym odcinku. Co innego jakby przedłużyć 23125 tak żeby wyjeżdżał w zaproponowanej wyżej godzinie z Kielc. Tłumów by na nim nie było, ale od Jędrzejowa czy właśnie Sędziszowa by się zapełniał. W drodze powrotnej mógłby wracać jako przedłużony 32126 do Kielc przyjazd do Kielc około godziny 23.50
Jeśli chodzi o pociągi IC to fajnie że region Świętokrzyski ma 3 połączenia do Gdyni + w wybrane dni TLKe do Bydgoszczy, jednak jest całkowicie odcięty od kilku lat od takich miast jak Poznań, Łódź, Szczecin czy Zielona Góra. Uważam, że dobrym pomysłem byłoby przetrasowanie TLKi TLK83202 z Kołobrzegu przez Białogard, Piłę, Poznań, Kutno i dalej obecną trasą. Czas przejazdu byłby zdecydowanie szybszy i umożliwiłby bezpośredni dojazd z Kielc min. do Poznania
Wszystko fajnie. Szkoda tylko, że Świętokrzyskie postawiło krzyżyk na 25 w kierunku Tomaszowa. Ciekawe czy Końskie i Opoczno zostaną już odcięte na wieki.
Świętokrzyskie postawiło krzyżyk nie tylko na tej linii. Cieszmy się z tego co jest, bo w porównaniu z obecnym rozkładem zanosi się, że będzie całkiem przyzwoicie.
Przemyśl - Warszawa będzie kursował o godzinę wcześniej do 29 lutego bo przesunięto o godzinę odjazd TLK 21102 Kielc do Warszawy ze skarżyska odjezdza o 9:15 nie 10:15 jak planowano wcześniej. Co ciekawe teraz hafas pokazuje, że TLK 21102 kursuje tylko ze skarżyska do warszawy nie z kielc do warszawy, tak jakby na odcinku kielce - skarżysko nie kursował do 1 marca.
Nowe połączenia kolejowe uruchamiają dla mieszkańców województwa świętokrzyskiego Przewozy Regionalne. Bez przesiadek pasażerowie pojadą na trasie Ostrowiec Świętokrzyski-Kraków i Skarżysko-Częstochowa.
W rozkładzie, który wchodzi w życie 11 grudnia, na terenie województwa świętokrzyskiego kursować będzie 79 pociągów Regio, z czego 54 zostaną uruchomione przez Świętokrzyski Zakład Przewozów Regionalnych.
Dyrektor zakładu Robert Zaborski powiedział podczas czwartkowej konferencji prasowej, że planowane są nowe połączenia z Ostrowca Świętokrzyskiego do Krakowa i ze Skarżyska-Kamiennej do Częstochowy, eliminujące uciążliwe przesiadki.
W nowym rozkładzie kursować będą dwa pociągi InterRegio przez Kielce - weekendowa "Łysica" z Chełma do Wrocławia i codzienny "Bolko" z Kielc do Wrocławia.
Najdłuższe trasy mają być obsługiwane przez nowoczesne pojazdy. Świętokrzyski urząd marszałkowski zakupił niedawno cztery pociągi "Elf", z których dwa już kursują, a dwa zostaną dostarczone w przyszłym tygodniu. Ze środków Funduszu Kolejowego zmodernizowano jednostkę ED72.
Wojciech Siporski z urzędu marszałkowskiego zapowiedział, że w latach 2013-2014 do regionu trafi sześć kolejnych nowoczesnych pociągów, w ramach realizowanego - wraz z trzema innymi województwami - projektu dofinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dzięki temu w 2014 roku tabor świętokrzyskiego zakładu PR zostanie odnowiony.
Według Siporskiego ilość usług w nowym rozkładzie się nie zmniejszy, wręcz przeciwnie, a samorząd województwa zaplanował w budżecie 2012 rok więcej pieniędzy na dopłaty do usług kolejowych.
Dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Skarżysku-Kamiennej Piotr Małek powiedział, że dzięki zmodernizowaniu w 2010 roku linii między Skarżyskiem i Ostrowcem, pociągi mogą się tam poruszać z prędkością 100 km na godzinę. Trwają prace między Bodzechowem a Ćmielowem, linia jest przystosowywana do 100 km na godzinę i - jeśli nic nie stanie na przeszkodzie - w kolejnym rozkładzie jazdy będzie można uruchomić pociągi do Sandomierza.
Po modernizacji linii PKP InterCity już w tym rozkładzie jazdy uruchomi połączenie przez Sandomierz. Będzie tędy kursował pociąg TLK z Warszawy do Przemyśla. Pociągi pasażerskie nie jeździły przez Sandomierz kilka lat.
Z nowym rozkładem zostanie uruchomimy system sms-owy dla podróżnych, informujący o opóźnieniach pociągu. W "Elfach" działać będą automaty do sprzedaży biletów.
Kolejarze zapewnili, że są przygotowani do wprowadzenia nowego rozkładu jazdy.
Sędziszów 5.00 - Kozłów 5.10 zapewne najkrótsza relacja w Polsce.
Z Sędziszowa do Krakowa pociągi o 5.23 i 5.50.
Z Kielc do Katowic 3 połączenia, ale z Katowic do Kielc już tylko 2 - uwalono najbardziej frekwencyjne o 15.40 ucinając do Sędziszowa gdzie przesiadka na Ostrowiec tylko 9 minut.
Z Czewy do Kielc 5 par, ale odwrotnie tylko 4 i takie kuriozum: kibel z Kielc kończy we Włoszczowie o 16.57, ale o 16.40 rusza stamtąd kurs do Czewy - to przecież zwykła niegospodarność w rozumieniu kodeksu karnego.
Ktoś zna logiczne wyjaśnienie tego wszystkiego?
Kielce-Skarżysko tylko 8 par i znowu ta luka ze SK między 15.34 a 19.15.
Tradycyjne za wcześnie ostatnie kursy do Kielc: ze SK o 19.15, ale to w ogóle ostatni; z Częstochowy 17.40 ostatni nie licząc IR Łysica , ale tylko dwa razy w tygodniu; z Katowic 17.38 z przesiadką już tylko w Sędziszowie i tutaj duży plus bo do tej pory w C to był Kozłów a w D Sędziszów; ostatni z Katowic do Sędzszowa o 20.03 powinien być zgrany z tym o 21.34 z Krakowa /wydłużyć jeden z nich do Kielc/ gdyż z Kraka ostatni 19.19.
Reasumując kopiują stare błędy dorzucając nowe - plusów mało.
Bardzo dobry pomysł z połączeniem z Krakowa do Ostrowca i Skarżyska z Częstochową. Krytyka kolegów myślę jest mocno przesadzona, rozkład na pewno lepszy niż obecny.Zncznie lepsze skomunikowania.
Sędziszów 5.00 - Kozłów 5.10 zapewne najkrótsza relacja w Polsce.
więc Świętokrzyskie do spółki Małopolską tworzy nowe naj...
...po zlikwidowanych pociągach Aleksandrów Kujawski-Ciechocinek
o ile nie ma w nowym rozkładzie żadnego wahadła Tychy-Tychy Miasto
Jasne tworzymy sztuczne relacje Kraków-Ostrowiec lub SK-Czewa /zmiana kierunku jazdy w Kielcach/, które i tak szybką znowu zostaną rozbite a naturalne ciągi typu Kielce - Katowice/Kraków szatkujemy zmuszając ludzi do przesiadek w Sędziszowie czy Kozłowie, dobrze że ten wygwizdów w Tunelu chociaż darowali.
Sprawdźcie skomunikowania pierwszego kibla z Kielc do Czewy na IR Bursztyn czy Opole.
Porównajcie ilość połączeń regio SK z Kielcami a, Radomiem. Oczywiście naturalny ciąg Kielce-Radom nie da się bo granica.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum