A to nie czasem PLK w której pracujesz odpowiada za zły stan torów
Zawsze myślałem że to wasza spółka powinna inwestować w tory a nie PKP S.A.
Ale widocznie się myliłem , a ciekawe kto opłatę za dostęp do torów inkasuje?
Remontują kilka dworców na krzyż, a za rok powiedzą, że polskie dworce kolejowe dalej straszą. Gdyby w jednym momencie modernizowano ze 150 obiektów, to można by się tym pochwalić, ale 5 czy 6 dworców...?
5, 6 mówisz zobaczmy
1) Wrocław Główny
2) Radomsko
3) Piotrków Trybunalski
4) Zgierz - skończony !
5) Warszawa Wschodnia
6) Warszawa Centralna - super odświeżenie
7) Tarnów - skończony !
8) Olsztyn Zachodni
9) Działdowo - skończony
10) Modlin - skończony !
11) Katowice
12) Kraków Główny
13) Gdynia Główna
niestety nie zgodzę się do końca- dworzec w Tarnowie został wyremontowany jako budynek,ale perony szczególnie 2 i 3 są w opłakanym stanie,podobnie przejście podziemne, pomijając fatalnie działającą informację wizualną,która wadliwie działa w hali dworca, dodam że na peronach wyświetlacze nie podają kategorii pociągu (czy REG,TLK,IR,EX itd) - (sic!!!) a peron 1 który wyłożono jakże eleganckim "polbrukiem" już pokryła rdza tak jak i peron nr 2
Nie martw się o perony, o to zadba PKP PLK modernizując szlak E-30. Mnie zastanawia się, co dadzą, czy zachowa oryginał, czy dadzą szarą kostkę? :/
@matias32, owszem odpowiadamy za stan toru, ale co możemy zrobić jak Minister powie "damy wam kasę, ale róbcie tą i tamtą linie" i g*wno mamy do gadania. Tego jeszcze nie było, polityka i jeszcze raz polityka.
Polskie Koleje Państwowe nie tracą wiary w remont dworca w Gliwicach. Decyzja o sfinansowaniu inwestycji ze środków unijnych jest w rękach urzędników z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Przyglądający się ciągnącej od dłuższego czasu telenoweli związanej z dworcem przedstawiciele władz miasta nie mają większych nadziei, że cokolwiek ruszy się w tej sprawie.
Budowa Nowego Centrum i remont budynku dworca kolejowego były sztandarowymi punktami programu wyborczego Zygmunta Frankiewicza w 2010 roku. "Bardzo ważne jest to, że miasto nawiązało współpracę z PKP SA. Planowana jest między innymi modernizacja budynku dworca. Po latach bezskutecznych zabiegów z naszej strony staje się to coraz bardziej realne" - napisał w nim prezydent. Rok po wyborach samorządowych nad dworcem i przebudową terenów wokół niego zebrały się czarne chmury. - O losach remontu gliwickiego dworca nic nam nie wiadomo. Może coś się ruszy, ale zbyt wielkich nadziei nie mamy - mówi Marek Jarzębowski, rzecznik prezydenta Gliwic.
Rozpoczęcie prac w Gliwicach pierwotnie planowano na ten rok. Termin okazał się nierealny, ponieważ inwestycja trafiła na listę rezerwową Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Kolejarze mają nadzieję, że jednak uda się pozyskać unijne środki i przygotowują się do tej inwestycji.
- Bardzo liczymy na to, iż uda się pozyskać unijne dofinansowanie na inwestycję w Gliwicach. Chcemy, by powstało tam nowoczesne centrum przesiadkowe, którego elementem będzie zmodernizowany dworzec. Warunkiem pozyskania funduszy w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko jest wpisanie projektu na listę podstawową. Decyzje w tej sprawie podejmuje Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Oprócz inwestycji w Gliwicach, staramy się o unijne wsparcie dla projektów, które chcemy zrealizować w Bydgoszczy i Szczecinie - mówi Paulina Jankowska z zespołu prasowego PKP SA.
We wszystkich trzech wyżej wymienionych miastach PKP chcą zrealizować inwestycje polegające na modernizacji dworców kolejowych oraz budowie centrów przesiadkowych, integrujących poszczególne gałęzie transportu publicznego. Jak podaje branżowy portal rynek-kolejowy.pl szacowany koszt remontu w Gliwicach ma wynieść 98 mln zł, z czego 55 mln pochodzić będzie ze środków unijnych.
Wielką niewiadomą jest także planowana przebudowa terenów wokół dworca, gdzie miało powstać Nowe Centrum. Miasto wraz z koleją opracowało koncepcję zagospodarowania działek pomiędzy ul. Bohaterów Getta, Tarnogórską i Toszecką. Nowoczesne centrum z centralnym węzłem przesiadkowym miało powstać przy udziale zewnętrznych podmiotów. Tych jak na razie brak. Przedstawiciele miasta próbowali znaleźć potencjalnych inwestorów na targach Expo Real w Monachium, które są jedną z większych tego typu imprez w Europie. Wygląda na to, że bezskutecznie. - Na targach była prezentowana makieta i film o Nowym Centrum. Wiele osób pytało o dodatkowe informacje. Nikt się jeszcze nie zgłosił, ale może to jeszcze za wcześnie - zastanawia się Marek Jarzębowski.
Wszystko zatem wskazuje, że powstanie Nowego Centrum zostanie odłożone w czasie. Zastanawiające jest to, jak długo jedno z najbogatszych miast w regionie będzie miało zapuszczony dworzec kolejowy. Niespełnienie obietnic może polityków rządzących miastem słono kosztować podczas następnych wyborów samorządowych.
"Chlebak", budynek "skażony" socrealizmem, renowacja za 1,7 mld zł. Polskie dworce zadziwiają.
45. urodziny warszawskiego Dworca Centralnego to doskonała okazja, by przyjrzeć się innym tego typu budynkom w Polsce. Lista wyjątkowych obiektów architektonicznych jest długa - i to zarówno wśród budowli zabytkowych, jak i oddanych do użytku dziesięć-dwadzieścia lat temu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum