Co myślicie o połączeniach IR na węglówce, ale nie relacje Trójmiasto - Górny Śląsk, tylko, połączenia Wielkopolski z południem. Przykładowo taki pociąg:
Częstochowa - Chorzew S. - Zduńska Wola - Dąbie n/Nerem - Koło - Konin - Poznań
Rano z Częstochowy, po południu z Poznania. Coś jak dawny Cegielski, ale krótsza trasa.
_________________ na forum od 2005 roku:)
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-11-2011, 09:57
Obawiam sie, ze potoki pasazerskie bylyby za małe, zeby zapelnic komercyjny pociag. Czas przejazdu rowniez by nie powalił. Uruchamianie pociagu dla fajnej trasy, ktorej jeszcze nikt nie wymyslil, mija sie z celem. Nie trzeba wyważać otwartych drzwi.
Proponuje IR "Hutnik" z Wrocławia, ewentualnie z Katowic bądź z Raciborza do Stalowej Woli Rozwadów przez Kraków, Tarnów, Rzeszów, Łańcut
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-02-2013, 23:33
Coś Ty sie z choinki urwał? Nie ma przejezdności na E30 to raz, dwa że IRy jezdzily na E30 przed modernizacją wiec z taka trasą prochu nie wymysliles, trzy że wysyłanie pociagow do Stalowej Woli (IR Wielkopolanin, IR San) zakonczylo sie porazka - do St. Woli pojedyncze osoby dojezdzaly, a szkoda.
No cóż szkoda, że "Wielkopolanin" i "San" okazywały się porażką W takim chciałbym zobaczyć "Hutnika" z Raciborza do Krakowa, ewentualnie z Wrocławia do Katowic przez Gliwice, Bytom
Organizacje związkowe działające przy Przewozach Regionalnych we Wrocławiu wspólnie z KODLK chcą wydłużenia relacji pociągu InterREGIO „Łużyce” Kraków – Węgliniec do Lubania Śląskiego. Wystosowali w tej sprawie oficjalne pismo do prezes PR Małgorzaty Kuczewskiej – Łaski.
Wydłużenie pociągu „InterREGIO” (nr 3611/3/63120/1) do stacji Lubań Śląski miałoby nastąpić od przyszłego rozkładu jazdy pociągów 2013/14.
Związkowcy utrzymują, że wydłużenie trasy pociągu byłoby korzystnym rozwiązaniem dla mieszkańców Lubania Śląskiego, Gierałtowa i Gierałtowa Wykroty, którzy w tej chwili pozbawieni są jakiejkolwiek możliwości podróżowania pociągiem, w szczególności dalekobieżnego łączącego Małopolskę, Górny Śląsk i Opolszczyznę z Dolnym Śląskiem.
Ponadto, według autorów wniosku, wydłużenie pary pociągów do Lubania Śląskiego uatrakcyjni podróżowanie malowniczymi terenami Dolnego Śląska.
W oficjalnym piśmie, przesłanym prezes Przewozów Regionalnych oraz władzom samorządu małopolskiego i dolnośląskiego czytamy, że: „W obecnym rozkładzie jazdy pociągów relacja tego pociągu wykazuje się dużym potokiem podróżnych i wierzymy, że wydłużenie tego pociągu do stacji Lubań Śląski z pewnością ucieszy mieszkańców części Dolnego Śląska, którzy na odcinku Węgliniec – Lubań Śląski są zdani tylko na komunikację autobusową lub prywatne samochody.”
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego zapowiada od grudnia 2013 roku przywrócenie ruchu regionalnego na linii nr 279 Węgliniec – Lubań, która w tej chwili jest remontowana.
IR maja na siebie zarabiac. Przez Chojnice nie ma lini zelektryfikowanej to nie widze aby IR tam jezdzilo. To TLK jest dotowane z naszych podatkow
aby jezdzilo na takich trasach.
A Ja czekam na powrót IR WOŚP Warszawa- Rzeszów, składów IR w relacji Wrocław- Przemyśl, może warto też pomyśleć o połączeniu Krakowa i Katowic poprzez sieć IR z Olsztynem?
Kiedyś pisałem na forum o braku IR w Bytomiu, jako marzeniu i propozycji. Tymczasem od 14.04, na stacji w Bytomiu pojawią się Spodek, Piast i Ostrów Tumski. Niespodziewane zmiany, wymuszone remontem odcinka Gliwice - Chorzów Batory. Można powiedzieć, nareszcie z Bytomia dojedziesz do Warszawy i Wrocławia, ale czy na dłużej, czy tylko na okresy remontów?
Szkoda byłoby wchodzić z IR na tymczasowe okresy, troche ludzi przyciągnąć, potem zniknąć na być może kilka lat. Bytom mógłby na stałe mieć przynajmniej te 3 składy IR, ale Spodek napewno jako pociąg całotygodniowy.
Oferta KS i połączenia Bytom - Gliwice, to niestety fatalne przesiadki w kierunku Opola i Wrocławia.
Często przyjazdy KS do Gliwic, to puste perony i kilka minut wcześniej uciekające TLK do Wrocławia.
Warto byłoby na stałe uruchamiać IR przez Bytom, tymbardziej, że plany PLK zakładają remont odcinka Bytom - Bytom Bobrek - Gliwice, co znacznie poprawi czasy przejazdu.
Pociągi IR na stałe powinny zostać w Bytomiu, a wiem z doświadczenia, że sporo osób dojeżdża na Chemika czy Piasta z takich miast jak Tarnowskie Góry czy Piekary Śląskie. Dojazd do Bytomia byłby znacznie wygodniejszy niż do Katowic.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum