Wysłany: 14-07-2010, 21:41 Węglówkowe problemy- martwa strefa Babiak-Dąbie nad Nerem
Zakładam temat ponieważ, jak wiecie są to dość duże miasta generujące spory potok pasażerski na linii 131. Kiedy byłem w Babiaku, okazało się że na poc. do Torunia wsiada spora grupa uczniów, studentów i osób pracujących. Niestety jest to jedyna para na tym odcinku. Dalszy odcinek 131-ki jest odcięty od świata, a dwa lata temu było 5 par osobówek (w tym Katowice-Inowrocław w weekendy pełen-info od kolejarza),pospieszny Doker i sezonowe rzeźnie. Teraz głucha cisza. Został problem ludzi,mieszkańców okolicznych miast i gmin, przyległych do węglówki, którzy interpelowali przez posła Tomasza Nowaka z PO o przywrócenie w/w połączeń do Przewozów Regionalnych i marszałków województw; kuj-pom.,wlkp i łódzkiego. Bez skutku
PS> Prośba do Admina. Czy mógłby/mogłaby pan/i zostawić ten wątek do dyskusji i go nie wyrzucać Byłbym bardzo wdzięczny
Tu jest jednak skomplikowana sprawa. Ażeby wrócił pociąg Katowice-Inowrocław potrzebne by było porozumienie aż 4 marszałków, a to czyni plany reaktywacji "węglówki" nimożliwymi. Jak tak sobie przeglądałem stronę gminy Babiak to dowiedziałem się iż do Inowrocławia i Torunia ojdeżdża tylko jedna para PKSu dziennie. Mieszkańcy są odcięci poprostu od świata. Póki co sa marne szanse na pociąg Inowrocław-Zduńska Wola, póki co wg. mnie osobówka do/z Babiaka powinna być przedłuzona do Koła.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Szkoda że PKP IC wycofał pociągi z Katowic do Gdyni przez Karsznice , Inowrocław jest to dość krótka trasa północ - południe . IC woli wyciągąć pięniądze od pasażerów na wycieczki krajoznawcze przez Łódź - Kutno .
Trasa Katowice - Gdynia przez Łódź - Kutno - Toruń 656 km.
przez Bytom - H.Nowe- Karsznice - Inowrocław 555 km
Jest to czyste okradanie na kilometrach i wycieczkach okrężno- czasowych
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-07-2010, 21:29
Railman ale czy to pewnik z tym IR-em na 131 od przyszłego roku??
[ Dodano: 22-07-2010, 16:46 ]
Na razie jest jedna para w kosmicznych godzinach odjazdu i pewnie tak zostanie, chociaż kilka osobówek typu Inowrocław-Toruń czy Inowrocław Bydgoszcz można by puszczać z Babiak w ramach przedłużonej oferty BiT City. No ale Babiak to już WLKP Jakby nie można było zakończyć tych pociągów w Dąbiu skoro ŁÓdź nie chce się dołożyć
[ Dodano: 22-07-2010, 22:00 ]
Railman planujecie jakąś akcję w sprawie 131-ki?? Protest czy petycję??
Wystarczyłoby całorocznie uruchomić IR Bursztyn i mamy, przynajmniej jeden stały pociąg na węglówce.
Jeśli, takie połączenie, jest nieopłacalne, to przynajmniej 2-3 pary regio z Inowrocławia do Zduńskiej Woli.
Nie rozumiem, dlaczego wszyscy uciekają od węglówki. Nikt nie każe, uruchamiać tam TLK czy Ex, a zwykłe, tanie regio, żeby ludzie mieli jak dojechać do pracy, szkoły. Co jakiś czas pojawiają jakieś dziwne relacje typu Inowrocław - Dąbie n/Nerem czy ZW - Konin. Ale czy takie pojedyńcze relacje, mają sens i przyszłość?
W drugą stronę też jest:
71040
Konin 15:20
Kramsk 15:31
Budki Nowe 15:36
Koło 15:42
Barłogi 15:51
Ponętów 15:57
Dąbie n. Nerem 16:17
Kraski 16:24
Kłudna 16:32
Poddębice 16:41
Otok 16:57
Szadek 17:07
Zduńska Wola 17:20
Choć faktycznie dziwne, że na polskich stronach nie ma tego połączenie, ale wydaję się logiczny powrót.
Przedstawiciele 29 samorządów terytorialnych (m. in. prezydent Gdyni, starosta powiatu wieluńskiego i wicemarszałek województwa łódzkiego) oraz organizacji pozarządowych podpisali porozumienie w sprawie pełnej rewitalizacji historycznej Magistrali Węglowej.
Powstałe „Konsorcjum Samorządów dla Rewitalizacji Magistrali Węglowej Śląsk-Porty” ma wspierać między innymi przywrócenie na całym przebiegu linii ruchu pasażerskiego. Obecnie nieczynny w ruchu regionalnym jest odcinek od Herbów Nowych do Inowrocławia: 9 grudnia ubiegłego roku zlikwidowano pociągi Regio ze Zduńskiej Woli przez Chorzew Siemkowice do Częstochowy, a reaktywowane tego samego dnia pod szyldem Kolei Śląskich połączenia Herby Nowe – Kłobuck zawieszono 1 czerwca. Inne zamiary samorządów to budowa infrastruktury towarzyszącej oraz ochrona związanych z „Węglówką” zabytków techniki.
Sygnatariusze chcą działać na rzecz „terminowej i pełnej realizacji Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk” (europejski korytarz towarowy nr 5 Gdynia – Katowice – Ostrawa/Żylina-Bratysława/Wiedeń - /Klagenfurt – Udine – Triest), którego częścią ma stać się obecna linia nr 131 Chorzów Batory – Zduńska Wola – Tczew. Ważną rolę mają odegrać planowane na jej trasie węzły intermodalne, w tym zwłaszcza projektowany „port przeładunkowy” w Zduńskiej Woli Karsznicach w pobliżu skrzyżowania z drogą ekspresową S8.
Źródła związane z Urzędem Miasta Zduńska Wola podają, że to właśnie prezydent tego miasta Piotr Niedźwiedzki był inicjatorem porozumienia. Został on też upoważniony do reprezentowania sygnatariuszy w sprawach dotyczących magistrali.
Dokument podpisano w Gdyni w poniedziałek 9 grudnia. Termin i miejsce wybrano nieprzypadkowo: 8 grudnia przypadła 80. rocznica otwarcia Dworca Morskiego oraz Wolnego Obszaru Celnego w gdyńskim porcie, będącym końcowym punktem magistrali.
Trzeba chwalić wszystkie inicjatywy związane z rewitalizacją węglówki. Ważne, że coś się dzieje w temacie, bo trasa powinna być obsługiwana przez składy pasażerskie na całym odcinku i może wraz z rewitalizacją, powrócą połączenia/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum