Piątek 11.11 to była masakra spóźnień na tej linii-podobno tak ma być przez najbliższe 2,5 roku...Ja jechałem do Krynicy i wracałem tego samego dnia i tylko słyszałem o opóźnieniach sam będąc spóźniony o kilkanaście minut...
"- Modernizacja linii E-30 w granicach Krakowa nie znalazła się na głównej liście projektów, które mogą otrzymać dofinansowanie unijne do 2013 roku. Będziemy zabiegali o to, aby ten odcinek mógł być zrealizowany w latach 2014-20. Na razie planuje się modernizację linii E-30 od Podłęża do Rzeszowa oraz od Sosnowca do Krakowa-Łobzowa - informuje Włodzimierz Żmuda, dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Krakowie. "
http://zlocien.net/viewtopic.php?f=1&t=257&p=9371
"Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury - z upoważnienia ministra -
na interpelację nr 21664
w sprawie stanu zaawansowania prac modernizacyjnych dotyczących linii kolejowej E30 na odcinkach Opole - Zabrze, Zabrze - Katowice, należącej do III paneuropejskiego korytarza transportowego
Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na interpelację pana posła Ryszarda Galli, skierowaną do ministra infrastruktury pana Cezarego Grabarczyka przy piśmie nr SPS-023-21334/11 z dnia 30 marca 2011 r. w sprawie stanu zaawansowania prac modernizacyjnych dotyczących linii kolejowej E30 na odcinkach Opole - Zabrze, Zabrze - Katowice, należącej do III paneuropejskiego korytarza transportowego, przedstawiam poniższe informacje.
W ramach projektu 2002/PL/26/P/PA/012 ˝Pomoc techniczna˝ dla przygotowania projektu ˝Modernizacja linii kolejowej E30/C - E30 na odcinku Opole - Katowice - Kraków˝ w latach 2006-2008:
- opracowano studium wykonalności dotyczące modernizacji linii kolejowej E30, odcinek Opole Zachodnie - Kędzierzyn-Koźle - Katowice - Kraków oraz linii kolejowej C-E30, odcinek Opole-Groszowice - Pyskowice - Gliwice - Katowice-Muchowiec - Mysłowice - Kraków,
- opracowano raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, pozyskano w grudniu 2008 r. decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia dla województw śląskiego i małopolskiego. W dniu 30 grudnia 2009 r. została przez generalnego dyrektora ochrony środowiska uchylona w całości zaskarżona decyzja środowiskowa dla województwa opolskiego. W chwili obecnej brakuje decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia dla województwa opolskiego,
- przygotowano wnioski o dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej,
- przygotowano dokumentację przetargową dla kontraktu typu ˝projektuj i buduj˝ w podziale na trzy zadania:
1) modernizacja linii kolejowej E30 na odcinku Zabrze - Opole Zachodnie,
2) modernizacja linii kolejowej C-E30 na odcinku Mysłowice - Katowice-Muchowiec - Gliwice - Opole-Groszowice,
3) modernizacja odcinków linii kolejowej E30 Zabrze - Katowice - Mysłowice - Kraków (Podłęże) oraz linii kolejowej C-E30 Kraków-Mydlniki - Kraków-Nowa Huta - Kraków (Podłęże).
W ramach projektu PO IiŚ 7.1-11.1 podjęta została realizacja modernizacji linii kolejowej E30 na odcinku Sosnowiec-Jęzor - Jaworzno-Szczakowa - Trzebinia - Kraków Główny Towarowy. W 2010 r. podpisano cztery umowy na wykonanie robót budowlanych, z planowanym terminem zakończenia w czerwcu 2014 r.
W przypadku pozyskania finansowania możliwe będzie uruchomienie i realizacja do 2018 r. modernizacji linii kolejowej E30 na odcinku Opole - Kędzierzyn-Koźle - Gliwice-Łabędy w zakresie:
- opracowania raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla terenu województw opolskiego i śląskiego,
- pozyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia dla województw opolskiego i śląskiego,
- opracowania projektów budowlanych dla opcji 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych,
- pozyskania decyzji lokalizacyjnych i pozwoleń na budowę,
- opracowania wniosku o dofinansowanie wraz z rezultatami,
- przygotowania dokumentacji przetargowej dla kontraktu typu ˝buduj˝,
- realizacji robót budowlanych.
W związku z przeniesieniem na listę rezerwową MRR projektu PO IiŚ 7.1-10 ˝Modernizacja linii kolejowej E30, etap II, odcinek Opole - Gliwice - Zabrze˝ oraz zmniejszeniem zakresu projektu PO IiŚ 7.1-11 ˝Modernizacja linii kolejowej E30, etap II, odcinek Zabrze - Katowice - Kraków˝ do odcinka Sosnowiec-Jęzor - Kraków-Mydlniki wprowadzony został program naprawczy pn. ˝Rewitalizacja linii kolejowych nr 134, 137 i 138 Gliwice-Łabędy - Katowice - Sosnowiec-Jęzor˝. Zakres rzeczowy ww. zadania w latach 2012-2015 obejmuje:
a) w ramach linii nr 137 Katowice - Legnica:
- przebudowę infrastruktury kolejowej na odcinkach Gliwice - Gliwice-Łabędy i Zabrze - Gliwice w torach nr 1 i 2,
- wyposażenie szlaku Gliwice-Łabędy - Gliwice w półsamoczynną blokadę liniową dwukierunkową,
- przebudowę infrastruktury kolejowej na odcinku Katowice - Zabrze w torach nr 1 i 2,
- elektryczną centralizację zwrotnic w stacjach Zabrze i Ruda-Chebzie,
b) w ramach linii nr 138 Oświęcim - Katowice:
- przebudowę infrastruktury kolejowej na odcinku Mysłowice - Katowice w torach nr 1 i 2,
- przebudowę urządzeń srk na stacji Katowice-Zawodzie,
c) w ramach linii nr 134 Jaworzno-Szczakowa - Mysłowice:
- przebudowę infrastruktury kolejowej na odcinku Sosnowiec-Jęzor - Mysłowice w torach 1 i 2."
Pociąg ma ciut dłuższą relację niż Kraków - Przemyśl więc podróżni np. z Krzyża nie teleportują się do Przemyśla tylko dlatego że jeden z przewoźników w agonii zakwestionował ich prawo do normalnej podróży
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-11-2011, 13:35
No tak, tylko ile podroznych jedzie z Krzyza, a ile jechalo zwykle z Krakowa
Z innej beczki: Piatek, godzina 6 rano, do pociagu TLK Przemysl-Szczecin wsiada w Tarnowie.... 20 osob. Rok temu wsiadalo ok. 200. Gdzie sa ci ludzie, ciekawe...
Spadająca przepustowość linii dojazdowych do centrum Krakowa stała się głównym powodem, dla którego PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują inwestycję związaną z dobudową dodatkowych torów pomiędzy Krakowem Głównym a Krakowem Bieżanowem. Nowe torowisko ma umożliwić swobodne kursowanie pociągów dalekobieżnych oraz Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.
XIX-wieczny wiadukt skreślony z rejestru zabytków. Zostanie rozebrany i odbudowany.
Wybudowany w XIX wieku wiadukt kolejowy nad ulicą Dietla w Krakowie zostanie w najbliższym czasie przebudowany. Konstrukcja została wykreślona z rejestru zabytków i zostanie całkowicie rozebrana, a następnie odbudowana "z zachowaniem historycznego charakteru".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum