Dostępny jest nowy rozkład jazdy pod adresem http://nowy.rozklad-pkp.pl/ jednak dalej zawiera dane podane przez Arrivę i PR sprzed przetargu. Podejrzewam że w cegłach będzie też z błędem kilka tabel wydrukowanych.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Jeśli przesiadki wymuszone przetargiem będą dobrze rozplanowane i odbywać się będą w Czersku,albo Wierzchucinie to jest to jeszcze do przeżycia.Obawiam się jednak,że pociągi PR będą kończyć bieg w Czersku,albo w najlepszym wypadku w Szlachcie,a Arriva dojedzie tylko do Wierzchucina,albo Lipowej Tucholskiej,na linii z Laskowic jest "niebezpieczeństwo" kończenia w Śliwicach przez AR,odcinek Bąk-Lipowa Tucholska przez Łąg Pd. będzie martwy.Znowu granica województwa będzie trudna do przekroczenia,jedyne pocieszenie że bez kontroli celnej i paszportowej(na razie,bo kto wie... )
Przecież zadanie numer 9.2 wygrała Arriva. A obejmowało ono odcinek Czersk - Szlachta - Laskowice/ Wierzchucin przez Lipową Tucholską. Przed przejęciem odcinka Kościerzyna - Czersk - Wierzchucin przez Arrivę były tam dwie pary pociągów PR + pociągi Arrivy na odcinkach Czersk - Szlachta - Laskowice oraz Czersk - Szlachta - Lipowa - Wierzchucin/ Bydgoszcz. Także nie ma ryzyka że pociągi będą kończyły bieg w Śliwicach czy w Szlachcie w części stacji która leży jeszcze po stronie KujPoma Bąk - Lipowa z tego co widzę w obecnym rozkładzie nie był taki zupełnie martwy, coś tam grzało w weekendy. Wbrew pozorom przez Łąg nie było nigdy zbyt dużo połączeń, trzy bezpośrednie Gdynia - Bydgoszcz oraz jeden typowo kolejarski Kościerzyna - Bydgoszcz co startował o 2:50 (latem to zajebista sprawa takim się przejechać i to pod SN61 !). Marszałkowie Pomorskiego i KujPoma potrafili się dogadywać czego skutkiem było to że pociągi PR jechały do Wierzchucina z Kościerzyny w jedną stronę przez Czersk, w drugą przez Łąg, a na odcinku Czersk - Lipowa - Wierzchucin na zmianę z Arrivą. Przesiadka w Czersku jakoś jeszcze ujdzie, widziałbym też możliwość takiego obiegu: Kościerzyna - Bąk - Czersk - Szlachta (kontrola celna) - Lipowa (kontrola celna) - Łąg - Bąk - Czersk. Dodatkowo być może dobrym rozwiązaniem by mogło być dawanie nie obiegów zamkniętych z Kościerzyny tylko wydłużenie porannego kursu z Gdyni o 7:45 do Czerska, dzięki czemu by jechał jeden szynobus/ skład i nie trzeba by było podstawiać drugiego. To samo z popołudniowym.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Dodatkowo być może dobrym rozwiązaniem by mogło być dawanie nie obiegów zamkniętych z Kościerzyny tylko wydłużenie porannego kursu z Gdyni o 7:45 do Czerska, dzięki czemu by jechał jeden szynobus/ skład i nie trzeba by było podstawiać drugiego. To samo z popołudniowym.
Takie rozwiązanie by było najlepsze, ale...SA137 i SA138. Te pojazdy póki co nawet do Chojnic nie mogą zajeżdżać (prócz wyjazdów na halę w Chojnicach lub inne nietypowe przypadki). Już pewnie szybciej by dało radę z wariantem Chojnice - Kościerzyna - Czersk, niż z Gdyni na nowych pojazdach UMWP
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Kilka lat temu jak jeździły składy w tym mój ulubiony czyli SU46 + trzy do czterech bonanz albo półbipa z bonanzą to najpierw było tak że skład z Gdyni wbijał do Kościerzyny, zmieniał w minutę numer i jechał do Wierzchucina. Teraz składów nie ma no i są problemy bo uruchamianie czegokolwiek na obiegu zamkniętym będzie generowało cały czas minus. Jeden czy dwa wydłużone będą miały mniejszy dochód ale dalej będą na plus.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Przetarg na Pomorzu: Oferta PR wyższa od kosztorysu.
Otwarto oferty w przetargu na realizację przewozów pasażerskich na części linii kolejowych w woj. pomorskim w okresie od grudnia 2013 r. do grudnia 2014 r.
Przetarg podzielony został na dwa zadania: w jednym jedyną ofertę złożyły Przewozy Regionalne, w drugim Arriva. Oferta PR jest wyższa niż kosztorys zatwierdzony przez Zarząd Województwa Pomorskiego.
Zadanie, w którym jedynym oferentem są PR, dotyczy realizacji przewozów na następujących trasach granica województw – Gardeja – Malbork (z opcjonalnym odcinkiem Malbork – Trójmiasto), gr. województwa – Smętowo – Tczew – Gdynia i Gdynia – Malbork – gr. województw – Elbląg/Iława/Olsztyn oraz realizacja przewozów międzyregionalnych w relacjach Gdynia – Bydgoszcz (1 para pociągów), Gdynia – Elbląg (5 par) i Gdynia – Olsztyn (1 para). Oferta PR dotycząca oczekiwanej kwoty pokrycia deficytu opiewa na 30,96 mln zł. Kosztorys województwa został założony na poziomie 28,20 mln zł.
Małgorzata Pisarewicz, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Woj. Pomorskiego poinformowała nas, że do momentu zatwierdzenia wyników przetargu przez Zarząd Województwa Pomorskiego nie będą udzielane komentarze na ten temat. Rozwiązania tej sytuacji są co najmniej trzy. Władze województwa mogą m.in. spróbować poszukać w budżecie więcej środków, rozpisać nowy przetarg bądź też – co byłoby rozwiązaniem najgorszym dla pasażerów – uszczuplić ofertę przewozową.
Przypomnijmy, iż ww. zadanie przetargowe jest przedmiotem poważnych kontrowersji, zważywszy na fakt, że władze województwa umieściły w jednym zadaniu przetargowym realizację przewozów na niezelektryfikowanym odcinku Malbork – Kwidzyn – Gardeja – granica województw, razem z odcinkami zelektryfikowanymi. Taki zapis de facto wyeliminował z tej części przetargu Arrivę, realizującą przewozy na trasie Malbork – granica woj. – Grudziądz od 2009 r. Kontrowersja jest tym większa, że do tej pory trasa Malbork – granica województw była oddzielnym zadaniem przetargowym. Arriva bezskutecznie wnioskowała o zmianę zapisów przetargowych.
Drugim zadaniem ogłoszonym w ramach tego przetargu jest realizacja połączeń stykowych z woj. kujawsko-pomorskim na dwóch innych (obok trasy wiodącej przez Kwidzyn) liniach niezelektryfikowanych: Chojnice – granica woj. – (Bydgoszcz) i Czersk – granica woj. – (Laskowice Pom./Wierzchucin). W tym przypadku jedyna oferta, złożona przez Arrivę, opiewała na 2,47 mln zł.
Województwo Pomorskie rozstrzygnęło przetarg na realizację przewozów na części linii kolejowych w okresie od grudnia 2013 r. do grudnia 2014 r. Mimo iż oferta złożona przez Przewozy Regionalne była wyższa od kosztorysu zatwierdzonego przez Zarząd Województwa Pomorskiego, samorządowcy zapewniają, że nie wpłynie to na pogorszenie oferty.
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ogłosił przetarg na operatora, który będzie świadczył usługę przewozową na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Jednocześnie władze samorządowe poszukują przewoźnika, który będzie woził podróżnych na pozostałych liniach kolejowych w regionie.
Wszystko wskazuje na to, że na linię (Gdynia) - Wejherowo - Słupsk powracają Przewozy Regionalne...
Na pewno wszyscy się ucieszą... Komfort, cena, częstotliwość, często konieczność przesiadki i kupno dwóch biletów to z pewnością tylko niektóre rzeczy, które od grudnia się zmienią...
Przewozy Regionalne i SKM złożyły wspólną ofertę dla woj. pomorskiego.
Otwarto oferty na przewozy kolejowe w województwie pomorskim. W zadaniu obejmującym linie aglomeracyjne jedyną ofertę złożyła SKM Trójmiasto, natomiast za obsługę linii regionalnych chce się zabrać konsorcjum SKM oraz Przewozów Regionalnych.
Znów jednoroczny przetarg na przewozy w Pomorskiem.
Pomorskie, zgodnie z literą prawa, poinformowało z wyprzedzeniem o zamiarze ogłoszenia przetargu na obsługę regionalnych połączeń kolejowych na terenie województwa. Część linii będzie powierzona bezpośrednio.
Województwo pomorskie znowu ogłosiło jednoroczny przetarg na obsługę linii kolejowych. Postępowanie jest podzielone na dwie części. Pierwsza z nich obejmuje aglomerację, a druga linie regionalne. Rewolucji nie należy się spodziewać – trasami, tak jak do tej pory, powinny podzielić się SKM Trójmiasto oraz Przewozy Regionalne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum