Zrozum wreszcie, że REGIO i TLK-i miały pierwszeństwo przed PR-ami
Jasne, Ty to już zrozumiałeś
Cytat:
Trzeba poczytać trochę przespisów
Ach to tak... tylko nie mów gdzie przeczytałeś te trochę "przespisów".
Jest całkowicie odwrotnie przy realizacji normalnego rozkładu jazdy, pociągi otrzymują "wd" według kategorii od najwyższej do najniższej.
Wiec IR wcale nie jest tu na gorszej pozycji.
Przy realizacji natomiast rozkładów tymczasowych i zamknięciowych to przewoźnicy ustalają miedzy sobą wykres ruchu.
Przy tak dotkliwych często pracach na sieci siatka IR wzrasta, to tyle dobrych wiadomości
sheva17 o połączeniach komunikacyjnych Gorzowa lepiej się nie wypowiadaj, bo nie masz o tym pojęcia. Przytoczę ci przykład sprzed roku: IR "Mazowsze" (2-3 wagony), jeździł z Gorzowa o 5:30, w Warszawie o 11:30). Mimo iż pora przyjazdu późna, w Strzelcach K.W. wolnego miejsca w tym pociągu już nie znajdziesz, a to dopiero druga stacja na kursie pociągu. W Poznaniu z wagonów gorzowskich nie wysiadł prawie nikt i większość nadal jedzie do Warszawy. Nadal uważasz że ranny z GW do Warszawy nie jest potrzebny? Mylisz się i to bardzo. Teraz aby na rano dostać się do Warszawy, mamy nocny z przesiadką w Krzyżu (Gorzowianie są to tego przyzwyczajeni od lat, taka naturalna kolej rzeczy), albo ranny EIC, który przeciętną osobę kosztuje majątek. Na nocny do Warszawy zawsze przesiada się w Krzyżu ok. 50 osób. Rano tych ludzi jest jeszcze więcej (mimo że EIC, to wolą jechać w dzień niż nocą), nadal uważasz że nie ma potoku podróżnych do Warszawy ?
Kolejną głupotą którą wygadujesz jest fakt, że w Gorzowie w ogóle nie ma potoków studentów. Tu kolejny przykład: R+ do Poznania który kursuje w pt i nd, na 4 wagonach, ma frekwencję w okolicach 100 %, większość to ludzie młodzi, wszyscy do Poznania. Oprócz tego w zwyczajnych Regio również przy sprawdzaniu biletów widać masę osób wyciągających legitymację studencką, szczególnie w piątki i niedziele właśnie. Zobacz sobie frekwencję w obu połączeniach relacji Kostrzyn-Poznań, codziennie po 150-170 % frekwencji, szynobus nie domyka się, również bardzo dużo osób do Poznania. I nie chodzi mi nawet o te wagony RE, ok zabrali dadzą inne, chodzi mi o to, że miasto wojewódzkie, jakim jest Gorzów, również potrzebuje szybkiego połączenia do Warszawy!
A twoje porównywanie potoków pasażerskich Gorzów ws. Lublin też jest beznadziejne, przecież wiadomo, że w Lublinie ludzi będzie więcej, bo jest więcej mieszkańców, porównanie bez sensu po prostu. I naprawdę jeśli nie jeździsz pociągami w okolicach Gorzowa, to się nie wypowiadaj na temat, na który nie masz zupełnie pojęcia. Gdyby PR chciały,RE z Gorzowa wyjeżdżałby ok. godziny 04:20, Poznań 06:20, Warszawa 09:52, Lublin 12:10). Przecież aż się prosi tutaj o wydłużenie do Gorzowa .....
Lil_Peter, na pewno frekwencja w Wildzie będzie mniejsza niż w obecnym Regio+. Bo to będzie taryfa IR, czyli droższe bilety. Więc zapewne wiele osób wybierze późniejszy Regio do Kostrzyna (jakoś 2,5 godziny później). Bo różnica cenowa jest naprawdę dosyć spora. Na odc. Krzyż-Gorzów, do tego IR nikt na pewno się nie dosiądzie, bo pół godziny po nim jedzie Regio do Kostrzyna. To samo w powrotną stronę. 18:55 Regio do Krzyża, pół godziny później IR Wilda. Niestety nie wróżę dobrej przyszłości temu połączeniu....
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Z tym co Kuba MK napisał powyżej mogę potwierdzić.. jak mam wolną chwilę wybieram się w tamte strony .. i fakt.. jest dość spora frekwencja.. a zniesienie tego kursu.. byłoby wielką porażką.. choć wydaje mi się że IR powinny jakoś usprawnić możliwość dojazdu Gorzowianom do stolicy(chodzi mi o przesiadkę, o której wspomniałeś) ..
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-11-2011, 18:31
Kuba MK
Niekoniecznie jeśli w ślad za tym poszłoby wydłużenie Wildy do Kostrzyna i powrót rano (dopinka do RE Mewa) Wagony bezpośrednie z Warszawy mogłyby być wypinane w Krzyżu z Portowca.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-11-2011, 18:42
IR (Przemysl) Krakow-Łódź jedzie stanowczo za wczesnie - o 15:00, o 15:33 jest TLK do Poznania przez Łódź i jedzie szybciej. Plusem IRa bylo to, ze jechal wieczorem, a tak to od nowego rozkladu nie bedzie sie jak dostac z Krakowa do Łódzi po godzinie 15:30
Pułtuś, Zgada się, najgorsza jest bliskość odjazdów TLK do Poznania i iR do Łodzi...
Tak jak pisałem wcześniej, iR do Łodzi powinien odjeżdżać z Krakowa tak jak obecnie, o 17:10 ( może nawet trochę później 17:30, albo 18:00).
Szkoda, że nadal nie ma połączenia z Łodzi do Krakowa które by przejeżdżało koło godziny 8 lub 9. (jak obecnie TLK Gdynia-Bielsko Biała: przyjazd do Katowic 8:45.)
IR Bolko znowu na "kiblach" a wiele razy zdarzyło się, że jechał plastik
IR Prosna Wrocław-Chełm p. Ostrów Wlkp., Łódź i Warszawę na "kiblach" i to EN57, więc pewnie będzie też zdarzać się "plastik"......
Skrzyczne i Piast ufff dobrze, że na wagonach
ale dla podróżnych korzystających z Prosny i innych pseudoIR to naprawdę współczuję krzyż na drogę.....
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
@mkfilmykolejowe, raczej wszystko się zgadza oprócz iR Prosna, ostatnio puszczają tam zmodernizowane jednostki do standardu SPOT, więc wygoda jest zdecydowanie większa. To tylko takie sprostowanie, bo po jednej z przygód z iR więcej się tym tworem nie wybiorę.
Przewozy Regionalne informują, że już wiadomo, na jakie trasy wyjadą pociągi InterREGIO prowadzone lokomotywami elektrycznymi wypożyczonymi od PKP Intercity.
Od 11 grudnia 2011 r. do 31 marca 2012 r. lokomotywy EU07 będą prowadzić pociąg IR "Barbakan" na trasie Szczecin - Poznań - Katowice - Kraków. Natomiast docelowo, po tej dacie, mają obsługiwać pociągi IR "Brda" i "Pomorze": Bydgoszcz - Toruń - Warszawa - Toruń - Gdynia, ale przez pierwsze trzy miesiące - do marca - oba te pociągi będą zestawiane z ED72 lub EN71.
źródło: Przewozy Regionalne / Rynek Kolejowy
---
Forumowiczom przypominam, że zdobyliśmy dodatek do rozkładu jazdy - Plan Zestawienia i Obsługi Składów pociągów interREGIO i REGIOekspres (PZiOS-B). Dodatek dostępny jest w "Strefie VIP":
Po login i hasło, którym zabezpieczony jest dokument, proszę się zgłaszać do mnie na PW. Dokument nie może być opublikowany w normalnym trybie, ponieważ beton PR dostałby piany na ustach i napuściłby na nas policję bądź prokuraturę za ujawnianie tajemnicy przedsiębiorstwa. Ponieważ na polskiej kolei wszystko jest tajne (nawet rozkład jazdy) i póki co żyjemy w nienormalnym kraju, po przeniesieniu forum na zagraniczny serwer utworzymy dział "KolejLeaks"...
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Ostatnio zmieniony przez Pirat dnia 28-11-2011, 15:59, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum