Wysłany: 02-12-2011, 11:59 Pesa dostarczy dwa wagony silnikowe SA135 dla KM
Dwa wagony silnikowe SA135 (typ 214Mb) za 12,8 mln złotych dostarczy bydgoski producent dla Kolei Mazowieckich. Tempo produkcji pojazdów jest wyjątkowo wysokie - bydgoski producent zobowiązał się dostarczyć pojazdy w 31 dni od podpisania umowy.
Podpisanie umowy pomiędzy Kolejami Mazowieckimi a Pesa na dostawę dwóch wagonów silnikowych (tzw. szynobusów) nastąpiło 8 listopada. Pociągi trzeba dostarczyć do 9 grudnia - Termin dostawy pojazdów jest raczej nie zagrożony - poinformował "Rynek Kolejowy" Maciej Maciejewski, dyrektor marketingu pojazdów aglomeracyjnych w Pesie.
- Jeden pojazd ma już uruchomiony napęd, napęd drugiego pojazdu zostanie uruchomiony dziś. Trwa wyposażanie wnętrza - mówi Maciejewski. Pracownicy Pesy pracują na trzy zmiany, by dostarczyć pojazdy na czas. - Podjęliśmy ryzyko i rozpoczęliśmy budowę pojazdów od razu po ogłoszeniu przetargu. Inaczej byśmy nie zdążyli. Niestety, jak wiemy, pieniądze z rezerwy celowej dla województw przepadną, jeśli nie zostaną wykorzystane przed końcem roku - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" prezes Pesy Tomasz Żaboklicki podczas podpisywania umowy.
W załączeniu prezentujemy zdjęcia z produkcji pojazdu, wykonane dokładnie tydzień temu w zakładach w Bydgoszczy - dokładnie 17 dni po podpisaniu umowy. Pozwala to zorientować się w prędkości, z jaką musi pracować Pesa, by dostarczyć pojazdy na czas.
W pociągach będzie monitoring, klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej, miejsce dla wózka inwalidzkiego i rowerów. Wagony silnikowe SA135 wyposażane są w jeden silnik o mocy 350 kW i mogą rozwinąć prędkość do 120 km/h. Obecnie w eksploatacji jest 14 egzemplarzy - dziwięć należy do województwa dolnośląskiego, pozostałe - do podkarpackiego.
Dają wykonawcy 31 dni a potem będą się dziwić że się psują. Skoro wiedzieli że są ograniczeni czasowo do końca roku, to nie mogli wcześniej ogłosić przetargu?
Dają wykonawcy 31 dni a potem będą się dziwić że się psują.
Nie wiem.. albo czytać nie umiesz .. albo po prostu szukasz zaczepki.. to że dali 31 dni na wykonanie nie oznacza że będą się psuły pod tym kątem że szybko powstaną chłopcze z północy.. PESA rozpoczęła ich budowę zanim została podpisana jakakolwiek umowa z KMami ! trzeba czytać ze zrozumieniem..
[ Dodano: 04-12-2011, 15:37 ] PKPowiec, będzie czym przynajmiej jeździć.. sam chętnie się wybiorę na małą przejażdżkę tymi nowymi cackami jak tylko pojawią się na szlaku..
Nie wiem.. albo czytać nie umiesz .. albo po prostu szukasz zaczepki.. to że dali 31 dni na wykonanie nie oznacza że będą się psuły pod tym kątem że szybko powstaną chłopcze z północy..
To ty chyba ostro przewrażliwiony jesteś jeśli tu jakąs zaczepkę widzisz, niepotrzebnie od razu wszczynasz utarczkę.
W artykule wyraźnie jest napisane, że KM dały tak krótki czas, bo muszą się rozliczyć do końca roku. A przecież chyba nie od listopada widzieli, że będa chcieli kupic nowe szynobusy. Mogli wcześniej ogłaszac przetarg. Poza tym nie wiesz, że to co jest robione na szybko z reguły szybko się zużywa? To słabo widzisz.
Cytat:
PESA rozpoczęła ich budowę zanim została podpisana jakakolwiek umowa z KMami ! trzeba czytać ze zrozumieniem
Nie ma to się nijak do tego co ja napisałem, a więc zalecałbym tobie czytać ze zrozumieniem, a nie pouczać innych...
Nie wiem.. albo czytać nie umiesz .. albo po prostu szukasz zaczepki.. to że dali 31 dni na wykonanie nie oznacza że będą się psuły pod tym kątem że szybko powstaną chłopcze z północy..
To ty chyba ostro przewrażliwiony jesteś jeśli tu jakąs zaczepkę widzisz, niepotrzebnie od razu wszczynasz utarczkę.
.
Przetarg został ogłoszony 5 sierpnia 2011 roku.. jako głównego producenta wymienili PESĘ i ZNTK MM .. Newag nie miał szans..
Zużyć to się może wstawka hamulcowa i Twoje podejście do pojęcia czym jest SZT i EZT ! uważasz że mechanicy lub pasażerowie będą po nich skakać? Ciesz się wogóle że robi to polski producent nie jakiś zagraniczniak.. Kolejny typowy laik który uważa że to co jest polskie jest złe.. Popatrz na siemensy ICków.. Bardzo dobre lokomotywy.. problemów czysto technicznych w nich nie ma.. (mówię tu u funkcjonalności) .. natomiast jeśli chodzi o wykonanie.. w zimę po prostu się sypią.. aluminiowe pługi nie wytrzymują oporu zlodowaciałego śniegu.. nie lepiej było kupić kilkanaście TRAXXów jak KMy (są o wiele tańsze..) ? cóż.. nie chcę wróżyć.. ale myślenie oraz aspekt taborowy zostawiam innym.. ja stawiam na polski wyrób.. krótko !
Kolejny typowy laik który uważa że to co jest polskie jest złe
Nigdzie tak nie napisałem!! Jak nie zauważyłes, to ja własnie bronię PESę, że zamawiajacy ogłaszają przetargi z krótkim czasem, a potem z wielkimi pretensjami że ciągle coś się psuje! Czytaj ze zrozumieniem...
zamawiajacy ogłaszają przetargi z krótkim czasem, a potem z wielkimi pretensjami że ciągle coś się psuje!
Pokaż mi linka w którym jest napisane że np. KŚ lub KMy narzekają na PESĘ że ich wyroby się psują.. link poproszę.. i zamykam buzię.. i zwracam honor..
zamawiajacy ogłaszają przetargi z krótkim czasem, a potem z wielkimi pretensjami że ciągle coś się psuje!
Pokaż mi linka w którym jest napisane że np. KŚ lub KMy narzekają na PESĘ że ich wyroby się psują.. link pop
roszę.. i zamykam buzię.. i zwracam honor..
A pewnie się nie psuje i jeżdzi bez awaryjnie.A linka do czego.Chyba do fajnych stron.Nikt się nie opowiada co kupił.To tak jak z autami marki VAG.Golf itd. one też się nigdy nie psują zwłaszcza te najnowsze.A kto opowiada co kupił,chyba tylko między znajomymi jak słabo się z tego cieszy.
Nikt się nie opowiada co kupił.A kto opowiada co kupił,chyba tylko między znajomymi jak słabo się z tego cieszy.
Nie chodzi o to że kto ma opowiadać co kupił ale o warayjność tego co kupił! .. słyszałeś choć raz żeby któryś z przewoźników pisał że Elfy są awaryjne?
Przeczytaj moje pytanie jeszcze raz .. i nie strugaj mądralę.. !
^^ nie znam przewoźnika, który się "pochwali", że to co kupił się psuje.
Jakoś nie widzę, żeby KM się chwaliły np odwołanymi pociągami obsługiwanymi przez ELFy albo przez Traxxy z wagonami. Po tym jak w 2 lata EN57KM zrobiły po kilkadziesiąt tysięcy kilometrów (ledwo) też nie widziałem jakiegoś artykułu, że zrobili kiepską modernizację. W ogóle nie widziałem nigdy takich artykułów. Za to można przeczytać, jakie to one są dobre i w sumie to rozumiem bardzo dobrze.
Błędy będą wytykać użytkownicy - pasażerowie. Tak, jak to robią teraz.
Dokładnie danek, jest tak jak mówi przewoz. Dla przykładu
http://m.katowice.gazeta.pl/katowice/1,121401,10419735,Elfy_ledwo_wyjechaly_na_tory__a_juz_sie_psuja.html
i to przecież nie rzadko sie słyszy o ciągłych awariach, i problemach z wozami PESy. Waidomo to nie od dziś. Od zawsze narzekano na ED74 i inne. Aż dziwię się Tobie, że nie słyszałeś. Jeśli chodzi o SZT, to chociażby zachodniopomorskie SA136. Jakoś na wiosnę musiano przywrócić do ruchu kilka SA110 bo nagle kilka sztuk się zepsuło.
i to przecież nie rzadko sie słyszy o ciągłych awariach, i problemach z wozami PESy. Waidomo to nie od dziś. Od zawsze narzekano na ED74 i inne. Aż dziwię się Tobie, że nie słyszałeś. Jeśli chodzi o SZT, to chociażby zachodniopomorskie SA136.
To nie zmienia faktu że zamiast bronić polskiego producenta w poście powyżej najpierw stwierdziłeś że go bronisz.. a teraz wieszasz negatywne argumenty.. zdecyduj się ! .. Co do usterek na szlaku i podobnych.. ogółem.. Krakanie pozostaw lepiej wronom..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum