mk1992 wybieram się na inaugurację tej TLKi na trasie Przemyśl - Skarżysko Kamienna. W Sandomierzu powinno być już jasno więc przynajmniej peron i okolicę obczaję z okna wagonu, po powrocie dam znać na forum. Postaram się o jakąś większą fotorelacje z tego przejazdu.
Off: Może ktoś z forumowiczów również wybiera się w podróż tym pociągiem?
parę postów wcześniej masz zdjęcia z Sandomierza, jeszcze przed wakacjami, i skoro wtedy perony były ogarnięte, tor (jeden) wyczyszczony i stały ławki to sugerujesz że je zwinięto ??
odpowiadając na Twoje pytanie:
1. Tak tor (bodajże numer 3) jest czynny, wyremontowany i przygotowany na powitanie pociągu TLK;
2. Pociąg będzie przyjeżdżał / odjeżdżał na / z ten sam tor, który jako jedyny jest wyremontowany;
3. Krawędź peronu jest przystosowana do BEZPIECZNEGO wsiadania (większe dziury załatane);
4. Na peronie znajdują się ławki;
5. Na peronie znajdują się wiaty;
6. Na peronie znajduje się kosz na śmieci;
7. Poniżej zamieszczam zdjęcia: pierwsze to zdjęcie peronu i toru z którego będzie odjeżdżać pociąg TLK
(patrząc na zdjęcie będzie to tor po prawej stronie) - zdjęcie wykonano po powodzi ale i przed remontem
więc teraz wygląda o niebo lepiej
a drugie to tory w kierunku Skarżyska Kamiennej - również po powodzi ale przed remontem
parę postów wcześniej masz zdjęcia z Sandomierza, jeszcze przed wakacjami, i skoro wtedy perony były ogarnięte, tor (jeden) wyczyszczony i stały ławki to sugerujesz że je zwinięto ??
Ech, moja droga - te zdjęcia sprzed wakacji to m.in. efekt mojego i dwóch forumowych kolegów weekendowego pobytu w tym mieście. Z torami chodziło mi o nie o to, że ktoś je rozkradł, ale o to czy ktoś pozbierał z nich śmieci i usunął zielsko.
dziś TLK "SAN" z ładnym składzikiem EP07 + A + B + B + B + B + B + B. Do Warszawy przyjechał punktualnie, widziałem go na centralnym. Frekwencja dziś marna ale to dopiero pierwszy dzień kursowania tego pociągu. Skład wyjątkowo długi jak na pierwszy raz, sam byłem zaskoczony.
Pozytywna inicjatywa radomian. Domagają się pilnego remontu zniszczonej przez powódź stacji kolejowej w Sandomierzu. - To newralgiczny punkt na ważnej i dla nas linii kolejowej - tłumaczy Radomir Jasiński, prezes stowarzyszenia Radomskie Inwestycje, i apeluje o poparcie.
Pismo w tej sprawie kilka dni temu stowarzyszenie wysłało do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Radomianie proszą w nim o aktualne informacje na temat planów remontu infrastruktury kolejowej na stacji Sandomierz.
- Od odpowiedzi uzależniamy nasze dalsze działania. Jesteśmy w stałym kontakcie z kieleckimi Obiadami Czwartkowymi i możliwe, że dojdzie do jakiejś wspólnej akcji. Jesteśmy naturalnymi sojusznikami - zapewnia Radomir Jasiński.
Podkreśla, że zainteresowanie radomian stacją w Sandomierzu nie powinno dziwić. - To w naszym interesie. Sandomierz to newralgiczny punkt na ważnej dla nas i całego regionu linii kolejowej nr 25, biegnącej z Warszawy przez Ostrowiec Świętokrzyski do Rzeszowa i dalej na wschód. Jej rozwojowi kibicujemy od kilku lat - podkreśla Jasiński.
Wyjaśnia, że na Podkarpaciu jest już nowa linia kolejowa oraz, że trwa modernizacja świętokrzyskiego odcinka od Skarżyska-Kamiennej do podsandomierskich Ocic. - W Sandomierzu sytuacja jest najgorsza. Po powodzi pociągi mogą tam jeździć tylko z prędkością 20 km na godzinę, a zwrotnice są przestawiane ręcznie, jak za króla Ćwieczka. Woda zniszczyła cały system sterowania i na jego odbudowie nam przede wszystkim zależy. Liczymy, że do tego dojdzie, szczególnie że do Sandomierza po raz pierwszy od lat zaczną dojeżdżać pociągi pasażerskie - tłumaczy Jasiński.
- Do remontu w Sandomierzu, a dokładnie odcinka Sandomierz - Sobów, miało dojść już w 2011 roku, ale niestety, zabrakło środków - mówi Małgorzata Kwiatkowska, rzeczniczka lubelskiego Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych w Lublinie. Zaznacza, że ta inwestycja miała kosztować około 63 mln zł. - Na przyszły rok również ją zaplanowaliśmy, ale czy uda się ją zrealizować, trudno powiedzieć. Wszystko zależy od tego, ile będziemy mieć pieniędzy. W grę wchodzi również nieco mniejszy, a co za tym idzie, tańszy zakres prac - dodaje Kwiatkowska.
Po informację o zapewnienie finansowania odsyła jednak do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Wczoraj resort infrastruktury nie odpowiedział na pytania w tej sprawie.
Może ktoś z forumowiczów również wybiera się w podróż tym pociągiem?
ja się wybrałem, z Ostrowca do Skarżyska i udało nam się spotkać Pozdrawiam
maciej30 napisał/a:
TLK "SAN" z ładnym składzikiem EP07 + A + B + B + B + B + B + B
skład miał co najmniej 2 jedynki w środku (jako 1 kl)
wiem, bo poszedłem z pierwszego wagonu w stronę końca
w Skarżysku - nic dodać, nic ująć - była tylko zmiana kierunku
Ostrowiec - w powrotnej relacji też 7 wagonów
Ja bym bardzo chciał się przejechać do Sandomierza. Na kilka godzin pozwiedzać miasto. Ale z Krakowa pociągiem nie da się tam dojechać... szkoda, że te pociągi z Rzeszowa do Tarnobrzega nie jeżdżą do Sandomierza - tak byłaby szansa dostać się tam z Krakowa.
Turysta ulga kolejowa PR ważna w TLKach?
można się wyrobić pociągami w 1 noc i dzień: start z Krakowa Głównego 20:53
TLK Wołodyjowski: 21:08-1:59
Przemyśl - trzeba przeczekać 1,5 godziny do TLK San: 3:55-6:57 Sandomierz
Sandomierz - z przystanku obok Bramy Opatowskiej można dojechać autobusem podmiejskim 11
na dworzec PKS w Tarnobrzegu, stamtąd liniami 3 i B w pobliże dworca PKP
Tarnobrzeg - odjazdy do Rzeszowa: 13:12 i 19:14, a tam przesiadka w TLK do Krakowa
Zapowiedzi powrotu pociagu przez Sandomierz stały sie faktem- ponizej prezentuje film kolegi Przemka -
TLK San w Sandomierzu- Pierwszy kurs
Autor nagrania: Przemek19840 -jego kanał na YT
Natomiast drugi Filmik jest mojego autorstwa-nagrany wczoraj w Ostrowcu
TLK San w Ostrowcu
Turysta ulga kolejowa PR ważna w TLKach?
można się wyrobić pociągami w 1 noc i dzień: start z Krakowa Głównego 20:53
TLK Wołodyjowski: 21:08-1:59
Przemyśl - trzeba przeczekać 1,5 godziny do TLK San: 3:55-6:57 Sandomierz
Sandomierz - z przystanku obok Bramy Opatowskiej można dojechać autobusem podmiejskim 11
na dworzec PKS w Tarnobrzegu, stamtąd liniami 3 i B w pobliże dworca PKP
Tarnobrzeg - odjazdy do Rzeszowa: 13:12 i 19:14, a tam przesiadka w TLK do Krakowa
Ulga jest
Mało kusząca propozycja podróży Szczególnie ta nocka... i dojazd PKS do Tarnobrzega, wolałbym wszystko załatwić pociągiem. Ciężko jest.
Cytat:
Turysta z tarnobrzega do sandomierza masz dwa kroki.
Czyli jakieś 15-20 km...
Swoją drogą chciałem załatwić to pociągami Rzeszów - Tarnobrzeg i rowerem przejechać ten kawałek do Sandomierza, ale mało będę mieć czasu na zwiedzanie, więc odpada.
Radomscy społecznicy nie ścierpieli braku remontu infrastruktury stacji kolejowej Sandomierz w ciągu linii kolejowej nr 25. Wysłali list do Ministerstwa Transportu i otrzymali odpowiedź: Nie ma na to pieniędzy.
Urządzenia sterowania ruchem kolejowym na stacji Sandomierz zostały zniszczone podczas powodzi w 2010 roku. Łącznie z podmytymi torami, zalanymi zwrotnicami, i uszkodzoną elektroniką i stacją przekaźnikową, straty sięgnęły 50 milionów złotych. Jesienią ubiegłego roku przywrócono ruch pociągów towarowych na szlaku Sandomierz – Sobów i Furmany (województwo podkarpackie). Teraz przejazd pociągów przez Sandomierz odbywa się dwoma torami zasadniczymi. Pociągi towarowe jeżdżą na sygnalizację zastępczą, a sterowanie ruchem jest prowizoryczne i nie zapewnia dostatecznego bezpieczeństwa - informowało "Echo Dnia". W efekcie pociągi jeżdżą z prędkością 20 km/h.
- Stacja Sandomierz jest obecnie jednym z ostatnich „wąskich gardeł” na magistrali łączącej Warszawę via Radom, Skarżysko-Kamienną i Ostrowiec Św. z podkarpaciem i jej modernizacja (niezwykle ważna w perspektywie zbliżających się mistrzostw Euro-2012) – w naszym odczuciu – powinna być jednym z priorytetów w zakresie remontów infrastruktury kolejowej - napisało w liście stowarzyszenie "Radomskie Inwestycje". Otrzymało już odpowiedź z resortu:
W ramach zadania inwestycyjnego pn. „Odbudowa infrastruktury kolejowej na stacji Sandomierz oraz linii nr 25 w związku z usuwaniem skutków powodzi, która wystąpiła w 2010 r.” zaplanowano wykonanie następującego zakresu prac:
* Opracowanie dokumentacji stanu technicznego obiektów inżynieryjnych na odcinku Zalesie Gorzyckie – Sobów;
* Opracowanie dokumentacji i wykonanie na jej podstawie przebudowy obiektów inżynieryjnych na odcinku Zalesie Gorzyckie – Sobów;
* Odbudowanie popowodziowej infrastruktury kolejowej na stacji Sandomierz i linii nr 25;
* Odbudowanie popowodziowe stacyjnych i liniowych urządzeń srk (sterowania ruchem kolejowym) wraz z urządzeniami towarzyszącymi na stacji Sandomierz i linii nr 25;
* Odbudowanie popowodziowe budynku nastawni dysponującej na stacji Sandomierz.
Ze względu na ograniczone w porównaniu z potrzebami środki finansowe, powyższy zakres robót rewitalizacyjnych nie został dotąd zrealizowany - odpowiada Ministerstwo Transportu. Nie podano terminu remontu. Na zniszczonej stacji modernizowane będą za to tory.
- Zgodnie z przyjętym przez Radę Ministrów dokumentem „Wieloletni Programem Inwestycji Kolejowych do roku 2013 z perspektywą do roku 2015”, planowany jest do realizacji projekt pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko Kamienna – Ocice”. W ramach realizacji tego projektu, w latach 2014 – 2015 planowana jest, m.in. modernizacja torów nr 1 i 2 na stacji Sandomierz wraz z robotami okołotorowymi i wymianą rozjazdów. Planuje się, że zadanie sfinansowane zostanie ze środków budżetu państwa oraz środków Funduszu Kolejowego - informuje rzecznik ministerstwa Mikołaj Karpiński.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
dodaje rozkład dla Sandomierza...pobawiłam się chwilkę z nudów, mam nadzieję że ładny
Mam jedną uwagę co do objaśnień. Oficjalna nazwa pociagu to TLK i tak pisze się w rozkładach jazdy. Rozwinięcie tego skrótu spółka używa przy działaniach marketingowych
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum