Wysłany: 13-12-2011, 00:32 Pasażerowie na przystanku Wrocław Stadion
Pasażerowie na przystanku Wrocław Stadion
Od nowego rozkładu jazdy, 11 grudnia br., Wrocław uzyskał nowy przystanek kolejowy Wrocław Stadion. Stanowi on część tzw. zintegrowanego węzła przesiadkowego, zbudowanego z myślą o obsłudze uczestników imprez na stadionie przygotowanym na Euro 2012 oraz osiedli Pilczyce i Maślic.
Przystanek zlokalizowany jest na linii kolejowej z Wrocławia Głównego do Zielonej Góry, pomiędzy stacjami Wrocław Kuźniki i Wrocław Pracze.
Żelbetonowa konstrukcja obiektu posiada dwie kondygnacje. Na górnej, zlokalizowany jest przystanek tramwajowy, natomiast na dolnej znajduje się przystanek kolejowy Wrocław Stadion z dwoma 200 m peronami. Przystanki są połączone schodami i dwoma windami (do obsługi osób niepełnosprawnych).
Przejazd z Wrocławia Głównego na nowy przystanek trwa ok.12-15 min. W porównaniu z innymi środkami komunikacji – zwłaszcza w godzinach szczytu – jest to czas nie do pobicia.
Od 11 grudnia br. na nowym przystanku zatrzymywać się będzie 20 par pociągów na dobę. Dwa ostanie pociągi z przystanku Wrocław Stadion do Wrocławia Głównego będą odjeżdżać o godz. 21:39 i 22:11.
Przy uwzględnieniu dodatkowych, specjalnych pociągów, np. podczas imprez, z przystanku w ciągu godziny będzie mogło skorzystać ok. 9 tys. osób. Wrocławskie przedsięwzięcie usprawnia obsługę tysięcy uczestników imprez na wrocławskim stadionie Euro 2012.
Inwestycja była wspólnym przedsięwzięciem gminy Wrocław oraz PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - inwestora prac kolejowych.
Przygotowanie i nadzór nad realizacją inwestycji w części kolejowej – obejmującej perony oraz m.in. roboty torowe, odwodnieniowe, trakcyjne, elektroenergetyczne - sprawował wrocławski oddział Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych.
Wykonawcą prac było konsorcjum firm; Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych oraz Filar.
źródło: PKP PLK / Rynek Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Szkoda tylko, że inwestorzy nie pomyśleli o zamontowaniu na przystanku choćby jednej ławki i wiaty chroniącej przed deszczem i wiatrem. Rozkład jazdy zaś jest umieszczony na niewielkiej tabliczce i to w takim miejscu, że nie jest łatwo go dostrzec na długim peronie. Przez to wszystko przystanek wygląda, jakby był zrobiony "na odwal"...
Szkoda tylko, że inwestorzy nie pomyśleli o zamontowaniu na przystanku choćby jednej ławki i wiaty chroniącej przed deszczem i wiatrem. Rozkład jazdy zaś jest umieszczony na niewielkiej tabliczce i to w takim miejscu, że nie jest łatwo go dostrzec na długim peronie. Przez to wszystko przystanek wygląda, jakby był zrobiony "na odwal"...
Jako pracownik firmy która wykonywała ten przystanek chyba lekko się załamałem czytając tego posta. Generalnie cały obiekt jest dziełem "wybitnych architektów" i już w tych dziedzinach zdobywa nagrody i to ich "zasługa" że wygląda on tak jak wygląda. Perony kolejowe w części znajdują się pod wiaduktem tramwajowym, więc tam w razie deszczu można się schować i nie ma potrzeby budowania oddzielnych wiat. Przystanek tramwajowy jest zadaszony potężnym dachem nazwijmy go betonowym. Jeśli chodzi o ławki to na samych peronach kolejowych z tego co pamiętam jest jakieś siedem ławek z czego co najmniej cztery pod wspomnianym wiaduktem. Tak mam namyśli te dziwne betonowe klocki. Było z nimi dużo zabawy podczas betonowania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum