"...Pracujemy i zmieniamy się dla Was, liczymy więc na opinie i sugestie, dzięki którym nowa strona PKP Intercity stanie się jeszcze bardziej przyjazna dla pasażerów i niezawodna."
W dobie tak rozwiniętych technologii internetowych i tak zdolnych webmasterów, ta strona wygląda wyjątkowo słabo. I chyba nic więcej dodawać nie trzeba.
_________________ 2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Tekstów do pana Rafała jest mnóstwo, na które zna on ciekawą odpowiedź. Niestety ciągle zbyt mało jak dla mnie, porad odnośnie samej podróży. Ale jest jeden plus. Jak się zdenerwujemy na PKP Intercity wystarczy wpisać "Jebać PKP" i od razu nas przekieruje do strony z reklamacjami
A odnośnie zestawień to otrzymałem informację, że plakaty z zestawieniami z najważniejszych dworców w Polsce znajdą się na dniach w dziale "Pociągi i stacje". Tak więc trzymam ich za słowo.
PKP Intercity udostępniło do testów nową stronę. W obecnej formie możemy zapoznać się z podstawowymi funkcjami witryny .
- Budując nową stronę kierowaliśmy się opiniami na temat obecnej strony spółki. Przeprowadzona analiza ruchu występująca na naszej stronie wykazała, iż najważniejszym elementem witryny przewoźnika kolejowego jest wyszukiwarka, co ostatecznie określiło założenia i kształt strony - powiedziała Beata Czemarajda z Biuro Komunikacji i Promocji przewoźnika.
Nowa witryna pod adresem www-new.intercity.pl charakteryzuje się prostym menu w którym znajdziemy kategorie połączeń uruchamianych przez spółkę, niezbędnik podróżnego oraz informacje o firmie.
Pod menu w lewej części odsłony wzrok przykuwa postać konduktora - animatora, któremu można zadać pytanie.- Baza wiedzy bota nie jest narzędziem statycznym ale jest i będzie stale uzupełniana i modyfikowana , również na podstawie analizy zadawanych pytań – dodaje Czemerejda. Odpowiedź na wpisane zagadnienie otrzymamy zarówno w postaci tekstowej jak i głosowej.
Obok konduktora Rafała, umieszczone będą wydarzenia, które spółka będzie promować w ramach swoich działań marketingowych. Poniżej w centralnej części strony, gdzie obecnie znajduje się informacja o testowane stronie w przyszłości pojawi się moduł wyszukiwarki, nad którą trwają jeszcze prace. Będzie ona obsługiwała połączenia jedynie PKP Intercity.
- W momencie gdy pasażer zapyta o stację, na której pociągi IC się nie zatrzymują, zostanie przekierowany do strony rozklad-pkp.pl - zaznacza przedstawiciel przewoźnika.
Pod wyszukiwarką wyświetlane będą aktualności oraz lista artykułów, które warto przeczytać. A także różne oferty promocyjne przewoźnika.
Warto, dodać, że w związku ze zbliżającymi się Mistrzostwami Europy w piłce nożnej nowa strona będzie dostępna w trzech językach obcych: angielskim, niemieckim oraz rosyjskim.
Nie wiadomo, jeszcze kiedy strona zostanie przedstawiona jako oficjalna. - Nie mamy jeszcze dziś sztywnego terminu - dodaje Beata Czemarajda.
O Rafale z PKP Intercity zrobiło się głośno. Przewoźnik jest pierwszą firmą z branży kolejowej, która zdecydowała się na wirtualnego konduktora – doradcę. Wiele osób zadaje mu pytania zupełnie niezwiązane z koleją.
Spółka PKP Intercity uruchomiła niedawno testową wersję nowej strony internetowej. W lewej części tej strony użytkowników wita Rafał – wirtualny konduktor, którego zadaniem jest odpowiadać na pytania pasażerów. - Witaj, zawsze jest miło mieć gościa. Nazywam się Rafał, jestem zawiadowcą tej strony. Już teraz życzę Ci udanej podróży. Jeśli mógłbym w niej jakkolwiek pomóc, jestem do Twojej dyspozycji. Wystarczy, że wpiszesz pytanie w okienko pode mną – zachęca do zadania pytania doradca PKP Intercity. Wydaje się, że Rafała pasażerowie polubili. Na portalu społecznościowym Facebook ma on już prawie 700 fanów.
Rafał działa w oparciu o specjalną technologię. - Technologia ta wykorzystuje algorytmy przetwarzania języka naturalnego i sztucznej inteligencji, dzięki czemu można tworzyć bazę wiedzy na określony temat. Jest to tak zwane serce systemu, które wzbogacone jest o wizualizację (zestaw sekwencji video) oraz syntezę głosu. To wszystko tworzy wirtualną osobę, „żyjącą” na stronie internetowej. Dzięki temu użytkownicy mogą prowadzić dialog z programem, tak jakby po drugiej stronie była prawdziwa osoba – tłumaczy Grzegorz Rutkiewicz z firmy Fido Intelligence, która stworzyła wirtualnego doradcę.
Małgorzata Sitkowska z PKP Intercity na antenie telewizji TVN powiedziała, że odwiedzający stronę pasażerowie i ciekawscy nawiązują w „rozmowach” z Rafałem do tematyki niekoniecznie związanej z podróżą pociągiem. Rafał często jednak odpowiedź sprowadza do tematyki kolejowej. I tak np. na stwierdzenie „kocham cię” Rafał odpowiada ”Prawie każdy przechodzi fascynację pociągami, podejrzewam więc, że niektórzy mogą mieć fascynację doradcami... Nawet wirtualnymi”.
I rzeczywiście, taką fascynację można przeżyć. We jednym z wydań „Faktów” TVN dziennikarze poruszyli temat wirtualnych doradców na stronach internetowych różnych firm. Okazuje się, że na stronie firmy In Post, doradczyni jest w stanie nawet rozebrać się (po wpisaniu specjalnego kodu). Dla porównania: nasz znajomy Rafał jest jednak „przyzwoitym” awatarem. Niemoralnym propozycjom stanowczo, ale delikatnie mówi nie, i nawet, gdy odmawia, prosi grzecznie o większą uprzejmość: - I tak nic z tego nie będzie, ale uszy więdną - mówi Rafał.
- Wiedza, którą posiada Rafał składa się z odrębnych zbiorów informacji, tzw. bazy wiedzy merytorycznej i bazy wiedzy zdroworozsądkowej. Proces tworzenia tej wiedzy opiera się na doświadczeniach Fido intelligence, dotyczących reakcji użytkowników w kontakcie z systemem oraz na merytorycznych informacjach, dostarczonych przez PKP Intercity. W efekcie Rafał już w momencie uruchomienia strony testowej odpowiada na znakomitą większość zapytań użytkowników. Należy tu podkreślić, że jego wiedza jest stale rozbudowywana, ponieważ dopiero w kontakcie z użytkownikiem wiemy, na jakie pytania system nie potrafi udzielić odpowiedzi. Nowe zapytania użytkowników są zbierane i szczegółowo analizowane dzięki czemu Rafał będzie stopniowo uczył się odpowiadać – tłumaczy Grzegorz Rutkiewicz.
Przedstawiciel firmy Fido Intelligence zaznaczył, że oprócz wiedzy merytorycznej Rafał ma także bogatą wirtualną osobowość, co wyróżnia go na tle innych wirtualnych doradców. - Doświadczenie pokazuje, że wyposażony w nią system budzi sympatię użytkowników, którzy dzięki temu chętnie powracają do rozmowy z Rafałem, a tym samym na stronę PKP Intercity. Ponadto projekt ten jest skonstruowany w taki sposób, by w niedalekiej przyszłości stać się pierwszym w Polsce systemem wyposażonym w rozpoznawanie mowy. W praktyce oznacza to dla użytkownika prawdziwą rozmowę z komputerem. Wystarczy zapytać Rafała o "tani bilet do Trójmiasta", a on również głosem udzieli nam odpowiedzi. Rozwiązanie takie jest niezwykle użyteczne w aplikacjach mobilnych i wprowadza zupełnie nową jakość dla osób korzystających z usług PKP Intercity. Ponadto połączenie obu technologii powoduje szereg ułatwień dla osób niepełnosprawnych – podkreślił Grzegorz Rutkiewicz.
Przykro mi ale nazywanie głupawego skryptu który odpowiada na wcześniej zaprogramowane słowa-klucze inteligentnym to lekkie nadużycie. Puki co komputer robi to co mu się wcześniej zaprogramuje i nic innego. Jak będzie umiał sam wymyślać nowe rzeczy to wtedy będzie sztuczna inteligencja. Na razie jednak taka nie istnieje, są prowadzone prace nad tym ale puki co bez efektów.
Aha i rafał NIE będzie się uczył żadnych nowych odpowiedzi, o będzie je miał DOPISYWANE do bazy danych przez pracowników PKP-IC. Ważne by odróźniać świat wirtualny od realnego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum