jubikej, tak jak to zrobiło np. zachodniopomorskie kupując używane "Smerfy". Tani, oszczędny i niezawodny sprzęt, który uratował kilka linii i przyciągnął nowych pasażerów.
[ Dodano: 02-11-2011, 12:06 ]
Cieciuch napisał/a:
Co do projektu to wzmianki o linii nr.371 nie ma ale prezydent Nowej Soli wyraził chęć aby skład retro dojeżdżał także do Żagania
Słusznie. Tam przecież jest infrastruktura do obrządzania "czajnika". A jak nie - to w Żarach.
pp, u nas takie myslenie jest dziwne, marszałkowie potrafią kupić używane EZT-y, a szynobusa już nie, dziwne :/ zach-pom na sa110 zobil fajny interes, az dziwi mnie ze inne samorzady nie poszly w tym samym kierunku, szczegolnie te biedniejsze jak np warminsko-mazurskie czy właśnie lubuskie gdzie mamy gdzie jezdzic (sa linie) a nie mamy czym
A co mają do linii Wolsztyn - Nowa Sól mają Niemcy?
Partner do wspólnego wnisoku o dofinansowanie. Są dotacje na wnioski transgraniczne, to taki przykład jednego z nich - znaleźli partnera za granicą i robią projekt - każdy u siebie, ale z jednej branży (tutaj z turystyki).
Sunseed napisał/a:
Czyli Żagań odpada.. no szkoda
nic takiego z tej wypowiedzi nie wynika i sprawa odcinka żagańskiego jest nadal otwarta. Nowa Sól zrobiła najważniejszą rzecz - oczyści odcinek od Wolsztyna dla czajników. Powodzenie ciągu dalszego zależy wyłącznie od aktywności pozostałych samorządów.
xzielak bardzo miło słucha się takiego samorządowca. To naprawdę rzadkość w naszym kraju.
A ja ponawiam pytanie do Pana xzielak odnośnie tytułu niemieckiego reportażu w którym to był fragment z OL 49-69 na moście w Stanach i ewentualnie nazwy telewizji w której był ten program emitowany. Byłbym bardzo wdzięczny
Wracając do tematu to w listopadzie miała przyjść decyzja w sprawie dofinansowania rewitalki Nowa Sól - Wolsztyn ale jak na razie cisza. Już się nie mogę doczekać rozpoczęcia prac na linii )
Niestety kolega pospieszny chyba ma rację. Wkrótce połowa grudnia a w sprawie dofinansowania rewitalki N.S.-Wolsztyn dalej cisza.
Jeżeli kogoś to zainteresuje to TUTAJ jest link do strony na której na bieżąco była relacjonowana rewitalizacja linii kolejowej nr.326 Wrocław Psie Pole - Trzebnica. Ludzie praktycznie codziennie wrzucali fotki z miejsca robót i doskonale widać na czym dokładnie polega reaktywowanie nieczynnej od lat linii. Co prawda linia ta jest tylko znaczenia miejscowego ale ukazuje to jak porozumienie samorządu praktycznie buduje od nowa nieczynną od ponad 12 lat linię która miała być na krótko przed reaktywacją rozebrana. Być może jest to zaleta sąsiedniego wielkiego Wrocławia, ale z punktu widzenia ekonomicznego linia ta wcale nie była ludziom potrzebna (bardzo dobra komunikacja autobusowa), jednak po rewitalizacji bardzo dużo osób korzysta z szynobusów a linia sama na siebie zarabia. Podobnej przyszłości życzę linii Nowosolskiej, i póki co musimy czekać na wieści ze Starostwa
Cieciuch, Żadna to satysfakcja, ale już co nieco słyszałem i byłem świadkiem padających zapowiedzi "nowego" które do tej pory nie przyszło.
Miejscowi "włodarze" wolą iść w Odrę, barki porty i inne duperele.
To ich rajcuje, tego jeszcze im do szczęścia brakuje a komunikacja leży bo z tej strony brak zorganizowani i nie czują dla swych koryt zagrożenia.
Złodzieje rozkradają linię kolejową Wolsztyn - Nowa Sól. Towarzystwo Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni alarmuje! O sprawie pisze Dzień Wolsztyński
parowozy.com.pl
Niestety nic nie poradzimy na dziadów którzy potrzebując kilku złotych na wino rozkradają torowisko, przez co ciągle wzrastają koszty ewentualnej rewitalizacji linii. Mam nadzieję że jak najszybciej rozpoczną się prace budowlane na linii i że za rok albo dwa pojedziemy kopciuchem lub szynobusem z N.S. do Wolsztyna
Ja kiedyś rozmawiałem ze Starostą z Suszyńskim, i sam przedstawił model przywracania ruchu na tej linii i byłem bardzo zaskoczony. Napisze w skrócie co mniej więcej pamiętam.
"Żeby przywrócić tor do stanu używalności, nie wystarczy uzupełnić ubytki w postaci brakujących elementów torowiska typu śrubki, szyny , podkładów drewnianych czy betonowych. Trzeba będzie całość podnieść wywieźć ubić grunt, sypnąć "kamieniami" i na to położyć tor i go ubić - to ma służyć na lata tak żebym nie musiał kombinować skąd wziąć drugie tyle na remont w przyszłości. To lepiej dla mnie i dla przyszłych rządzących bo będę mniejsze koszta utrzymania. Lepiej to zrobić raz,a porządnie, dlatego to tyle trwa, moim największym zmartwieniem jest ten most nad Odrą, on najwięcej pochłonie pieniędzy".
Ja kiedyś rozmawiałem ze Starostą z Suszyńskim, i sam przedstawił model przywracania ruchu na tej linii i byłem bardzo zaskoczony. Napisze w skrócie co mniej więcej pamiętam.
"Żeby przywrócić tor do stanu używalności, nie wystarczy uzupełnić ubytki w postaci brakujących elementów torowiska typu śrubki, szyny , podkładów drewnianych czy betonowych. Trzeba będzie całość podnieść wywieźć ubić grunt, sypnąć "kamieniami" i na to położyć tor i go ubić - to ma służyć na lata tak żebym nie musiał kombinować skąd wziąć drugie tyle na remont w przyszłości. To lepiej dla mnie i dla przyszłych rządzących bo będę mniejsze koszta utrzymania. Lepiej to zrobić raz,a porządnie, dlatego to tyle trwa, moim największym zmartwieniem jest ten most nad Odrą, on najwięcej pochłonie pieniędzy".
Zastrzeliłeś mnie swoim postem . Myślałem że rewitalizacja tej linii będzie się opierała tylko na przywróceniu przejezdności, ale jeżeli to co powiedział pan Suszyński jest prawdą, to oni chyba chcą wybudować jakąś magistralę międzynarodową albo coś No ale jestem pozytywnie zaskoczony i jest to jak najbardziej znakomity pomysł. Chyba jednak faktycznie samorząd poważnie bierze pod uwagę przewozy towarowe na tej linii.
Bardzo chciałbym, ale mogę trzymać każdy zakład że nic z tego nie wyjdzie. W obecnej sytuacji ekonowmiczno-finansowej???????????????? Remont samego tego mostu pochłonołby grube miliony. I po co?
By milośnicy pojeżdzili sobie parowozem???? Jestem mocno sceptyczny co do tego projektu. Gdyby nie ten most.......... Jak dla mnie - zero szans !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum