Ciekawe, czy na dłuższą metę opłaca się bardziej przetransformować kilka Siódemek do TurboSiódemek, czy też taniej wyjdzie kupić loki budowane od podstaw (czyt. nowe) z odpowiednimi parametrami.
Był to EIC Fredro. Jechałem nim w tym dniu i miał on opóźnienie ok. 25 minut,gdyż chyba były jakieś problemy techniczne z lokomotywą. Na odcinku Rawicz-Poznań pociąg kilka razy zatrzymywał się w polu.
Myślę, że warto, aby ta informacja znalazła się w tym wątku, pochodzi z Rynku Kolejowego
Cytat:
Maszyniści Intercity chwalą EU07A
Są już pierwsze opinie z eksploatacji lokomotywy EU07A, czyli asynchronicznej wersji lokomotywy EU07 zmodernizowanej przez ZNTK Oleśnica. Jak powiedział „Rynkowi Kolejowemu” prezes PKP Intercity Janusz Malinowski, elektrowóz po pierwszych niepowodzeniach działa bezawaryjnie, a maszyniści ją chwalą.
EU07A rozpoczęła planową obsługę pociągu Express Intercity "Fredro" 12 grudnia. - Na razie opinie maszynistów są bardzo pozytywne. Zdecydowanie bardziej chwalą tę lokomotywę niż lokomotywę EP09. Przede wszystkim za to, że jest mocniejsza. Służby utrzymaniowe też ją chwalą – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” szef PKP Intercity. Przyznał, że pierwszego dnia miała awarię. – Ale teraz jest już z nią spokój. Nie psuje się – dodał prezes PKP IC.
Janusz Malinowski nie wykluczył, że jeżeli opinie maszynistów potwierdzą się w dłuższej perspektywie, to przewoźnik może zdecydować się na modernizacje kolejnych lokomotyw z serii EU/EP07. – Po miesiącu czy dwóch na pewno nie podejmiemy decyzji, ale przynajmniej pół roku, do roku będziemy testowali tę lokomotywę. Jeżeli będzie się dobrze spisywała, to nie wykluczamy, że będzie do jakieś rozwiązanie – stwierdził prezes PKP Intercity.
Modernizację lokomotywy EU07A dla PKP Intercity przeprowadziły ZNTK Oleśnica. Lokomotywa EU07-495 została kompletnie przebudowana. Stare pozostały jedynie ostoja i ramy wózków. Pozostawienie tych elementów ułatwiło wyważenie lokomotywy. Po wprowadzeniu do eksploatacji przewoźnik zmienił oznaczenie lokomotywy na EU07A-001.
Silniki prądu stałego zostały przezwojone na silniki asynchroniczne prądu przemiennego. Co za tym idzie, zamontowano falowniki FT-1600-3000 firmy Medcom oraz nowoczesną przetwornicę statyczną od firmy Enika. System sterowania i diagnostyki również został wymieniony - na mikroprocesorowy. Zamontowano także nowy układ pneumatyczny skonstruowany przez IPS Tabor, wprowadzono również łożyska toczne. Lokomotywa EU07A posiada hamulec elektrodynamiczny, elektropneumatyczny i możliwość hamowania z rekuperacją.
Lokomotywa posiada dopuszczenie do prędkości maksymalnej 160 km/h. Podczas testów osiągała nawet prędkość 192 km/h.
Gdyby przyjąć, że Intercity będzie w stanie zmodernizować więcej EU/EP07 do wersji A, to kolejnym krokiem może być podobna modernizacja EP09 do wersji EP09A z prędkością dopuszczalną np. 190km/h?
EP09 musiało by mieć bardziej zmienione zawieszenie. Ma niespokojny bieg. Nie dostałaby dopuszczeń na więcej. I tak dziwne, że udało się siódemce dać więcej.
Moim zdaniem nie ma się z czego śmiać. EP09 jest niestabilna przy wyższych prędkościach nie od dziś, a żadne pomysły poprawy tego stanu (albo choćby wyeliminowania drgań na sprzęgach, które się przenoszą na pierwsze wagony) nie zostały wdrożone... Robi się ładne kabiny, przetwornice, reflektory, klimę, pantografy. Ale nic z układu biegowego.
przewoz, Z całym szacunkiem bajdurzysz tak sobie pod nosem, nie masz żadnej wiedzy na ten temat poza tym że gdzieś coś usłyszałeś i implementujesz to w poszczególnych tematach.
Nie ma problemu, napisz coś w tym temacie, po to jest to forum. Przy okazji można się czegoś będzie dowiedzieć.
Może być wręcz osobny temat.
PS0: wiesz pewnie, jaki jest zakres obecnych modernizacji EP09?
PS. nie jestem zwolennikiem tak głębokich modernizacji jak EU07A mimo wszystko, a o żadnych poduszkach powietrznych i wychylnym pudle nie myślałem nawet, a już na perno nie w przypadku dziewiątki
PS1. Odnosiłem się do pomysłu 200km/h dla dziewiątki.
Mnie lokomotywa EP07A bardzo się podoba. To dobry kierunek, każdy lok z dopuszczeniem do 160 km/h jest cenny. Co do EP09 nie przesadzałbym z ich krytyką, generalnie są niezłe, ale zwiększanie ich szybkości maksymalnej jest niemożliwe. Ta lokomotywa dopuszczenia na większą prędkość już nie dostanie- zresztą nie ma takiej potrzeby.Projekt EP07A warto rozwijać.
Na CMK są szykowane Pendolino, a EP09 i EP07A zostaną skierowane na inne szlaki.Tam więcej jak 160 km/h się nie pojedzie, więc EPoki i nowe siódemki nadzą się tam idealnie. Husarze będą mogły jeździć z powodzeniem również na CMK, tam Vmax jest optymalny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum