Wysłany: 22-12-2011, 11:56 RPO 2014-2020 kolej na Lubelszczyźnie
Przytoczę z listopadowego artykułu Rynku Kolejowego:
Na liście projektów do wykonania w Lubelskiem znajdują się trzy inwestycje:
- modernizacja linii kolejowej nr 30 Łuków–Lublin na odcinku Łuków–Lubartów wraz z jej elektryfikacją na całej długości,
- budowa kolei aglomeracyjnej dla Lublina wraz z infrastrukturą towarzyszącą,
- kontynuacja modernizacji szerokotorowej linii kolejowej nr 63 na odcinku od Dorohuska do Chełma (włącznie).
Słyszałem jeszcze z innego źródła, że ma być modernizowana linia do Kraśnika i do Zamościa- piszmy swoje propozycje do PLK i tutaj bo z mojej strony pomysłów jest wiele- a jednym wariatem nie będą sie przejmować
kontakt z Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Lublinie:
iro.lublin@plk-sa.pl
ul. Okopowa 5
20-022 Lublin
Moje pomysły to:
realne:
Dociągnięcie linii kolejowej do Włodawy i okolic jeziora Białego
Budowa łączników stacji Rejowiec i Zawada- pociągi Lublin-Zamość nie musiałyby zmieniać dwa razy czoła.
zmiana położenia linii kolejowej Lublin płn- Łuków na odcinku Bezwola- Łuków (przebieg przez Radzyń), modernizacja(rewitalizacja) na odcinku Lubartów- Bezwola
Budowa 2km odcinka torów od stacji Lublin do stacji Lublin centrum położonej na nieużytkach przy ulicy Rusałka(dawny pchli targ przy stadionie młodzików)
Wydłużenie i dostosowanie do ruchu pasażerskiego bocznicy do FŁT Kraśnik
Dociągnięcie linii kolejowej do Tomaszowa Lubelskiego
Budowa linii wąskotorowej Wąwolnica- Kazimierz Dolny.
mało realne:
budowa linii kolejowych- Lublin-Opole Lubelskie przez Zemborzyce, Bełżyce, Poniatową
-Lublin-Łęczna(Włodawa)
-Szastarka- Biłgoraj przez Janów Lubelski
-Parczew- Biała Podlaska lub Zieleniec Biała Podlaska
-Lublin Zemborzyce- Bychawa
Odbudowa Hrubieszowskiej KD
Piszcie swoje pomysły- tylko jeśli będziemy działać wspólnie uda nam się coś zrobić.
Z tymi łącznicami to nie do końca jest tak wesoło. W Rejowcu łącznica została już rozebrana, więc trzeba by ją znowu odbudować, a czy warto pozbawiać się tych pasażerów, którzy chętnie korzystają z szynobusa w Rejowcu? Wszak to jest 5-tysięczne miasteczko. Myślę, że dla tych 7-8 minut nie warto.
A jeśli o Zawadę to już bardziej by się opłacało, bo mieszkańców tam około 1,5 tys. Ale z kolei troszkę inny problem - krzyżowanie się torów normalnych i LHS, z tego co gdzieś wyczytałem na internecie zbudowanie trwałej łącznicy byłoby niemożliwe.
Czy drut na linii 69 przydałby się? Trudno powiedzieć, na pewno przy rosnących cenach paliwa puszczanie szynobusów staje się coraz bardziej kosztowne, a to rodziny presję na podwyższanie cen biletów i wycinania nierentownych połączeń. Ale czy dla 5 par pociągów bezpośrednich warto robić elektryfikację? Trudno powiedzieć. Warto zauważyć, że drucik był już na odcinku Rejowiec-Żulin, ale został zdjęcty z 4-5 lat temu.
Może gdyby pojawić ponownie, ale już na całej długości do Zamościa, to i PR zwiększyłyby częstotliwość pociągów i IC pomyślałoby o przywróceniu dawnego pociągu Chełmianin, Solina itp.
Trudno coś więcej powiedzieć, niemniej warto trzymać kciuki za powodzenie wszystkich inwestycji, jak i walczyć o następne. Ja chciałbym, aby dobudować około 2 kilometrowy odcinek do linii 81, który poprowadziłby bezpośrednio do Okuninki. I uruchomienie na trasie Lublin-Okuninka pociągów sezonowych. Jestem przekonany, że skoro na Roztocze pociągi cieszyły się dużą popularnością to także na tereny jeziora Białego chętnych nie zabraknie.
endrju, z tym, że łącznica Rejowca rozebrana to żaden problem- na RPO są duże pieniądze.
Przecież po wybudowaniu tej łącznicy PRy (jeżeli jeszcze by istniały) mogłyby w szczycie w odstępie poniżej 10 min. puścić przyśpieszony do Zamościa i osobowy do Chełma. wtedy po lekkiej rewitalizacji na pozostałych odcinkach pociąg Lublin- Zamość mógłby zejść z czasem przejazdu nawet do 1godz. 20 min.- a to już czas konkurencyjny wobec busów
Ja tam pomarzyłem i wymyśliłem, że po dobudowie odcinka Włodawa- Włodawa miasto mogłaby chociaż jedna para pociągów jechać tak
Włodawa miasto 5.15/Zamość5.35- Rejowiec(wschodni)- Lublin 6.55
Lublin16.05-Rejowiec (wschodni)-Zamość17.25/Włodawa miasto17.45
Przyśpieszony na całym odcinku
A z elektryfikacją do Zamościa to też niegłupi pomysł- wtedy pociągi do Chełma/ Zamościa mogły by być rozłączane w Rejowcy, a na Rejowiec- Lublin jechać w duecie- rozwiązałoby to całkowicie problem.
A na Lublin- Łuków oprócz osobowych sądze, że w związku z elektryfikacją chcą pouszczać towary (może nawet część pośpiesznych).
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Teraz tak, ograniczenia techniczne. Pomysł z tym pociągiem Włodawa/Zamość-Lublin całkiem okej, z tym że z czasami przejazdu to zupełna abstrakcja wyszła ;]
Po pierwsze chyba Lublin-Zamość niestety bez grubszej modernizacji osiągnąć 1h 20 będzie bardzo trudno. Ale tak jak mówisz, aby to osiągnąć trzeba by było:
1) zbudować łącznicę w Rejowcu (tym samym odcinając Rejowiec od połączenia z Zamościem) - ok. 8 minut zaoszczędzonego czasu
2) zbudować łącznicę w Zawadzie - kolejne ok. 8 minut na plus (najlepiej niech tutaj się ktoś wypowie w kwestii technicznej)
3) zlikwidować 'wąskie gardło' na odcinku Zawada - Zamość -> podniesienie vmax z 40 km/h do 120 km/h - oszczędność około 7 minut
Łącznie tutaj mamy ok. 25 minut zaoszczędzonego czasu. W konsekwencji najszybszy pociąg wyrabiał by się w czasie ok. 1 h 30 min. Więc aby osiągnąć te 1h 20 min to trzeba by było zrobić modernizację linii do 120 km/h na odcinku Rejowiec-Ruskie Piaski - to jest ponad 50 km, więc trochę kasy na to by poszło jednak. Przy okazji pytanie - na odcinku Ruskie Piaski - Zawada jedzie ten szynobus 120? Bo jakoś nie chce mi się wierzyć wykazom maksymalnych prędkości PLK. Bo wg PLK na odcinku Adampol-Rejowiec też jest max 120, a tak naprawdę żaden pociąg tyle nie jedzie - max 100.
A w kwestii odcinka Lublin-Włodawa - 1h 40 min? Też wydaje się nie do osiągnięcia. Obecnie na odc Lublin-Chełm przy kursie przyspieszonym możemy osiągnąć tą 1:00. Ale odcinek Chełm-Włodawa to 10 lat temu przejeżdżało się przez około 55 minut. A nie sądzę, by od tego czasu linia uległa poprawie, wręcz przeciwnie, a chyba nikt tam kasy pchał nie będzie, bo to nie jest najbardziej potrzebująca linia na lubelszczyźnie.
A jeśli mówimy o konkurowaniu z busami, to dla mnie absolutnie priorytetem powinno być postawienie przystanku w centrum Zamościa, jak to jest na forum oddzielny temat założony. Ale obecnie coś cisza z nim, a szkoda.
Nie rozumiem dlaczego mój przedmówca twierdzi że budując łącznicę w Rejowcu odetnie się to miasteczko od połączeń z Zamościem? Skoro łącznica jest rozebrana to budując ją ponownie Rejowiec zyska to połączenie
_________________ Bojkotuję pociągi spółki PKP InterCity busy i tiry.Jako środek transportu wybieram TYLKO I WYŁĄCZNIE KOLEJ.
kamiloroń, teraz aby pociągi z Lublina mogły pojechać do Zamościa muszą zmienić czoło na stacji Rejowiec. Budując łącznicę, uniknie się konieczności zmieniania czoła właśnie na tej stacji, a przez to ominie się ją. No i w konsekwencji żaden szynobus (chyba że ten Podkomorzy, o ile będzie jeździł) nie będzie kierował się z Rejowca na Zamość.
Zaraz zaraz.... czy aby na pewno trzeba zmiany czoła w Rejowcu? Jak dobrze wiem od strony Chełma można pojechać do Zamościa bez zmiany-wyjeżdżając z Rejowca są tory w bok.... i one chyba odchodzą do Zamościa.... jeśli się mylę to proszę mnie poprawić A po drugie jeśli jak mówisz zbudujemy łącznicę do Zamościa bez zmiany czoła to nie odetniemy Zamościa od połączeń.....
_________________ Bojkotuję pociągi spółki PKP InterCity busy i tiry.Jako środek transportu wybieram TYLKO I WYŁĄCZNIE KOLEJ.
A teraz rozumiem:) dzięki za wyjaśnienie ale to wtedy budujemy łącznicę która jest za torami Rejowca w kierunku Chełma i wtedy pociąg Lublin-Zamość wjeżdża do Rejowca a potem za Rejowcem wjeżdża na tą łącznicę Aha sorry w poprzednim poście pomyliłem się-myślałem Rejowiec a napisałem Zamość mea culpa:)
_________________ Bojkotuję pociągi spółki PKP InterCity busy i tiry.Jako środek transportu wybieram TYLKO I WYŁĄCZNIE KOLEJ.
Jeżeli pociąg byłby przyśpieszony na całym odcinku, to nie zatrzymałby się na ok. 8 przystankach, na których dotychczas sie zatrzymywał-ominięcie jednego przystanku to ok. 2 min oszczędności- patrz pociągi Lublin- Chełm, a Lublin-Zamość.Zmodernizować trzebaby tylko odcinek Zamość- Zawada, co skróciłoby czas przejazdu o ok. 5 minut.
Dałoby to oszczędność w czasie 16minut- wtedy 1godzina 20 minut staje się realne.
A co do łącznicy Zamość- Rejowiec, bez przesady w tej relacji wielkich potoków nie ma- pociągi w szczycie mogłyby jechać łącznicą, a poza szczytem przez Rejowiec, żeby mówić o jakiejkolwiek konkurencji trzebaby, żeby było co najmniej te 10 par pociągów na tej trasie i jeszcze kilka na skróconej- Krasnystaw- Lublin.
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
A czy jakieś zdawki jeżdżą tą bocznicą, czy jest nieużywana?
Głupota mnie poraża- zachód Europy inwestuje w kolej, a u nas bocznica mogłaby być używana do ruchu zarówno pasażerskiego jak i towarowego- paranoja.
Zaorać- jedyna myśl o kolei.
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum