Chyba nie było nic na ten temat na forum. W dniu 19 grudnia tego roku rozstrzygnięto przetarg UWMD na zakup dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych. Jednostki zaoferowały Przewozy Regionalne, a oferta nie została odrzucona. W związku z tym mam kilka pytań. Czy Dolny Śląsk kupił coś nowego czy są to dwie ze 100 jednostek aktualnie będących na stanie PR Wrocław? Po co UMWD kupuje te graty skoro i tak zostają one w PR-ach i to one je obsługują!? Ile już takich jednostek posiadamy jako województwo na własność i ogólnie o co w tym chodzi? Będę wdzięczny za wyjaśnienie ...
[ Dodano: 25-12-2011, 13:09 ]
Dowiedziałem się, że do UM należy także EN71-027
Trzeba śledzić przetargi, jeśli pojawi się "foliowy" lub "brezentowy" to ryflaki będą miały "kolegów" w garażu . Jednostki mają jeździć po naszych torach, pytanie czy będą używane przez KD czy przez PR nadal pozostaje otwarte ... najważniejsze, żeby służyły podróżnym, jak dla mnie mogą być nawet pod banderą PKS-u.
A niech nawet w KD jeżdżą, jak dobrze pamiętam kiedyś Jerry pisał że jednostki PR-u to złom ciekawe co napisze jak będą przydzielone do nich? A pewnie będą do KD przydzielone te jednostki bo po co UMWD by je odkupował żeby PR z powrotem przydzielić?
Jedno EN71 UMWD kupił jakiś czas temu i cały czas jeździ w PR-ach. Zmienił się tylko napis na burcie odnośnie właściciela więc nic nie wiadomo, być może z zakupionymi jednostkami będzie podobnie ...
Tomasz B., UMWD tego ezt nie kupił tylko dał PR-om kasę na jego modernizację. A jak samorząd wyłożył fundusze to zażyczył sobie samorządowych barw na burcie.
... ale ja nie mówię o jednostkach, które zostały przemalowane w dolnośląskie barwy (swoja drogą ten proces nadal trwa, ostatnio widziałem na Głównym manewrującą jednostkę EN57-1395 w nowych barwach, z datą rewizji 12 grudnia 2011). Wspomniany wcześniej EN71 nadal używany jest przez PR, ma bordowo-szare barwy i od pozostałych różni go to, że zamiast napisu "Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych we Wrocławiu", ma "Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego" albo jakoś tak podobnie . Może chodzi tu o to, żeby później poddać te jednostki modernizacji i w przypadku nowych podziałów, likwidacji czy zmiany profilu działalności PR-ów nikt nam z dolnośląskiego nie sprzątnął tych składów. Tak zrobiło opolskie. Kupiło jednostki, które teraz zamierza modernizować ...
Tomasz B., orientujesz się może ile już jest EZT w barwach UMWD?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
[ Dodano: 27-12-2011, 11:12 ]
Dla ciekawskich - Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) czyli warunki jakie mają spełniać kupione jednostki dostępna jest tu:
http://bip.umwd.dolnyslask.pl/plik.php?id=18135
W Idzikowicach w chwili obecnej są:
EN57 2031 - jeśli się nie mylę właśnie jest przemalowywany
EN57 2035 - robiona jest rewizja
EN57 2040 - czeka w kolejce na rewizję
Zostaje tylko jeden "stary", który pewnie też niedługo pojedzie na rewizję:
EN57 2046
[ Dodano: 28-01-2012, 01:54 ]
Dodatkowo oprócz dwóch już przemalowanych "starych kibelków" (856, 920) pojawił się kolejny EN57 1395 .
[ Dodano: 10-02-2012, 16:50 ]
Kolejne trzy kibelki są po rewizji i ruszyły w regularne kursy po Dolnym Śląsku i nie tylko (w zależności od obiegu jaki akurat przypadnie). Są to dwa SPOTY EN57-2031 oraz EN57-2035, które rewizję i nowe barwy otrzymały w Idzikowicach (PR Łódź) oraz "stary" kibelek" EN57-1774, który rewizję i nowe barwy otrzymał w ZNTK-u w Mińsku Mazowieckim. Na dzień 10 luty 2012 mamy już 16 "dolnośląskich jednostek". Ostatnie dwa SPOTY już wkrótce otrzymają nowe barwy.
[ Dodano: 10-02-2012, 18:27 ]
UZUPEŁNIENIE: W Chrzanowie przeszedł rewizję i nowe malowanie otrzymał kolejny EZT - EN57-1166
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-06-2012, 13:49 Modernizacja marszałkowskich EZT na Dolnym Śląsku
Dolnośląskie kupi i zmodernizuje EZT-a
"Województwo dolnośląskie planuje w tym roku zakup jednego używanego elektrycznego zespołu trakcyjnego, który - również jeszcze w tym roku - zostanie poddany modernizacji. Obejmować ona będzie głównie układ napędowy oraz wnętrze pojazdu.
- Wydatki te zostaną poniesione z wykorzystaniem środków finansowych rezerwy celowej budżetu państwa i budżetu województwa - mówi Agnieszka Zakęś, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu.
Pojazd, który chce kupić samorząd, ma być trójczłonowy, wyprodukowany nie później, niż w 1982 roku. Wartość zamówienia wynosi 950 tys. złotych (netto). Otwarcie ofert w przetargu nastąpi 5 lipca. Jedynym kryterium udzielenia zamówienia jest w tym wypadku cena.
To nie wszystkie plany dolnośląskiego samorządu odnośnie używanych pojazdów. W przyszłym roku planowana jest częściowa modernizacja, podczas naprawy rewizyjnej, dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 zakupionych w ubiegłym roku od Przewozów Regionalnych. Całkowity koszt zakupu wyniósł 3,5 mln złotych."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum