W załączniku zestawienie cen biletów na pociąg osobowy i pospieszny na trasie Świdwin - Koszalin od roku 2000 na podstawie mojej kolekcji biletów. W zasadzie nie jest aż tak źle.
1 stycznia 2012 będziemy obchodzić kolejną podwyżkę cen biletów jednorazowych w PKP Intercity. Podwyżka zahaczy również o bilety sieciowe na wszystkie pociągi. Np. Tygodniowy teraz kosztuje 404 złote, a po podwyżce cena będzie wynosić 415 złotych.
Szkoda, że PIC nie zrobi promocji w rodzaju REGIOkatry...
Kilka lat temu, za tygodniowy sieciowy płaciłem 250zł i wtedy mówiono, że mało osób korzysta bo jest zbyt drogi, a dziś cena jest niemal 2 krotnie wyższa! Wydaje się, wszystko lekko przesadzone, takie bilety tygodniowe powinny być tańsze i wtedy byłaby wyższa sprzedaż, a tak oferta jest mało popularna.i
Nie tyle le korekta co zwykła podwyżka. Taki noworoczny prezent od PICu. Już nie tylko trzeba będzie bulić dodatkowe 5 zł za każdą miejscówkę (od marca kolejne pociągi z obowiązkową rezerwacją), teraz także więcej zapłacimy za każdy podstawowy bilet. Nowy cennik dostępny tu: http://www.intercity.pl/pubfile/RJ%202011-2012/Cennik%20us%C5%82ug%20PKP%20Intercity%20SA%20(2012).pdf
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-12-2011, 12:11
BUhahahahahhahahahaha
Jak mozna ciagle podwyzszac ceny w relacji do 40 km ? Przeciez to na tym dystansie konkuruja z TLKami busy, wozac po 5 zl a mistrzowie z IC co robia??? Podwyzszaja ceny do 11 zł Brawo ! I do tego miejscowka za piątke... 42 kilometry bilet 17 zlotych, lol to juz chyba paliwo by taniej wyszlo....
A Malinowski mowil niedawno, ze nie bedzie podwyzki, ze sytuacja finansowa spolki jest opanowana... Bueh
Podwyzka - tak, ale nie w taki sposob ! Nie tak, by za 100 kilometrowa podroz placic 33 zlote ! Przeciez to jest mega zdzierstwo !!
Ostatnio zmieniony przez Tomasz B. dnia 27-12-2011, 12:12, w całości zmieniany 1 raz
Ciekawi mnie jedno - jeżeli dzisiaj kupię bilet jednorazowy z terminem wyjazdu po 31 grudnia to zapłacę wg nowej taryfy, czy starej? Albo bilet abonamentowy lub miesięczny?
Nie będzie problemu z ich ważnością?
_________________ (...) I am traveler of both time and space, to be where I have been (...)
Sialala, najpierw wyrzucenie bil. fioletowego z CMK, później miejscówki (docelowo zapewne w większości TLK, niezależnie od wyników "eksperymentu"), a teraz jeszcze to.
Pułtuś zależy w jakiej relacji.
A mogli chociażby pozwoilić na kupno abonamentowych w taryfie rewelacyjnej... Ale po co , jeszcze by potoki wzrosły...
Brak słów, kolejny prezes na usługach lobby paliwowego.
PS. Chyba czas zacząć organizować PIC-pooling. Zbieranie chętnych na przejazdy grupowe w poszczególnych relacjach,,,
Podwyższanie cen w rel. Gdansk-Warszawa w chwili ekspansji Polskiego Busa jest samobojstwem, ale co tam, wazne zeby cena biletu byla zgodna z cena w tabelce, a to ze cena nie jest rynkowa..... a co to kogo obchodzi.
Bilet podróżnika pozostaje bez zmian, gorzej będzie jak przed każdym przejazdem wybraną TLK-ą trzeba będzie z czasem dokupić miejscówki ... co do remontowanych odcinków jeśli PLK-a policzy mniej PIC jest na tyle zachłanne, że biletów nie obniży ... tam gdzie nie ma IR-ów na "rewelacyjny" nie ma co liczyć.
Przewoźnik podwyższa ceny biletów od 2 do 4 proc., aby pokryć wyższe koszty działalności oraz sfinansować program napraw i modernizacji taboru. Więcej za bilety zapłacimy od 1 stycznia 2012 roku.
Jak informuje Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity, bilety zdrożeją od 2 do 4 proc. Wprowadzenie nowego cennika związane jest z wyższymi kosztami funkcjonowania spółki (inflacja), w tym z zakupem droższej energii trakcyjnej i paliw. Spóła prowadzi też program napraw taboru, o którym wielokrotnie informowaliśmy w serwisie. Część kosztu napraw znalazło odzwierciedlenie w podwyżce cen biletów, ale przewoźnik zapewnia, że są tego pozytywne efekty.
- Podczas świąt Bożego Narodzenia podróżni nie napotkali żadnych trudności, mieliśmy sprawne wagony i zapewnioną rezerwę taborową. Cały eksploatowany tabor przechodzi kontrole techniczne, które pozwalają utrzymać odpowiednią jakość usług – tłumaczy Sitkowska.
Podwyżki cen dotyczą tylko biletów, przewoźnik nie podnosi cen miejscówek.
Cennik usług przewozowych obowiązujący od 1 stycznia jest już dostępny na stronach internetowych przewoźnika.
Przykładowe zmiany cen:
Bilety na trasach Warszawa – Kraków i Warszawa – Poznań – w pociągach klasy Ex aktualnie kosztują 103 zł w drugiej i 141 zł w pierwszej klasie. Od nowego roku ich ceny wyniosą 107 zł (wzrost o 4 zł) i 146 zł (5 zł więcej). Do tego należy doliczyć miejscówkę, przez co w sumie od 1 stycznia za bilety w tych relacjach zapłacimy po 119,5 zł (II klasa) i 158,5 zł (I klasa).
Kolejny przykład: pociągi TLK na trasie Warszawa – Łódź. Obecnie bilety kosztują w nich 34,5 zł (II klasa) i 49 zł (klasa I). Od stycznia zdrożeją analogicznie: o 1,5 zł do 36 zł i o 2 zł, czyli do 51 zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum