Obwodnica miałaby przebiegać w miejscu niewykorzystywanych torów kolejowych prowadzących do Fabryki Łożysk Tocznych. Ich właścicielem jest FŁT, ale może je przejąć skarb państwa, a dokładnie Urząd Marszałkowski. I bardzo możliwe, że tak się stanie, bowiem bocznica kolejowa doprowadzona do fabryki nie jest jej potrzebna. Dlaczego? Bo FŁT rezygnuje z dostaw surowców tą drogą.
Jednak najbardziej śmiałym rozwiązaniem wydaje się być propozycja wykorzystania dla kolejowych przewozów pasażerskich bocznicy łączącej stację Kraśnik z Fabryką Łożysk Tocznych. Wtedy pociąg będzie docierał do dzielnicy miasta liczącej ok. 20 tys. osób oraz mógłby dowozić pracowników do zakładu.
Kraśnik Fabryczny to ponad 20tyś mieszkańców, z których część pracuje w Lublinie. To także uczniowie i studenci, nierzadko dojeżdżający na studia czy do szkoły nie tylko do Lublina ale i dalej.
Przystosowanie jej do ruchu pasażerskiego poprawiło by zdecydowanie konkurencyjność w komunikacji publicznej. To także szansa dla linii 68. Pociągi z Kraśnika mogły by wówczas jeździć nie tylko do Lublina, ale i do Stalowej Woli, co ułatwiłoby życie mieszkańcom północnego Podkarpacia i południa Lubelszczyzny. A może by udało się przywrócić kursowanie "Soliny" czy uruchomienie przez IC innego pociągu Łączącego Podkarpacie z resztą kraju właśnie przez Kraśnik?
Co by nie było, ja nie jestem przeciw obwodnicy, bo ta także się przyda, ale JESTEM PRZECIWKO ROZEBRANIU bocznicy jeśli ją można wykorzystać!
na początek zaczynam: KLIK! kto może niech klika i dodaje do ulubionych.
Żeby mieszkańcy Kraśnika Fabrycznego korzystali z kolei myślę,że od ogródków działkowych trzeba by poprowadzić ok. kilometrowe odgałęzienie w kierunku dzielnicy.
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
lubelak195, wystarczy mała stacyjka końcowa ( 2 tory i peron między nimi) na placu koło owadziego marketu, gdzie dawniej był dworzec autobusowy "Przewozów Pracowniczych" FŁT. Obecnie plac jest wykorzystywany w znikomym stopniu jako przystanek MPK Kraśnik i busy. O ile władze Kraśnika nie rozdysponowały tego placu pomiędzy swoje "projekty".
Nie trzeba by budować żadnych nastawni, bo wszystkim można by było sterować z nastawni dysponującej w Kraśniku, która mogła by być takim LCSem. Fakt, przy okazji zapewne zamknięto by nastawnię wykonawczą, ale coś za coś...
[ Dodano: 24-05-2012, 22:55 ]
Cytat:
Jednym z kluczowych zadań jest budowa tzw. "Obwodnicy Północnej”. Droga ma powstać od skrzyżowania ul. Lubelskiej i Przemysłowej, wzdłużtoru bocznicy kolejowej, do skrzyżowania ul. Urzędowskiej i Granicznej – przy ogrodzie "Marzenie”. Inwestycja będzie realizowana po 2013 r.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum