spoko, myślałem że pojawiło się pismo "S" i chętnie bym przeczytał. Co do pisania ze zrozumieniem, pismo było skierowane do Prezesa IC a nie na forum czy Rynek Kolejowy. O ile mi wiadomo to trafiło na Rynek z innego źródła niż KKZZ lub ZZDK w RP i bez wiedzy Droździela. Adresat wie co autor miał na myśli.
Nie ważne jest z jakiego źródła trafiło to na forum, ważne jest że temat stał się publiczny gdyż dotyczy to określonej grupy Obywateli RP, którzy mają określone prawa obywatelskie w Konstytucji RP i innych aktach prawnych.Nie dopuszczalne jest jakakolwiek manipulacja "ręczna" ,wszelkie zasady muszą być czytelne i zgodne z prawem . Nadmieniam, że IC jest dotowane z skarbu państwa więc winno przestrzegać norm prawa w tym prawa pracy.
Uważam, że bardzo dobrze iż temat stał się publiczny i poddany pod osąd obywatelski, wszelkie decyzje w tym temacie również powinne być upublicznione wzorem doświadczeń państw skandynawskich.
Guzik prawda gdzie nie gdzie poszerzyli pierwsze plany i pewnie na tym się skończy.... - zresztą tu nie chodzi o "splendor" a o kasę, a tak poza tym palny dzielą ludzi tylko w Warszawie, Krakowie i Poznaniu wszędzie indziej ludzie mają w pompie plany bo zwyczajnie nie ma pociągów na których się pisze bilety....optymalnie dla wyżej wymienionych gniazd są 3 plany: 1-IC, 2-EC, 3-TLK lub ryczałt za bilety....Są różni pracownicy ci którzy się "czują" na pociągach "wyższej" kategorii i Ci dla których nawet pieniądze nie skuszą do jazdy w tych pociągach. Ewidentnie coś trzeba zrobić, że by na Euro i sezon pociągi nie stanęły;-)
Może czas skończyć z jakąś dodatkową kasą za pisanie biletów, w końcu to robota każdego konduktora, czy też kierownika pociągu.
Skąd bierze się to nienormalne rozwiązanie, że trzeba dodatkowo płacić za to, że drużyna sprzeda pasażerowi bilet?
Sorry, ale mam płacić za to, że pracownik kolei umie pisać?
Nie będzie dodatkowej kasy za pisanie biletów w pociągu, nie będzie problemów z trzema planami.
Każdy pracownik ma robić to, co każe mu pracodawca i żaden strajk nie wchodzi w rachubę.
@calsberg - oczywiście masz rację większość z nas pracuje dla pieniędzy a nie dla idei.
@Klimeu44 - nawet w Biedronce przestrzega się podstawowych praw pracowników (ustawowych, układowych i około układowych) - więc pracownik nie musi wykonywać wszystkiego co mu pracodawca każe. Oczywiście nie neguję tutaj dokonywania kontroli i wystawiania biletów. Co do strajku, to jeżeli procedury ustawowe zostaną dopełnione strajk jest możliwy.
Wszystkiego Naj w Nowym Roku.
złamało porozumienia około-układawo. Oczywiście mówię tutaj o wprowadzeniu podziału na trzy plany. Jest to wystarczająca podstawa do rozpoczęcia sporu zbiorowego. tyle w tym temacie. Konfederacja Kolejowych Związków Zawodowych wysłała w tej sprawie pismo do Prezesa Zarządu IC. Nie chcę tej sprawy komentować szerzej gdyż jestem jedną ze stron. Dla wielu moje wypowiedzi będą nie obiektywne. Co do premii za odprawę podróżnych to chyba tak jak wielu pracowników jestem za zmianą tego "dodatku" na inną formę.
[ Dodano: 01-01-2012, 13:49 ]
około-układowe - sorki za literówkę.
że trzeba dodatkowo płacić za to, że drużyna sprzeda pasażerowi bilet?
Sorry, ale mam płacić za to, że pracownik kolei umie pisać?
Rozróżnij opłatę którą ponosi pasażer, od korzyści które ma z tego pracownik.
Opłata ponoszona przez pasażera służy do zachęcenia do nabywania biletów bez ponoszenia tej opłaty - w kasie, przez Internet, w biletomatach, itd.
Sprzedaż biletów prowadzona na pokładzie pociągu jest i musi być jedynie sprzedażą uzupełniającą, ze względów dość oczywistych (mam nadzieję). Dodatkowa opłata ma to zapewnić.
Wyobraź sobie rumburak, że rozróżniam opłaty. I nie chodzi mi o 10 zł za wypisanie bliletu, tylko o płacenie pracownikowi 5% wartości wystawionych biletów.
Kolego Danielu, o jakim Porozumieniu okołoukładowym piszesz, jeżeli w IC nie ma układu?
paragraf 25 bodajże punkt 2 ale to do sprawdzenia. Ponadto potraktowano lepiej wybraną grupę pracowników, mianowicie tych którzy brali udział w "weryfikacji" do obsługi 8 par pociagów EIC oraz EC. Przypominam że majowa "weryfikacja" obejmowała tylko te pociągi. W większości sekcji w Polsce, głównym kryterium doboru do obecnych planów była wspomniana weryfikacja. Część pracowników która nie wzięła udziału w tej weryfikacji była przekonana że zgodnie z regulaminem dotyczy to tylko kilku pociagów spółki. Gdyby od razu było wiadomo że w jakimś bliżej określonym czasie osoby które wzięły udział w weryfikacji będą obsługiwać wszystkie EIC oraz EX pewnie podeszliby do weryfikacji. Ponadto tylko kilku pracowników w Polsce tą weryfikacje przeszło pozytywnie ( nie jest to tajemnicą i wiadomo że związki oprotestowały regulamin jak i przebieg tej weryfikacji). Powstaje pytanie czy ktoś kto nie wziął udziału w weryfikacji jest gorszy od tego który jej nie przeszedł? Jak to stwierdzić?
Przed takimi międzyinnymi dylematami stanęła Konfederacja i dlatego postanowiła zwrócić się z pismem do Preza IC. Rozumiemy pracodacę że chce wybrać najlepszych do obsługi najwyższej kategorii pociagów ale nie w ten sposób. Już w kwietniu Rady Zakładowe ZZDK w RP wysłały do pracodawców pisma z wątpliwościami dotyczącymi majowej weryfikacji.Posiadam takie pisma i mogę przesłać na maila zainteresowanym.
Za mało miejsca na wyczerpującą odpowiedź ale myślę że choć trochę przybliżyłem "kulisy" stanowiska KKZZ
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum