Jeżdżąc często porannym pociągiem R Podkomorzy na odcinku Chełm-Rejowiec zdołałem zauważyć jak bardzo mało osób wybiera ten środek transportu aby dojechać do Krasnegostawu czy Zamościa. Pomyślałem, że my Chełmianie możemy spróbować zachęcić inne osoby do podróżowania koleją na tym odcinku. Rozkład jest jaki jest, oczywiście warto się starać o jego ulepszenia jak i wprowadzenie taryfy PWC, ale wydaje mi się jedyną drogą do utrzymania połączeń Chełma z Zamościem jest zachęcenie mieszkańców do korzystania z nich. Dlaczego ludzie nie jeżdżą Podkomorzym? Bo nie wiedzą, że takie coś istnieje!. Dowód? Specjalnie poszedłem na dworzec BUS i zadałem pytanie około 20 osobom czekającym na busa do Krasnegostawu/Zamościa czy wiedzą, że w tej relacji także jeździ pociąg. Nikt nie odpowiedział twierdząco.
Zachęcam więc wszystkie osoby, aby podjąć akcję informacyjną mającą na celu popularyzację kolejowego połączenia Chełm-Zamość w kręgu Chełmian. Myślę, że przede wszystkim można tutaj liczyć na uczniów i studentów, bo tutaj cena biletu jest niższa niż busa, w przypadku normalnego niestety jest już gorzej. Przygotowałem już nawet wstępne "ulotki z rozkładem jazdy", które można by było rozdystrybuować w różnych miejscach Chełma - przede wszystkim dworzec BUS, jak również w okolicznych sklepach. Szczegółowy pomysł przedstawię każdemu kto będzie zainteresowany.
Najpierw to trzeba by powalczyć o krótsze skomunikowania w Rejowcu- maksymalnie 5-10 minut, a dopiero iść z tym do ludzi- podejrzewam, że pół godziny czekania w Rejowcu odstraszy potencjalnych klientów
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Tylko to się robi takie błędne koło. Pisałem maile do PR, ale ich to chyba nie obchodzi ta relacja, bo prezentują typowo betonowe myślenie - "Ludzie nie jeżdżą pociągami w relacji Chełm -Zamość. To może poprawimy rozkład skracając skomunikowania w Rejowcu? Po co, skoro ludzie nie jeżdżą". I tak to się ta sprawa ma. Ogólnie o kwestii skomunikowań w tym rozkładzie jazdy to można książkę by napisać. Ale skoro tak dalej będą podchodzić do klienta - to po co ma jeździć i ten jeden Podkomorzy. Skomunikowanie na niego osoby z Lublina mają niemal doskonałe. I co z tego? Jak z przesiadki korzysta max 5 osób. A powrót tego pociągu o 19:13 z godzinnym postojem w Rejowcu to istna parodia.
Ale tak czy inaczej myślę, że warto by przekonać Chełmian chociaż do tego porannego połączenia, które czas przejazdu ma porównywalny z busami (przynajmniej na odcinku Chełm-Krasnystaw). A z czasem zainteresowanie mieszkańców może wzrastać. Jeden podróżny będzie przekazywał następnym itp itd.
Fajna inicjatywa ale osobiście bym wolał spróbować spopularyzować te IR które mamy, do Warszawy i Wrocławia. Jakie by nie były ale są, bo na konkurencyjna firmę to nawet liczyć nie możemy
A czy ten poranny regio do Zamościa to w ogóle będzie? Gdzieś coś pisało o tym że od stycznia ma być skasowany. Może w takiej plotce jest trochę prawdy
Panowie, każdy z Was ma rację z tym co piszecie. Pomysł Endrju jest dobry, bo na pewno jedną z przyczyn że "Podkomorzy" ma tak niską frekwencję jest to, że ludzie w ogóle nie wiedzą o takim połączeniu. No bo niby skąd mają wiedzieć jak tyle lat takiego połączenia nie było i chcąc nie chcąc musieli przyzwyczaić się do busów. Zwłaszcza trzeba by reklamować to wśród ludzi młodych, uczniów, etc. Kwestia zmiany sposobu myślenia i mentalności kolejowego betonu to temat na epopeję, i chyba o wiele łatwiej będzie ludzi przekonać do konkretnego połączenia niż tego dokonać.
To co pisze Ramirez jest również bardzo ważne, gdyż z IR z/do Warszawy i Wrocławia jakie by one tam nie były, na pewno skorzysta o wiele więcej chętnych. I nie wolno dopuścić aby zniknęły one z rozkładu jazdy bo to już będzie kaplica dla Chełma i jego mieszkańców. Na temat oferty prestiżowej spółeczki dla Chełmian nie chcę się wypowiadać, szkoda nerwów w tak pięknym okresie. A już na torach województwa lubelskiego pojawiły się zmodernizowane EZT EN57-Al, i tylko czekać jak ruszą do stolicy z "Bystrzycą"
Oczywiście mogłem się tego spodziewać. Przy takiej frekwencji nie opłaca się prowadzić szynobusy zwłaszcza przy rosnących cenach ON, ale...
1) Przewozy Regionalne nie zrobiły NIC, aby zachęcić okolicznych mieszkańców do korzystania z tego pociągu. NIC, aby nawet ich poinformować. Tak samo UMWL.
2) O ile porannego skomunikowania w Rejowcu nie można było traktować poważnie, o tyle z powrotem robi się duży problem. W poprzednim rozkładzie jazdy wyjazdy z Lublina układały się następująco: 18:26 ; 20:26 ; 22:26. Teraz po 20 zrobiła się dziura. "Załatano" ją pociągiem Magnat skomunikowany w Rejowcu z Podkomorzym. W konsekwencji można było wyjechać z Lublina do Chełma o 20:45. No i jak odpada pociąg Podkomorzy, nie mamy już tego połączenia. Teraz wyjazdy z Lublina układają się: 18:55, 19:45, 22:35. Nie muszę chyba mówić że to nie jest najlepsza sytuacja.
w piatki i w niedziele o 21:23 jest jeszcze do Chełma IR Prosna, nie zmienia to jednak faktu, ze po tylu latach Chełm traci skomunikowanie z popularnym pociagiem TLK Gałczyński
Po prostu jestem zdruzgotany. O ile w całym kraju widać zauważalną poprawę w funkcjonowaniu kolei o tyle kolej w Chełmie zmierza w przeciwnym kierunku. Myślałem że i tak beznadziejnego rozkładu bardziej skopać się już nie da, a teraz zabierają skomunikowanie z najbardziej popularnym pociągiem powrotnym z Warszawy. Dla mnie po prostu masakra. Szkoda, że dopiero teraz zaczynam doceniać ubiegłoroczny rozkład. Piszmy gdzie się da, może jeszcze da się coś zrobić.
Jeżeli chodzi o skomunikowania w Lublinie to rzeczywiście ten rozkład przedstawia się masakrycznie. Ale biorąc pod uwagę, że wreszcie pojawił się bezpośredni IR "Bolko", który zapewnia skomunikowanie z kilkoma dużym ośrodkami w kraju jak i weekendowe "Prosna"/"Cisy" i "Bystrzyca" dzięki którym jest bezpośrednie połączenie między innymi z Warszawą to bywały gorsze rozkłady.
Moim zdaniem najrozsądniejszym wyjściem w tej sytuacji jest uruchomienie łącznika Rejowiec-Chełm, który w Rejowcu będzie skomunikowany z Regio "Magnat" do Zamościa. Bo tak to, poza piątkiem i niedzielą gdzie jedzie "Prosna" , po godz. 17 wyjazd z Warszawy do Chełma koleją staje się po prostu niemożliwy.
wg strony internetowej PR podkomorzy ma kursowac w tych samych godzinach co obecnie tylko w relacji Rejowiec - Zamość - Rejowiec. Ciekawe czym podyktowana jest ta zmiana skoro na tym odcinku tez pociag jezdzi pusty.
Pojawi sie dodatkowy pociag w relacji Zamość (odj 4:32) - Rejowiec (przyj 5:40) oraz Rejowiec (odj 23:37) - Zamość (przyj 0:45). Oba pociagi w Rejowcu bedą skomunikowane z pociagami Chełm - Lublin - Chełm
wg strony internetowej PR podkomorzy ma kursowac w tych samych godzinach co obecnie tylko w relacji Rejowiec - Zamość - Rejowiec. Ciekawe czym podyktowana jest ta zmiana skoro na tym odcinku tez pociag jezdzi pusty.
Pojawi sie dodatkowy pociag w relacji Zamość (odj 4:32) - Rejowiec (przyj 5:40) oraz Rejowiec (odj 23:37) - Zamość (przyj 0:45). Oba pociagi w Rejowcu bedą skomunikowane z pociagami Chełm - Lublin - Chełm
Jeżeli ma coś jeździć na takich odcinkach jak Rejowiec - Zamość to lepiej by zrobili Regio skomunikowane w Rejowcu z IR Bolko. Więcej by pożytku z tego było. Dziwne że nikt tego nie zrobił, no chyba że komuś zależy aby za dużo ludzi pociągami przypadkiem nie jeździło
widac, ze nawet pociagi tej samej spólki są dla lubelskiego zakladu problemem zeby je skomunikowac. Pociagi z Zamoscia nie bedą skomunikowane w Rejowcu z Cisami, Bolko i Bystrzyca. Widocznie komus na tym zalezy.
Podkomorzy na calej trasie jezdzi pusty ale bedzie odwolany na odcinku Chelm Rejowiec - czyzby na pozostałym odcinku kolej spodziewała sie jakiegos nagłego ożywienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum