Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Śląskie kolejowo odcięte od sąsiadów
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 26-05-2011, 20:47   Śląskie kolejowo odcięte od sąsiadów Odpowiedz z cytatem

Śląskie kolejowo odcięte od sąsiadów

- Województwo zachęcające do odwiedzin i zmiany stereotypów na temat Śląska zamyka się na gości zza naszej południowej granicy. A może przez likwidację połączeń do Czech i na Słowację marszałek chce by mieszkańcy województwa zostali w domu? Po co jeździć za granicę skoro u nas jest "pozytywna energia"? – pytają członkowie SRKGŚ.

Jak podkreśla Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska w Rybniku, na terenie woj. śląskiego znajdują się aż cztery kolejowe przejścia graniczne, trzy z Republiką Czeską: Chałupki - Bohumin, Cieszyn - Czeski Cieszyn, Zebrzydowice - Petrovice u Karvine oraz jedno ze Słowacją: Zwardoń - Skalite. Wraz z początkiem rozkładu 2009/2010 zamknięto dla ruchu regionalnego przejście Cieszyn - Czeski Cieszyn. Przy korekcie 1 czerwca planuje się zamknąć przejście Zebrzydowice - Petrovice u Karvine, natomiast na Chałupki - Bohumin pozostanie 1 para pociągów do Wrocławia i 1 para do Katowic. Na odcinku Zwardoń - Skalite obecnie mamy 1 parę pociągów.

- Ministerstwo Infrastruktury wycofuje się z dotacji do pociągów międzynarodowych, a Śląski Urząd Marszałkowski w żadnym stopniu nie zamierza przejąć finansowania. Co więcej marszałek nie zamierza w miejsce likwidowanych pociągów uruchomić połączeń na odcinku krajowym. Problemem jest przeniesienie ciężaru finansowania na władze samorządowe bez skierowania dla nich dodatkowych środków. Dlaczego jednak gdy zmienia się prawo i sposoby finansowania pociągów cierpi na tym pasażer? – zastanawia się SRKGŚ.

- Postanowiono oczywiście ukarać mieszkańców regionu rybnickiego zabierając im ostatni wieczorny pociąg z Chałupek (o godz. 19:21), Wodzisławia Śl. (o godz. 20:01) i Rybnika w weekendy (o godz. 20:26). Studenci na pewno ucieszą się mając w niedzielne wieczory ostatni pociąg do Katowic z Wodzisławia Śl. o 16:58, a z Rybnika o 19:15 – uważają przedstawiciele SRKGŚ. - Na pewno wypełni ich "pozytywna energia" firmowana przez pana marszałka Matusiewicza - dodają.

- Jest nam ogromnie żal, że województwo zachęcające do odwiedzin i zmiany stereotypów na temat Śląska zamyka się na gości zza naszej południowej granicy. A może przez likwidację połączeń do Czech i na Słowację chce by mieszkańcy województwa zostali w domu lub odwiedzali po raz kolejny śląskie atrakcje? Po co jeździć za granicę skoro u nas jest "pozytywna energia"? – pytają członkowie SRKGŚ.

źródło: Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska / Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 03-01-2012, 18:31    Odpowiedz z cytatem

Proszę o odpowiedź na przytoczoną niżej sugestię:
Dlaczego przez kolejowe przejście graniczne Międzylesie-Lichkov w województwie dolnośląskim przejeżdża w ciągu doby pięć par pociągów międzynarodowych w różnorodnych relacjach (z Pardubic, Ceskiej Trebovy, Usti n/Orlici, Letohradu czy Lichkova do Kłodzka, Wrocławia a w niedziele nawet do Łodzi)? Jest to region, w którym nie mieszka jakaś znacząca ilość ludzi. Fakt-posiada turystyczne walory.
Natomiast w liczącym o wiele więcej mieszkańców regionie na pograniczu polsko-czeskim w województwie śląskim przez przejście Chałupki-Bohumin przejeżdża tylko jedna para pociągów na dobę, przejście w Cieszynie ŻADEN, a Zebrzydowice-Petrovice u Karvinu tylko najdroższe międzynarodowe dalekobieżne produkty?
Co sprawia że na Dolnym Śląsku istnieje takowy lokalny ruch pociągów, a na górnym praktycznie nie? Kto jest za to odpowiedzialny i jak można to poprawić? Do kogo należy się zwrócić aby mogły kursować i w województwie śląskim pociągi w podobnie długich relacjach jak np Częstochowa-Ostrava-Brno czy Bielsko Biała-Cesky Tesin-Opava?
Dziękuję za (p)odpowiedź.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Henryk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2010
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: 03-01-2012, 18:46    Odpowiedz z cytatem

Jak nie ma chętnych to bardzo dobrze że likwidują.

_________________
Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-01-2012, 15:15   

sypatyk: to jest pytanie na które też chciałbym znać odpowiedź. Dodam jeszcze, że w dolnośląskim są jeszcze regularne połączenia do Harrachova i dalej, oraz sezonowe przez przejście Lubavka / Kralovec. Zrozumienie tematu zależy od podejścia Urzędu Marszałkowskiego, który - z tego co wiem - ma za zadanie dofinansowywać tego typu połączenia. Od kiedy MSZ zrzucił to na barki Marszałków, w ślaskim ekspresowo zniknęły połaczenia Katowice - Zilina a stopniowo żagnamy się też z innymi relacjami międzynarodowymi. W dolnośląskim jak widać traktują ten temat dużo poważniej.
Powrót do góry

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 05-01-2012, 15:47    Odpowiedz z cytatem

moze problem lezy w zbyt krotkich relacjach?? czemu konczyc jazde zaraz za granica?? niech pociagi jezdza do Żyliny do Ostrawy i tez z wiekszych miejscowosci, z Katowic, z Bielska, wtedy ludzie sie znajda
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adrian033 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Kwi 2011

PostWysłany: 05-01-2012, 17:21    Odpowiedz z cytatem

Mi osobiście brakuje połączenia z Rybnika do Brna i Prahy

_________________
http://www.youtube.com/user/mkadrianwojcik
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 05-01-2012, 18:14    Odpowiedz z cytatem

Coś mi tu nie pasuje. Jak mozna zamknac przejscie graniczne Zebrzydowice - Petrovice u karvine, przeciez kursuja tamtedy pociagi EC Sobieski, EC Praha, EC Polonia i Chopin.Ktoś tu chyba powinien sie leczyc, chyba ze tu chodzi tylko o ruch regionalny ale przeciez zadne pociagi regionalne nie kursuja przez przejscie Zebrzydowice/Petrovice u karvine.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 05-01-2012, 18:16    Odpowiedz z cytatem

Kilkanaście lat temu było połączenie Brno - Katowice, podobnie jak Katowice - Ostrava. "Górala" do Bratysławy wszyscy pamiętacie, naprawde szkoda tego pociągu i jego skomunikowania na Budapeszt. Niestety ruch poza drogimi EC zupełnie zamiera. Kiedyś pociągiem regionalnym, bezpośrednio czy z przesiadkami, dojechało się na południe Czech, Słowację czy Węgry.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-01-2012, 09:52   

jubikej napisał/a:
moze problem lezy w zbyt krotkich relacjach?? czemu konczyc jazde zaraz za granica?? niech pociagi jezdza do Żyliny do Ostrawy i tez z wiekszych miejscowosci, z Katowic, z Bielska, wtedy ludzie sie znajda

No więc właśnie - tak jest w dolnośląskim, gdzie przykładowo z Pardubic dojedziesz do Wrocławia

[ Dodano: 06-01-2012, 10:03 ]
maciej30 napisał/a:
Coś mi tu nie pasuje. Jak mozna zamknac przejscie graniczne Zebrzydowice - Petrovice u karvine, przeciez kursuja tamtedy pociagi EC Sobieski, EC Praha, EC Polonia i Chopin.Ktoś tu chyba powinien sie leczyc, chyba ze tu chodzi tylko o ruch regionalny ale przeciez zadne pociagi regionalne nie kursuja przez przejscie Zebrzydowice/Petrovice u karvine.

Artykuł jest z maja 2011 a wtedy jeździły. Chodzi oczywiście o połączenia regionalne, wynika to z kontekstu.

Cytat:
Wraz z początkiem rozkładu 2009/2010 zamknięto dla ruchu regionalnego przejście Cieszyn - Czeski Cieszyn. Przy korekcie 1 czerwca planuje się zamknąć przejście Zebrzydowice - Petrovice u Karvine (...)
Powrót do góry

neospazmina Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 02 Lis 2011
Skąd: Sulejówek - Miłosna

PostWysłany: 06-01-2012, 17:06    Odpowiedz z cytatem

RACHOWIEC Częstochowa - Katowice - Bielsko - Zwardoń - Zilina
SKALNICA Kraków - Katowice - Bielsko - Zwardoń - Zilina
GÓRAL Gliwice - Katowice - Bielsko - Zwardoń - Zilina
BEM Wrocław - Opole - Racibórz - Ostrava
KAMRAT Katowice - Cieszyn - Ostrava
CIESZYNKA Kraków - Wadowice - Bielsko - Cieszyn - Ostrava
MORAVY Katowice - Rybnik - Bohumin - Ostrava

wydaje mi się że takie pociągi w zupełności wystarczyłyby na Śląsku...
+ przygraniczne osobówki
Cieszyn - Ostrava / Frydek Mistek
Zebrzydowice - Ostrava
Zwardoń - Zilina
Chałupki - Ostrava

_________________
http://www.petycjeonline.com/eurowizja_2012polska - moi drodzy podpisujemy petycję w sprawie ESC 2012
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 07-01-2012, 12:54    Odpowiedz z cytatem

neospazmina,

Z niektórymi pociągami mógłby być problem, bo Czesi prowadzą własną politykę rozkładową i dlatego jak jeździły pociągi Katowice/Racibórz - Ostrawa zostały skrócone, bo Czechom one burzyły takty na linii kolejowej (na 90% linii kolejowych w Czechach są rozkłady taktowe)
Poza tym polityka taborowa na niektórych trasach nie dopuściłaby do kursowania EN57.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 07-01-2012, 20:59    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie tak, sąsiedzi muszą mieć też interes aby połączenia były realizowane.

Jeśli go nie mają tak jak to dzieje się teraz, żadne prośby i żale nie spowodują że będą chcieli znów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 08-01-2012, 12:34    Odpowiedz z cytatem

Rozumiem, że każdy ma swoje "polityki" ale lepiej coś, czy nic? Wszystko można dogadać, jeśli tylko się chce, a chęci właśnie najbardziej brakuje, nie tylko w tej kwestii...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 28-12-2013, 02:23    Odpowiedz z cytatem

Znów trudniej do Czech.

Otwarcie granic pomiędzy Polską a Czechami nie pociągnęło za sobą poprawy stanu przygranicznego transportu zbiorowego. Przeciwnie – oferta przewoźników samorządowych i państwowych jest coraz gorsza, a prywatnej alternatywy brak. W grudniu ostatnie połączenie kolejowe z rejonem Ostrawy utracił Rybnicki Okręg Węglowy.
Patrząc na nieustannie mizerną ofertę transportu zbiorowego w relacjach przygranicznych i międzynarodowych wprost trudno uwierzyć, że z roku na rok jej stan jeszcze się pogarsza. Duże cięcia dotyczą nie tylko połączeń pomiędzy krajami, w przypadku których przekraczanie granicy jest mocno utrudnione ze względów proceduralnych, jak np. Białoruś czy Rosja, ale także tych, z którymi łączy Polskę układ z Schengen zapewniający swobodę przemieszczania się bez żadnych formalności.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/50082/znow_trudniej_do_czech.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawcio1978 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Wrz 2012

PostWysłany: 28-12-2013, 09:57    Odpowiedz z cytatem

Podejrzewam, ze znikna nawet te polaczenia regionalne/miedzynarodowe z innymi krajami, ktore jeszcze pozostaly.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 5 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl