Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Czy jest szansa na reaktywację IC Bystrzycy

Czy IC Bystrzyca powinna zostać reaktywowana?
Tak
50%
 50%  [ 13 ]
Nie
50%
 50%  [ 13 ]
Głosowań: 26
Wszystkich głosów: 26

Autor Wiadomość

PiotrG Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Sty 2011
Skąd: Lublin

PostWysłany: 07-01-2012, 14:49   Czy jest szansa na reaktywację IC Bystrzycy Odpowiedz z cytatem

Drodzy koledzy!
Jak zapewne większość z Was wie, że do 2004 roku w relacji Lublin - Wrocław Gł. jeździł pociąg InterCity "Bystrzyca". Podróż z Lublina do Warszawy zajmowała 2 godziny. Niestety, ale pociąg został zlikwidowany co tłumaczono niską frekwencją. PKP InterCity najpierw obniżyło kategorię z IC na Ex, lecz nie zastosowała żadnych ofert promocyjnych typu Last Minute. Minęło 8 lat odkąt Lublin został pozbawiony (nie licząc Ex Nida) pociągu kwalifikowanego. Czasy się zmieniły. Parametry techniczne siódemki pozwalają na przejazd z Lublina do Warszawy Wschodniej w okolicach 2 godzin i 5 minut przy prędkości 120 km/h. Na ponad 20 kilometrach dostępna jest prędkość 140 km/h. Gdyby skład prowadziłaby EP09 lub ewentualnie EP08 (oczywiście po zdjęciu ograniczenia prędkości) to pociąg dotarłby na dworzec Wschodni w 1 godzinę 50-55 minut. Pociąg powinien odjeżdżać o godzinie 6:55 to bardzo dobra pora, bo wcześniejsze pociągi są o 5:15, 5:48 (do Warszawy Gdańskiej) albo o 6:20, ale poza wakacjami nie jeździ codziennie. Powrót powinien być po 21. Jeśli EIC "Panorama" została by przedłużona do Lublina to godziny byłyby podobne do tych przeze mnie wytypowanych. Ludziom brakuje komfortowego, szybkiego, porannego pociągu do Warszawy. Na odcinku Lublin - Warszawa powinna funkcjonować oferta Last Minute, bądź inna taryfa promocyjna. Moim zdaniem taki pociąg miałby rację bytu, gdyby został odpowiednio nagłośniono. Mieszkańcy Lubelszczyzny potrzebują takiego połączenia. Od lat na wschód nie dojeżdżają żadne pociągi kwalifikowane. Powiedzcie co o tym sądzicie. Napisałem list do mediów, PKP InterCity i Urzędu Marszałkowskiego z prośbą o reaktywację tego ważnego połączenia.
Pozdrawiam

_________________
Lubelski kanał filmowy:
http://www.youtube.com/user/PiotrGL2
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-01-2012, 14:54    Odpowiedz z cytatem

Racja, to żenujące, że ani Białystok ani Lublin nie mają żadnego pociągu EX/EIC. Przy czym bez "ceny promocyjnej" ten pociąg się nie utrzyma wg mnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 07-01-2012, 15:11    Odpowiedz z cytatem

a ja uważam że pociąg EX bądź EIC powinien czymś się wyróżniać od TLK, a znając życie to będzie wyróżniał się tylko ceną! Taki EIC bądź EX na podlasie to będzie niepotrzebny pociąg, kto z tego będzie korzystał no ktoo? To samo się tyczy Lublina takie jest moje zdanie. A już tym bardziej po 21 nikt nie będzie jechał kwalifikowanym pociagiem z Warszawy do Lublina. Takie jest moje myślenie. Cena biletu na odc. Białystok-Warszawa Centralna wzrosła by praktycznie o 100% 43zł TLK EX 80zł + miejscówka bilsko 100zł ! Dla kogo był by ten pociag ?

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PiotrG Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Sty 2011
Skąd: Lublin

PostWysłany: 07-01-2012, 15:20    Odpowiedz z cytatem

siwiutki91
Głównie chodzi mi o trasę Lublin-Warszawa, nie znam zbytnio realiów panujących na linii Warszawa-Białystok. Pociąg EIC na pewno wyróżniałby się wyższym standardem i nieco krótszym czasem przejazdu. Z Last Minute byłby tańszy od TLK. Pociągi EIC na odcinku Poznań-Szczecin nie mają bardzo wysokiej frekwencji a nadal są w rozkładzie.

_________________
Lubelski kanał filmowy:
http://www.youtube.com/user/PiotrGL2
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 07-01-2012, 15:30    Odpowiedz z cytatem

Myślę,że Bystrzyca by mogła jeździć jak kiedyś do Wrocka przez Warszawę - Poznań,ewentualnie do Zielonej Góry,a wtedy Lublin by odzyskał to co mu zabrano skracając relacje EX""Lubuszanin". Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

robertrush Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Sie 2011
Skąd: Gorzów/Złocieniec

PostWysłany: 07-01-2012, 15:43    Odpowiedz z cytatem

Starajcie się o TLKe w godzinach w których miałby kursować pociąg kwalifikowany. Moim zdaniem ani EX ani tym bardziej EIC nie jest potrzebny . Dodatkowo chcielibyście jeszcze jakies specjalne promocje. IC napewno na to nie pójdzie i wcale się nie dziwię.

_________________
Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 07-01-2012, 15:57    Odpowiedz z cytatem

dokładnie pociąg EIC jest droższy, jak IC miało by wyjść na plus? Dać lepsze wagony, dać szybszą lokomotywa a ceny obniżyć spójrz na to realnie! Ja mogę dać sobie rękę uciąć że pociąg z Lublina wyjeżdżał by z kilkoma pasażerami na pokładzie. Czyli pociąg się by nie bilansował a jak wiadomo pociągi tej kategorii nie są dofinansowane czyli spółka by przynosiła straty na tym pociągu. Iść tym tropem to Kraków będzie chciał obniżki cen na EIC do Warszawy, Poznań to samo, Katowice też... Bo co Lublin jest inny? Dlaczego on ma płacić mniej? I uważasz że damy offertę promocyjną na odc. Lublin-Warszawa? A co dalej jak ktoś chce jechać ma płacić 130zł za bilet? Wybierze PKS i zajedzie za 50zł.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PiotrG Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Sty 2011
Skąd: Lublin

PostWysłany: 07-01-2012, 16:36    Odpowiedz z cytatem

Oferty specjalne typu Last Minute funkcjonują w wielu innych relacjach. Jako przykład podam relację Szczecin-Poznań. Na tym odcinku frekwencja nie jest wysoka. Wiem, bo sam często jeżdżę pociągiem EIC Chrobry. W wagonach pierwszej klasy jeździ kilka osób. W wagonach drugiej klasy o wiele nie lepiej. Wyjątkiem są dni w okresach świątecznych czy weekendy kiedy to frekwencja jest trochę wyższa. Innym przykładem jest np. Ex "Ondraszek", który POZA okresem wypoczynkowym (weekendy, sezon) nie ma wzięcia. Pociągi EIC, Ex są bardzo drogie i część z nich nie ma wysokiej frekwencji. Takich pociągów jest dużo, ale się ich nie likwiduje. Lubelszczyzna nie koniecznie potrzebuje połączenia EIC czy Ex może to być dobry pociąg TLK, z krótkim czasem przejazdu do Warszawy i możliwym standardem (wagony 140A, 141A). Oferta Last Minute jest skierowana na odcinki generujące mniejszą frekwencję, by zachęcić do korzystania z droższych pociągów.
Panorama nie musi być przedłużona, jeśli TLK Gałczyński miałby wagony 140A i 141A to nie musi być Ex czy EIC. Dlaczego TLK Gałczyński ma mieć dobre wagony? Odpowiedź jest prosta, jeździ w bardzo długiej relacji i ma wysoką frekwencję. Tak samo z innymi pociągami, które powinny jeździć na lepszych wagonach, bo jeżdżą w długich relacjach np. Przemyśl-Szczecin, Kraków-Kołobrzeg, Białystok-Kołobrzeg. Z dobrym standardem i krótszym czasem podróży nie potrzebujemy znaku EIC.
I nie mówcie, że PKP IC nie puściłoby EIC na trasę pokroju Lublina. Przez rok jeździł EIC Lech do Zielonej Góry. Jakoś PKP IC go uruchomiło, choć wiedzieli, że pociągiem Ex Lubuszanin nie jeżdżą tłumy.
Dziękuję za wszystkie opinie i pozdrawiam.

_________________
Lubelski kanał filmowy:
http://www.youtube.com/user/PiotrGL2
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-01-2012, 16:45   

Zamiast starać się o pociąg EIC i taryfe specjalna na niego (czyli cene w okolicy TLK) czy nie lepiej zadbac o pociag TLK gdzie bez zadnych kombinacji cena bedzie przystepniejsza, wraz z dobrymi wagonami ?

Stówka za przejazd z Lublina do Warszawy - to nawet paliwo juz by bylo tansze przy galopujacych cenach benzyny...

Przyuważcie że to nie jest kwestia poszczegolnych miast, lecz zasada, ze pociagi IC nie utrzymuja sie, gdy odleglosc do Warszawy nie oscyluje ok. 300-350 km. Bialystok, Lublin, Kielce, Łódź, Toruń - są po prostu za blisko. Tu trzeba by raczej pokombinowac z taryfa... ale niestety nie ma chętnych do tego typu pomysłow. IC musi dojrzec do taryfy degresywnej, zamiast liniowej... Do tego czasu beda wychodzic takie kwiatki - jak mega drogie bilety np. z Kutna do Warszawy, ktore nie sa w stanie nikogo zachecic, a IC zamiast zmniejszyc cene, woli skasowac pociag (jak wlasnie IC Bystrzyca).
Powrót do góry

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 07-01-2012, 16:53    Odpowiedz z cytatem

IC/Ex Bystrzyca, to pociąg z którego korzystałem wielokrotnie, ale przeważnie tylko wekendowo na odcinku Warszawa - Poznań - Warszawa. Z tego co pamiętam, zwykle garstka ludzi przyjeżdżała od Lublina do Warszawy, potem robił się pełny, ale do Poznania i tam znowu frekwencja spadała poniżej 50%. Minusem tego pociągu zawsze były słabe wagony, notorycznie nawet jako IC, miał przedziały 8 miejscowe i był przez wielu pasażerów postrzegany jako najgorszy IC na E20. Częste opóżnienia na odcinku Lublin - Warszawa, kolejny minus. Ale pomijając te mankamenty, już wtedy w latach 2000-2004, na odcinku Lublin - Wawa, busy zgarniały pasażerów do stolicy, a pociągi pośp też z każdym rokiem wyludniały, a co dopiero "Bystrzyca" przy tej cenie. Tak to w skrócie wyglądało, pociąg komfortem przeciętny, ceną drogi a frekwencją zależnie od odcinka, od wożenia powietrza Lublin - Wawa, po czasem ponad 100% Wa - Poznań i zwykle 30-40 lub mniej do Wrocławia. Może przy obecnych promocjach, cenach rewelacyjnych, super biletach, coś by z tego wyszło?
Jedną rzecz jeszcze chciałem wspomnieć odnośnie Bystrzycy. Sporo osób jechało w tamtych czasach do Poznania i przesiadało na pociągi w kierunku Szczecina, bywało, że więcej przesiadało na Szczecin niż jechało na Wrocław. Może dlatego, warto pomysleć o Ex Bystrzyca Lublin - Szczecin/Wrocław?

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolbak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sie 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 07-01-2012, 18:46    Odpowiedz z cytatem

Popieram przedmówców - liczy się cena, nie prestiż. Przy sprawnym ułożeniu rozkładu, a w szczególności ucięciu kilku minut na odcinku Dęblin - Pilawa (bo tutaj są zwykle największe luzy) oraz wprawnym wpasowaniu pociągu na odcinku Stojadła - Warszawa tak, żeby za żadną osobówką się nie wlókł to czas na poziomie nieco ponad 2 godzin do Wschodniej jest jak najbardziej realny. Lublin bardziej niż EIC potrzebowałby IR na zmodenizowanych jednostkach, właśnie po to, żeby walczyć cenowo z transportem drogowym (bo czasowo dzielnie walczy). Dlatego też bardziej wierzę w ekspansję PR (a może i KM) na tym odcinku aniżeli naciągane pomysły z połączeniami kwalifikowanymi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-01-2012, 18:52   

Dokładnie. Z busami Contbusa walczyć trzeba pociagami IR, a nie EIC.
Powrót do góry

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 07-01-2012, 19:16    Odpowiedz z cytatem

Nie rozumiem czego się tak oburzacie. PiotrG - cieszę się, że podjąłeś ten temat. Wbrew pozorom myślę że to jeden z lepszych pomysłów. Najpierw przedstawię kilka argumentów za, a potem odpowiem na wasze "zarzuty".

1. Komfort - jeśli chodziłoby o EIC Panorama, a ten chyba najbardziej odpowiada naszym potrzebom, to ten pociąg bezsprzecznie odznacza się bardzo wysokim komfortem podróży.
2. Czas przejazdu - po rewitalizacji ma być ponoć 140 km/h na dłuższym niż 20-km odcinku; w połączeniu ze 160 km/h na odcinku od Mińska Mazowieckiego i dobrym wytrasowaniem (bezwględny priorytet dla EIC) to 1h 55m to może być nawet do Warszawy Centralnej
3. Godziny kursowania - godziny poranne są zdecydowanie strzałem w dziesiątkę. Odnośnie powrotu to tutaj mam niestety wątpliwości, bo po 20 to może być trochę za późno, chociaż ...

Aby ten pociąg cieszył się wysoką frekwencją to taryfa promocyjna jest niezbędna. Do wyboru Last Minute albo Bilet Rewelacyjny. Za pierwszą opcją przemawiałby zapewne niższy koszt biletu niż przy Rewelacyjnym, ale od tego drugiego byłby zniżki, byłaby pewność jego kupienia i co najważniejsze obniżona cena biletu widniała by w internetowych wyszukiwarkach, a z Last Minute podana byłaby cena normalna. A jednak znając PKP Intercity to promocja Last Minute nie byłaby rozreklamowana.

Cytat:
Z busami Contbusa walczyć trzeba pociagami IR, a nie EIC.

Sądzę, że jednak EIC powinien być adresowany do innej grupy podróżnych - pasażerów 1 kl. TLK i kierowców dojeżdżających do Puław/Warszawy i dalej - samochodem. Zmotoryzowani to grupa którą można zachęcić krótkim czasem przejazdu i wysokim komfortem, gdyż mimo wszystko koszt biletu w EIC w większości przypadków i tak będzie niższy niż paliwo na samochód. To nie ta klasa rywalizacji. Niech TLK i iR dalej konkurują z busami, ale EIC nie jest od tego.

Nie wierzę, że przy dobrej akcji reklamowej i rozsądnych promocjach pociąg EIC Panorama nie cieszyłby się dużym zainteresowaniem. Zdecydowanie popieram wszelkie akcje poprawiające kolejową sytuację Lubelszczyzny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PiotrG Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Sty 2011
Skąd: Lublin

PostWysłany: 07-01-2012, 19:42    Odpowiedz z cytatem

endrju
Dziękuję za poparcie Very Happy
kolbak
W obecnej sytuacji Przewozów Regionalnych nie ma raczej mowy o interREGIO na zmodernizowanych jednostkach. Dlatego, że województwo lubelskie ma tylko 5 takich składów, obiegi są inaczej poukładane. Ponadto Przewozy Regionalne nie są w stanie uruchamiać codziennego pociągu IR. I nie chodzi mi o prestiż, tylko o warunki i czas przejazdu, bo tego potrzebują pasażerowie.
Pułtuś
Benzyna cały czas drożeje i raczej nie prędko zacznie tanieć. Teraz kolej ma szansę na walkę z komunikacją drogową.
siwiutki91
Nawet jak te miasta będą chciały tańszych biletów, to PKP InterCity i tak na tych trasach nie obniży cen biletów, ponieważ takie miasta jak Gdańsk, Kraków, Poznań są dojnymi krowami. Po pierwsze, z racji odległości. Po drugie, są to duże miasta z dostępem do wielu usług przez co ludzie dużo do tych miast podróżują. Po trzecie, z braku większej konkurencji zarówno ze strony busiarzy jak i Przewozów Regionalnych.
Dużo ludzi dojeżdża do Warszawy własnymi samochodami z Lublina, Puław. Drożejące paliwo i przewaga pociągu może nakłonić ich do zmiany środka transportu.
Pozdrawiam

_________________
Lubelski kanał filmowy:
http://www.youtube.com/user/PiotrGL2
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

robertrush Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Sie 2011
Skąd: Gorzów/Złocieniec

PostWysłany: 07-01-2012, 19:55    Odpowiedz z cytatem

PiotrG, Więc daj sobie spokój z EIC tylko staraj się o TLKa lub IR w dogodnych godzinach z fajnym i wygodnym składem. Lublin powinien być węzłem kolejowym na lubelszczyźnie gdzie bieg kończą TeeLKi i niektóre IR.

[ Dodano: 07-01-2012, 19:59 ]
endrju,
z całym szacunkiem, Twoje argumenty nijak sie mają do realiów.

_________________
Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 3 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl