Oby się udało Macie takie same prawa jak Włoszczowa W orzypadku Szczekocin jest jest jeszcze trudniej z dojazdem bo PKSów praktycznie nie ma a busy to "ry(d)zykowny" środek transportu, zwłaszcza z Aronem jako kierowcą
Organizujemy mini konferencje w poniedzialek 28.02.11 o 14:00(UMiG Szczekociny, Senatorska 2) z przedstawicelami PKP PLK/CRI/PR/PKP IC poza nimi beda z Urzedu Marszalka/powiatu/poslowie. Jesli jestescie zainteresowani to BARDZO zapraszam.
W sumie prawda, przejechanie np. z Czewy do Szczekocin(60km) w czasie ok 55min, zatrzymujac sie co 5min, jest wyczynem to powinien byc nasz glowny argument
[ Dodano: 24-02-2011, 22:08 ]
Cytat:
Poseł Klepacz pyta o przystanek w Szczekocinach
Poseł SLD Witold Klepacz wystosował interpelację w sprawie reaktywacji przystanku kolejowego w miejscowości Szczekociny, złożoną do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka.
PKP PLK SA zamierza modernizować linię Kozłów - Koniecpol. Pierwszym etapem inwestycji, który ma się rozpocząć a tym roku jest m.in. likwidacja szczekocińskiego przystanku kolejowego nie przewidując możliwości odbudowy. Natychmiast ruszyła akcja społeczna "Przystanek Szczekociny" ukazując tym samym problem z jakim borykają się mieszkańcy. Ostatnie pociągi zatrzymywały się tu 10 lat temu, zlikwidowanych zostało również część autobusów, pozostałe kursują bardzo rzadko. Sytuacja ta jest uciążliwa dla wszystkich mieszkańców. Bardzo dużo osób pracuje w innych miastach, również młodzież dojeżdża do szkół ponadgimnazjalnych. Brak łatwego dostępu to olbrzymi problem również dla studentów. Czynna stacja kolejowa ułatwi szczekocinianom jak i mieszkańcom pobliskich miejscowości dojazd do Warszawy, czy Krakowa bez korzystania z oddalonej o kilkadziesiąt kilometrów stacji Włoszczowa Północ. Takie rozwiązanie wpłynie również korzystnie na rozwój miasta i jego perspektywy - zauważa poseł Klepacz.
Pod planem odbudowania peronu w miejscu starego lub utworzenia nowego w pobliżu wiaduktu Szczekociny - Goleniowy (DK nr 78) podpisują się mieszkańcy, oraz władze lokalne. Aby w drugim etapie uwzględniono budowę peronów przewoźnicy muszą powiadomić Centrum Realizacji Inwestycji PKP, że przewidują zatrzymywanie się pociągów w Szczekocinach. Przedstawiciele Przewozów Regionalnych zapewniają, że dawno to uczynili. Jednak w wyniku nieporozumienia między poszczególnymi spółkami PKP, Szczekociny wraz z sąsiednimi gminami (to około 50 tys. osób) nadal pozostają bez dostępu do połączeń kolejowych. Zatrzymywanie pociągów w Szczekocinach z pewnością przyniesie wiele korzyści zarówno mieszkańcom, jak i przewoźnikom. Podobny problem dotyczył miasta Włoszczowej, gdzie ostatecznie zaważyło dobro mieszkańców.
W związku z powyższym kieruję do Pana Ministra następujące pytania:
1. Czy Ministerstwo Infrastruktury jest poinformowane o planowanej rozbiórce peronu w Szczekocinach mimo potrzeb społeczności lokalnej i miast ościennych wyrażanych akcją społeczną i protestami?
2. Jakie jest stanowisko Ministerstwa w sprawie uwzględnienia w planowanej modernizacji linii kolejowej nr 64 na odcinku Kozłów - Psary przystanku kolejowego w miejscowości Szczekociny?
3. Czy Ministerstwo jest w stanie skoordynować prace trwające w PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji nad modernizacją linii kolejowej nr 64 z planami Przewozów Regionalnych i PKP Intercity w sprawie zatrzymywania pociągów na przystanku Szczekociny?
Mam taką prośbę o głosowanie na to "wydarzenie". Głosować można CODZIENNIE oddając jednorazowo PIĘĆ głosów za. Głosowanie trwa do końca stycznia. Z góry wielkie dzięki za pomoc.
Walka o peron kolejowy w Szczekocinach wciąż trwa. Być może już nie tak nagłośniona i bez takiego zaangażowania młodzieży, jak kilkanaście miesięcy temu, ale małymi krokami zbliżająca się - na co liczą mieszkańcy gminy - do szczęśliwego finału.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum