Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Pociągi Katowice-Żywiec do Jeleśni
Autor Wiadomość

Paradoks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2009

PostWysłany: 11-01-2012, 08:29    Odpowiedz z cytatem

@diego
Odnośnie racjonalności, na dzień dzisiejszy większość linii (jak nie wszystkie) jest deficytowa. Kraje europejskie dopłacają do transportu publicznego, w tym kolejowego, a wszystko celem zwiększenia mobilności, pobudzeniu wzrostu i zatrudnienia.
Swoją drogą linia Katowice-Żywiec-Zwardoń jest drugą pod względem zwrotu kosztów po przejętej już przez KŚ linii Częstochowa-Gliwice i znaczną część pasażerów relacji Żywiec-Sucha Beskidzka stanowili zawsze przesiadający się do, lub z kierunku Katowic.
Zmniejszanie deficytu to nie cięcie wszystkiego co się da, tylko rozszerzanie oferty i otwieranie się na klienta (kompetentne zarządzanie).

_________________
https://www.facebook.com/KolejBeskidzka
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aso Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Paź 2011

PostWysłany: 11-01-2012, 09:50    Odpowiedz z cytatem

Paradoks napisał/a:
@diego
Swoją drogą linia Katowice-Żywiec-Zwardoń jest drugą pod względem zwrotu kosztów po przejętej już przez KŚ linii Częstochowa-Gliwice i znaczną część pasażerów relacji Żywiec-Sucha Beskidzka stanowili zawsze przesiadający się do, lub z kierunku Katowic.
Zmniejszanie deficytu to nie cięcie wszystkiego co się da, tylko rozszerzanie oferty i otwieranie się na klienta (kompetentne zarządzanie).


Teoretycznie wszystko pięknie. Ja przypomnę tylko jeden fakt. Jak pociągi z Żywca do Jeleśni jeździły, to jeden z takich pociągów odwiedziła ekipa TVN. I co było? Total zonk, bo rzekomo wielce potrzebny pociąg, był podręcznikowym muchowozem. Jeżeli jakiś odcinek generuje przewozy sam w sobie, to po stworzeniu bezpośredniej relacji w miejsce przesiadkowej uzyskamy jakiś tam efekt korzyści w postaci odsetka dodatkowych pasażerów. Ale jeżeli tych pasażerów nie ma, to co się uzyska? Nic, poza samozadowoleniem kilku (?) osób, czyli takich "toksycznych" miłośników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paradoks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2009

PostWysłany: 11-01-2012, 16:30    Odpowiedz z cytatem

Aby nie owijać w bawełnę, konkretnie była to ekipa TVS. Ów pociąg tak samo szybko jak pojawił się w rozkładzie, równie szybko z niego wyleciał, do tej pory nie wielu wie, że coś takiego uruchomiono (ot reklama). Liczba pasażerów wahała się od 2 do 10 osób, a kilka lat wcześniej gdy o tej samej porze istniała pełna relacja Żywiec-Sucha Beskidzka (co i tak jest relacją podchodzącą pod kategorię ogryzek) liczba pasażerów do około 50, czyli mamy zapełnienie szynobusa. Gdzie się ci pasażerowie podzieli?? To właśnie efekt "toksycznej" troski o klienta z wygaszaniem popytu w roli głównej.

_________________
https://www.facebook.com/KolejBeskidzka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paweł S. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Gru 2011
Skąd: Chorzów

PostWysłany: 12-01-2012, 06:38    Odpowiedz z cytatem

Paradoks napisał/a:
Liczba pasażerów wahała się od 2 do 10 osób, a kilka lat wcześniej gdy o tej samej porze istniała pełna relacja Żywiec-Sucha Beskidzka (co i tak jest relacją podchodzącą pod kategorię ogryzek) liczba pasażerów do około 50, czyli mamy zapełnienie szynobusa.

50 osób to potok w sam raz na autobus ale... drogowy. Skoro taką samą ilość pasażerów można dowieźć równie wygodnie do celu autokarem zamiast pociągiem, to czemu tego nie zrobić skoro jest taniej za wozokm. Komunikacja kolejowa ma sens przy dużych potokach, w pozostałych przypadkach jest to marnowanie publicznych pieniędzy. Zanim uruchomimy połączenie należy postawić sobie problem, jakie jest ogólne zapotrzebowanie mieszkańców na podróże w danej relacji i jak można skłonić ich do zmiany zachowań komunikacyjnych, czyli przesiadki z samochodu na kolej. Taka zmiana jest pochodną wielu czynników, począwszy od dobrej oferty, taryfy, dostępności stacji, czasu przejazdu i in. Przesiadka na kolej w obecnych warunkach organizacyjnych na wielu liniach do dla zwykłego pasażera mordęga, więc trudno ich do tego zmuszać, a jeszcze trudniej uruchamiać czy utrzymywać pustawe pociągi zabierające dotację z innych linii kolejowych, gdzie byłaby bardziej potrzebna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 12-01-2012, 13:45    Odpowiedz z cytatem

Problem Panowie tkwi gdzie indziej...
NIE BYŁO BY PROPOZYCJI TEJ IRRACJONALNEJ RELACJI GDYBY...BYŁ TO NORMALNY KRAJ I RZĄD...A ŻE JEST TAK JAK JEST I KOLEJ REGIONALNA DOJEŻDŻA TYLKO DO GRANIC WOJEWÓDZTWA A RZĄD NIE PRÓBUJE OD TYLU LAT PRZYWRÓCIĆ NORMALNOŚCI W TEJ KWESTI...WIĘC JEDYNYM WYJŚCIEM Z TEJ SYTUACJI JEST...WŁAŚNIE POCIĄG RELACJI
KAT-JEL I JEL-KRK CHOĆ W KAŻDYM NORMALNYM PAŃSTWIE POWSTAŁABY RELACJA ŻYWIEC-KRK GL ZE SKOMUNIKOWANIEM Z POCIĄGAMI RELACJI KAT-ZWARDOŃ-KAT...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Wrz 2009

PostWysłany: 13-01-2012, 19:16   Pociągi Katowice-Żywiec do Jeleśni Odpowiedz z cytatem

Działania portalu "Beskidzkie Pociągi" mają na celu poprawę sytuacji przewozowej. Wydłużenie do Jeleśni pociągów Przewozów Regionalnych Z Katowic powinno być zastosowane tylko w sezonie Ferii zimowych. Jesteśmy oburzeni zachowaniem kilku internautów na tej stronie. Jednak będziemy dalej ubiegać się o wydłużenie relacji pociągów, może nawet do Suchej czy Zakopanego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paweł S. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Gru 2011
Skąd: Chorzów

PostWysłany: 13-01-2012, 23:32   Re: Pociągi Katowice-Żywiec do Jeleśni Odpowiedz z cytatem

Kuba napisał/a:
Działania portalu "Beskidzkie Pociągi" mają na celu poprawę sytuacji przewozowej. Wydłużenie do Jeleśni pociągów Przewozów Regionalnych Z Katowic powinno być zastosowane tylko w sezonie Ferii zimowych. Jesteśmy oburzeni zachowaniem kilku internautów na tej stronie. Jednak będziemy dalej ubiegać się o wydłużenie relacji pociągów, może nawet do Suchej czy Zakopanego.

Rozumiem, że propozycja jest podparta solidnymi badaniami marketingowymi? Jaki będzie zakładany udział kolei w podróżach realizowanych wszystkimi środkami transportu np. w relacjach Jeleśnia - Żywiec, Jeleśnia - Bielsko i Jeleśnia - Katowice?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

diego Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Paź 2011

PostWysłany: 13-01-2012, 23:38    Odpowiedz z cytatem

Słownik języka polskiego definiuje termin argument następująco:
argument - fakt lub twierdzenie przytaczane dla uzasadnienia lub obalenia jakichś tez lub decyzji.

W poprzedniej wypowiedzi umieściłem pewien cytat, w którym ujęto jak ważna jest umiejętność konstruktywnej krytyki przy użyciu racjonalnych argumentów. Dzięki temu, po pierwsze: polemika ma sens, a po drugie dzięki rzeczowym argumentom oponenci mogą prowadzić dyskusję. W Twoich wypowiedziach nie ma za bardzo z czym w ogóle polemizować, jest za to koncertowy foch i oburzenie.
Niestety, Kuba, w Twoich postach umieszczonych w tym wątku nie znalazłem ani jednego racjonalnego argumentu popierającego Twój postulat. Nie dziwię się, że jesteś oburzony zachowaniem Twoich oponentów w dyskusji, wobec których po prostu nie masz żadnych racjonalnych dowodów na uzasadnienie swojej tezy.
"Bo tak mi się podoba" nie jest argumentem.
Podobnie rzecz ma się ze stroną internetową/blogiem czy jak chcesz nazwać tą dziwną stronę, rzekomy "portal"
Tyle na temat podstaw komunikacji interpersonalnych.

Działania portalu "Beskidzkie Pociągi" póki co mają na celu ośmieszenie ich autorów, którzy niczym dzieci w piaskownicy płaczą, bo Źli Dorośli zabrali im łopatkę do zabawy. Ręczę, że argument wysunięty w piśmie do Przewozów Regionalnych w związku z wynikami ankiet przeprowadzonych na stronie portalu
Cytat:
Czy pociągi z Bielska Białej do Cieszyna powinny powrócić??
tak: 88%
nie: 12%
Łączna liczba głosów: 25
Zatem istnieje ważny powód aby przywrócić tam ruch pociągów.

nie tylko rozbawił do łez pracowników Przewozów Regionalnych, ale ponadto utwierdził ich tylko w słuszności swojej decyzji. Dalsza część pisma w sposób niezwykle przekonywujący i w pełni racjonalny wyjaśnia nam, czego domagają się uczestnicy ankiety
Cytat:

Czy jesteś za wprowadzeniem normalnego ruchu pociągów między Suchą Beskidzką a Żywcem?
tak: 96%
nie: 4%
Łączna liczba głosów: 55

Aktywność portalu "Koleje Beskidzkie" przypomina działania frustratów, którzy ogarnięci chęcią przywrócenia ruchu na podrzędnej linii kolejowej za wszelką cenę, niczym wirus zarażają swoimi chorymi pomysłami podatne osoby, argumentując przy tym ankietami, w których wzięło udział raptem kilkadziesiąt osób. Kolej jest dla tych frustratów środkiem do samorealizacji, tej wypaczonej miłości, o której pisał w "Przewoźniku Krakowskim" nr 4 (42) /2011 prof. Zbigniew Nęcki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paradoks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2009

PostWysłany: 15-01-2012, 15:35    Odpowiedz z cytatem

Na początek konkretny przykład, jak może tutejszy system transportowy wyglądać:
Żywiecki24
oraz:
Koncepcja

Od razu pewnie pojawią się komentarze stwierdzające, że to nierealne bo to nie ta liga i rzeczywiście przy obecnym nastawieniu, idąc dalej obraną drogą, nie ma szans na zrealizowaniu powyższego projektu.

Dalej, kilka cytatów z innych wątków aby obrazowo wytłumaczyć proces uziemiania linii Żywiec - Sucha Beskidzka:
Cytat:
Ciąg dalszy moich obserwacji które pokazują dramatyczną frekwencje w pociągach Regio Bytom- Gliwice
Wczoraj tj. 07.01. 2012r.
Regio Bytom - Gliwice z godz. 16:20
EN57-1399 siedzienia materiałowe/
Frekwencja: 3 osoby

Regio Gliwice - Bytom z godz. 17:41
EN57-1399
Frekwencja: 5 osób

Cytat:
Brakuje stabilności rozkładu na trasie Bytom - Gliwice, to rzeczywiście problem numer 1 od lat, ale za dużo kombinowali i pasażerowie odwrócili od kolei na tej trasie. Wprowadzenie nowych połączeń na tej trasie, przeszło bez rozgłosu


Cytat:
Rozkład jazdy musi być stabilny. W Cieszynie od 3 lat każdy kolejny rozkład jest kalką kolejnego z minutowymi zmianami i liczna pasażerów w poszczególnych pociągów ustabilizowała się. Teraz nic nie przybywa i nic nie ubywa, aczkolwiek w przedziale czasu maj - wrzesień liczba podróżnych w Cieszynie idzie lekko w górę.
Dzięki ostatniej podwyżce mamy w Cieszynie +4 nowych pasażerów.
Średnia frekwencja z najbardziej obłożonych pociągów w Cieszynie

Odjazd po godzinie 12 średnio 46 ósób
Odjazd po godzinie 14 średnio 50 osób
Odjazd po godzinie 15 średnio 50 osób


Frekwencja na Żywiec-Sucha wyglądała podobnie jak ta z Cieszyna, ale nadszedł czas notorycznego grzebania w rozkładzie i wprowadzania KKA na części kursów. Po tych eksperymentach średnia liczba spadła do 25 osób, kolejny etap czyli stała KKA na wszystkich kursach i średnia 11 osób. Tutaj następna kwestia, czy dane te są podawane na podstawie sprzedanych biletów, bo od momentu wprowadzenia KKA nie przykładano się już do sprawdzania biletów.
Na przykładzie Bytomia widać, że nawet taka aglomeracja przy uruchomieniu nowego połączenia bez odpowiedniego nagłośnienia nie zapewni frekwencji. Wydłużanie relacji to jeden ze sposobów pozyskania klienta.
Kolejne komentarze z którymi się spotkałem to fakt spadku frekwencji na kolejowej Zakopiance od momentu wprowadzenia KKA i a następnie zawieszenia połączeń Żywiec- Sucha Beskidzka. System naczyń połączonych.
Winą za obecny stan rzeczy w dużej mierze należy obarczyć oprócz przewoźnika, zarządce infrastruktury właśnie, czyli PLK które wieloletnim procesem zaniedbań zainicjowały proces tkwienia w tym błędnym kole.

_________________
https://www.facebook.com/KolejBeskidzka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Wrz 2009

PostWysłany: 15-01-2012, 16:55    Odpowiedz z cytatem

Jakie są pomysły by ożywić linię Żywiec-Sucha Beskidzka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Turysta Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2011

PostWysłany: 15-01-2012, 17:05    Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się z powyższą wypowiedzią. Rozkładowe eksperymenty i cięcia, pogarszająca się infrastruktura oraz brak gwarancji, czy pociąg normalnie pojedzie, czy też zrobią KKA, albo odwołają połączenie są głównymi przyczynami, że pasażerowie się odwracają. Mają gdzieś takie usługi.
Jeszcze tylko brakuje pomysłu "po co nam taka linia, która jest w fatalnym stanie, rozbierzmy ją i zbudujmy tam drogę", a potem po rozebraniu zrodzą się marzenia typu "ale byłoby fajnie gdyby istniała taka linia, można byłoby jechać z Krakowa na Słowację przez Suchą i Żywiec", czy jeszcze inne pomysły. Mądry Polak po szkodzie.
A miłośników i zwolenników busów poinformuję, że w miejscu, gdzie mieszkam (rejon Krakowa) busy to wielki znak zapytania. Niewiadoma. Niby są, ale na przystankach rozkładów nie ma. Jeżdżą jak chcą. Albo nie przyjedzie taki bus, albo nie da się do nich wsiąść, bo ludzie napakowani są do nich tak, że nie raz taki bus jechał z otwartymi drzwiami. Albo opóźni się sporo (nikt mnie o tym nie poinformuje), albo pojedzie kilka minut przed czasem. Ceny biletów stale rosną. Rozkład można dostać u kierowcy, ale nie zawsze on go ma. Jak już rozkład jest to kursów jest jak na lekarstwo - 5-8 dziennie? Godziny trochę kosmiczne (przynajmniej niektóre). Prawie każdy mega obłożony. Długo dojeżdżałem busami i miałem ich naprawdę dość. Pociąg mimo to, że również cieszy się popularnością ogromną jest wygodniejszy. Jest ogrzewanie, jest miejsce gdzie można normalnie stać (w busach czasami leżałem na innych ludziach lub ludzie na mnie). Czas jazdy też ma krótszy. Nie wszędzie tak jest (np. Sucha - Żywiec domyślam się, że ma niską prędkość i busy są jednak szybsze), ale to jest wina stanu infrastruktury - zarządca, a nie położenia linii (w tym przypadku).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kleinpole Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Sty 2012
Skąd: ks.oświęcimskie

PostWysłany: 16-01-2012, 14:34    Odpowiedz z cytatem

Nie będę oryginalny.To jest przede wszystkim kwestia organizacji. Jak to jest, że szynobus na linii Kluczbork-Opole czy Jarosław-Horyniec ma komplet pasażerów i to też w weekendy, a między Suchą a Żywcem się nie opłaca? To dość proste, trzeba wziąć z nich przykład i zastosować do lokalnych warunków:
a) stabilny rozkład jazdy
b) połączania w odpowiednim czasie (dojazd do szkoły, pracy i powrót z obu powiatowych miasteczek).Połączenie relacji Kr-Żywiec czy Katowice-Sucha.
c) odpowiednia reklama (ulotki z czytelnymi rozkładami jazdy)
d) czas jazdy zbliżony do jazdy autobusu

Gdyby ta linia nie miała potencjału to busiarze by też nie jeżdzili. Prawada jest taka sama jak przy prywatyzacji wielu zakładów. Gdyby nie opłacało się w nich prowadzić produkcji, to nikt by ich nie kupił.

_________________
Żywiecczyzna i wschodnia część powiatu bielskiego to Małopolska znajdująca się pod śląską okupacją
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paradoks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2009

PostWysłany: 19-01-2012, 10:26    Odpowiedz z cytatem

Kolejny przykład na to jak, po niekończącej się serii cięć, brakuje cywilizowanego sytemu transportowego w regionie;

Cytat:
# Do Red. 2012-01-18 09:35
Bardzo dobry artykuł i co najważniejsze prawdziwy.Tak należy pisać.Informacja bardzo dobra.Co do dystrybucji informacji - no cóż do każdego domu nie zaniesiesz..Kto chce to znajdzie, choćby nawet w internecie dla przykładu ...gat.pl itp.
Ruszać d..y z domów a nie narzekać. A co do "niezadowolonych ", drogi redaktorze, oni zawsze będą,tylko że "oni" prawdopodobnie nawet nie wiedzą gdzie leży Pilsko.
My tu jesteśmy i jacy szczęśliwi, że aż hej. A i do Starej Karczmy wybieramy się na muzykowanie.Poważnym problemem jest dojazd (PKP praktycznie odpada a o PKS szkoda gadać.) , zatłoczone marne drogi (i tu jest "pies pogrzebany") no ale i z tym sobie jakoś radzimy. Pozdrowienia.


Całość: Powiat Żywiec

_________________
https://www.facebook.com/KolejBeskidzka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl