W 2012 roku Koleje Dolnośląskie będą woziły własne drużyny konduktorskie transportem samochodowym. Koszt operacji – ponad 1,5 mln zł. Powód – busy są najbardziej korzystnym dla spółki rozwiązaniem.
Busami kolejarze pojadą na trasach Legnica - Jelenia Góra, Legnica - Szklarska Poręba, Legnica - Kłodzko, Legnica - Wałbrzych, Legnica – Trzebnica. Koleje Dolnośląskie prowadzą przetarg na dowóz pracowników transportem drogowym. Jak wynika z dokumentacji przetargowej, koszt tego typu usług zamknie się kwotą przekraczającą znacznie 1,5 mln zł.
Przewóz pracowników busami to coraz powszechniejsza praktyka przewoźników kolejowych, przynajmniej na Dolnym Śląsku. Genowefa Ładniak prezes Kolei Dolnośląskich, wyjaśnia, iż jest to bardzo często jedyny sposób, aby spełnić prawne uregulowania Kodeksu Pracy, dotyczące maksymalnego wykorzystania czasu zmiany roboczej przy należytym wykonaniu usługi transportu publicznego.
Dla przykładu, aby poprowadzić poranny skład pociągu relacji Kłodzko Miasto - Wałbrzych Główny drużyna - gdyby korzystała z transportu kolejowego - musiałaby wyruszyć z Legnicy wieczorem dnia poprzedniego; następnie drużyna musiałaby spędzić w Kłodzku 9 bezproduktywnych godzin – argumentuje prezes Ładniak.
Problemy logistycznie nie zawsze występują. Bywa, że zmiany drużyn Kolei Dolnośląskich odbywają się w ciągu dnia i pracownicy mogliby za darmo dotrzeć (pociągami) do stacji, gdzie odbywa się podmiana drużyn. Dzieje się tak na przykład w Węglińcu, gdzie zmiana wypada o 12 w południe i jest w tym czasie pociąg do Legnicy, z którego korzystają drużyny. Ale po uruchomieniu komunikacji autobusowej, wszyscy będą dojeżdżać wyłącznie busami. Ze zebranych przez nas informacji wynika, że w Jeleniej Górze niekorzystnie zestawiono rozkład jazdy i dojazd kolejarzy zajmie 3,5 godziny.
Pamiętać jeszcze należy, że na organizację komunikacji busowej Koleje Dolnośląskie poświęcają połowę rządowych środków z tytułu honorowania ulg ustawowych. Spółka stoi jednak twardo na stanowisku, że dowóz pracowników na wszystkie wymienione stacje węzłowe komunikacją drogową, jest rozwiązaniem najkorzystniejszym pod względem ekonomicznym i organizacyjnym.
Pamiętać jeszcze należy, że na organizację komunikacji busowej Koleje Dolnośląskie poświęcają połowę rządowych środków z tytułu honorowania ulg ustawowych.
Małe sprostowanko. Jeśli KD wydadzą 1,5 mln zł (jak podaje "Kurier Kolejowy") na busy dla pracowników to poświęcą całą dotację rządową z tytułu honorowania ulg ustawowych i jeszcze dołożą ok. 400 tys. zł. Albo... KD wydadzą ok. 10% dotacji jaką spółka otrzymuje z UMWD na przewozy regionalne.
Powtarzam: 10% dotacji z UMWD dla KD nie pójdzie na połączenia kolejowe, ale trafi do prywatnych busiarzy, którzy będą wozić pracowników KD.
Czy ktoś nadal uważa, że KD to normalna firma, nowa jakość na polskich torach? Bo ja od dawna twierdzę, że KD to spółka, która nie ma ekonomicznej racji bytu!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Obawiam się, że w Polsce żadna spółka zajmująca się przewozem pasażerów nie ma racji bytu z punktu widzenia ekonomii. Jednak działania "mądrych głów" z KD biją wszelkie rekordy w marnotrawieniu publicznych pieniędzy. Szkoda, że helikopterów sobie nie zamówią. Przecież to jeszcze bardziej skróciłoby czas dojazdu do pracy...
Oczekuję, że prezeska Ładniak będzie konsekwentna i tak jak biega do legnickiej prokuratury z donosami na naszych forumowiczy (w tym na moją skromną osobę), tak samo pobiegnie teraz z wnioskiem o ściganie zarządu Kolejowej Oficyny Wydawniczej, która tenże "Kurier Kolejowy" wraz z portalem internetowym wydaje. Bo jak pajacować i ośmieszać się publicznie to na całego, a nie na pół gwizdka!
Tak czy siak smród za obecnym zarządem KD będzie się ciągnął do "usranej śmierci", tak jak ciągnie się za zarządem PKP SA, który w 2009 roku też szczuł nasze forum policją i prokuraturą!
Dziwię się, że zarząd KD nie wystąpił do sądu przeciwko Federacji Rosyjskiej, której władze bezczelnie tolerują na swoim serwerze blog o przekrętach w KD: http://koldol.blog.ru
Wiem, że podjęto starania, aby ten blog skasować, ale macki polskiej policji i prokuratury nie sięgają do Rosji. Nie będą im polaczki podskakiwać!
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Jeśli KD wydadzą 1,5 mln zł (jak podaje "Kurier Kolejowy") na busy dla pracowników to poświęcą całą dotację rządową z tytułu honorowania ulg ustawowych i jeszcze dołożą ok. 400 tys. zł. Albo... KD wydadzą ok. 10% dotacji jaką spółka otrzymuje z UMWD na przewozy regionalne.
Powtarzam: 10% dotacji z UMWD dla KD nie pójdzie na połączenia kolejowe, ale trafi do prywatnych busiarzy, którzy będą wozić pracowników KD.
Owszem, ale w odniesieniu do wysokości dotacji z 2010 roku. Nie znamy wyników finansowych KD za rok 2011 i pewnie szybko nie poznamy. Raport roczny KD za 2010 r. został upubliczniony dopiero w listopadzie i to po interwencji dziennikarskiej w UMWD i KD.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powtarzam: 10% dotacji z UMWD dla KD nie pójdzie na połączenia kolejowe, ale trafi do prywatnych busiarzy, którzy będą wozić pracowników KD.
W takim razie napiszę do ministra i do marszałka urzędu, że chcę dofinansowanie do dojazdów do pracy i wystąpię w imieniu wszystkich pracowników w Polsce, którzy muszą dojeżdżać środkami komunikacji do miejsca pracy, skoro państwo potrafi tak wspaniałomyślnie dokładać, to niech wszystkim zapewni równe zasady traktowania.
KD i PR, i której spółce byś się nie przyjrzał/a, to każda ma Cię, jako pasażera/kę głęboko w poważaniu.
Pozdrawiam
_________________ Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzieDeBe
robert72, na ostatniej stronie raportu rocznego KD za 2010 rok w punkcie D są "pozostałe przychody operacyjne". Pozycja "dotacje" to wysokość dotacji z UMWD. Następna pozycja "inne przychody operacyjne" to refundacja utraconych wpływów z tytułu honorowania ulg ustawowych (KD otrzymały 1,117 mln zł).
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Publikujemy sprostowanie spółki Koleje Dolnośląskie S.A. dotyczące informacji, jakie pojawiły się w artykule "Kolejarze KD dotrą do pracy... autobusami". Pod treścią sprostowania zamieszczamy wyjaśnienie redakcji portalu dotyczące zarzutów przewoźnika.
Sprostowanie
W dniu 16 stycznia 2012 r. w serwisie kurierkolejowy.eu ukazał się artykuł Roberta Koteckiego pt. „Kolejarze KD dotrą do pracy … autobusami”. W tekście pojawiły się nieprawdziwe informacje. Na podstawie art. 31 pkt 1 ustawy Prawo prasowe (ustawa z dnia 28 stycznia 1984 r., Dz.U. z dnia 7 lutego 1984., nr 5, poz. 24 z późn. zm.) wnoszę o opublikowanie sprostowania nieprawdziwych informacji.
1.Nieprawdą jest że spółka Koleje Dolnośląskie S.A. w 2012 r. będzie wydatkować 1,5 mln zł na dowóz pracowników drużyn konduktorskich transportem drogowym. Kwota ta może wynieść do 500 tyś. zł rocznie, transportem tym, równocześnie dowozić będziemy maszynistów.
2. Nieprawdą jest, że spółka Koleje Dolnośląskie S.A. poświęca połowę rządowych środków z tytułu honorowania ulg ustawowych na organizację komunikacji busowej. Wielkość tej dotacji szacujemy na kwotę ok. 2-2,2 mln zł, a faktyczna wartość będzie znana po zakończeniu 2012 r. i ostatecznym rozliczeniu z Ministerstwem.
Genowefa Ładniak, prezes zarządu Koleje Dolnośląskie S.A.
Wyjaśnienie
Za podanie nieprawdziwej wielkości wydatków na transport autobusowy przepraszamy. Informacja, jakoby spółka Koleje Dolnośląskie miała wydać na przewóz pracowników połowę środków z tytułu honorowania ulg ustawowych, wynika z faktu, że autor artykułu wziął pod uwagę wielkość dotacji z 2010 roku, zakładając, że w roku 2011 była, a w 2012 roku również będzie – nieznacznie wyższa. W chwili publikacji artykułu autor nie znał wartości dotacji, jaką spółka spodziewa się uzyskać w roku 2012.
Adam Brzozowski, redaktor naczelny serwisu kurierkolejowy.eu
Newsy oparte sa na przejrzystości i transparentności działań KD. Jeżeli do tej pory nie ma raportu za rok 2011 trudno sie dziwić, że w artykule oparto sie na raporcie z 2010 bo tylko on był dostepny i to dopiero od niedawna. Pożyjemy zobaczymy czy aby na pewno KD dostana aż 2,2 miliona złotych tego nie wiedza nawet w samym KD zasłaniając sie szacunkami...na czym opartymi ?????????
Błąd kosztu organizacji przewozów był błędem technicznym. Sprostowanie KD tez jakby jednak zbyt optymistyczne. Do 500 tys ? A z dokumentacji wynika że ponad 600 tys.
KD rządały jeszcze zamieszczenia : " 3. Nieprawdą jest, że obecnie pracownicy spółki dowożeni są do Węglińca na
godz. 12 busem, gdy kursuje pociąg , ponieważ drużyny pociągowe dojeżdżają
właśnie tym pociągiem." Gdzie oni sie tego doczytali ????
I nie zmienia to faktu, że kolejarze KD ...w drodze do pracy przesiadaja sie do busów...prywatnych
Newsy oparte sa na przejrzystości i transparentności działań KD.
KD przejrzyste i transparentne? Proszę, nie rozśmieszaj nas!
Wszystko co wiemy o KD pochodzi wyłącznie z przecieków na tym forum. Nawet raport roczny trzeba było wydrzeć siłą. Dlatego beton KD tak bardzo nie znosi tego forum i niektórych forumowiczy.
_________________ Ze złem nie powinno się w żaden sposób koligacić, ale omijać je szerokim łukiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum