PKP Intercity unieważniło pierwszy przetarg na naprawę 748 wagonów pasażerskich, który przewoźnik ogłosił na początku października. Jak powiedział PAP prezes spółki Janusz Malinowski, wpłynęła tylko jedna oferta, której wartość przekroczyła kosztorys o ponad 20 proc.
Jedyną ofertę w unieważnionym przetargu złożyło konsorcjum największych zakładów naprawczych taboru - Pesy, "TS Opole, Newagu i ZNTK "Mińsk Mazowiecki". - Przetarg podzielony był na 28 zadań, ponieważ żadna z firm nie jest w stanie zrealizować w całości zamówienia na naprawę tak dużej liczby wagonów. Dlatego podzieliliśmy przetarg na zadania, by oferenci mogli je traktować oddzielnie. Jednak firmy zdecydowały się wystartować razem - powiedział PAP Janusz Malinowski. Jak dodał, prawnicy PKP Intercity analizują sprawę, żeby sprawdzić, czy przy przetargu nie doszło do zmowy cenowej. Wyjaśnił, że po zakończeniu prac przez prawników, przewoźnik zdecyduje, czy zgłaszać sprawę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
PKP Intercity ogłosiło drugi przetarg na naprawę wagonów. - Nowy przetarg nie różni się specyfikacją od tego unieważnionego, ale ma inną formułę. Będzie to przetarg ograniczony, więc zainteresowane firmy będą składać wnioski o udział w postępowaniu, wówczas będziemy wiedzieć, ilu oferentów wystartuje - powiedział PAP Malinowski. Zaznaczył, że wszystko wskazuje na to, że tym razem w przetargu wystartują również inne podmioty, nie tylko te, które uczestniczyły w poprzednim. Nie uściślił jednak, o jakie firmy chodzi.
źródło: PAP / Rynek Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
PKP Intercity sprawdza, czy w odwołanym postępowaniu na naprawę 748 wagonów spółki nie doszło do zmowy cenowej polskich firm taborowych - Żadnej zmowy cenowej nie było - zaprzecza prezes bydgoskiej Pesy Tomasz Zaboklicki.
Jedyną ofertę w unieważnionym przetargu złożyło konsorcjum największych zakładów naprawczych taboru - Pesy, "TS Opole, Newagu i ZNTK "Mińsk Mazowiecki". - Przetarg podzielony był na 28 zadań. Dlatego podzieliliśmy przetarg na zadania, by oferenci mogli je traktować oddzielnie. Jednak firmy zdecydowały się wystartować razem - mówił prezes Intercity Janusz Malinowski. Jak dodał, prawnicy PKP Intercity analizują sprawę, żeby sprawdzić, czy przy przetargu nie doszło do zmowy cenowej. Oferta firm przekroczyła założoną przez przewoźnika kwotę o 20 procent.
- Nie było żadnej zmowy cenowej - dementuje prezes Pesy Tomasz Zaboklicki. Jak przyznał firmy komunikują się nieraz między sobą, na przykład w sprawie wspólnego zamawiania podzespołów, co jest wtedy tańsze. - - Przetarg był trudny, gwarancje międzyrewizyjne zostały wydłużone do 21-miesięcy - tłumaczy Zaboklicki twierdząc, że to PKP Intercity powinno urealnić oferowaną za usługę kwotę. - Wycena napraw w przetargu pochodziła z 2009 roku. A przecież z roku na rok rosną koszty pracy, surowców, a kurs euro jest coraz mniej korzystny - zaznacza prezes Pesy.
- Cena euro wzrasta, a stal i koła monoblokowe kupuje się w tej walucie. Do tego, jeżeli KGHM będzie obciążona dodatkowymi podatkami to też się odbije na cenach miedzi, a wiadomo, że w pociągach są kilometry kabli. Ciągle dostajemy takie kolejne "prezenty" - mówił Zaboklicki.
Janusz Malinowski stwierdził, że niedługo rozpisany zostanie nowy przetarg, w którym na pewno dojdzie do udziału zagranicznej konkurencji, co obniży ceny. Zaboklicki pozostaje sceptyczny - Już w jednym przetargu startowała niemiecka firma, i zaproponowała dwa razy wyższą cenę niż polskie firmy - przypomina.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
PKP Intercity otworzyło koperty z ofertami na naprawy rewizyjne 748 wagonów. W przetargu wzięło udział 5 podmiotów. Wyniki poznamy w ciągu dwóch tygodni.
Przedmiotem rozpisanego przetargu było wykonanie napraw okresowych 748 wagonów osobowych na czwartym poziomie utrzymania taboru kolejowego. Naprawa okresowa na tym poziomie oznacza przegląd, naprawę lub wymianę elementów i podzespołów wagonów oraz sprawdzenie prawidłowego działania wszystkich jego instalacji i systemów.
Zamówienie zostało podzielone na 41 zadań. Wśród wytypowanych do naprawy wagonów znajdują się wagony przedziałowe, bezprzedziałowe klasy 1 i 2, wagony sypialne, kuszetki oraz wagony gastronomiczne – barowe i restauracyjne.
W przetargu wzięło udział 5 firm: H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Spółka Z o.o., Newag S.A., Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Oleśnicy S.A., Tabor Szynowy Opole S.A., Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Holding SA.
Na realizację zamówienia będzie 18 miesięcy od momentu podpisania umowy. Inwestycja ma być sfinansowana w 100% ze środków własnych PKP Intercity.
Obecne postępowanie jest drugim, dotyczącym naprawy rewizyjnej 748 wagonów. W trakcie pierwszego, które zakończyło się 22 listopada nie udało się wyłonić podmiotu mogącego zrealizować zmówienie. Jednak już 26 listopada rozpisany został nowy przetarg z terminem składania wniosków do 29 grudnia. Koperty z ofertami zostały otwarte 12 stycznia o godzinie 9.30.
Spółka wybrała najkorzystniejsze oferty w przetargu ograniczonym na wykonanie naprawy okresowej (naprawy rewizyjnej) 748 wagonów pasażerskich. Na kontrakcie skorzysta 6 firm. Większość wagonów ma być gotowych na EURO 2012.
Przedmiotem rozstrzygniętego przetargu jest wykonanie napraw okresowych (napraw rewizyjnych) 748 wagonów osobowych na 4 poziomie utrzymania taboru kolejowego. Naprawa okresowa na tym poziomie oznacza przegląd, naprawę lub wymianę elementów i podzespołów wagonów oraz sprawdzenie prawidłowego działania wszystkich jego instalacji i systemów.
Zamówienie zostało podzielone na 41 zadań. W latach 2012-2013 za naprawę 748 wagonów należących do PKP Intercity odpowiadać będą H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., NEWAG. S.A., „Tabor Szynowy” Opole S.A. oraz Konsorcjum: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. wraz Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A. Warunkiem wyboru oferenta było zaproponowanie najkorzystniejszej ceny za poszczególne zadania. W sumie za realizację wszystkich zadań PKP Intercity zapłaci 191 616 199,05 zł brutto.
Naprawy zrealizowane będą na przestrzeni 18 miesięcy od dnia zawarcia umów z poszczególnymi Wykonawcami w latach 2012 i 2013. Inwestycja zostanie sfinansowana w 100% ze środków własnych PKP Intercity.
- Choć zadania remontowe zostały rozłożone na półtora roku, to chcemy, by około 400-500 wagonów było wyremontowanych jeszcze przed latem, tak by były gotowe na Euro 2012. Remont tych wagonów zabezpieczy nasze potrzeby taborowe – podkreśla Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity S.A.
W 2011 roku PKP Intercity naprawiło 950 wagonów. Plany na rok 2012 zakładają naprawę kolejnych 1 000, z czego ok. 400 wagonów wyremontowanych we własnym zakresie. Spółka zaplanowała, że do 2014 roku wyda na utrzymanie taboru oraz inwestycje ponad 700 mln złotych, z czego ponad 300 mln złotych już w 2012 roku.
Ponadto PKP Intercity prowadzi dwa postępowania przetargowe. Zakładają one zakup 30 nowych piętrowych wagonów do obsługi ruchu pasażerskiego na linii Warszawa - Łódź oraz modernizację 68 wagonów, które w przyszłości obsługiwać będą trasę ze Szczecina do Przemyśla. Przewoźnik planuje sfinansowanie inwestycji z pieniędzy pochodzących z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, kredytów bankowych oraz ze środków własnych.
Zgodnie z ogłoszeniem PKP Intercity poszukuje przedsiębiorcy, który dokona przeglądu okresowego na trzecim poziomie utrzymania w sumie 45 wagonów różnego typu. Celem napraw jest utrzymanie wagonów we właściwym stanie technicznym gwarantującym bezpieczeństwo ruchu oraz zapobiegające dalszym awariom.
H.Cegielski zakończyła modernizację 22 wagonów PKP Intercity.
Pod koniec ubiegłego roku spółka H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych przekazała PKP Intercity ostatnie z 22 wagonów 144A zmodernizowanych w ramach kontraktu zawartego w grudniu 2016 r. Spółka terminowo wywiązała się z zadania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum