Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej odpowiada na wniosek prezydenta Bolesławca.
Prezydent Bolesławca Piotr Roman zwrócił się do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej o przywrócenie bezpośredniego połączenia kolejowego ma trasie Warszawa – Zgorzelec. Prezydent Bolesławca zwraca uwagę na niewykorzystanie zmodernizowanej trasy E30 w III Paneuropejskim Korytarzu Transportowym od zachodniej granicy państwa do Wrocławia i Opola. – „Zlikwidowane bezpośrednie połączenie południowo-zachodniej Polski ze stolicą pozbawia blisko milion mieszkańców możliwości korzystania z tej infrastruktury. Czy po to wydano setki milionów euro i zmodernizowano linię do możliwości osiągnięcia na niej prędkości podróżnej 160 km/h, żeby jeździły tu szynobusy? Kilkuletnie starania i negocjacje z PKP PLK i przewoźnikami nie przywróciły bezpośredniego połączenia Zgorzelca, Bolesławca i Legnicy z Warszawą”– podkreśla prezydent Piotr Roman.
Ministerstwo odpowiedziało, iż zgodnie z informacjami przekazanymi przez PKP Intercity S.A. w chwili obecnej nie ma możliwości technicznych do uruchomienia pociągów na przedmiotowych trasach. Niemniej Spółka deklaruje gotowość uruchomienia bezpośredniego połączenia Legnica-Warszawa od 9 grudnia 2012 r pod warunkiem pokrycia deficytu wynikającego z uruchomienia pociągu i decyzja zostanie podjęta na etapie przygotowania oferty połączeń na rozkład jazdy pociągów 2012/13 . – „Wydłużenie do Legnicy relacji pociągu kursującego do Wrocławia wiąże się z dodatkowymi kosztami zlecenia obsługi związanej z obrządzaniem składu podmiotom zewnętrznym, a wydłużenie relacji do Zgorzelca z koniecznością prowadzenia pociągów trakcją spalinową, do obsługi której Spółka w tym rejonie nie posada lokomotyw” – poinformował w odpowiedzi, Andrzej Massel, podsekretarz stanu MTBiGM.
13 lutego w Jeleniej Górze odbędzie się konferencja prasowa w sprawie połączeń dalekobieżnych na linii zgorzeleckiej i zobaczymy jak Ministerstwo i jego ukochana spółka będą śpiewali. Pociąg TLK 16100/1 relacji Warszawa - Wrocław można bez problemu wydłużyć do Bolesławca i nie potrzeba do tego dodatkowego "zaplecza technicznego".
Co za brednie Pan Massel mówi? A na odcinku Korsze - Ełk da się i lokomotywy są? Podobnie do Zamościa?
Pozdrawiam
_________________ Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzieDeBe
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-01-2012, 18:26
Spalinówek nie ma, to fakt niezaprzeczalny, wiec podziekujcie kulejorzom, ktorzy w przeszlosci niedopuscili do elektryfikacji odcinka w obawie o swoje miejsca pracy. O sprawie pisala dawno temu Victoria.
A jak im się nie chce przerzucać jednej spalinówki do Węglińca to niech wynajmują od PKP Cargo, tak jak robią w przypadku EC "Wawel".
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
otóż to, jak to spalinówek nie ma ? A co jeździ na wskazanych przeze mnie odcinkach? Parowozy? Jaki problem w obsłudze składu w Bolesławcu, czy Zgorzelcu ?
_________________ Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzieDeBe
Tym bardziej że tym szlakiem jezdzi również EC WAWEL ,który jadąc z Forst przez Żary do Węglińca prowadzi spalinówka co za brednie . Wcześniej spalinowa jechała przez Żagań aż do Legnicy i dopiero tam zamieniano ją na Elektryczną
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-01-2012, 23:01
Czy już zawsze będziemy musieli się przesiadać?
2012-01-27 07:11:57
"Legnica leży przy ważnej, magistralnej linii kolejowej – niedawno zresztą gruntownie zmodernizowanej. Mimo tego przez nasze miasto kursuje tylko jeden pociąg dalekobieżny. Czy to się zmieni?
Przez Legnicę przebiega ważna kolejowa trasa „E30” znajdująca się w III Paneuropejskim Korytarzu Transportowym. Mimo tego nasze miasto, podobnie jak leżący na tej samej linii Bolesławiec, posiada tylko jedno dalekobieżne połączenie kolejowe. Dlaczego tak jest i kiedy to się zmieni? Takie pytanie zadał Ministerstwu Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Piotr Roman – prezydent Bolesławca, oczekujący przywrócenia bezpośredniego pociągu ze Zgorzelca przez Bolesławiec i Legnicę do stolicy kraju. Zwraca on uwagę na to, że trasa „E30” została niedawno zmodernizowana - kosztowna inwestycja sprawiła, że pociągi pasażerskie mogą tamtędy jeździć z prędkością nawet 160 km/h.
- Zlikwidowane bezpośrednie połączenie południowo-zachodniej Polski ze stolicą pozbawia blisko miliona mieszkańców możliwości korzystania z tej infrastruktury – czytamy na stronie UM Bolesławiec, przytaczającej słowa prezydenta miasta skierowane do ministerstwa. - Czy po to wydano setki milionów euro, (…) żeby jeździły tu szynobusy? – pyta Roman.
Pociągi z Warszawy mogą zacząć kursować, ale tylko do Legnicy – wynika z odpowiedzi MTBiGM opublikowanej przez serwis bolesławieckiego urzędu. Połączenie mogłoby pojawić się w nowym rozkładzie, który wejdzie w życie 9 grudnia 2012 br. Jak jednak poinformował Andrzej Massel, podsekretarz stanu w ministerstwie, warunkiem jest pokrycie kosztów przedłużenia relacji pociągu kończącego obecnie bieg we Wrocławiu – a to w związku z „dodatkowymi kosztami zlecenia podmiotom zewnętrznym obsługi, związanej z obrządzaniem składu”. Na przeciągnięcie trasy aż do Zgorzelca nie ma ponoć w ogóle szans. Według przekazanych resortowi informacji, spółka PKP Intercity - obsługująca w Polsce pośpieszne pociągi - nie posiada w tym rejonie lokomotyw spalinowych, których musiała by używać prowadząc skład z Warszawy aż do granicy.
Obecnie przez Legnicę przejeżdżają prawie wyłącznie pociągi lokalne, obsługiwane przez Koleje Dolnośląskie i Przewozy Regionalne. Jeżeli chodzi o większe dystanse, z naszego miasta bez przesiadki możemy pojechać w zasadzie tylko do Krakowa (pociągiem EuroCity, za 116 złotych) albo do Hamburga, czy Berlina. Do Warszawy bezpośrednio z Legnicy dotrzemy jedynie autobusem. Nocne połączenie do stolicy obsługuje PKS „Polonus” w Warszawie."
---
Interesująca jest reakcja legniczan na artykuł. Ruszyła lawina wspomnień dawnych pociągów z węzła legnickiego... i krytyka prezydenta miasta za bezczynność w sprawie sytuacji na E-30.
Mam propozycje na połączenie dalekobieżne na lini "zgorzeleckiej":
Od grudnia ubiegłego roku utworzono połączenie Interregio "Piast" Wrocław Główny (odj.11.00) - Warszawa Wschodnia (przyj.17.28) p.Opole,Katowice i CKM i Warszawa Wschodnia (odj.13.03) - Wrocław Główny (przyj.19.43).Podobno cieszy sie one sporą frekfencją.Można by je wydłużyć z/do Jeleniej Góry p.Legnice,Węgliniec.Dolny Śląsk zyskałby wtedy połaczenie dalekobieżne na lini ''zgorzeleckiej'' i J.G. dzienne połaczenie Warszawą i Śląskiem tym bardziej w większości po zmodernizowanych liniach.Ponad to można by go przemianować na Regioekspress.Była by to tańsza konkurencja dla EIC jadących na tej samej trasie.
Mozna by było też tą relacje dzielić w Węglincu na J.G. i Zgorzelec.Wiem że jest ciężko ze "spalinówkami" PR-u w Węglincu ale można by było wypożyczać od Cargo lub przenieść tam jedna lub dwie PR-owskie SU45.
Już w poniedziałek 13 lutego w Jeleniej Górze o godzinie 12:00 wielka konferencja w sprawie pociągu TLK do Warszawy na linii Zgorzeleckiej. Mam nadzieję, że PIC ugnie się pod presją samorządów.
PKP Intercity rozgląda się także nad pozyskaniem lokomotyw spalinowych. – Bardzo silnie pracujemy nad projektem pozyskania lokomotyw liniowych spalinowych. Chcemy jeździć w Bieszczady, na Hel własnymi lokomotywami i musimy pozyskać 5-10 lokomotyw spalinowych – stwierdził prezes PKP Intercity.
Źródło: Rynek Kolejowy
A może by tak właśnie do Zgorzelca, na nowym Siemensie spalinowym ?
_________________ Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzieDeBe
A może lepiej odpuścić sobie walkę z IC o pociągi dalekobieżne, a dogadać się z DB Regio o dodatkowe dwie pary pociągów Regio Express tak aby były dobrze skomunikowane we Wrocławiu z pociągami w kierunku Warszawy i Krakowa?
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum