Poza jedną parą Kraków - Tarnów - Kraków ograniczono kursowanie dokładnie tych samych pociągów co w okresie świąteczno-noworocznym. Mogli to już za jednym zamachem opublikować przed świętami byłoby mniejsze zamieszanie.
Przy okazji tego, że ktoś podrzucił od razu numery SKRJ i KWR widać jak ma się pierwotna konstrukcja rozkładu (ta w ramach zamówień w kwietniu) do rzeczywistości i jak "znakomity" jest program PLK do konstrukcji rozkładów, który z jednego pociągu Kraków Gł. - Wadowice robi 3 osobne...
W związku z przesunięciem prac inwestycyjno –modernizacyjnych na liniach kolejowych 133 Kraków – Katowice, 118 Kraków - Kraków Balice z dnia 9 stycznia na 1 marca 2012roku, Zarządca Infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przyjął do realizacji od najbliższego poniedziałku tj. 9 stycznia br
1) 29 par pociągów w relacji Kraków Główny – Kraków Balice ( Port Lotniczy) kursujących od godziny 5.00 do godz. 22.51 z częstotliwością 2 pociągów w godzinie.
2) zwiększona zostanie ilość bezpośrednich połączeń relacji Kraków Główny – Chrzanów z 14 – tu do 18- tu natomiast w kierunku zwrotnym z 13 – tu do 18-tu.
3) zwiększona zostanie ilość bezpośrednich połączeń w relacji Kraków Główny – Oświęcim z 14 –tu na 17 oraz w relacji Oświęcim – Kraków Główny z 13 – tu na 17.
4) Dodana zostanie jedna para pociągu kursującego w relacji Kraków Główny – Wieliczka, odjazd z Krakowa o godzinie 15.34, odjazd z Wieliczki o godzinie 16.02.
5) Zaprowadzony zostanie dodatkowy postój na stacjach Kłaj i Podłęże dla pociągu „Dunajec” relacji Nowy Sącz – Kraków Główny, odjazd z Nowego Sącza o godzinie 4.50, Kłaj godz.7.33, Podłęże godz.7.46,
6) Wydłużona zostanie relacja dotychczasowego pociągu relacji Nowy Sącz, – Tarnów, odjazd z Nowego Sącza o godzinie 14.28 na relację Nowy Sącz – Kraków Główny, przyjazd do Krakowa o godzinie 18.15.
Ten REGIO z Nowego Sącza bardzo mi się podoba Nie zatrzymuje się na większości przystanków, tylko na większych stacjach, dzięki temu jest konkurencyjny wobec jadącego 3 minuty po nim IR. Szkoda, że ten iR tylko w 7 jeździ
Przeczytaj uwagę z liniowego rozkładu jazdy na stronie PR: "W niedziele na stacji Tarnów pociag jest łaczony z pociagiem nr IR 331702 relacji Przemysl Gł. - Kraków Gł. - odjazd z Tarnowa o godz. 16.48. i do Krakowa Gł. kursuje jako poc. interRegio.W pociagu beda honorowane bilety wydane na przejazd pociagiem Regio z odcinka Nowy Sacz - Tarnów;"
A zatem w tak na dobrą sprawę w (7) to jest pociąg IR relacji Przemyśl/Nowy Sącz - Kraków (na odcinku Nowy Sącz - Tarnów jako REGIO)... Trochę niepotrzebnie to namieszali, bo wynika z tego, że w niedzielę ten pociąg nie będzie się zatrzymywał w Kłaju i Podłężu.
Bardzo dobry pomysł z tymi postojami Dunajca w Kłaju i Podłężu - dużo ludzi z tych miejscowości skorzysta z tego pociągu. Szkoda, że nie wprowadzono postoju przynajmniej w Kłaju dla tego pociągu w relacji Kraków Główny - Nowy Sącz, chociażby w tym okresie, kiedy Rzeszowianin zatrzymuje się na wszystkich stacjach i przystankach. Ale i tak obydwa te 'przyspieszone' powinny albo się zatrzymywać w Kłaju albo nie, w Mościcach stoją, więc moim zdaniem w Kłaju tym bardziej powinny.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-01-2012, 21:34
3:47 z Nowego Sacza do Krakowa, przy uwzglednieniu braku postjow miedzy Biadolinami a Krakowem... No tak, pociag przyspieszony z prawdziwego zdarzenia
Od Tarnowa do Krakowa przyspieszony bo jedzie 1h30min (większość ok. 1h50min). Za to na odcinku Nowy Sącz - Tarnów jedzie aż 2h09min (najdłużej ze wszystkich, większość również ok. 1h50min). Ma dwa postoje dłuższe niż minutę, przy czym 5 minut w Bogoniowicach 66122 miał wcześniej, a nowy 33318 ma dodatkowo 6 minut w Łowczowie (ot SKRJ sobie wymyślił).
Do końca lutego pasażerowie podróżujący w województwie małopolskim będą mogli skorzystać z większej ilości pociągów kursujących z Krakowa do Katowic, Balic, Oświęcimia i Chrzanowa.
Od 11 grudnia ubiegłego roku z rozkładu jazdy zniknęło wiele pociągów, a części skrócono trasy – co dla pasażerów oznacza przesiadki i dłuższą podróż. Zmiany są spowodowane między innymi planowanymi remontami torów kolejowych. Modernizacje miały ruszyć na początku stycznia. Teraz okazuje się, że ten termin przesunął się o dwa miesiące i pierwsze prace na torach maja ruszyć z początkiem marca.
- Z tego powodu zdecydowaliśmy się na przywrócenie części pociągów do rozkładu. W sumie będzie to kilkadziesiąt pociągów -mówi Ryszard Rembilas, dyrektor Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.
I tak do końca lutego, pociągi z Krakowa do Balic będą jeździć tak jak dawniej, co pół godziny. Zwiększona będzie liczba bezpośrednich pociągów do Chrzanowa ( z 14 na 18), Oświęcimia (z 14 do 17). Będzie też o jeden kurs więcej do Wieliczki.
Jest też dobra wiadomość dla mieszkańców nowosądecczyzny. Pociąg, który obecnie odjeżdża z Nowego Sącza o 14.28 do Tarnowa, będzie mieć na tych kilka tygodni wydłużoną trasę. Ponownie będzie docierał bezpośrednio do Krakowa. Pasażerowie unikną uciążliwych przesiadek w Tarnowie.
Bardzo dobry pomysł z tymi postojami Dunajca w Kłaju i Podłężu - dużo ludzi z tych miejscowości skorzysta z tego pociągu.
Pomysł jest fatalny. Kolejne postoje odstraszą podróżnych z dalszych stacji.
Wprowadzenie tych dwóch dodatkowych postojów i tak nie zmieniło czasu przejazdu tego pociągu. W Podłężu i tak musiałby stać, bo z naprzeciwka jedzie 121 Kraków-Rzeszów. Z Kłaja natomiast pociąg ten zabiera sporo ludzi, tym samym troszkę odciążając Regio Rzeszowianin, który jedzie wcześniej. W czwartki, w styczniu do tego pociągu w Kłaju wsiadało ponad 20 osób. Pomysł ten popieram, bo jest on racjonalny.
Jak już coś to fatalne jest to, że zarówno Dunajec, jak i Rzeszowianin od marca mają się zatrzymywać na wszystkich stacjach i przystankach na odcinku Kraków-Tarnów. Mogłyby tylko na tych najważniejszych, ale trudno - jest modernizacja ludzie muszą czymś wrócić do domów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum