Trwa remont alternatywnego połączenia Wrocławia z Opolem -; linia kolejowa nr 277. Prace potrwają do 2013 r. Po ich zakończeniu prędkość maksymalna z od 30 do 90 km/godz. wzrośnie do 120 km/h.
Linia nr 277 (Opole Groszowice - Wrocław Brochów) wykorzystywana jest głównie w ruchu towarowym. Między Jelczem Laskowicami a Opolem Zachodnim, ruch pasażerski jest śladowy: zaledwie jedna para pociągów na dobę.
(Linia D152 Pyskowice - Lubliniec)
Skanska podpisała kontrakt na przebudowę infrastruktury kolejowej na odcinku Krupski Młyn-Lubliniec, o łącznej długości ponad 12 km. Wartość prac, które firma zrealizuje w ciągu 5 miesięcy, wynosi niemal 24,5 mln zł brutto. Inwestorem jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Widać PLK ma pieniądze na modernizowanie wcale nie najorszych linii (z prawie zerowym ruchem pasażerskim w pierszym wypadku 1,5 pociągu REGIO, w drugim 1 interREGIO Barbakan), ale likwidację ''wąskich gardeł' itd już nie.
Smutne.
Kiedy zniką 20stki pod koło Żyrardowa dla poc. do Warszawy, kiedy ruszy zapowiadana modernizacja Łódz-Sieradz, Łódź - Zgierz?
Kiedy zniką 20stki pod koło Żyrardowa dla poc. do Warszawy,
Jak zmieni się iloraz ruchu na przejeździe na mniejszy, lub po modernizacji ,,1''
A swoja droga zawsze mnie drażnią tacy ,,szpece'' od kolei- tylko narzekać potrafią - PLK robi - źle, nie robi - jeszcze gorzej.
Te linie co ich remont opisałeś to już pewnie nie krzyczały, a wyły o ten remont. ( bo to zwykła naprawa główna nie modernizacja ). Ruch pasażerski padł na nich właśnie ze względu na zły stan torów i szybkość handlową ciut większa od prędkości pełzającego ślimaka. Remont linii o który pytałeś nie ma z tymi remontami nic wspólnego - po prostu nie od dziś wiadomo że IZ z Częstochowy i IZ Opolski potrafią wygospodarować środki finansowe na potrzebne naprawy. W przeciwieństwie do IZ Warszawa czy IZ Łódź
2,5 miliarda na E30 Wroclaw-Zgorzelec to chyba najglosniejszy przyklad. Pociagow dalekobieznych brak. No dobra, ale tak czy owak trzeba bylo zmodernizowac bo jewropa kazała. Kazała to kazała, to nic ze nic nie jezdzi. E20 odcinek wschodni tylko troche lepiej z iloscia pociagow... Przykłady mozna mnozyc. Linie umieraja, a oni modernizuja zmodernizowane (linia łódzka, CMK). Podobno jest pomysł, żeby Opole-Wrocław robic na 200 (dopiero co po 10 latach skonczyly na 160).
2,5 miliarda na E30 Wroclaw-Zgorzelec to chyba najgłośniejszy przykład. Pociągów dalekobieżnych brak.
Daleki jestem od pałania miłością do PLK-i ale... pociagi dalekobieżne uruchamia PKP IC, lub PR-y ( IR). Miej do nich pretensje, a nie do zarządcy infrastruktury.
Cytat:
Linie umierają
No to właśnie autor tego możesz obejrzeć sobie zdjątka i filmik nawet z tego jak są remontowane linie lokalne.
Cytat:
a oni modernizuja zmodernizowane (linia łódzka, CMK)
Przed modernizacją na ,,1'' od Skierek do Koluszek była rozkładowa ,,50''. Czy jest potrzebna moderna od Skierek do W-wy to sprawa dyskusyjna - osobiście uważam że tak. Co do CMK - juz w latach 90' był projekt podniesienia szybkości do 200km/h. Teraz jest realizowany [/quote]
Jeszcze o remoncie ,,152'' - być może jest remontowana jako objazdówka dla przyszłorocznego zamknięcia linii ,,61'' na odcinku Lubliniec - Fosowskie i ,,144' Fosowskie - Bolko
Niestety, w woj. łódzkim będziemy się musieli obyć tylko drogami... Kolejowy wylot na świat (Zgierz - Kutno) będzie robiony dopiero w latach 2013-2015 (jakoś protezę można szybciej...). Jak wybudują S8 (oby jak najszybciej), to władze na trasie z Łodzi do Wrocławia przejmą przewoźnicy prywatni. W kierunku Trójmiasta mają ruszyć tanie linie lotnicze z Lublinka, a później otworzą A1 z Łodzi na północ. Prawie każda, kolejowa - łódzka inwestycja jest kwestionowana, albo ma jakieś problemy (Skierniewice - Warszawa, odbudowa drugiego toru Łódź Chojny - Łódź Widzew - unieważniony przetarg przez KIO), albo nie ma żadnych, pilnie potrzebnych inwestycji (Łódź - Kalisz z POIiŚ leży od 2007, a podobny nie ma ją na co unijnej forsy wydać)...
Przedstawiciele stowarzyszenia Radomskie Inwestycje twierdzą, że władze województwa mazowieckiego nie wykazują żadnego zainteresowania modernizacją linii Radom – Tomaszów Mazowiecki. Wśród faworyzowanych projektów są natomiast linie lokalne, bez większego znaczenia dla całego województwa.
Schody zaczynające się metr nad ziemią i odnowiony peron, przy którym od lat nie zatrzymują się pociągi.
Odnowione zostały wiaty, konstrukcja peronu i schody, które do niego prowadzą. Pierwszy stopień jest jednak dopiero metr nad ziemią. Zresztą nie ma sensu tam wchodzić, bo na samym przystanku od kilkunastu lat nie zatrzymują się pociągi. Po co więc remont peronu Gdańsk Kolonia?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum