Co sądzicie o sytuacji, EIC Kaszub, zestawienie to 4 wagony, 1kl, bar, 2kl, 2kl. Ludzi praktycznie wcale, ceny bardzo wysokie za przejazd, trasa zmieniona przez Bydgoszcz, węglówkę, rzekomo mająca poprawić frekwencję a co sie dzieje, to odpływ pasażerów i skracanie składu co kilka dni o jeden wagon. Czy "Kaszub" nie powinien natychmiast być przywrócony na trasę klasyczną(Malbork, Iława, Ciechanów), wprowadzone bilety rewelacyjne a trasa przedłuzona do Krakowa. Może to jest ratunkiem dla tego pociągu a nie zdejmowanie wagonów i koszmarnie wysokie ceny za przejazd. Nie rozumiem bezczynności ze strony PKP IC względem tego pociągu, szkoda, że tak renomowany i popularny kiedys pociąg, umiera i nie widać żadnych zmian na lepsze.
Jest kilka pociągów TLK Warszawa - Bydgoszcz, które mogłyby być wydłużone do Trójmiasta, czyli długa podróż, ale w taryfie TLK (Kopernik, Czartoryski p. Bydgoszcz, Wieniawski, Lublinianin, Niemen).
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Ciężkie chwile czekają PKP Intercity na trasie Gdańsk-Warszawa. Wraz ze startem pierwszego samolotu OLT Express pociąg, jako środek transportu do stolicy, przestanie się liczyć .
Od kiedy trwa modernizacja linii z Gdyni do Warszawy, pociągi wleką się niemiłosiernie. Wielu pasażerów przerzuciło się na samochody, coraz więcej osób korzysta z usług LOT-u. Jednak prawdziwą konkurencją okazał się PolskiBus.com. Pojawił się na polskim rynku w czerwcu ub.r., oferując kilkanaście połączeń ze stolicy, w tym trzy do Gdańska. Pasażerom zaoferował nowiutkie pojazdy z klimatyzacją i dostępem do internetu. Czas przejazdu - jak pociągiem - 6 godz. 10 min. Cena: od 2 do 45 zł. I z miejsca zdobył serca podróżnych, przynajmniej tych z Trójmiasta. Zainteresowanie było tak duże, że w grudniu PolskiBus.com dołożył kolejnych sześć połączeń dziennie. Dodatkowo skrócił czas przejazdu do 5 godz. 45 min. - I na pewno tego nie żałujemy - mówi Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający Souter Holdings Poland, do którego należy marka PolskiBus.com. - Jak wiadomo, przez pewien czas pasażerowie przyzwyczajają się do nowych godzin w rozkładach jazdy, ale zainteresowanie naszymi usługami jest bardzo duże i w dalszym ciągu rośnie. Gdańsk jest jednym z naszych najpopularniejszych kierunków.
PKP Intercity ma na tej trasie osiem pociągów (jeden nocny). Dwa pociągi EIC z biletami w cenie 127 zł, dwa EX - 87,50 zł oraz cztery TLK, podróż którymi kosztuje 58 zł. Czas przejazdu waha się od 5 godz. 33 min do 7 godz. 8 min.
Od rozpoczęcia modernizacji linii E65 z Trójmiasta do Warszawy kolej straciła dwie trzecie pasażerów na rzecz połączeń lotniczych i właśnie autokarowych. I dalej będzie tracić. Niestety, to efekt źle przeprowadzanej modernizacji, braku obniżek cen za dostęp do torów przez PKP PLK, a co za tym idzie - brak obniżek cen biletów - mówił w grudniu "Gazecie" Adrian Furgalski, dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych TOR.
W czwartek po południu sprawdziliśmy, jak wyglądało obłożenie w dwóch flagowych pociągach PKP Intercity, kursujących między Gdańskiem a Warszawą. W drugiej klasie pociągu EIC "Neptun", który o 6 rano wyjeżdża z Warszawy, sprzedano 30 proc. biletów. Z kolei w wyjeżdżającym rano z Gdańska EIC "Kaszub" zajętych było 15 proc. miejsc.
Tymczasem pociągom dochodzi kolejna konkurencja. Od 2 kwietnia z nową siatką połączeń startują linie lotnicze OLT Express. Z Gdańska mają latać m.in. do Warszawy. W dni powszednie na tej trasie będzie sześć lotów w jedną stronę (cztery od kwietnia, dwa kolejne od maja). Ceny biletów zaczynają się od 99 zł, a najdroższy ma kosztować 249 zł. Jednak przez pierwsze pół roku we wszystkich samolotach tego przewoźnika połowa biletów będzie sprzedawana w najniższej cenie. Czas lotu - 45 min.
Pojawienie się tanich i częstych połączeń lotniczych do Warszawy oznacza, że dla pociągów brakuje klientów. Bo ten, który chce się dostać do stolicy tanio, wybierze kursujący co dwie godziny autokar. A ten, któremu zależy na czasie, postawi na samolot, za który zapłaci w dodatku mniej niż za pociąg. Mało tego, zabraknie też pasażerów korzystających z usług kolei, gdyż nie udało im się dostać biletów na samolot czy autokar. Od kiedy PolskiBus.com kursuje z Gdańska dziewięć razy na dobę, oferuje dziennie 630 miejsc. OLT Express ma latać samolotami Airubus A319 i A320. Mogą zabierać odpowiednio 156 i 180 pasażerów. Oznacza to kolejne tysiąc miejsc dziennie do stolicy. Jeden pociąg (cztery wagony drugiej klasy i dwa pierwszej) zabiera ok. 400 osób. Przy ośmiu składach daje to 3,2 tys. miejsc.
- W ciągu roku na tej trasie pojawi się o 50 proc. więcej miejsc dla pasażerów. W lepszej cenie, a w przypadku samolotów jeszcze znacznie atrakcyjniejszych czasowo. Biorąc pod uwagę fakt, że wiele osób przesiadło się też do samochodów, szczególnie po otwarciu autostrady do Torunia, dla kolei klientów ewidentnie brakuje. Jeżeli OLT Express wystartuje i utrzyma takie ceny, to do zakończenia remontu linii Trójmiasto-Warszawa wagony PKP Intercity będą wozić na tej trasie tylko powietrze, bo nikt, może poza miłośnikami kolei, nie będzie chciał nimi podróżować - tłumaczy nam osoba związana z PKP.
Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity: - Przejazd na trasie Warszawa-Gdańsk póki co trwa zdecydowanie za długo, dlatego kolej na tej linii w stosunku do innych środków transportu jest mało lub w ogóle niekonkurencyjna. Na tym etapie szukamy różnych rozwiązań, takich jak cena biletu. To, co zrobiliśmy w ramach własnej oferty, to "bilet rewelacyjny", dzięki któremu możemy przejechać już za 87,50 z miejscówką. Chcemy też wdrożyć system, który pozwoli nam elastycznie zarządzać ceną.
Takie promocje to żadne promocje. Na wszystkie pociągi EIC w relacji Warszawa- Gdańsk ceny powinny kształtować się jak w taryfie dla TLK plus miejscówka. Akurat TLK bym z Bydgoszczy nie wydłużał, myślę że proponowana taryfa raczej zapewniałby przyzwoitą frekwencję np. w Kaszubie. Cena nieco wyższa, ale czas przejazdu od Polskiego Busa byłby krótszy. PKP IC opłaca się jednak wozić powietrze...Dziwne to nieprawdaż???
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-02-2012, 17:06
Napisze jeszcze raz to samo, chociaz sie powtarzam: od poczatku remontu, do Gdanska powinno sie jezdzic z Warszawy przez Bydgoszcz: teraz po remoncie osiagnieto by czas 5,5 godziny: przy cenie TLK, a nie EIC, ludzie by nie uciekli. Ja nie widze powodu, dla ktorego nie moglibysmy wozic ludzi pociagami EIC za cene TLK. Polacy by sie cieszyli, ze biznes robia, bo jada za 1/3 ceny. Kolej sie sama usunela, wożąc ludzi po 120 zlotych. Gdyby wozila po 50 zl, to spustoszenie byloby o wiele mniejsze.
do zakończenia remontu linii Trójmiasto-Warszawa wagony PKP Intercity będą wozić na tej trasie tylko powietrze, bo nikt, może poza miłośnikami kolei, nie będzie chciał nimi podróżować
Skrócenie czasu przejazdu z 7 do 3 godzin pozostanie niezauwazone ? Jesli tak rzeczywiscie bedzie, to ludzie beda jakimis frajerami, jak frustraci ktorzy jezdza Polskim Busem z Krakowa do Warszawy w 5 godzin
Polskim Busem jadą z Krakowa do Kielc a kolejna ekipa z Kielc do stolicy. Tych jadących z Krakowa do stolicy nie ma za wiele, faktycznie to co najmniej nieroztropność, ale takich ,,gwiazd'' nie jest za dużo. Taryfa TLK do 3miata ze stolicy jest optymalna. Gdyby taka była od początku nie byłoby obecnie casusu Polskiego Busa na tej trasie. Skoro jednak PKP IC woli wozić powietrze....Teraz potrzeba nie promocji, ale mega- ofert. Taryfa TLK powinna być podstawowa.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-02-2012, 18:38
Dlatego nie rozumiem, dlaczego PKP IC obnizke cen uzaleznia od obnizenia stawek PLK za trase. Bilety za 120 zl = zero chetnych, bilety za 50 zl = duzo chetnych. Lepiej przewieźć 100 osob za cene 50 zl, niz 20 osob za 120 zl. Nigdy nie zrozumiem, czemu to nie jest jasne dla ludzi z PKP IC.
Niestety, z frekwencją między Trójmiastem i Warszawą jest dramat, i to z miesiąca na miesiąc coraz gorzej. Szczerze mówiąc myślałem, że skierowanie "Neptuna" i "Kaszuba" na E20, i dalej węglówką na Bydgoszcz trochę poprawi frekwencję ale widać że jest równie dramatycznie. Z 6 wagonów które jeździły jeszcze w styczniu w tej chwili kursują na tych pociągach 3 (A +2B) i oczywiście wars. Główną przyczyną tego jest jednak w dalszym ciągu prawie 6 godzin w kierunku Warszawy i bardzo wysoka cena biletów. I też jeszcze raz powtórzę, że do czasu zakończenia remontu poza mikolami, którzy też już zaczynają odchodzić od kolei na tej trasie nikt pociągami do Trójmiasta nie pojedzie. Jeżeli zapowiedzi o połowie miejsc w tych samolotach w cenie 99 zł się potwierdzą i tak będzie w rzeczywistości to jedyną szansą zeby "Kaszub" i "Neptun" się utrzymały na torach jest NATYCHMIASTOWE obniżenie ceny. Bo 99 zł i 45 minutowy czas podróży to nie 130 zł i prawie 6 godzinny, i wyjazd z Gdyni w środku nocy jak wyjeżdża "Kaszub". Rachunek jest prosty, wielkiej matematyki tu nie trzeba. Co do wypowiedzi Pułtusia, że skrócenie czasu jazdy z 7 godzin do 3 powinno przywrócić pasazerów na tej trasie to owszem. Na pewno trochę poprawi tę sytuację ale też nie od razu. Zwłaszcza jeżeli wejdą na rynek kolejni tani przewoźnicy lotniczy.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-02-2012, 20:29
No tak, tylko nie wiemy ile po szumnym remoncie E65 bedzie kosztowal bilet na Pendolino z Gdanska do Warszawy - bo jak wiecej niz 120-130 zl to o czym my rozmawiamy...
Ja się pytam co natomiast będzie z wszystkimi TLK jadącymi obecnie do Gdańska. One nie rozpoczynają biegu w Warszawie. Jeśli się utrzymają i zostaną puszczone główną E65, a nie jakimiś obwodnicami to będziemy mieć oprócz droższych Pendolino - także tańsze TLK. To będzie trudne wyzwanie dla IC jak to spiąć logistycznie. Myślę, że jednak będziemy zadowoleni. Jak wywindują wysoko cenę, to nikt nie będzie tym jeździł i z czasem powinni ją obniżyć. No właśnie, powinni...
Obecnie nie widzę powodu dla którego trwają przy tym swoim stanowisku - 120 zł za Kaszuba&Neptuna. Myślę że i 87,50 dla Norwida i Małopolski to zdecydowanie za dużo. I przepraszam co mają do tego opłaty PLK. Wymówka dla pasażerów. Trzeba działać po stronie przychodowej. Tańszy bilet powinien przełożyć się mimo wszystko na wzrost przychodów, może i przy wyższych kosztach, no ale wiadomo czym więcej klientów tym ogólnie lepiej, zwłaszcza przy tak napiętej sytuacji jak tutaj. Ale sądzę, że jednak IC jakoś zareaguje bo inaczej będzie wielka katastrofa. Myślę że natychmiast powinny zostać wprowadzone bilety Rewelacyjne na TLK, a Ex/EIC zrobiona podstawowa taryfa TLK + miejscówka tak jak jest. Przecież 5 godzin z kawałkiem Kaszuba/Neptuna to żadne osiągnięcie...
Podejrzewam, że to słynne cudo pendolino będzie niestety kosztował więcej niż 130 zł, bo tyle to teraz kosztuje przecietny kwalifikowany z Warszawy do Krakowa czy Poznania. W końcu wtedy będą mieli wymówkę że musi im się zwrócic koszt zakupu składów zespolonych, remontu stulecia etc.
Pytanie też czy poza Pendolino i TLK na E65 wyjadą też klasyczne składy Ex/EIC i ile te będą kosztowały, i jak dla nich będzie się kształtował czas przejazdu. Jakoś czarno to wszystko widzę, tym bardziej że jeżdżę E65 z Wawki do Trójmiasta regularnie od 1996 roku i obserwuję to na przestrzeni lat.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum