Porównywanie trasy do Wrocławia z trasą do Rzeszowa jest absurdalne. Tam mamy autostradę, tutaj kawałek do Szarowa i mega korek w Łapczycy, zatory na zjeździe na Bochnię, koło ronda w Brzesku...4 często jedzie się masakrycznie, więc bez przesady- autobus mega szybki nie będzie- tym bardziej, że samo przejechanie Aleji w Krakowie w szczycie jest już wyzwaniem, także spokojnie. Bzdura, Dunajcem nie jeżdżą sami kolejarze- wbrew nieroztropnej opinii jednego z przedmówców. To popularny pociąg wbrew pozorom przy ciągłych zawirowaniach na 4 i korkach w Krakowie nie przegrywający istotnie konkurencji z autobusami. I aby tak nie było należy odstąpić od postojów w takich miejscowościach jak Kłaj. Dunajec ma inną rolę. Obecnie w czasie modernizacji rzeczywiście warto wydłużyć składy. Dzielenie składów nie przejdzie, zwyczajnie podzieli się relacje, ponieważ największe potrzeby są jak wiadomo na odcinku Tarnów- Kraków.
Ktoś z Kłaju chyba Ci w młodości krzywdę zrobił, że tak narzekasz na ten postój, który w najgorszym wydłuży czas przejazdu o całe 2,5 minuty (=jedna zmiana świateł dla busa na skrzyżowaniu w Krakowie...). Dzielenie składu ma sens bo im dalej od początku trasy tym naturalnie mniejsza frekwencja, a najwięcej kosztują właśnie puste miejsca. Sprawnie przeprowadzona procedura łączenia/rozłączania składów potrwa nie więcej niż 5 minut. Może lepiej zacząć narzekać np. na stan infrastruktury na Nowy Sącz - Tarnów, który wpływa na czas podróży dużo bardziej niż przynoszące realne dochody postoje?
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-02-2012, 21:24
dyżurny napisał/a:
hurricane, wiadomo - na okres remontów to nie wchodzi w grę. Ale po, czemu nie? Ekonomiczne rozwiązanie.
Jednostki lubia zastrajkowac przy dzieleniu - mozna to robic w warunkach postojowych, na KGZ, łączenia techniczne, ale traktowanie jednostek jako wagonow i dzielenie ich na dwie relacje jest bez sensu. Zdarzaja sie problemy techniczne z łączeniem. Ponadto, ciezko jest oznakowac ktory sklad jest ktory, itp. Jestem na nie.
Ktoś z Kłaju chyba Ci w młodości krzywdę zrobił, że tak narzekasz na ten postój, który w najgorszym wydłuży czas przejazdu o całe 2,5 minuty (=jedna zmiana świateł dla busa na skrzyżowaniu w Krakowie...).
Głupi post a sprawa jest poważna. Stoimy przed zasadniczym dylematem. Czy R+ ma być tańszym pospiesznym- jestem zwolennikiem tej opcji czy nieco szybszą osobówką...W przypadku Dunajca wskazana jest tylko ta pierwsza opcja. Nowy Sącz potrzebuje szybkiego połączenia kolejowego z Krakowem a do obsługi takich metropolii jak Kłaj dedykowane są pociągi REGIO. Pociąg R+ Dunajec nie ma za zadanie dowozić do/z pracy mieszkańców Kłaja, ale to oferta dla mieszkańców Bochnii, Brzeska, Tarnowa i dla pozbawionych sensownej siatki połączeń mieszkańców ziemi sądeckiej.
@kolbak, a tak przy okazji jechałeś kiedykolwiek całą relację Dunajcem, bo mam obawy, że koncentrujesz się raczej na relacji do Lublina...
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-02-2012, 00:10
@Sheva - Dunajec szybkim polaczeniem to był, bo teraz to juz cien polaczenia, ktore jeszcze swietnie funkcjonowalo rok temu. Szwagropol o 16:10 tonął w korkach i czas mial gorszy niz Dunajec. No ale teraz Dunajec do Sacza jedzie 3:20. To juz nie to co kiedys.... mogli akurat odpuscic rezerwy czasowe tak waznemu polaczeniu. Ostatnio wyjechal z Krakowa Gl. opozniony 20 minut, w Bochni byl planowo. Do tego 10 minut postoju w Tarnowie. Straszna lipa.
sheva17 a do Ciebie zdecydowanie nie dociera patologia sytuacji na odcinku Kraków - Tarnów, której wyłącznym autorem jest PLK, a z którą przewoźnik musi sobie jakoś poradzić. Skoro mieszkańcy Kłaja mogli napisać petycję w sprawie postoju to czemu Ty nie napiszesz w sprawie degradowania Dunajca przez takie postoje? Nie twierdzę, że podróżnym z odcinka Nowy Sącz - Tarnów nie należy się dobra oferta, ale w tym momencie po prostu nie ma jak puścić trzeciego pociągu w odstępie, żeby obsłużyć m.in. Kłaj i Podłęże. Niestety podejrzewam, że to się zmieni nie wcześniej niż w grudniu. A gdyby dla odmiany IR WOŚP zamiast Dunajca miał dodatkowe postoje w Kłaju i Podłężu i taryfę osobową na odcinku Tarnów - Kraków to byłbyś ukontentowany?
I proszę, na przyszłość odpuść sobie takie osobiste docinki, bo akurat jako taką wiedzę na temat ruchu regionalnego w Małopolsce posiadam, a że mam inne zdanie niż Ty, cóż to jest chyba podstawa dyskusji
Pułtuś, konstruując tegoroczny rozkład PLK pokazało w jak głębokim poważaniu ma MZPR. Chyba w żadnym innym miejscu w Polsce podczas zamknięć torowych tak nie potraktowano połączeń osobowych jak w Małopolsce.
Czytaj uważnie. Rozumiem, że teraz trwa modernizacja. Uważam jednak, że po jej zakończeniu takie postoje jak ten w Kłaju są zbędne. @Pułtuś oby po zakończeniu modernizacji Dunajcc wrócił do tych dawnych lepszych czasów.
należy takim pociągom jak Dunajec czy Rzeszowianin zapewnić jedynie niezbędne postoje czyli na szlaku Kraków- Tarnów jedynie na takich stacjach jak Bochnia i Brzesko Okocim.
Nie zapominajmy, że pociągi Regio Plus to są pociągi Regio - przyspieszone. Takie połączenia zawsze były. Nawet gdy oferta linii Kraków - Tarnów była o niebo lepsza od obecnej, pociągi "osobowe-przyspieszone" (bo tak do 2003 roku się nazywały) zatrzymywały się głównie na stacjach. Były przyspieszone, które stały na wszystkich stacjach, a nie zatrzymywały się tylko na przystankach. Były i takie, które także niektóre stacje pomijały. Ale nigdy nie było tak, aby zatrzymywały się tylko w Bochni i Brzesku.
Pociągi RegioPlus to pociągi Regio w wersji PRZYSPIESZONEJ, a nie POSPIESZNEJ. Zadania pociągów pospiesznych spełniają pociągi TLK i IR. Tych połączeń jest sporo, są nieco droższe- ale za to szybkie.
A co do RegioPlusów to:
Nie ma zasady, która określałaby, że pociągi Regio+ są przeznaczone tylko do obsługi miast. Te pociągi mają natomiast obsługiwać największe skupiska podróżnych. Są także pewną odskocznią od monotonnych i dłuższych podróży pociągami Regio, zapewniając szybszy dojazd do pracy/szkoły/na zakupy oraz powrót. Kłaj otrzymał takie połączenia, bo daje duże potoki podróżnych a w dodatku jest sporą miejscowością, z dużą liczbą mieszkańców. Wyróżnia się wielkością na tle pozostałych wsi. Z połączeń RegioPlus korzystało dużo pasażerów udających się w podróż z/do Kłaja, mimo tego, że w odstępach kilkuminutowych były inne połączenia.
Co do postojów Regio+ to mam podobne zdanie jak Dyżurny A idąc na kompromis, żeby nie robić wszystkim Regio+ tylu postojów to można niektórym je zredukować, a wtedy prezentowałoby się to tak: Kraków Gł, Kr. Płaszów, Kłaj, Bochnia, Brzesko Ok., Tarnów. I tak byłoby ok.
Niech będzie jakaś ranga: RegioPlus - postoje (przynajmniej) jak wyżej; TLK/IR: Płaszów, Bochnia, Brzesko; Ex: Płaszów, Bochnia; Regio - wszystkie stacje i przystanki.
sheva17 napisał/a:
należy takim pociągom jak Dunajec czy Rzeszowianin zapewnić jedynie niezbędne postoje czyli na szlaku Kraków- Tarnów jedynie na takich stacjach jak Bochnia i Brzesko Okocim.
Co do Rzeszowianina - po co psuć temu pociągowi frekwencje? Obecny rozkład (relacji Kraków - Rzeszów w SRJP) jest optymalny. Pociąg jest od dawna obsługiwany przez dwa składy EN57 (zazwyczaj te po modernie). Frekwencję ma zadowalającą (w przypadku pociągu przyspieszonego, jak jeszcze kilka miesięcy temu). Likwidacje postojów: Kłaj, Mościce - frekwencja spadnie. Jeszcze dokładając likwidację postojów na małych stacjach i przystankach na odcinku Tarnów - Rzeszów, powodujemy, że z zestawienia 2 składów schodzimy do jednego EN57. No i frekwencja jak spadnie drastycznie, bo pociąg postojami pokryje się z pociagami IR i TLK, których do Rzeszowa i tak jest sporo, to Rzeszowianin może skończyć jak Mościcki.
Prawdą jest, że porannemu Rzeszowianinowi skopano rozkład, robiąc postoje wszędzie. Ale to był właśnie wynik likwidacji Mościckiego, oraz niekursowania w weekendy jednego porannego Regio. Stratę trzeba było jakoś zrekompensować, więc dostało się Rzeszowianinowi.
Takie jest moje zdanie i nikt mi go nie zmieni, ja też jestem uparty
Faktem jest, że Nowy Sącz nie ma codziennych połączeń TLK. Po modernizacji jednak mam nadzieję, będzie przynajmniej jedna codzienna TLK do Krynicy. Nie chcę być złym prorokiem, ale co do wszystkich Regio (czyli również i Regio+) to być może nie dotrwają one do końca modernizacji. Nigdy nic nie wiadomo. Miejmy nadzieję, że coś jednak z nich zostanie
Przy okazji, co do zmian rozkładu od marca: aby nie "denerwować" ludzi postojami Dunajca na każdej stacji i przystanku, pociągowi IR WOŚP Warszawa - Przemyśl (z Krakowa odj. 16:30) wprowadzi się dodatkowy postój na stacji Tarnów Mościce, a co za tym idzie - domyślam się, że będą w tym pociągu honorowane bilety Regio na odcinku Kraków - Tarnów
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-02-2012, 13:15
@Turysta - nie bedą, Przewozy Regionalne nawet w obliczu katastrofalnego odpływu wkurzonych coraz bardziej remontem podroznych robi skok na kasę pasazerow i zmusza ich do jazdy droższym InterREGIO w porze Dunajca. Dunajec jezdzi od zawsze, ma stałą klientelę, a tu nagle - firma zmusza ich do kupowania drozszego biletu na IR zamiast w taryfie R, puszczajac bezczelnie w porze do ktorej wszyscy sie przyzwyczaili drozszy (i byc moze opozniony!!!) pociag. Zmusza, bo inaczej beda musieli telepac sie Dunajcem jako osobowka - jedyne 2 godziny do Tarnowa
Jedynym wyjsciem jest honorowanie biletow na REGIO w WOŚP-ie, ale obawiam sie ze na to nie wpadna Utraci tez na tym klientela grybowsko-strozanska. Czas przejazdu Dunajca do Grybowa czy Stroz wydluza sie do 3,5 godziny, Szwagropol juz zaciera rece na nowych klientow.
PS. Ja sie zastanawiam, co bedzie, jak byk od InterREGIO WOŚP padnie gdzies na CMK, a co zdarza sie srednio raz na 3-4 tygodnie. Tak wlasnie wygania sie podroznych.
W związku z przesunięciem przez Zarządcę Infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. terminu prac modernizacyjnych na odcinku Kłaj – Bochnia, od 1 marca 2012r zaprowadzony będzie dodatkowy kursujący w dni robocze pociąg nr „33298” relacji Tarnów – Kraków Główny odjazd pociągu ze stacji Tarnów o godzinie 5.52, przyjazd do stacji Kraków Główny o godzinie 7.29. Także z dniem 1 marca br zaprowadzony będzie do kursowania dodatkowy pociąg nr „33301” relacji Kraków Główny – Bochnia, Kraków Główny – odjazd o godzinie 16.08, Bochnia przyjazd godzina 17.01 z terminem kursowania w dni robocze.
Ponadto od 1 marca br zmianie ulegną następujące godziny kursowania pociągów:
nr „21” relacji Kraków – Tarnów, Kraków Główny odjazd o godzinie 15.45, Tarnów przyjazd o godzinie 17.30 na Kraków Główny odjazd o godzinie 15.30, Tarnów przyjazd godzina 17.30,
nr „13” relacji Kraków – Tarnów, Kraków Główny – odjazd o godzinie 4.39, Tarnów przyjazd o godzinie 6.25 na Kraków Główny odjazd o godzinie 4.39, Tarnów przyjazd o godzinie 6.35,
nr „24” relacji Tarnów – Kraków Główny, Tarnów odjazd o godzinie 14.28 przyjazd Kraków Główny o godzinie 16.19 na Tarnów odjazd o godzinie 14.28 Kraków Główny przyjazd o godzinie 16.34.
Jak już uruchamiają ten dodatek 33301 to mogliby Dunajcowi w (D) darować postoje na odcinku Kr. Płaszów - Bochnia.
Zastanawiam się jeszcze jak ten dodatkowy kibel potem się teleportuje z Bochni... szkoda, że się nie dało go już wsadzić w rozkład...
No i Dunajec znów nie będzie miał postojów rano w Kłaju i Podłężu - zadowoleni, sponsorem tego faktu będzie R+ Rzeszowianin... Bo od marcowej korekty na kolejnych odstępach pojadą Rzeszowianin jako osobowy, a za nim od Kłaja będą się wlokły IR WOŚP i R+ Dunajec, to teraz w Podłężu jak dobrze pójdzie będą stały 3 pociągi, żeby przepuścić MPEi 83200 chyba, że zdążą otworzyć podg. Rudzice... to wtedy problem powinien zniknąć ;P
Nie wiem, co za kretyn skonstruował pociąg do Bochni a po nim zatrzymujący się wszędzie 'Dunajec', żeby to był chociaż jakiś odstęp czasowy, ale nie... Jeszcze większy kretyn płacić będzie za przejazd składu Bochnia-Kraków na pusto... o,ojej, to my za to zapłacimy
Nie mam słów.
Przewozy Regionalne sp. z o.o. Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie informuje, że w związku z realizacją dalszych robót modernizacyjnych przez Zarządcę Infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmianom ulegają od 1 kwietnia 2012r rozkłady jazdy większości pociągów.
Największe zmiany będą obowiązywać w na odcinkach Kraków – Tarnów – Rzeszów, Kraków Główny – Kraków Balice i Oświęcim – Wieliczka.
W celu zabezpieczenia potrzeb dowozowych codziennie kursować będzie nowy pociąg nr „33300” relacji Tarnów – Brzesko Okocim, odjazd pociągu ze stacji Tarnów o godzinie 15.23, przyjazd do stacji Brzesko Okocim o godzinie 15.53.
Dodatkowo osoby posiadające bilety ważne na pociągi REGIO mogą w okresie od 1 kwietnia – 31 maja 2012r korzystać z przejazdu na trasie Tarnów – Tarnów Mościce z pociągu inteREGIO nr 31120 „ Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy”.
fajne skomunikowania pociąg z Czechowic w Oświęcimiu o 8:29 , 17:36 , a na Kraków przez Trzebinie odjazd o 8:28 , 17:34
Nie rozumie sensu uruchamiania kursów Trzebinia - Oświęcim , gdy w podobnym czasie jedzie Oświęcim - Kraków np Oświęcim 5:29 do Krakowa , 5:39 do Trzebini , 8:14 do T , 8:28 do K
Zwłaszcza że pociągi do Czechowic mają Osiem minut luzu.
Na każdej stacji postój ok 1-2 minuty .
To nie są żarty . Ten pociąg spokojnie mógłby przyjechać 8:25 i 17:33
Ale "NIE DA SIĘ"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum