Tak tylko w tamte Święta była afera, że do TLK nie dało się wsiąść. Miejscówki są potrzebne ale max za 2 zł, kolejna przy przesiadce za darmo. Klientela Pułtuś jest inna. Teraz jeździ masa studentów, która porzuciła częściowo też busy- 51% zniżki, emeryci, renciści oraz urzędnicy. Ci ostatni zwyczajnie obawiają się o wypadek w czasie prowadząc osobiście samochód... Rodzin niestety jest zdecydowanie mniej. Pomysł z miejscówkami jest dobry, ale ich cena jest stanowczo za wysoka.
Też się z tym zgadzam, że w tym pociągu "Gałczyński"-relacji Lublin-Szczecin przeważnie zawsze jeździ dużo ludzi, tym bardziej, że ten pociąg jedzie przez Warszawę, a do Stolicy jeździ sporo ludzi ze Szczecina, z Poznania...Jest to dobre połączenie przez całą Polske i pociąg przejeżdża przez ważne miasta Polski, ponadto jest to bezpośredni pociąg, który ma drugą najdłuższą trasę w Polsce i pasażerowie nie muszą się przesiadać, gdy jadą do wyznaczonego miasta, a to jest wygodne. Najdłuższą trasę w Polsce ma tylko pociąg relacji Przemyśl-Szczecin, w którym z tego co wiem, również są miejscówki.
gdzie musiałem podróżować w zimnym przedziale prawie 9 godzin, a zapłaciłem za miejscówke
Tu problemem nie jest rezerwacja czy jej brak, tylko niesprawny pociąg ruszający w trasę.
Nawet jeśli (jadąc bez miejscówki) Ty wybierzesz sobie ciepły przedział, to później przyjdzie inny pasażer który siłą rzeczy nie zajmie już miejsca w cieple (bo Ty tam siedzisz) i pojedzie w tym zimnym przedziale. Jedyna różnica jest taka, że niezadowolony będzie inny pasażer, ale summa summarum niezadowolonych pasażerów będzie tyle samo, więc szkoda wizerunkowa taka sama.
[ Dodano: 18-02-2012, 23:09 ]
Uważam że niecelowa jest dyskusja o wysokości ceny miejscówek na zasadzie "dla mnie za drogo, a dla mnie może być". Przewoźnik i tak będzie musiał zapewnić sobie takie wpływy, jakie są mu niezbędne, więc w razie potrzeby po prostu wprowadzi odpowiednią podwyżkę cen samych biletów.
Co z tego, że miejscówka zamiast 5 będzie kosztowała 2 zł, jeśli sam bilet zdrożeje o 4?
Cenę miejscówki trzeba rozpatrywać łącznie z ceną biletu, biorąc pod uwagę kilka faktów:
- miejscówek nie obejmują zniżki ustawowe (właściwie to cholera wie, dlaczego nie, skoro są obowiązkowe?)
- przy przesiadkach, za miejscówkę płacimy wielokrotnie
- obowiązkowe miejscówki w obecnym modelu dyskryminują podróżnych z bil. miesięcznymi narażając ich na tułanie się z miejsca na miejsce lub znaczny wzrost wydatków i komplikacje
Niestety mam wrażenie, że decyzje "na wysokim szczeblu" zapadają równie po omacku (i z przyczyn mniemaniologicznych, a nie uzasadnionych badaniami), jak nasze wypowiedzi na forach
Właśnie najgorzej mają pasażerowie, którzy muszą się przesiadać z jednego pociągu do drugiego i jeśli jadą dwoma pociągami (TLK), a za podróż tym drugim pociągiem za bilet zapłacą więcej-dodatkowo miejscówka, to wychodzi wtedy dużo drożej za podróż. Ja akurat nie muszę się przesiadać z pociągu (TLK) na inny (TLK), gdy jadę do Szczecina lub z powrotem, ponieważ mam jeden bezpośredni pociąg do celu...Oczywiśćie przesiadam się potem na pociąg osobowy, czyli na Koleje Mazowieckie, by dotrzeć do mojej miejscowośći, ale za bilet na tego przewoźnika zapłacę tylko 10 zł.w jedną stronę, bo taka jest cena tego biletu do mojej miejscowośći. Gdybym musiał się przesiadać do innego przewoźnika i jechałbym dużo dalej lub też całkiem inną trasą, na pewno zapłaciłbym więcej za bilet. W moim przypadku, gdy wysiadam w Dęblinie z pociągu (TLK) muszę się przesiąść na przewoźnika Kolei Mazowieckich, ponieważ z Dęblina do mojej miejscowośći jest 34 kl. Ale mówimy tutaj o pociągach (TLK) z miejscówkami, gdzie podróż dwoma takimi pociągami wynosi zdecydowanie drożej.
PKP Intercity wydłuży do 31 maja 2012 r. pilotaż pełnej rezerwacji miejsc w ośmiu pociągach TLK, kursujących na najdłuższy relacjach m. in. Przemyśla do Szczecina, czy z Zakopanego do Gdyni. Zarówno dla pierwszej jak i drugiej klasy, koszt miejscówki to 5 zł.
Obowiązkowa rezerwacja miejsc funkcjonuje już we wszystkich pociągach kategorii Express oraz Express InterCity, a od 1 czerwca 2011 również w pierwszej klasie TLK. Pierwotnie pilotaż miał się zakończyć 29 lutego.
A po co drukować dodatkowy dokument podróży tj miejscówkę?Przecież dane dotyczące rezerwacji tj numer pociągu,numer wagonu i miejsca da się wydrukować na bilecie zasadniczym.Wymagałoby to tylko pewnych zmian w oprogramowaniu.Jeśli konsekwencją pilotażu będzie wprowadzenie obowiązkowej rezerwacji miejsc we wszystkich pociągach spółki PKP IC,to nic nie stoi na przeszkodzie by miejscówka była drukowana na bilecie zasadniczym.Pozwoliłoby to na zmniejszenie kosztów miejscówek.W komunikacji dalekobieżnej PKS nie istnieją miejscówki, sprzedaje się tylko bilety na konkretny kurs.Tak samo jest chyba w Polskim Busie,ale tego osobiście jeszcze nie sprawdzałem.
PKS tak jak Polski Bus to nie PKP. Nie przesadzajcie i nie szukajcie ciągle dziur w całym!
sheva17, a co stoi na przeszkodzie aby miejscówka kosztowała 5 zł? W czym problem bo naprawde trudno mi zczaić!!!!
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
To rzeczywiście dobry pomysł, aby miejscówkę wraz z biletem drukować na jednym bilecie, ale na chwilę obecną to nie jest możliwe. 5 zł za miejscówkę to za dużo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum