Przeglądając ceny w Hafasie zauważyłem że bilet na TLK z Lublina do Warszawy Centralnej kosztuje 40 zł. Z tego co pamiętam jeszcze parę miesięcy temu było 38,50zł. Czyżby PKP IC przeprowadziło bez ogłaszania podwyżkę cen?
1 stycznia chyba podwyżka była..., a teraz chyba TLK nie jeżdżą przez Otwock czyli trasa sie wydłużyła o 11 czy 12 km i cena biletów wskoczyła na wyższy próg cenowy. Nie wiem czy przypadkiem teraz bilet nie kosztuje 43 zł. Sitkol nie zawsze prawdę podaje
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-02-2012, 11:01
43 zl ? I dodajmy do tego hipotetycznie miejscoweczke za jedyne 5 zl i robi sie 48 zl. Nastepna podwyzka i robi sie 50 zl. Zatrwajazace jest tempo podwyzek w PKP IC.
40 zł płaci się jak się kupuje przez internet, bo tam dalej wyskakuje odległość 175 km czyli jak przez Otwock. W kasie kupując płaci się tak jak pisze Ramirez 43 zł, bowiem rzeczywiście liczona jest odległość tak jak pociąg jedzie czyli p. Mińsk Mazowiecki, co powoduje że mamy 187 km i już wyższy próg cenowy. W przypadku TLK "Gałczyński" cena ta niestety wynosi już 48 zł, bowiem pociąg ten jest objęty całkowitą rezerwacją miejsc.
Rozczarowuje nie tylko skala podwyżki, co przede wszystkim ceny biletów, które są zdecydowanie za wysokie w stosunku do jakości oferowanych usług. I naprawdę nie trzeba aż z takim szyderstwem wyrażać się o konkurencji, bo wystarczy porównać frekwencję w RE "Warta" i TLK "Józef Czechowicz" na odcinku Lublin-Warszawa. Różnica w ilości pasażerów nawet w niedzielę gdzie wydawałoby się każdy pociąg jest na wagę złota wynosi nawet 3 krotnie na korzyść właśnie tej konkurencji.
Bez względu na środek dystrybucji i formę zawieranej umowy na przewóz zawsze ponosimy opłatę za drogę przewozu. Jeśli wybiorę relację przez Radom to jednak nie powinienem kwękać że jest drożej
Nie ma tu nic do rzeczy miejsce nabycia: terminal, biletomat, kasa czy też system e-ic.
Póki co nie ma też obowiązku podróżowania w pociągu z całkowitą rezerwacją miejsc.
Skale podwyżki może rozczarowywać zwłaszcza dyletantów.
Bo jeśli już mowa o konkurencji to podwyżka ostatnia w IR wyniosła nawet 24% i to zapewne tłumaczy trzykrotną wielkość zwiększonej frekwencyjności w pociągach IR
Linia co należy jeszcze raz powtórzyć od Dęblina posiada bilet Rewelacyjny.
Jako ciekawostkę podam że jak w styczniu kupowałem bilet w Warszawie Wschodniej to w kasie KM sprzedawali bilet w krótszej trasie, w kasie IC niestety już za te 187 km było policzone Pełna dowolność A przypadkiem o tym sie dowiedziałem jak w kasie KM spławili mnie nie potrafiąc sprzedać mi biletu w taryfie Wspólny Przejazd. W kasie IC poszło gładko ale drożej.
Nie ma tu nic do rzeczy miejsce nabycia: terminal, biletomat, kasa czy też system e-ic.
Mylisz się. Tak jak piszesz jest w teorii. W praktyce już wielokrotnie było tak, że system e-IC i biletomaty wystawiały bilety zgodnie z objazdem zamknięciowym na dany dzień (czyli drożej), a kasjerki - normalnie.
I na odwrót: to że system e-IC nie rozumie, że pociąg jedzie dłuższą drogą bez zatrzymania (nie ma prostej możliwości przekazania do systemu trasy tego pociągu, ponieważ nie ma przystanku), też jest bardzo możliwe.
Sebcio: mi się wydaje, że do tej pory sprzedawali jak p. Otwock, bowiem część pociągów jeździła jednak p. Otwock, a część przez Mińsk. Były też pociągi które w kierunku Lublina jechały p.Otwock, wracały p. Mińsk, bądź odwrotnie, jak choćby dawny "Chełmianin". Także wtedy musieliby sprzedawać bilet na konkretny pociąg, i to byłoby straszne zamieszanie znając niektórych podrożnych, którzy podchodząc do kasy zaczynają analizę całego rozkładu jazdy, dnia i swoich możliwości. Zaczęłyby się kłopoty w pociągu, odpisywanie, zwroty i bałagan i tak duży jeszcze tylko by się powiększył. Dopiero od grudnia 2011 kiedy wszystkie pociągi jak jeden w obydwie strony jadą p. Mińsk i potem na 13 i dlatego to zmienili. A, że nawet na trasie do Lublina widać utratę klientów to świadczy o coraz bardziej przepełnionych autokarach PB i zwiększeniu liczby kursów z 3 do 5 dziennie.
Na osiem par TLK między Lublinem a Wa-Wsch. cztery pary kursuje przez Sulejówek a cztery przez Otwock.
Tak było jeszcze przed wejściem w życie obecnego r.j.
Kilometraż handlowy i cena biletu jest stała i wynosi 40, 00zł na 175 km.
A mnie ostatnio kasjerka wcisnęła droższy bilet przez Sulejówek....Niestety nie zwróciłem na to uwagi.A co do linii lubelskiej- tutaj akurat nie jest źle. Ubyło pasażerów lepiej sytuowanych, ale za to mamy więcej studentów no i doktorantów, którym busami już niezbyt opłaca się jeździć.
RE Warta faktycznie jest pełna ( zdaje się cena- 34 zł) , często ciężko tam o miejsce i jadę TLk-ą. Tam mam przedział dla siebie.
No to ciekawe. Mogliby się zdecydować. Przydałoby się jakieś pismo oficjalne wysłać do IC jak oni chcą tak naprawdę liczyć odległość. Po to trochę paranoja, raz 175, raz 187. Ale kupując bilet w Chełmie do Wawki to kasjerki sobie liczą tą dłuższą drogą, czyli de facto również wychodzi drożej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum