Wysłany: 21-02-2012, 21:47 Strategia taborowa PKP IC do roku 2020
PKP Intercity chce jeszcze przed Euro 2012 zwiększyć liczbę sprawnych wagonów do 1700 sztuk i przez najbliższe 3-4 utrzymywać taki poziom. Do roku 2020 liczba wagonów ma stopniowo spadać do ok. 1500 sztuk. Będą one zastępowane nowymi składami zespolonymi.
- W perspektywie roku 2014/2015 chcemy mieć 1700 wagonów z miejscami do siedzenia, 300 wagonów specjalizowanych, czyli wagonów sypialnych, kuszetek oraz wagonów barowych i restauracyjnych, 200 lokomotyw do prędkości 120-125 km/godz., 50 lokomotyw manewrowych, 70 lokomotyw rozwijających prędkość 160-200 km/godz., 30 wagonów piętrowych oraz 20 składów zespołowych (Pendolino – przyp. red.)– mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
W dalszej perspektywie przewoźnik chce kupić 40 elektrycznych zespołów trakcyjnych do prędkości 160 km/godz. Być może połowę z nich uda się nabyć jeszcze do roku 2014. – W tej chwili mamy dość zaawansowany projekt pozyskania pociągów zespołowych do 160 km/godz. dla 20 sztuk. Pracujemy nad finansowaniem. Może się uda go zrealizować jeszcze w tej perspektywie – ujawnia prezes PKP Intercity.
W perspektywie roku 2020 liczba wagonów PKP Intercity zmniejszy się do 1500 sztuk. – Będzie ich mniej, bo będą wchodziły pociągi zespołowe. Wagony najstarsze będą po prostu wycinane. Będziemy chcieli dokupić jeszcze wagony sterownicze. Jeszcze czeka nas decyzja, czy kupić wagony napędowe piętrowe, czy lokomotywy do prowadzenia pociągów typu push-pull.
Ponadto, do roku 2020 PKP Intercity zamierza zmniejszyć liczbę lokomotyw do prędkości 120-125 km/godz. do 120 sztuk oraz utrzymać na takim samy poziomie liczbę lokomotyw manewrowych oraz lokomotyw, które mogą jeździć 160 km/godz. i szybciej. Na niezmienionym poziomie ma pozostać także liczba wagonów specjalistycznych. Zwiększyć ma się za to liczba wagonów piętrowych do 90 sztuk.
A mnie cały czas uczą że Pendolino to EZT a nie skład zespolony:)
Medialne słowotwórstwo gości od Public Relations.Tak samo jak "Szynobus" to tak na prawdę "Wagon Motorowy". Niestety kolej przestaje być koleją a zaczyna być produktem jak bułka w McDonals. Trzeba stosować marketing, któy dotrze do ciemnej masy oglądającej reklamy.
A co do kolei pospiesznej to powinna być wagonowa. Wagon z przedziałami zapewnia prywatność pod czas podróży. Dla fanów PKS, można doczepić jaiś "lotniczy" 111Arow niech tam mają. Natomiast EZT zwane "Składami zespolonymi" to cios w tych któzy lubią podróżować w przedziałach, a takich jest sporo.
Alstom staje się jednym z najprężniejszych koncernów w zakresie transportu i energetyki na polskim rynku.
Koncern Alstom jest m.in. dostawcą szybkich pociągów Pendolino dla PKP Intercity. Na początku lutego 2012 roku Komisja Europejska postanowiła zbadać, czy przy tym zamówieniu nie doszło do udzielenia niedozwolonej pomocy publicznej.
Jednak Alstomu to nie zraża i nie ma zamiaru wycofywać się z projektu. – Mamy świadomość, że nasz klient, PKP Intercity a także polscy pasażerowie czekają na Pendolino. Dlatego nie mamy zamiaru zwalniać z jego produkcją – zastrzega Patrick Kron, Prezes i Dyrektor Generalny koncernu Alstom. Składy Pendolino będą produkowane we Włoszech, jednak już w lipcu 2012 roku rusza budowa zakładu serwisowego w Warszawie.
Alstom rozwija również swoje zakłady produkcji taboru szynowego w Chorzowie. Do końca 2013 roku planuje dwukrotnie zwiększenie zatrudnienie przyjmując 500 nowych pracowników.
Aha no właśnie i jeszcze to że za państwowe pieniądze sponsorowane są pociągi na które nie bedzie stać najbiedniejszych, a prawdopodobnie nawet tych średnio zarabiających. Pomijąjąc 3 miejsca na krzyż które z łaską kolej sprzeda taniej 2 miesiące przed wyjazdem jak to ma miejce w pociągach EC. Mam nadzieję że Unia stwierdzi nieprawidłowość i nie będzie żadnego Pendolino a tradycyjne kolejowe wagony remontować a nie złomować.
Mam nadzieję że Unia stwierdzi nieprawidłowość i nie będzie żadnego Pendolino a tradycyjne kolejowe wagony remontować a nie złomować.
Weźcie się zacznijcie wszyscy leczyć! Ciągłe marudzenie- tamci be, tamci fuj, a tych nie lubię.
Jak masz nadwyżki kasy to zasponsoruj parę rzeczy w naszym kraju:
- wymianę wszystkich EN57 na nowiuteńkie Flirty i elfy,
- remont wszystkich linii kolejowych PLK,
- zakup nowych pociągów zespołowych (dla mnie to EZT) dla IC,
itd........
Obecnie w naszym kraju obowiązuje zasada "tak krawiec kraje, jak mu materii staje"
Bez zakupu nowego taboru wszystkie modernizacje to tylko pudrowanie trupa (poczekaj jak za 5 lat będą wyglądały "malborasy" zrobione przez PESĘ do obsługi PR-owskich regioexpressów). Jedynym sensownym działaniem są sukcesywne (co prawda u nas niewielkie ilościowo) zakupy taboru przez przewoźników pasażerskich i jeśli jest cień szansy na wykorzystanie do tego funduszy unijnych to tak powinno się robić.
Dla mnie nie ma znaczenia kto kupuje- ważne że w ogóle kupuje!
PS.
Póki co, lista inwestycji taborowych częściowo sfinansowanych przez UE jest już dość duża:
- zakup ED74 dla PR- obecnie IC (uważam, że ze względu na jakość tych pojazdów część kasy wyrzucona w błoto),
- modernizacja ponad 70 wagonów z programu SPOT dla PR- obecnie IC,
- modernizacja ponad 70 EZT EN57 z programu SPOT (już się zaczynają sypać),
- zakupy SZT przez urzędy marszałkowskie wielu województw (ilości niestety nie znam),
- modernizacje EN57 do standardu AKM przez kilka samorządów wojewódzkich,
Czy to jest nic?
Przestańcie pieprzyć, że nic się w tej materii nie dzieje, bo to potrafi każdy. Wskażcie błędy w rozwiązaniach zastosowanych w przytoczonym taborze, bądź pomysły jak lepiej wykorzystać środki unijne. Jak dla mnie życzenie snajpera o wywaleniu się projektu zakupu "Pendolino" jest skrajną demagogią- no chyba, że siedzisz gdzieś na Seszelach i masz w głębokim poważaniu co się dzieje w kraju.
Przytoczona lista jasno wskazuje, że realizowano projekty różnych przewoźników (i nie tylko).
Pozdrawiam
_________________ KIBLE NASZĄ PRZYSZŁOŚCIĄ!
TAK JESZCZE Z 50 LAT.P
Mam nadzieję że Unia stwierdzi nieprawidłowość i nie będzie żadnego Pendolino a tradycyjne kolejowe wagony remontować a nie złomować.
Ja też mam taką nadzieję. Trzymam kciuki, żeby przekręt PKP Intercity nie udał się
Ps. Nie chcę podatkami płacić dodatkowo w nadchodzącym kryzysie za pociągi dla burżujstwa. Wystarczająco dużo zapłaciliśmy dotychczas za szabrownictwo polityków.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum