Newsy oparte sa na przejrzystości i transparentności działań KD.
KD przejrzyste i transparentne? Proszę, nie rozśmieszaj nas!
Wszystko co wiemy o KD pochodzi wyłącznie z przecieków na tym forum. Nawet raport roczny trzeba było wydrzeć siłą. Dlatego beton KD tak bardzo nie znosi tego forum i niektórych forumowiczy.
Nie wiem czy zauważyłaś ale napisałem to z "przekąsem" News nie mógł byc inny bo zależał od "przejrzystości" i "transparentności" działań KD ....
To był sarkazm?? Przypomnę Ci jeżeli wiesz, lub poinformuję, jeżeli nie wiedziałeś. Że "raport" o którym mówisz to sprawozdanie finansowe za rok obrotowy - nie znam spółki w której rok obrotowy jest tożsamy z rokiem kalendarzowym, a która opublikowałaby sprawozdanie w styczniu..... tak naprawdę publikacja takiego "raportu" może nastąpić po zatwierdzeniu go przez Walne Zgromadzenie. Daleko mi do obrony KD ale zachowajmy umiar, w krytyce również.
_________________ Tiry na tory - tirówki na perony.
iploxi, masz rację, ale w przypadku KD było tak, że Walne Zgromadzenie zatwierdziło sprawozdanie finansowe spółki w czerwcu 2011 roku (mam na to dowód), zaś raport roczny opublikowano pół roku później (tj. w listopadzie) i to dopiero po interwencji dziennikarskiej w UMWD i KD. Gdyby nie media i naciski to beton KD, zajęty bieganiem po sądach i prokuraturach, pewnie do dziś nie opublikowałby raportu za 2010 r. Tak oto wygląda transparentność w samorządowej spółce, utrzymywanej z naszych podatków, którą określone koła traktują jak prywatny folwark.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Beatrycze, pamiętam jak było. I faktycznie to było przegięcie ze strony KD oraz ich właściciela, który zezwolił na taką sytuację. Zgadzam się również z Tobą, że KD dysponują pieniędzmi podatników czyli publicznymi i powinny się stosować do zasad wynikających z ustawy o finansach publicznych, a patrząc z zewnątrz na sposób ich wydatkowania można co do zasadności gospodarowania publicznymi pieniędzmi mieć wątpliwości. Natomiast uważam, że krytyka KD za brak publikacji sprawozdania finansowego za 2011 rok jest delikatnie rzecz ujmując przedwczesna.
_________________ Tiry na tory - tirówki na perony.
Beatrycze, to o czym piszesz świadczy o bucie i bezczelności postpekapistowskiego betonu w KD. Ale my ich jeszcze postawimy do pionu. I żadna prokuratura ani nawet ACTA nas nie powstrzyma!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Na miejscu władz KD postarałabym się na tych liniach busowych dla pracowników zarobić, albo raczej - mniej stracić. W jaki sposób? Wystarczy wpisać te busy do rozkładu jazdy, tak aby potencjalni pasażerowie mogli z nich korzystać. Skoro bus i tak jedzie to przynajmniej niech jakąś część kosztów pokryją wpływy z biletów.
Stella, pomysł godny uwagi, ale odnoszę wrażenie graniczące z pewnością, że w KD (jak przystało na spółkę utrzymywaną z pieniędzy podatników) nikomu nie zależy na ograniczaniu kosztów.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Niestety to nie jest takie proste. Co innego transport na potrzeby własne, a co innego transport rejsowy. W takim przypadku wymagane są zgody, pozwolenia, ustalenia. I to trwa nie tydzień dwa, ale to liczy się w miesiącach.
Pora na informację o wyborze najkorzystniejszej Oferty
No to pora na analizę. Najpierw zobaczmy kto wygrał przetarg. Przyjrzymy się niektórym firmom.
Firma nr 1, czyli Usługi Motoryzacyjne Tomasz Olszowski z Legnicy. Z tego co wiem to ta firma nigdy wcześniej nie prowadziła usług przewozowych. Chłopaki mają warsztat samochodowy, w którym kiedyś byłam własnym autem:
Co ciekawe, firma Usługi Motoryzacyjne Tomasz Olszowski została zarejestrowana 4 stycznia 2012 (!), co sprawdziłam w rejestrze przedsiębiorców (patrz załącznik). Według PKD zajmuje się przewozem towarów (41.49.Z) oraz konserwacją i naprawą pojazdów samochodowych (45.20.Z). Przewóz osób we wniosku rejestracyjnym nie został zgłoszony!
Ponadto w KD pracuje osoba o tym samym nazwisku. Przypadkowa zbieżność nazwisk?
Polecam lekturę SIWZ (od strony 5) - warunki udziału w postępowaniu oraz sposób oceny tych warunków. Myślę, że w świetle przedstawionych faktów, komisją przetargową powinny zainteresować się odpowiednie instytucje!
Ciekawostkę stanowi również firma nr 5 spod Lubania (Arcadio), która wygrała przetarg na usługi przewozowe (zadania D i E) na trasie Legnica - Wrocław - Trzebnica. Więc co? Na trasie Lubań - Legnica będzie jeździć za free, dopłacając do interesu? Bo przecież busów nie da się teleportować bezkosztowo.
Hmmm... dziwne to wszystko.
olszowski.JPG źródło: Ministerstwo Gospodarki - Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej.
Plik ściągnięto 55 raz(y) 128.33 KB
przetarg.JPG
Plik ściągnięto 63 raz(y) 61.57 KB
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Beatrycze, zero komentarzy. Wszystkich zatkało? Z tego co napisałaś wynika, że ten przetarg to niezły wałek. Czy w KD nie potrafią przeprowadzić żadnego przetargu, tak aby nie było podejrzeń o nepotyzm, kumoterstwo, faworyzowanie zaprzyjaźnionych firm?
Trzeba ujawnić skład personalny komisji przetargowej KD. Myślę, że tematem zainteresują się firmy, które odpadły w przetargu. Warto do nich uderzyć i naświetlić sytuację. Na prokuraturę nie liczę, bo ta zajęta jest łapaniem forumowych nicków na wniosek zarządu KD:
http://infokolej.nowyekran.pl/post/31254,koleje-dolnoslaskie-ida-na-wojne-z-internautami
Beatrycze napisał/a:
Co ciekawe, firma Usługi Motoryzacyjne Tomasz Olszowski została zarejestrowana 4 stycznia 2012 (!), co sprawdziłam w rejestrze przedsiębiorców (patrz załącznik).
Dziwnym zbiegiem okoliczności termin składania ofert przedłużono do dnia 09.01.2012. Termin pierwotny to 04.01.2012, czyli dzień rejestracji firmy Olszowskiego. Przypadek?
Wygląda to tak, jakby Olszowskiemu dawano czas na zebranie dokumentów wymaganych przez SIWZ, po czym, gdy znane już były oferty cenowe złożone przez konkurentów, w dniu 27.01.2012 przetarg unieważniono, by kilka dni później przetarg wznowić:
http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/upload/20120207123007qvat7cs66zle.pdf
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Beatrycze, Noema, Pirat i inni. To są perfidne, grubymi nićmi szyte insynuacje! Nie zgadzam się na to! Nie! Nie! Nie! Jak można podejrzewać administrację KD, wzór cnót wszelakich, o ustawianie przetargów; ludzi tak uczciwych, praworządnych, ludzi o najwyższych kwalifikacjach etycznych, moralnych i w ogóle?! Ja stanowczo protestuję! Dość plucia na kwiat dolnośląskiej kolei !!! KD na czele z czcigodną Genowefą (oby żyła wiecznie!), niekwestionowanym autorytetem i przyjacielem kolei, były, są i po wsze czasy będą cool and the best! I nikt mi nie wmówi, że białe jest czarne!
[ Dodano: 01-03-2012, 22:25 ]
Ups! Pomyliłam 1 marca z 1 kwietnia. Spaliłam sobie primaaprilisowy dowcip. O shit!
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Ludzie ciężko pracujący przy realizacji POlityki państwa, szczególnie w sferze ideologicznej, mają prawo do drobnych wałeczków. Władza PO, podobnie jak tysiącletnia Rzesza, nie będzie trwała wiecznie. Trzeba więc nachapać ile się da, odłożyć na kupkę, ustawić siebie i swoją rodzinę. Przekręty w KD opisywane na forum nie powinny więc nikogo dziwić, dopóki jest na to przyzwolenie władz UMWD.
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum