Wysłany: 01-02-2012, 11:39 Od 1 lutego koniec ulg dla kolejarzy w KŚ
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, jeszcze przez cały styczeń kolejarze wszystkich spółek kolejowych, m in. Przewozów Regionalnych i PKP Cargo, mogli jeździć pociągami Kolei Śląskich na biletach z 99-procentową zniżką. Od 1 lutego śląski przewoźnik definitywnie wycofuje się z honorowania biletów z "kolejarską" ulgą.
- Rzeczywiście, ulgi obowiązywały najpierw do końca grudnia, a później, w związku z licznymi prośbami, przedłużyliśmy ważność oferty do końca stycznia. Prośby motywowano tym, żeby nie zaskoczyć pracowników nagłą zmianą - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik Kolei Śląskich Adam Warzecha. Jednak dziś do redakcji "Rynku Kolejowego" przychodziły pytania pracowników spółek kolejowych o to, czy "wiemy co z tą zniżką".
- Od jutra ulgi 70-cio, 80-cio i 99-cio procentowe nie będą honorowane - stawia sprawę jasno Warzecha wyjaśniając, że Koleje Śląskie nie sprzedawały takich biletów - Były to bilety wydane przez innych przewoźników. My z przewożenia kolejarzy nie osiągaliśmy żadnych przychodów. Nie można było tego dłużej tolerować - powiedział rzecznik.
Ile teraz będą musieli płacić kolejarze w pociągach Kolei Śląskich? - To pytanie do firm oraz Związku Pracodawców Kolejowych. W naszej ofercie jest specjalna taryfa dla pracodawców, którzy zawrą z Kolejami Śląskimi umowę na zakup ulgowych przejazdów dla swoich pracowników. Bilety z ulgą 33% będzie można nabyć przy jednorazowym zakupie minimum 100 biletów okresowych, natomiast przy zakupie co najmniej 250 biletów pracodawca otrzyma ulgę 50%. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby firmy kolejowe skorzystały z tej oferty - stwierdził Adam Warzecha. Przyznał jednak, że żadnej takiej umowy z pracodawcami kolejowymi dotychczas nie zawarto.
Związkowcy piszą do śląskiego marszałka w sprawie ulg
Od 1 lutego w pociągach Kolei Śląskich zniesione zostało honorowanie biletów z ulgą 99% dla pracowników z grupy PKP. Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu PKP napisał list protestacyjny do marszałka Adama Matusiewicza, w którym wskazuje, że pracownicy PKP PLK umożliwią ruch pociągów również tej spółki, oraz że "stanowią dużą grupę elektoratu".
Poniżej publikujemy treść listu MKR ZZDR PKP do marszałka Adama Matusiewicza:
"MKR ZZDR PKP Katowice zwraca się do Pana Marszałka o udzielenie w trybie pilnym informacji w sprawie obowiązywania w miesiącu lutym 2012 roku uprawnień do ulgowych świadczeń przejazdowych pociągami uruchamianymi przez spółkę Koleje Śląskie spółka z o.o..
Trwające kilka miesięcy rozmowy Związku Pracodawców Kolejowych z Zarządem spółki Koleje Śląskie nie przyniosły do dnia dzisiejszego rozstrzygnięcia problemu, który dotyka bezpośrednio dużej grupy społeczeństwa naszego województwa pracującego w spółkach grupy PKP.
W wyniku prowadzonych rozmów ustaliliśmy, że Zarząd spółki Koleje Śląskie może się ustosunkować do propozycji zawarcia umowy ze Związkiem Pracodawców Kolejowych dopiero pod koniec miesiąca lutego bieżącego roku, po uzyskaniu pozytywnej opinii organów nadzoru właścicielskiego a więc jak rozumiemy również Pana i Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego – jako właściciela spółki.
Pracownicy o których mowa są zmuszeni do korzystania z usług spółki Koleje Śląskie ponieważ nie mają żadnej możliwości korzystania z innych, alternatywnych środków transportu i dojazdu do pracy, w tym też pociągów innego przewoźnika jak na przykład Przewozów Regionalnych.
Obecny tryb prowadzenia rozmów w opisywanej sprawie ze spółką, której właścicielem jest UM województwa Śląskiego naszym zdaniem nie ma nic wspólnego z rozmowami handlowymi poważnych partnerów lecz przypomina zabawę ciuciubabkę i w związku z tym oprócz informacji o którą prosimy na wstępie, oczekujemy również od Pana Marszałka jasnej i konkretnej decyzji czy Śląski Urząd Marszałkowski jest zainteresowany rozwiązaniem problemu i wyrazi zgodę na zawarcie porozumienia w sprawie ulgowych świadczeń przejazdowych dla pracowników spółek Grupy PKP czy też nie tym bardziej, że problem „ulg przejazdowych kolejarzy” i ich honorowania przez spółkę Koleje Śląskie był znany jeszcze przed jej utworzeniem i rozpoczęciem działalności.
Kuriozalnym wydaje się też sytuacja w której Śląski Urząd Marszałkowski będąc właścicielem jednej spółki(KŚ) i współwłaścicielem drugiej (PR), honoruje ulgowe świadczenia przejazdowe w PR natomiast tych samych świadczeń nie honoruje w Kolejach Śląskich.
Pracownicy w imieniu których się zwracamy do Pana Marszałka zatrudnieni są na stanowiskach pracy i posterunkach obsługujących pociągi Kolei Śląskich co powoduje, że na rynku transportu publicznego naszego województwa jesteśmy bezpośrednio od swoich usług uzależnieni. Gdyby nie pracownicy PKP PLK S.A. prowadzący ruch pociągów, spółka Koleje Śląskie której właścicielem jest Śląski Urząd Marszałkowski nie mogła by funkcjonować, podobnie jak inni przewoźnicy.
Ponadto pragniemy zwrócić uwagę na fakt, że ci sami pracownicy w sprawie których się do Pana zwracamy stanowią dużą grupę elektoratu wyborczego naszego województwa biorącego czynny udział w wyborach samorządowych.
Ci ludzie w ostatnich wyborach samorządowych zaufali swoim kandydatom i dzięki ich decyzji między innymi Pan Marszałek ma możliwość piastowania swojej zaszczytnej i odpowiedzialnej funkcji. Obecnie ci sami wyborcy czują się zawiedzeni i dyskryminowani z tego tylko powodu, że noszą kolejarski mundur.
Dodatkowo za podjęciem przez Urząd Marszałkowski pozytywnej decyzji niech przemówi fakt, że ulgi stosowane dla pracowników spółek grupy PKP nie są „darmowe” a Koleje Śląskie rozliczają się finansowo ze spółką Przewozy Regionalne. Jaki cel ma dalsze przeciąganie rozmów ze Związkiem Pracodawców Kolejowych – nie jesteśmy w stanie zrozumieć, tym bardziej, że zawarcie odpowiedniego porozumienia może skutkować korzyścią również dla pracowników spółki Koleje Śląskie."
źródło: ZZDR PKP / Rynek Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Gdyby nie pracownicy PKP PLK S.A. prowadzący ruch pociągów, spółka Koleje Śląskie której właścicielem jest Śląski Urząd Marszałkowski nie mogła by funkcjonować
Słusznie, wtedy zniknąłby problem ze skonsumowaniem uprawnień o które z taką wielką zapobiegliwością zabiegają
No cóż, argumenty związkowców z PKP są rodem z bolszewickiej Rosji: nam się należą pociągi za darmo, bo tak!
Moja luba, która pracuje w Biedronce, nie dostaje w swoim sklepie nic za darmo - za wszystko płaci w kasie, jak każdy inny klient. Ba, w sklepach innych sieci handlowych też nie ma żadnych ulg i zniżek. Dlaczego więc kolejarze z PKP oczekują od innych firm kolejowych extra bonusów, nie dając nic w zamian? Takimi żądaniami kolejarze sami prowokują niechęć społeczną do swojego środowiska. Zamiast zająć się pasażerem, z którego żyją, interesują ich tylko własne przywileje.
Proszę zauważyć, że w żadnym liście otwartym związkowców, a takich listów mamy ostatnio prawdziwy wysyp, ani razu nie pada słowo PASAŻER. Bardzo wymowne...
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
@Ralny
Związek Zawodowy w myśl ustawy ma dbać o interes pracowników, których reprezentuje. Co w tym dziwnego że w tym przypadku występują o ulgi dla pracowników? OO pasażerów mają dbać Ci którzy do tego zostali zobowiązani jak Pan poseł który zmarzł w pociągu. Nie przeszkadza Ci fakt że Pan poseł i reszta jeździ na koszt podatnika, przy poborach rzędu 10tyś.? To że korzystają z linii lotniczych też na twój koszt Cię nie razi? Razi Cię fakt wystąpienia zz w sprawie ważnej dla pracowników. To chyba lekko chore podejście. To że twoja luba nie otrzymuje zniżek lub gratisów nie oznacza że w innych dużych lub małych firmach ich nie ma. I nie tylko w Polsce. W Virgin Trains pracownicy mają darmowe przejazdy kolejami wraz z rodziną jak i zniżki na zakupy w Virgin Store oraz na przeloty Virgin Atlantic. Jest to jeden z elementów pozapłacowych proponowanych już podczas przyjęcia do pracy. To że pracownicy KŚ nie mają ulg u innych przewoźników jest kwestią wewnętrzną tej spółki. Zapewne gdyby Zarząd KŚ zechciał przystąpić do rozów z ZPK pracownicy tej spółki także otzrymaliby zniżki u innych przewoźników.
[ Dodano: 05-02-2012, 14:14 ]
i jeszcze jedno. Kolejarze płacą za bilety i nie mają ich za darmo. Poszczególne spółki wykupują uprawnienia dla pracowników co jest dochodem dla przewoźników. Także pracownicy płacą za bilety. Trochę obiektywizmu lub wiedzy w temacie
OO pasażerów mają dbać Ci którzy do tego zostali zobowiązani jak Pan poseł który zmarzł w pociągu
Jasne, przecież nie będą dbać "kolejarze" czy też niby "związkowcy" z przekonaniami jak wyżej.
Dla nich pasażer to zło konieczne, przez dziesięciolecia uwadniający kto jest w tym interesie dla kogo
Cytat:
Kolejarze płacą za bilety i nie mają ich za darmo
Ale "związkowcy" nie wszyscy o tym wiedzą stąd list protestacyjny i durne apele.
KŚ przygotowały odpowiednią ofertę, myślę że nawet "związkowcy" się z nią kiedyś zapoznają aby w myśl ustawy zadbać o
@ pospieszny
Zapoznali się i rozmawiają z zarządami spółek aby wynegocjowali lepszą ofertę lub wykupili zniżki.
cytat: "Jasne, przecież nie będą dbać "kolejarze" czy też niby "związkowcy" z przekonaniami jak wyżej.
Dla nich pasażer to zło konieczne, przez dziesięciolecia uwadniający kto jest w tym interesie dla kogo"
A na jakiej podstawie tak sądzisz??? mierzysz wszystkich swoją miarą???
Przez dziesięciolecia rządzący obsadzali spółki kolejowe pseudo prezesami według zasady BMW i efekty widać dzisiaj. Nie jest to wina dyżurnego, konduktora, maszynisty czy innego szaraka, któremu według Ciebie powinno się zabrać wszystkie przywileje a najlepiej żeby zarabiał najniższą krajową. To jest według Ciebie sposób na uzdrowienie dzisiejszej chorej kolei?
Śląski PR zbiera chętnych do ulgi na KŚ. Do wczoraj trzeba było wpisać sie na listę i podpisać zgodę na potrącenie z pensji kasy na bilet miesięczny jaki kto sobie życzy. Jeśli zbierze się odpowiednia liczba osób będzie ulga 50%
pospieszny, Ale KŚ im za to płaci że jeżdzą po ich torach także stać ich na wykup biletu a firma może im też wykupić zniżkę 33% albo 50%.Nierozumiem o co wam chodzi,KŚ nie jest jedyną spółką która nie honuruje jakiś zniżek.Niech związki się dogadają z prezesem swojej firmy i tyle.
lxd2bartek, Ja to wiem ale "związkowcy" nie kumają
Dlatego chcą jeszcze w bonusie wozić się za darmochę w pociągach KŚ.
woland, Pisze o akcji na zakładzie. W PR się daje wyjść naprzeciw pracownikom więc wierzę że i pozostali nasi pracodawcy branżowi pójdą za tym przykładem.
Jednak PR-y nie wykupią zniżek dla swoich pracowników. Z tego co zrozumiałem KŚ nie sprzeda ulgi tylko dlatego że PR-y nie są członkiem ZPK z którego wystąpiły dwa lata temu. Potrącone z pensji pieniądze za bilety będą zwrócone.
Przypuszczam że PR-y nie chcą płacić za ulgę dla swoich pracowników bo trzeba za to zapłacić a PR-y borykają się z brakiem pieniędzy. Tłumaczenie że KŚ nie chcą sprzedać ulgi jest zwykłym mydleniem oczu.
Bzdury wypisujesz. KŚ też nie są członkiem ZPK. To można załatwić umową dwustronną.
A że beton KŚ jest uparty, to inna rzecz.
A Ja emeryt, mam ulgę ustawową.
A ty nie.
_________________ Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Bilety z ulgą 33% będzie można nabyć przy jednorazowym zakupie minimum 100 biletów okresowych, natomiast przy zakupie co najmniej 250 biletów pracodawca otrzyma ulgę 50%.
PR są nadal w ZPK w przeciwieństwie do KŚ które nigdy w nim nie były i nie będą.
Oporny301 więcej pokory, bo mogą nadejść takie czasy, że i tobie zabiorą te twoje ulgi. W tym kraju przecież wszystko jest możliwe. A wracając do sedna tematu, niby dlaczego KŚ mają honorować ulgi 99% skoro nikt im nie pokrywa kosztów z tego tytułu ? Czy KŚ to instytucja charytatywna ?...
Woland napisał:
Cytat:
Przypuszczam że PR-y nie chcą płacić za ulgę dla swoich pracowników bo trzeba za to zapłacić a PR-y borykają się z brakiem pieniędzy.
Po co PR mają kupować 99% ulgę w KŚ skoro do tej pory nie rozliczyły kosztów dotychczasowych przejazdów ? Więc opowiadają pracownikom bajeczki, jak to KŚ ich dyskryminują...
Ostatnio zmieniony przez Maks dnia 25-02-2012, 10:01, w całości zmieniany 1 raz
Fakt.
Ale to nie ma nic wspólnego, z tym czy ktoś honoruje ulgi lub nie. Można to załatwić dwustronnym porozumieniem. ZPK nie jest tu wyrocznią.
Ciekawe dlaczego, KŚ nie chcą dać takich samych ulg na przejazdy PR-ami, swoim pracownikom?
_________________ Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum