Sądze, że Gniezno będzie stacją graniczną, zatem pojawią się połączenia Gniezno- Mogilno- Inowrocław - Bydgoszcz/Toruń.
Możliwy jest też wariant Poznań-Września-Gniezno-Mogilno-Inowrocław-Bydgoszcz/Toruń.
Ale gdybać to można zawsze. Jedno jest pewne, że KW ma ambitne plany, ale sama ambicja to za mało. Rzucili sie na niezelektryfikowane linie => raczej nie poradzili sobie z tym. Co dopiero jak wejdą na najbardziej uczęszczane trasy: do Leszna, Gniezna, Zbąszynka, czy Krzyża (bo o nich tylko wspominali w swoich planach). Wydaje im się, że jeden letni dworzec, z dwiema (nie wiem ile dokładnie tam jest kas) wystarczy im na obsłużenie takiej ilości pasażerów w ciągu doby? to coś na zasadzie: I believe i can fly.
Ja nie potrafie dostrzeć żadnych plusów jeśli chodzi o wejście KW na trasę do Gniezna.
Raz, że zostanie przerwana jakby ciągłość odcinka Inowrocław- Wrocław, a dwa że wątpie by byli w stanie obsłużyć taką ilość pasażerów. Pożyjemy, zobaczymy
Myślę, że największą stratą po przejęciu przez KW odcinka Poznań-Gniezno będzie właśnie zniknięcie połączeń Poznań-Bygdoszcz lub Poznań-Toruń. Jest tych pociągów kilka dziennie i naprawdę dużo ludzi jedzie nimi cała trasę.
Cytat:
Możliwy jest też wariant Poznań-Września-Gniezno-Mogilno-Inowrocław-Bydgoszcz/Toruń.
Bardzo ciekawy pomysł, ale wątpię żeby coś takiego wypaliło niestety.
Poza tym z Poznań-Gniezno znikną składy wagonowe, a to wielka strata, przynajmniej w godzinach szczytu takie składy są na pewno pojemniejsze, wygodniejsze niż EZT.
Ale to przyszłość, na razie KW tylko likwiduje połączenia, nic nowego się nie zapowiada nawet, Może się okazać, że Poznań-Zbąszynek "ma za małe potoki" i zostaną np. 3 pary na dobę, jak to jest na Zbąszynek-Wolsztyn, albo stałe KKA jak było na Leszno-Gostyń przez pewien czas, a potem likwidacja.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-03-2012, 19:13
@pospieszny
Spółka ma rzeczywiście świetne plany rozwoju. Już teraz skraca i odwołuje połączenia. 3 pary Wolsztyn-Zbąszynek super . Ostatni pociąg z Poznania do Gołańczy 15:30. A co ze studentami/pracownikami kończącymi później. Do Wągrowca dojadą dalej rozumiem niech się tłuką busem. Strach pomyśleć co będzie jak przejmie trasy Poznań-Gniezno i Zbąszynek-Konin, a ma przejąć w 2013. Przypominam - ELFy nie są jeszcze poskładane, mamy raptem 3 AKW plus dwa klasyki w barwach UMWW. Nie sądzę aby starczyło to na obsługę 2 linii. Do tego brakuje kadry liniowej, a ta która jest, to "emeryci" z IC Poznań i PR Poznań. Zero naboru, szkoleń dla pracowników, kiepskie utrzymanie taboru i zaplecz, brak rezerw taborowych oraz własnych wagonów (do obiegów parowozowych). Wszystko aby "Polska nie zginęła" lub "jakoś to będzie" Szkoda słów panowie i panie.
[quote="pospieszny"]
W ofercie dla podróżnych KW nie posiadały nigdy:
Cytat:
likwidacja "Połączeń w dobrej cenie", "Ty i raz dwa trzy", dopłaty do regiokarnetów
Zobacz, że na stronie KW (dwa różne antywirusy twierdzą, że zawirusowanej!) w zakładce o taryfie po dziś dzień mamy informację (już nieaktualną), że KW sprzedają bilety jednorazowe wg oferty "Ty i raz dwa trzy". W jakimś komunikacie pod koniec stycznia było natomiast napisane, że od lutego tylko przy przejazdach PR/KW. No a dopłata do regiokarnetów? Przecież właśnie od lutego trzeba dopłacić 10zł!
Likwidacja "Połączeń w dobrej cenie" nastąpiła wraz z przejęciem tras przez KW. Właśnie to miałem na myśli, więc o co Ci chodzi?
A może chociaż wiesz, czy w gabinetach zapadły już decyzje o wygaszeniu popytu na trasach Poznań-Bydgoszcz i Poznań-Toruń przez przekazanie całego ruchu Poznań-Gniezno Kolejom Wielkopolskim?
W całym tym przejmowaniu tras brakuje logiki, dlaczego są plany przejęcia przez KW trasy Poznań-Gniezno, co spowoduje likwidację opisywanych tutaj relacji Toruń-Wrocław, Bydgoszcz-Wrocław? Druga sprawa, że elfy nie będą wykorzystywane na tej trasie według swoich możliwości, 160 km/h do Gniezna nie pojadą. Nie lepszym pomysłem myślę byłoby przejęcie najpierw trasy Poznań-Kutno. Gdzie jedynie jedna para pociągów REGIO jedzie dalej do Skierniewic. Raczej mniejsza strata niż połączenia Toruń-Wrocław. No i można te 160 km/h jechać. Według mnie kolejność przejmowania tras powinna być taka: najpierw Poznań-Kutno, potem Poznań Zbąszynek, a następnie po modernizacji do prędkości 160 km/h (odcinka Poznań-Czempiń) trasy Poznań-Rawicz. Co o tym sądzicie? Może powodem przejmowania Gniezno-Poznań są przychody z biletów? Ktoś się orientuje w tej kwestii?
Virakocha napisał/a:
mamy raptem 3 AKW plus dwa klasyki w barwach UMWW
Już nie pierwszy raz spotykam tę informację, że są dwa zwykłe EN57 w barwach UMWW, jeden to EN57-1025, a drugi?
Orientuje się ktoś, co dzieje się z 4 zakupionymi przez KW wagonami od IC?
Przychody z biletów może i też mają jakiś wpływ, ale sądze, że na odcinku Poznań-Leszno są większe. A jakoś do przejęcia tego odcinka się wolno kwapią.
Oczywiście, że elfy nie pojadą tych 160 km/h po raz, że przystanki są blisko siebie, dwa że są jeszcze liczne przejazdy nie strzeżone, a trzy, to chycha ta linia jest na prędkość 120 (poprawcie mnie, jeśli się mylę).
Jak ta spółka ma się rozwijać skoro ubiła sobie całą frekwencję ciągłą KKZ - przykład - Poniedzialek czyli jeden z dni z najwyższą frekwencją a Leszno-Ostrów chyba wszystko odwołane (może jedna para pojechała na SzynoBUSie).
Takie są plany KW. Najpierw gadka, że remont jakiegoś mostu jest i wprowadzenie ZKK. Potem durne godziny odjazdów. Potem mowa, że ludzie nie jeżdżą. I na koniec zawieszenie czyli de facto likwidacja danego połączenia.
KW mają u mnie przechlapane od zamknięcia relacji Leszno-Jarocin.
_________________ Przejechane koleją:
2012 r. 748 km (!!!)
2011 r. 15 635 km
2010 r. 8 272 km
nie chcę być głupio-mądry, ale czy ktoś wskaże chociaż jeden argument, dla którego Kolejom Wielkopolskim miałoby zależeć na wysokiej jakości usług i zadowoleniu pasażerów?
likwidacja "Połączeń w dobrej cenie", "Ty i raz dwa trzy", dopłaty do regiokarnetów
To na koszt podatnika funduje pasażerom świetna zarządzana i nietnąca połączeń konkurencyjna spółka
No to kolego sobie poczytaj coś więcej na ten temat:
"ANTY podwyżki. Da się wozić jeszcze więcej pasażerów i zarabiać jeszcze więcej pieniędzy. Trzeba tylko obniżyć ceny biletów"
http://www.zbs.net.pl/zbs39.pdf
Z tego co piszecie to lepiej by było by nie wchodzili na E20 , bo wtedy cienko widzę na tej ruchliwej linii połączenia do Wrześni ,Słupcy , Konina i Kutna.Zostanie ich kilka plus TLKi
pp, Większe bzdury serwują nam tylko posłowie na sejmowej sali
Proponuję zapoznać się z wielkością dotacji dla ZOPR w 2006 i jej udział w roku 2007.
Promocje na koszt płatnika/podatnika są specjalnością wspomnianego w artykule przewoźnika.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-03-2012, 18:41
Owszem, tylko że wtedy było PKP PR (uruchamiało pospieszne) i zarządzał poznańskim oddziałem PR twój guru Wilkanowicz. Ze skutkiem wiadomym. Wolę nie myśleć co będzie po przejęciu przez KW ruchu na E20 (KKA z powodu padniętego Elfa). Sorry ale macie wyjątkowo krótkowzroczne myślenie, skoro za kadrę liniową robią u was "spady" z PKP IC - oficjalnie emeryci i renciści
PS - przyznaj się, pracujesz w KW że ich tak bronisz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum