Wysłany: 13-03-2012, 13:30 Modernizacja na linii nr 1
Otwarto oferty na modernizację układu torowego wraz z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym na stacji Dąbrowa Górnicza, modernizację rozjazdów na stacji Katowice oraz montaż urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów stacji Będzin.
Modernizacja ta jest realizowana w ramach zadania inwestycyjnego „Linia kolejowa nr 1 Zawiercie - Katowice” i zostanie sfinansowana ze środków budżetowych. Na stacji Dąbrowa Górnicza obowiązują ograniczenia prędkości do 60 – 70 km/h, a na przejściu na obu torach ograniczenie wynosi 40 km/h. Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia kwotę 14 mln 760 tys. zł brutto. Oferty na realizację tego zadania złożyło 4 wykonawców:
Zakres inwestycji obejmuje:
na stacji Dąbrowa Górnicza: przebudowę układu torowego i zmianę geometrii torów, likwidację oraz przebudowę rozjazdów, przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym, wykonanie podjazdu na peron przystosowanego dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, przebudowę urządzeń łączności, budowę nastawni kontenerowej, przebudowę oświetlenia zewnętrznego oraz modernizację i regulację sieci trakcyjnej z dostosowaniem jej do nowego układu torów w stacji,
na stacji Katowice: wymianę rozjazdów wraz z wymianą napędów,
na stacji Będzin: montaż urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów.
Inwestycja umożliwi eliminację ograniczeń eksploatacyjnych i przywrócenie parametrów techniczno - eksploatacyjnych infrastruktury kolejowej (przejazd przez stację Dąbrowa Górnicza z prędkością 100 km/h). Znacząco poprawi się również bezpieczeństwo prowadzenia ruchu pociągów oraz warunki pracy dyżurnych ruchu dzięki przeniesieniu obsługi do nowej nastawni dysponującej.
Zakończenie tych inwestycji przewidywane jest do 30 listopada 2012 roku.
Linia kolejowa Nr 1 Warszawa – Katowice jest linią dwutorową, zelektryfikowaną o znaczeniu państwowym i stanowi część składową ciągu przewozowego E-65 Gdynia - Warszawa - CMK - Katowice - Zebrzydowice – granica Polski – wchodzi w skład transeuropejskiej sieci transportu kolejowego (TEN-T).
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na nadzór nad projektem POIiŚ „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 1 na odcinku Koluszki – Częstochowa” .
Główne zadania tzw. Inżyniera kontraktu to nadzór, administrowanie i koordynacja realizacji umowy a także polegać będzie na:
pełnieniu funkcji inżyniera zgodnie z warunkami kontraktu,
wykonywaniu nadzoru inwestorskiego nad robotami
współpracy z Dyrektorem Projektu i Kierownikami Kontraktów
przygotowaniu rozliczenia inwestycji z uwzględnieniem nakładów poniesionych na wykonanie robót, działań informacyjno-promocyjnych, na pozyskanie nieruchomości, na nadzór, itp.;
reprezentowaniu PKP PLK w razie potrzeby w urzędach i wobec innych uczestników projektu;
prowadzeniu spraw związanych z przygotowaniem danych niezbędnych do wykonania analiz porealizacyjnych.
Firmy biorące udział w postępowaniu muszą wpłacić wadium w wysokości 150 tys. zł. Jedynym kryterium wyboru oferty jest cena. PKP PLK czeka na oferty do 23 sierpnia 2012 roku.
Przypomnijmy. PKP Polskie Linie Kolejowego ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 1 na odcinku Koluszki – Częstochowa”.
Wymiana torów oraz odnowienie kilkudziesięciu peronów – to podstawowe założenia rewitalizacji trasy Koluszki – Częstochowa. To część jednej z najważniejszych linii kolejowych w Polsce.
Piotrków Trybunalski: Pasażerowie mają zastrzeżenia do prowadzonej inwestycji.
Z redakcją, ,Rynku Kolejowego" skontaktował się Czytelnik, który ma zastrzeżenia do sposobu realizacji modernizacji linii nr 1 pomiędzy Częstochową a Piotrkowem Trybunalskim.
Czy z obecnego czasu przejazdu Dartem Katowice - Warszawa 3,35 - 3,40, można by jeszcze coś urwać, tak, żeby składy jechały ok. 3 godzin wiedeńką. Czy są planowane jakieś modernizacje podnoszące prędkość na odcinku Koluszki - Częstochowa do powiedzmy 150km/h?
Mogę dodać ,że czas przejazdu Pendolino na trasie Warszawa Centralna - Częstochowa Osobowa linią nr 1 i Warszawa Centralna - Częstochowa Stradom przez CMK jest bardzo podobny,a różnica wynosi chyba 2 minuty. Pytałem u Icków tuż przed Światowymi Dniami Młodzieży.
Jeśli w PKP PLK wpadną na pomysł aby odcinek Koluszki - Częstochowa także zrobić na 150-160km/h i dalej tak samo w kierunku Katowic to bez podniesienia prędkości na CMK do 200km/h na całym jej odcinku lub 230 -250km/h na jej części , przy obecnych prędkościach czas przejazdu pociągów EIP relacji Warszawa - Katowice i Warszawa- Częstochowa - Wrocław byłby dłuższy lub zbliżony w stosunku do czasu jazdy po całej dobrze zmodernizowanej linii nr 1.
Nie ma planów optymalizacji odcinka Koluszki - Częstochowa do 150/160km/h, za to planowana modernizacja odcinka Częstochowa - Zawiercia ma zakładać podniesienie prędkości do 160km/h.
Wysłany: 08-03-2017, 10:49 Linia nr 1 nie kończy się w Zawierciu
Linia nr1 kończy się w Katowicach. W Zawierciu kończy się linia nr 4 CMK. Kluczowy dla przepustowości jest odcinek Zawiercie - Katowice a jak do tej pory warsiawka nie podjęła decyzji o rozpoczęciu modernizacji tego odcinka (separacja ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego). Podobno trwają "prace studyjne" ale ważniejsze jest Podłęże - Piekiełko od linii którą przejeżdża dziennie 55 poc. dalekobieżnych i międzynarodowych.
od 26 lat to samo!!!!!!!!!!
Nowy tor z Poraja do Częstochowy i odnowione perony w Częstochowie Rakowie i Korwinowie. To kolejne efekty modernizacji „Wiedenki” prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Wartość prac to 380 mln złotych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum