Wysłany: 31-12-2010, 14:51 Przetarg na modernizację SM42 dla Cargo
Newag i Fablok rywalizują o kontrakt na modernizację 100 lokomotyw
W przetargu na modernizację 100 szt. lokomotyw serii SM42 ogłoszonym przez PKP Cargo zostały złożone dwie oferty: przez Newag oraz Pierwszą Fabrykę Lokomotyw w Polsce Fablok. – Powyższe oferty oraz oferta złożona przez PESA Bydgoszcz S.A. na modernizację 26 lokomotyw serii ST44 są poddawane analizie – poinformował „Rynek Kolejowy” Jacek Wnukowski, zastępca dyrektora Biura Promocji PKP Cargo.
- Dalsze decyzje związane z tymi postępowaniami podjęte zostaną w pierwszym tygodniu stycznia 2011 r. - dodaje Wnukowski.
Jak już informowaliśmy, w przetargu na modernizacje 100 lokomotyw SM42 wymagany termin wykonania zamówienia wynosi 105 tygodni, licząc od tygodnia następnego po tygodniu, w którym nastąpi zawarcie umowy. Postępowanie prowadzone jest w trzech etapach. I etap zostanie przeprowadzony w trybie przetargu nieograniczonego. II - w trybie negocjacji z wykonawcami zakwalifikowanymi na krótką listę i polegać będzie na równoległym złożeniu przez nich nowych formularzy ofertowych. III etap to natomiast udzielenie wyłączności do dalszych negocjacji wykonawcy, który w II etapie złożył najkorzystniejszą ofertę.
W przetargu na modernizację 26 sztuk lokomotyw spalinowych serii ST44 wymagany termin wykonania zamówienia wynosi 78 tygodni, licząc od tygodnia następnego po tygodniu, w którym nastąpi zawarcie umowy. Przebieg tego postępowania także będzie prowadzony w trzech etapach podobnie jak w przetargu na modernizację 100 lokomotyw na SM42.
- Postępowanie przetargowe zostało ostatecznie zakończone. Rozpatrzyliśmy zażalenia i uznaliśmy, że najlepsze warunki oferuje Newag - mówi "Gazecie Wyborczej" Ireneusz Wasilewski, członek zarządu PKP Cargo, odnosząc się do przetargu na modernizację 100 SM42 należących do spółki. Wartość kontraktu to ok. 300 mln zł.
- To bardzo duże zamówienie, rzadko spotykane na polskim rynku. Cieszymy się, że będzie je realizowała nasza firma. Właściwie to nie będzie remont stu lokomotyw, ale ich przebudowa. Ze starych lokomotyw zostaną tylko ramy. Nowe będą silniki i całe wyposażenie, wszystko spełniające najnowsze normy europejskie - mówi "GW" Zbigniew Koniecznek, prezes Newagu. Modernizacja potrwa 2 lata. Newag będzie musiał na jego realizację wyłożyć własne fundusze (na które otrzyma kredyt z banku), a dopiero po zmodernizowaniu pojazdów otrzyma zapłatę z PKP Cargo.
Przetarg wzbudzał kontrowersje pośród innych spółek zainteresowanych wzięciem w nim udziału (pisaliśmy o tym tutaj). PESA i Fablok złożyły nawet odwołania, ale zostały one odrzucone. Zdaniem obu podmiotów działania zamawiającego zwiększają koszty realizacji zamówienia (brak jego podziału na transze) i doprowadzają do monopolizacji rynku przez Newag.
Ja się cieszę z następnej serii modernizowanych ST44, dzięki temu przez kolejne 20 lat na 100% będzie 50 sztuk na naszych szlakach. Stonki natomiast mógłby też zmodernizować PR, żeby lekkie składy tanio ciągnąć.
W standardzie modernizacji 6Dg był silnik Caterpillar C27 o mocy 652 kW więc tu pewnie też taki zastosują.Jedna taka lokomotywa od jakiegoś czasu pracuje w PKP Cargo...
Ta modernizacja dostała wiele nagród i wyróżnień i wygląda na to,że PKP Cargo wreszcie wykonało dobry,przemyślany ruch.Poza tym jak dla mnie,to po modernizacji lokomotywa ładnie się prezentuje w niebieskim malowaniu no i radość że to NEWAG bo to w końcu małopolska firma ... Modernizacja SM 48 też bardzo ciekawie się prezentuje ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum