Tramwaje są szybsze pod warunkiem, że ich trasa jest możliwie krótka. Ale jak przekonać mieszkańców np. Mistrzejowic do dojazdu do centrum tramwajem skoro jedzie on 30 minut podczas, gdy autobusem dojadą tam w 20? Budowa linii wzdłuż Stella-Sawickiego za 20 lat to na ten moment raczej marna pociecha.
Inna sprawa, że wzrost liczby przesiadek to też okazja do tego, żeby MPK wyciągnęło więcej pieniędzy od pasażerów - zamiast biletu jednorazowego - godzinny, zamiast miesięcznego na jedną linię - miesięczny na dwie linie lub sieciowy.
I nie twierdzę tu, że ta protramwajowa polityka jest zła. Wskazuje tylko na jej mankamenty.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-02-2012, 14:05
Że niby 50-tka ma jechac Kurdwanów-Bieżanowska-Dworcowa-Bagry- i dalej trasą 20tki do Mogilskiego ? Omijamy w zasadzie centrum miasta - pomijamy Starowislna, Hale Targowa, a przystanek najblizej centrum to byloby Rondo Mogilskie albo Dworzec Glowny Tunel. Chyba ze z Mogilskiego taki tramwaj odbilby do cetrum.
Jak to omijamy centrum? Pułtuś z Kurdwanowa zyskamy z 10 minut do Dw. Głównego a tramwaj przecież zatrzyma się na Rondzie Grzegórzeckim, Rondzie Mogilskiom oraz na przystanku Dw. Główny Tunel. To bardzo ważne dla dojeżdżających do pracy- czas przejazdu znacznie się skróci, nie będzie wyczekiwania na światłach. Poza tym 6, 7, 24 pozostaną na swoich trasach a KST będzie tym czym w Warszawie są linie przyspieszone.
Jak to omijamy centrum? Pułtuś z Kurdwanowa zyskamy z 10 minut do Dw. Głównego a tramwaj przecież zatrzyma się na Rondzie Grzegórzeckim, Rondzie Mogilskiom oraz na przystanku Dw. Główny Tunel. To bardzo ważne dla dojeżdżających do pracy- czas przejazdu znacznie się skróci, nie będzie wyczekiwania na światłach. Poza tym 6, 7, 24 pozostaną na swoich trasach a KST będzie tym czym w Warszawie są linie przyspieszone.
Bez metra, które tylko u nas nie może powstać to wszystko nie ma sensu. Kto był na Rondzie Grzegórzeckim i widział, w jakim tempie pokonują je tramwaje ten wie.
Metro w Krakowie byłoby głupotą- kosztowną i nieefektywną, poza tym jeśli już biegłoby z Huty na Bronowice, dlatego KST to dobry pomysł. Inwestycję trzeba dokończyć, po jej zakończeniu jak sądzę realny będzie przejazd z Kurdwanowa na Dworzec Gł. w granicach 18- 20 min.
Głupotą jest negować potrzebę metra.W miastach wielkości Krakowa realizuje się je, bo jest opłacalne dla ludzi czy środowiska i wszędzie się sprawdzi bo jest nie do przebicia jeśli chodzi o czas przejazdu.Kto był w Londynie to wie.Szybki tramwaj to pic na wodę fotomontaż bo jadąc np. z Prokocimia pod szpital Rydygiera właściwie należałoby brać kanapki i termos jak na wyprawę.Jakość sieci tramwajowej wychodzi kiedy jest zwykłą awaria czy wypadek .Ale z braku lepszej alternatywy obecnie dobrze że są plany rozwoju.Środki komunikacji miejskiej powinny się wzajemnie uzupełniać a nie wykluczać.Tramwaje dwusystemowe jak w Niemczech to też dobry pomysł ale betony nie mogą się porozumieć....
@Orion zawsze można też snuć plany budowy kosmodromu, czy toru F1 w Krakowie- z czasem trzeba zejść jednak na ziemię. Nie ma obecnie przesłanek ekonomicznych do budowy metra, brakuje wystarczających potoków pasażerskich. Co do termosu i kanapek, nie wydaje mi się byś nie wytrzymał 40-50 minut bez jedzenia, ale faktycznie niektórzy tak mają . Reasumując przewóz pasażerów metrem jest droższy niż autobusem i tramwajem (dane ZTM Warszawa) a w krakowskich warunkach składy metra mogłyby świecić pustkami. Z tego też powodu należy Twój pogląd uznać za niezasadny i przychylić się do koncepcji KST.
Potoki pasażerskie pojawiają się na ogół tam gdzie coś funkcjonuje.Skąd ty możesz wiedzieć czy będą czy nie ??? Masz durne założenie że metro się nie opłaca i wszystko do tego dopasowujesz.Ale spróbuj zapytać ludzi w Warszawie gdzie metro dopiero raczkuje.Ale przecież ty nie chcesz nikogo pytać bo odpowiedź nie będzie pasowała do założenia ....Szybki tramwaj nigdy nie będzie szybki jeśli pojedzie przez centrum.Ale jeśli nie pojedzie to na cholerę komu taki tramwaj ? Sieć tramwajowa niech się równomiernie rozwija i zobaczymy co z tego wyniknie.Ale nigdy nie będzie ona konkurencyjna w stosunku do metra. A z metrem jest tak że należy dążyć do jego zbudowania nie słuchając głupców bo Kraków się rozrasta i zagęszcza... Czas przejazdu tramwajem zbliżony do 50 minut a bywa że większy jak się trafi przymuł motorniczy zakrawa na kpinę bo niebawem w tym czasie będzie można dojechać do Tarnowa czy Mysłowic/Katowic a tu jest tylko kilka kilometrów w linii prostej...Ten KST będzie tak szybki jak EN57 jest nowoczesny.
Szybki tramwaj nigdy nie będzie szybki jeśli pojedzie przez centrum.
Dworzec Główny jak rozumiem to peryferia. Gratuluję znajomości topografii miasta.Jak rozumiem Ty jedną ze stacji metra zaplanowałbyś pod Sukiennicami ?
Cytat:
Potoki pasażerskie pojawiają się na ogół tam gdzie coś funkcjonuje.Skąd ty możesz wiedzieć czy będą czy nie ???
Dla Ciebie to niemożliwe, inni zwyczajnie sprawdzą liczę mieszkańców w danym regionie, zbadają natężenie na poszczególnych szlakach. Pasażerowie dzięki metru nie zmienią miejsca swojej pracy. Pomysł sam w sobie jest bezsensowny, porównywalny właściwie chyba tylko z koncepcją toru F1 w Białej Podlaskiej . Kraków słusznie stawia na tramwaje.
No jak ty co rozumiesz to twoja sprawa.Tego medycyna nie leczy.Stacje metra w cywilizowanym świecie buduje się także pod zabytkowymi centrami miast i ciekawe że stanowi to problem dla tych którzy gorączkowo szukają argumentów przeciw metru a nie dla tych którzy je budują Co do potoków pasażerskich to niech je liczą ci którzy są obiektywni a nie nawiedzeni przeciwnicy.Zresztą takie wyliczenia są tylko teoretyczne i nie są w stanie uwzględnić wszystkich czynników rozwoju miasta,tramwaj zaś teraz zbuduje się tam,gdzie wcześniej spece od takich gdybań wyliczyli że nie będą potrzebne ...Codzienne korki w mieście potwierdzają że koncepcja KST jest dobra tylko w planach a ludzie mając wybór zawsze wybiorą szybszy/wygodniejszy środek transportu.Co do sensowności to gdyby wszyscy rozumowali na twoim poziomie to nie byłoby żarówki,komputera czy lotów kosmicznych.Bo przecież to wszystko było kiedyś bezsensowne...
No jak ty co rozumiesz to twoja sprawa.Tego medycyna nie leczy.
Inspiracje czerpiesz zapewne z czasów stalinowskich. Tam też myślenie niezgodne z oczekiwaniami partii traktowano jako schorzenie. Zaiste po ciekawe wzorce sięgasz.
Cytat:
Stacje metra w cywilizowanym świecie buduje się także pod zabytkowymi centrami miast i ciekawe że stanowi to problem dla tych którzy gorączkowo szukają argumentów przeciw metru a nie dla tych którzy je budują Smile
Może jakieś przykłady? Jaki idiota zgodziłby się na stację metra pod Sukiennicami? Obawiam się, że pleciesz jakieś bzdury nie mając w zasadzie pojęcia o czym piszesz.
Cytat:
Codzienne korki w mieście potwierdzają że
A te badania przeprowadził prof. zw. dr hab. Orion wybitny spec w tej dziedzinie .
Poza tym korki też są w Wieliczce, jak rozumiem tam też metro jest potrzebne. No i rzecz jasna w Łapczycy- tam też są korki .
Cytat:
Co do sensowności to gdyby wszyscy rozumowali na twoim poziomie to nie byłoby żarówki,komputera czy lotów kosmicznych.Bo przecież to wszystko było kiedyś bezsensowne...
Jest jeszcze coś takiego jak ekonomia. Wszystko musi się kalkulować. Dobrze, że nawiązujesz do lotów kosmicznych, idea metra w Krakowie jest tak samo idiotyczna jak budowanie tutaj kosmodromu. Wszyscy liczący się naukowcy opowiedzieli się przeciw budowie metra, ale Ty dalej wolisz żyć w świecie magii i fantazji. A czemu pozostając w tej koncepcji nie zdecydować się na budowę toru F1 w Krakowie, pomysł na podobnym poziomie intelektu. Bawić się Panie Orion jest fajnie, gorzej gdy za to trzeba potem zapłacić.
A co do wzrostu ludności....Według badań prof. Oriona w którym to roku Kraków osiągnie 1 mln mieszkańców?
Sorry, ale muszę to napisać, bo mamy kolejnego przyjezdnego studenta w Twojej osobie... Mówimy DO Bronowic (nie na Bronowice), DO mieszkania (nie na mieszkanie), ale także NA Kurdwanów (nie do Kurdwanowa)...
A na marginesie kierunek Bronowice Małe <-> Kombinat to najbardziej chyba obciążona trasa w mieście. Wystarczy napisać, że te dwa skrajnie odległe punkty miasta łączą aż cztery bezpośrednie linie: 4, 139, 172 oraz 501 W związku z tym - jeśli miałoby powstać kiedyś metro - to w pierwszej kolejności na tej trasie. Zresztą już to planowano w czasach PRL-u; do dziś jest kilkanaście miejsc z pozostałościami wierceń geologicznych.
Akurat w Krakowie spędziłem prawie całe dotychczasowe życie i możesz odpuść sobie takie uwagi. W miejscowej gwarze zwroty typu jedziemy ,,na Rynek'' czy ,,na Hutę'' są i często spotykane i dopuszczalne.Czas wreszcie wybrać się NA miasto . Gdybyś choć trochę znał Kraków to wiedziałbyś, że np. kibice po zdobycie tytułu śpiewali ,,wszyscy na Rynek'' a nie ,,wszyscy do Rynku'', ale tak już jest, że zanim coś napiszemy warto pokusić się chociaż o chwilę refleksji. A jeśli już zwracamy uwagę na błędy to poczytaj może trochę o interpunkcji, jak widać z jej podstawami masz spore problemy. Pocieszę Cię- nie jesteś jedyny w swoim fachu. Na kolei problemy z językiem ojczystym są swego rodzaju normą.
Co do linii Bronowice- Huta to sam przyznasz, że nawet gdybyśmy poskładali wszystkie linie autobusowe w tej relacji razem to wyszłaby w sumie jedna warszawska 109 kursująca w szczycie co 4 minuty....Faktycznie jednak jeśli chodzi o metro to jedyna sensowna relacja, ale może za jakieś 50 lat .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum