Ta to zapraszam do regio o 7 z Kędzierzyna na Gliwic. Frekfencja zależnie od dni 80-120%. Ten o 8 70-60% około. O 15.17 90-100% wtym większość wysiada w Rudzińcu i Kędzierzynie. Nie ma Frekfencji? Przy takim gadaniu to już wolę Kś na tym odcinku.
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego zamierza ogłosić w maju przetarg na przewozy kolejowe w latach 2013 – 2015. Pięcioletnia umowa ramowa, w oparciu o którą Przewozy Regionalne wykonują usługi przewozowe obowiązuje jedynie do końca tego roku. Stąd konieczność wszczęcia procedury, która wyłoni nowych wykonawców.
Przetarg ma objąć wszystkie kierunki obsługiwane dziś przez Przewozy Regionalne. Przewoźnik samorządowy wykonuje obecnie ok. 60 proc. wszystkich kolejowych przewozów pasażerskich w regionie. Pozostała część przypada w udziale Kolejom Śląskim.
- Głównym celem planowanego na maj przetargu nieograniczonego na obsługę kolejowych przewozów pasażerskich jest zwiększenie konkurencyjności tego typu usług oraz uelastycznienie rynku – uważa Witold Trólka z biura prasowego UMWŚ. - Zarząd województwa oczekuje, że w ten sposób zostanie otwarty rynek dla innych przewoźników, którzy jakością usług będą konkurować o pasażera – podkreśla.
Zagraniczni operatorzy na Śląsku?
- Liczymy, że do otwartego przetargu staną liczący się gracze na polskim jak i europejskim rynku kolejowym. Śląskie z gęstą siecią połączeń jest atrakcyjnym rynkiem pasażerskim. Rocznie z tego typu usług przewozowych w regionie korzysta ok. 28 mln podróżnych – zaznacza Trólka. - Obecnie Urząd Marszałkowski przygotowuje przetarg. Do czasu jego ogłoszenia nie można informować o pracach nad ustaleniem specyfikacji – wyjaśnia.
Bez dojazdu do Wisły
Co ciekawe, przetarg nie obejmie linii Gliwice – Katowice – Zawiercie – Częstochowa, Katowice – Wisła Głębce, Katowice – Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń oraz trasy Szybkiej Kolei Regionalnej (Tychy Miasto – Katowice – Sosnowiec Główny).
- Trasa z Gliwic do Częstochowy jest obecnie obsługiwana przez Koleje Śląskie i taka sytuacja zostanie utrzymana. Od 1 czerwca nasza spółka przejmie również obsługę linii z Katowic do Wisły. Odnośnie Zwardonia i Szybkiej Kolei Regionalnej, analizujemy aktualnie możliwości taborowe Kolei Śląskich. Jeśli okaże się, że damy radę przejąć obsługę tych linii, również i one nie będą uwzględnione w planowanym przetargu – mówi Trólka.
W przetargu nie uwzględniono także linii, na których w minionych latach zawieszono ruch pasażerski. Chodzi o trasy np. Żywiec – Jeleśnia – Sucha Beskidzka, Bielsko-Biała – Cieszyn, Tarnowskie Góry – Kielcza, czy też Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Sosnowiec Maczki - Jaworzno Szczakowa.
Jak wyglądały zapełnienia na pociągach Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Jaworzno Szczakowa? Czy tam była lepsza frekwencja od tej na trasie Bytom - Gliwice. Ktoś może porównać obie trasy, gdzie bardziej powinno sie przywrócić ruch pasażerski, powiedzmy w 1 kolejności, bo wiadomo, że każda trasa powinna być obsługiwana.
_________________ na forum od 2005 roku:)
Tomek-Gliwice -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-03-2012, 11:37
Ciekawe jak będzie z wzajemnym honorowaniem biletów KŚ , PR i przewoźnika który wygra przetarg ? Czy z Opola przez Strzelce Op. i Gliwice dojedzie się do Katowic na jednym bilecie???
Jak wyglądały zapełnienia na pociągach Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Jaworzno Szczakowa?
Frekwencja zależała od dnia i godziny, pamiętam, że był taki pociąg około 7.30 wcześniej jeździł do Krakowa a potem skrócono go do Jaworzna, obsługiwała go pojedyńcza EN 57 która była często wypełniona po brzegi. Jeżeli chodzi o pozostałe kursy to frekwencja była zbliżona do tej na linii Gliwice - Bytom czyli około 8 osób na składzie plus obsługa.
_________________ Tiry na tory - tirówki na perony.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-03-2012, 00:07
Z przytoczonego przez pospieszny artykułu wnioskuję, że KŚ nie będą startować w żadnym z tych przetargów. Na przykładzie Tychy Miasto - Sosnowiec i Zwardoń - Katowice: albo będzie tabor i przejmą, albo będzie przetarg (więc nie wystartują skoro brak taboru)
Z przytoczonego przez pospieszny artykułu wnioskuję, że KŚ nie będą startować w żadnym z tych przetargów
Już wcześniej pisałem, że wystarczy, że UM zlec KŚ wykonywanie połączeń na danej trasie i oni będą je realizować. Nie wiem na jakiej zasadzie to działa, ale na jakiejś musi.
Ja nadal nie rozumiem gdzie linia Gliwice - Kędzierzyn Koźle przez Taciszów i Rudziniec.
_________________
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-03-2012, 23:11
Exsimus napisał/a:
Cytat:
Z przytoczonego przez pospieszny artykułu wnioskuję, że KŚ nie będą startować w żadnym z tych przetargów
Już wcześniej pisałem, że wystarczy, że UM zlec KŚ wykonywanie połączeń na danej trasie i oni będą je realizować. Nie wiem na jakiej zasadzie to działa, ale na jakiejś musi.
Rozumiem, ale skoro ogłaszany jest przetarg na jakiejś linii, to pewnie KŚ nie będą tam jeździć - bo po co przetarg?
Rozumiem, ale skoro ogłaszany jest przetarg na jakiejś linii, to pewnie KŚ nie będą tam jeździć - bo po co przetarg?
Nigdy nie jesteś pewny czy KŚ będą tam jeździć. Jeżeli załóżmy dojdzie do sytuacji, że w przetargu weźmie ileś tam no 3 firmy i żadna z nich nie będzie chciała jeździć np na trasie do Tychów Miasta to UM może po prostu zlecić tam jazdę dla KŚ.
Dokładnie tak jak pisze Exsimus, Jest też jeszcze jedna możliwość która w trybie "bezprzetargowym" umożliwi obsługę KŚ na dowolnej linii, jest nią mianowicie cena.
Zbyt wysoka od zakładanej przez organizatora na przewozy.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-03-2012, 14:46
Oczywiście, że nie można wykluczyć, że jest tak, jak piszecie - ale nie bedę krył, że zbytnio nie chce mi się w to wierzyć. Marszałek musi uważać, że nikt tak tanio jak Koleje Śląskie nie pojedzie. Tak więc jak już przemyślą sobie kwestię taboru i rozplanują po "przekazanych" liniach to chyba cieżko będzie im jeszcze kolejne linie obsługiwać, nie mając taboru
Cena a jakość usług. Koleje Śląskie o majowym przetargu
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego zapowiedział na maj tego roku ogłoszenie przetargu na kolejowe przewozy pasażerskie w swoim województwie. Nowa formuła przetargu ma wykluczyć kryterium ceny jako jedyne brane pod uwagę w postępowaniu. Czy takie rozwiązanie wyłoni podmiot, który w dobrej cenie zapewni wysoką jakość usług?
Coraz częściej spółki przewozowe podają informacje o nierentownej działalności i niskich przychodach. W znaczący sposób przekłada się to na jakość usług świadczonych pasażerom oraz analogicznie na wciąż rosnące zapotrzebowanie na dofinansowanie ze strony urzędów marszałkowskich poszczególnych województw. Rosnące koszty idą w parze z redukcją połączeń i tym samym spada jakość świadczonych usług.
Ogłoszenie przetargu w nowej formule powinno wykluczyć sytuację, jaka na początku marca miała miejsce w śląskich Przewozach Regionalnych. Dofinansowanie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego okazało się niewystarczające i w rezultacie doszło do redukcji połączeń kolejowych w regionie. Z punktu widzenia pasażera takie posunięcie istotnie obniża poziom świadczonych przez przewoźnika usług. Liczba połączeń nie jest jednak jedynym czynnikiem obrazującym danego przewoźnika. Są to przede wszystkim jakość obsługi pasażera, stan taboru, komfort podróży oraz szereg innych udogodnień dla pasażerów.
Adam Warzecha, rzecznik prasowy Kolei Śląskich analizuje, że ogłoszenie przetargu w nowej formule powinno taką sytuację ograniczyć. – Ogłoszenie przetargu to nowa konstrukcja, którą wprowadziła znowelizowana ustawa. W związku z tym z punku widzenia zamawiającego chodzi o to, by uzyskać usługi na odpowiednim poziomie, przy najlepszej cenie. Przy obecnym stanie finansów publicznych to rozwiązanie racjonalne – ocenia Warzecha.
Jak informowaliśmy wcześniej, Koleje Śląskie zapowiadają udział w majowym postępowaniu przetargowym. W sytuacji tej spółki istotnym problemem będzie pozyskanie odpowiedniej ilości taboru: – Będziemy nim dysponować w momencie przystąpienia do realizacji kontraktu, czyli dopiero wtedy, kiedy będzie wymagała tego ustawa o zamówieniach publicznych – zapewnia Warzecha.
Zadanie pozyskania znacznej liczby pociągów dał Kolejom Śląskim marszałek woj. śląskiego. Jeżeli Kolejom to się nie uda, marszałek ma ogłosić przetarg na obsługę wszystkich linii w regionie.
Jak powiedział w poniedziałek marszałek woj. śląskiego Adam Matusiewicz, władze regionu są zadowolone z ubiegłorocznego debiutu Kolei Śląskich. "Optymalną kwestią byłoby, gdyby od nowego roku () mogły przejąć wszystkie linie kolejowe. By mogły to zrobić, muszą być zaopatrzone w tabor" - wskazał marszałek.
Marszałkowi woj. śląskiego zależy na szybkim przejęciu obsługi połączeń kolejowych w regionie od Przewozów Regionalnych - przez Koleje Śląskie lub innych przewoźników. Jak uważają samorządowcy, dotąd śląski zakład PR nie poradził sobie ze zbyt wysokimi kosztami. Dlatego władze regionu chciałyby kupić lub przejąć większą liczbę pociągów, "by Koleje Śląskie samodzielnie (...) mogły realizować przewozy pasażerskie".
Koleje Śląskie obecnie obsługują w regionie główną linię Gliwice-Częstochowa oraz - w weekendy - połączenie Katowice-Wisła. Oprócz dwunastu nowoczesnych składów typu EN75 (Flirt) i EN76 (Elf), dysponują dwoma zmodernizowanymi składami EN57 oraz dwiema lokomotywami i dziesięcioma wagonami rezerwowymi.
"Teraz zaczynają już nam schodzić pierwsze pociągi z jesiennego kontraktu kompleksowej modernizacji pięciu składów EN57" - zaznaczył marszałek. Oficjalna prezentacja jednego z tak odnowionych składów - wyposażonego m.in. w automaty z kawą i przekąskami - ma odbyć się we wtorek o godz. 10.30 na peronie 5. katowickiego dworca.
W ostatnich tygodniach samorząd woj. śląskiego analizował już możliwość odkupienia części niejeżdżących składów śląskiego zakładu PR. Przedstawiciele Przewozów dotąd sprzeciwiali się temu, wskazując, że pociągi nieużywane do planowej obsługi tras w woj. śląskim mają trafić do centralnych rezerw taborowych spółki. Samorząd regionu nie zna na razie szczegółów stanu technicznego tych pociągów.
W tegorocznym budżecie woj. śląskiego na inwestycje w tabor zaplanowano 37 mln zł (w tej kwocie mieści się już zapłata za dokończenie i modernizację dwóch szynobusów SA109). Dotąd nie zapadły decyzje ws. wyboru ścieżki postępowania. W grę może wchodzić przetarg, w którym mogłyby wystartować PR. Rozważana jest też możliwość zakupu przez Koleje Śląskie.
Według nieoficjalnych informacji samorząd chciałby pozyskać ok. 15 pociągów, ich ostateczna liczba będzie jednak zależała od stanu technicznego i kosztu potrzebnych napraw i modernizacji oczekiwanego taboru.
"Jak Koleje Śląskie dadzą radę go kupić, to wtedy przejmą wszystko. Jeśli ta operacja nie uda się, () rozpiszemy na początku czerwca otwarty przetarg na prowadzenie tych linii, których nie mają dzisiaj Koleje - podzielony na trzy części" - wyjaśnił Matusiewicz.
W wymaganiach takiego ew. przetargu znalazłyby się m.in. zapisy o unii biletowej i kasowej. Będą mogły w nim wystartować - obok Kolei Śląskich np. Przewozy Regionalne. Są też sygnały o zainteresowaniu innych przewoźników, z Niemiec i Wielkiej Brytanii.
Zdaniem marszałka, Polska jest dla zachodnioeuropejskich przewoźników "dobrym rynkiem". Ich atutem są bowiem często posiadane w zapasach taborowych nieeksploatowane, choć sprawne, spalinowe szynobusy, które w woj. śląskim mogłyby z powodzeniem kursować na mniej uczęszczanych trasach.
Marszałek ocenił, że jeżeli w ew. przetargu udałoby się uzyskać dobre ceny, być może stałby się możliwy powrót do niektórych połączeń zlikwidowanych ze względu na koszty. Równie korzystne byłoby - jego zdaniem - gdyby PR w ew. przetargu pokonały konkurentów, oznaczałoby to bowiem, "że się da" - również w przypadku "tej firmy, wydawałoby się, niemożliwej do zrestrukturyzowania".
W ub. tygodniu z funkcji prezesa Kolei Śląskich zrezygnował Marek Worach. Prezesem został dotychczasowy wiceprezes Artur Nastała, a Worach nadal pracuje w spółce. Matusiewicz wskazał w poniedziałek, że chodziło o kwestie proceduralne - wynikające z braku możliwości formalnego łączenia funkcji w dwóch spółkach należących bezpośrednio lub pośrednio do marszałka. Po formalnym wyjaśnieniu kwestii marszałek chciałby ponownie zatrudnić Woracha na tym samym stanowisku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum